Jump to content

1928г. Човекътъ и образътъ му


Изображения

Информация за програмата:

Човекътъ и образътъ му, 1928г.

Николай Райнов

 

 

КОЕ ДЕ Е

(Съдържание)

 

Наченки на живописния езикъ.

Портретни опити презъ IX и X вѣкъ: миниатюри.

XIII вѣкъ: псалтирътъ на св. Людовика.

Дарительтъ Югъ и краль Иоанъ II.

Ликове на Карла V.

Отьонскитѣ духовници и Дижонскитѣ дарители.

Дез'Юрсеновото семейство, краль Рьоне и кралица Йоана.

Пръвъ портретистъ: Жанъ Фуке.

Портретътъ на Карла VII.

Вилньовскиятъ „Плачъ", кардиналъ Роленъ и муленскиятъ триптихъ.

Переалъ и Бурдишонъ. Италианци въ Франция.

Родътъ Клуе: бащата.

Портрети на Монморанси.

Франсуа Клуе.

Карлъ IX и Елисавета Австрийска.

Зараждане на френския портретенъ стилъ: предимства и слабости.

Портретъ и етикетъ.

Образи на рода Валуа: колоритъ и рисунка.

Италианци въ Фонтенбло. Портретитѣ на Франсуа. Порабюсъ.

Великиятъ вѣкъ.

Дворцово класично изкуство.

Симонъ Вуе.

Бланшаръ и Шанпанъ.

Портретътъ на Ришель.

Лахиръ и Пусенъ.

Класицизъмъ: първа мѣна — Льобрьонъ.

Миняръ.

Модниятъ портретъ.

Минярови портрети.

Минярово влияние.

Нантьой и Клодъ Льофевръ.

Жувне и Сантеръ.

Ларжилиеръ : творби и характеристика.

Портретъ на Льобрьона.

Волтеръ.

Лице и срѣда.

Ларжилиеръ и великитѣ.

Риго: портрети и характеристика.

Портретътъ на Босюе.

Версайски портрети.

Портретъ на Лафонтена. Женски ликове.

Лицемѣрие и човѣчность.

Детински портрети.

Наченки на академизъмъ.

Поява на ново изкуство.

Борба между картината и портрета.

Турниеръ и Натие.

Вато и типичния портретъ.

Портретенъ синтезъ.

Жиль.

Маниеристи: родътъ Куайпелъ.

Родътъ Ванъ Ло : Жанъ-Батистъ.

Карлъ Ванъ Ло.

Портретъ на Мариво.

Токе — портретисгъ на еснафството и царетѣ.

Портретъ на Дефонтена.

Аведъ и последниятъ Ванъ Ло.

Пастелисти: Вивианъ и Латуръ.

Латуровото дѣло.

Човѣшка менажерия.

Латурови скици.

Латурови слабости. Пероно и пастелитѣ му.

Импресионизмътъ на Пероно.

Следъ Людовика XIV.

Срѣдното съсловие диктува.

Портретътъ и парвенюто.

Естествена живопись.

Времето на Буше.

Натуаръ и Ланкре.

Трета епоха: Грьозъ.

Портретътъ на Грьоза.

Други сантименталисти. Миниатюренъ портретъ.

Виже-Льобрьонъ и Лабий-Гайяръ.

Класицизъмъ: втора мѣна — Давидъ.

Пий VII.

Семеенъ портретъ.

Давидовиятъ стилъ.

Портрети въ Давидовитѣ картини.

Грѣшки въ „Орли"-тѣ.

Други портрети отъ Давида.

Портрети презъ революцията.

Влияние на Давида.

Реньо и Прюдонъ.

Прюдонови портрети.

Прюдоновиятъ стилъПрюдонови женски портрети.

Портретна поезия.

Портретътъ на Жозефина.

Жераръ.

Женски портрети отъ Жерара.

Гро: подготовка на романтизма.

Наполеоновиятъ портретъ.

Недостатъци въ портретите на Гро.

Жерико: преходъ къмъ романтизъмъ.

Портрети и битови фигури.

Ново схващане за фигурата.

Кръстопѫть въ живописьта.

Засилване на Давидовата школа: Енгръ.

Енгрови портрети.

Енгровиятъ възгледъ за портрета.

Енгрови портрети и рисунки.

Енгровата естетика.

Женски портрети отъ Енгра.

Енгрови крайности.

Влияние на Енгра.

Енгровата рисунка.

Енгровиятъ идеализъмъ.

Романтичната естетика.

Субективность у романтиката.

Колоритъ на романтицитѣ.

Портрети отъ Дьолакруа и следовниците му.

Енгровитѣ следовници.

Леманъ, Шасерио и Леви.

Домие: типично човѣчество.

Домие: рисувачъ и живописецъ

Малкитѣ романтици.

Ни тукъ, ни тамъ. Модни портретисти.

Между класицизма и романтизма.

Портрети отъ Шасерио.

Подготовка на реализма.

Миле.

Фигури и портрети отъ Миле.

Последни романтици.

Двата портрета: класиченъ и романтиченъ.

Поява на реализма: Курбе.

Фигурата на Курбе.

Портретътъ на Курбе.

Портрети въ картинитѣ на Курбе.

Новото у реализма.

Спокоенъ портретъ.

Модни портретисти.

Жалаберъ, Кабанелъ и Рибо.

Идеалисти Рикаръ.

Бодри.

Хенеръ.

Дьолоне.

Подготовка на импресионизма: група на отхвърленитѣ.

Хуйстлъровиятъ портретъ.

Льогро.

Фантенъ-Латуръ.

Картини съ портрети.

Зараждане на импресионизма: Мане.

Първи портрети.

Самостойна изложба.

Работа на открито.

Колоритната система на Мане.

Портретътъ на Мане.

Импресионизъмъ.

Фигурата въ свѣтлина и въздухъ.

Портретътъ въ края на Втората Империя: Дюбуа и Гайяръ.

Бона.

Люфевръ и Каролюсъ-Дюранъ.

Ройбе и Реньо.

Межру старо и ново.

Напредничавъ академизъмъ.

Юнберъ и Кормонъ.

Бенжаменъ-Констанъ.

Ферие, Шартранъ, Моро и Фламангъ.

Нови идеалисти.

Реалистиченъ академизъмъ.

Бастианъ Льопажъ.

Дешно, Дантанъ и Ечевери.

Лорансъ, Баше, Шаба.

Домергъ, Паско, Кайронъ.

Юнбрихтъ, Бека, Гранжераръ.

Беру, Фонъ, Тиери, Юкъ и други.

Крѫгътъ на Мане: Дега, импресиониститѣ.

Тонъ и свѣтлосѣнка.

Свѣтлината е душа на картината.

Борба съ разказното .

Новото въ импресионизма.

Техника на импресионизма.

Моне.

Ренуаръ.

Ролъ.

Бенаръ.

Жерве и Дюбюфъ.

Кариеръ.

Пѫтьтъ на КариераКариеровиятъ портретъ.

Живописенъ синтезъ у Кариеровитѣ фигури.

Влияние на импресионизма.

Сезанъ, Гогенъ и Ванъ Гогъ.

Ванъ отъ импресионизма.

Новоимпресионизъмъ.

Предъ XX вѣкъ.

XX вѣкъ: много портретисти.

Стари и млади академисти.

Портретътъ следъ войната.

Отманъ и Ванъ Донгенъ.

Кубизмътъ: смъртъ на портрета.

Борба съ багрената лѫжа.

Борба за идейность.

Строежътъ на фигурата у кубизма.

Отъ Фуке до Пикасо.


×
×
  • Създай нов...