Jump to content

48. ВЪНШЕН И ВЪТРЕШЕН МОРАЛ


Recommended Posts

48. ВЪНШЕН И ВЪТРЕШЕН МОРАЛ

Вергилий Кръстев: Понеже въпроса за брака засяга този външният морал, какво ще ни кажете за онези времена, когато по вестниците пишат срещу Учителя и братството?.

Елена Андреева: Всичко, което се пише в пресата за Учителя, за братството във формата в която се пишеше не е вярно. Но братята и сестрите от недоумение, от незнание даваха повод. Не че в братството не е имало хора, които да живеят и така. Ами както не е позволено, както Учителят нарича „Забранената любов". Нарича „Забранената любов", но често пъти това са връзки от миналото, които се налагат в съзнанията, слабости между хората, но то не е брат разврат.   Развратът е друго нещо. Развратът е когато хората се събират само за едно удоволствие, това е развратът и те се поддават така системно на това нещо. А пък когато след туй хората се борят, преодоляват тези неща, можем ли да ги съдим? Да речем някога, ако са се поддали на една слабост своя лична и цял живот след това ги е гризкало нещо отвътре, не можеме да смятаме че това е разврат. Поне аз така го разбирам. Че може другите хора да го разбират другояче, но развратът е нещо по-друго, да. Един път Учителят ни говори пак така една беседа, цяла беседа беше. Има казва три вида любов: Кръчмарска, когато двама-трима се съберат, както в кръчмата си сядат, чукнат си чашките и след това всеки си отива по пътя. Това е животинска любов. За нея можем да кажем, че е разврат, ако човек се поддаде само на нея. Нея можем да я атакуваме като разврат. Човешката любов там има, когато те искат само да се докоснат, да се видят и да се докоснат, а пък при Ангелската любов, при нея няма докосване. Значи така степенува любовта при един разговор, който имах с Него: И ние в обичта си не трябва никаква корист да проявим. И в брака е същото. Не да се ожени една мома за един момък щото той е богат, защото е умен, защото ще й създаде обществено положение, щото ще я осигури. Това е егоистична любов. Тя го прави, да се жени за него, само защото иска да бъде осигурена в живота. Това не е любов, това е интерес. Това е търговска сделка. Ако момъкът се жени за нея защото тя е хубава, защото родителите й заемат високо обществено положение и по този начин той ще се издигне край нея, това е пак търговия. Това е интерес.   Любовта идва спонтанно у човека. Ти един човек го обикваш, но искаш да бъдеш внимателен към него да му помогнеш ако има нужда, във всичко с което можеш така нещо да му дадеш, но не да вземеш нещо и да изкористиш нещо.

В.К.: В ония години Вие сте много млади, всички са млади в тази аура на Учителя, в тази обстановка, наистина предразполага за възвишени чувства, пък и за емоции.

Е.А.: Да, и в същото време. Сега в обществото много се говореше, че има разврат в братството. Но казвам някои с поведението си, имало е и такива случаи, нали така. Пък и друго ще кажа, отвън нещата изглеждат по един начин, а пък между хората както е другояче. Колко семейства например има всички сме виждали, мислиме че идеално живеят, пък чуваме че след две-три години се разведат. Така че и в тези отношения е така, те не са били цял живот отношения, те са били временни някакви отношения, ами създадени връзки, а пък за Учителят никога не е одобрявал да речем такива отношения. Никога.   Той не ни е насърчавал, както говореха за „свободна любов". Такова нещо не е имало. Учителят ако за нещо ни е говорил, то е любовта към Бога. А не любовта един към друг. Любовта към човека да, любовта към всички хора, братска обич, чиста обич, но такива неща ни е говорил Учителят. И хората че са изопачавали тези неща, то е друго нещо. После аз ще ти кажа друго: Поведенията на някои сестри, които искаха да покажат че са близки на Учителя, които парадираха това, че могат да бъдат с Него, в държанието си някога показваха някои работи и имаше хора които ги тълкуваха така. Лошо ги тълкуваха. Но това беше защото тези сестри живееха в това съзнание. Сега Учителят не може с камшик да ги удари и да им промени съзнанията, Той всичкото това го изтърпяваше, изчакваше да се пробуди съзнанието във всички ни и ние сами да се коригираме. Щото Учителят ни е казвал: „Грешете, но изправяйте погрешките си!" Принцип. Значи то не се отнася само в едно поле брат, то не се отнася само за мисъл, то се отнася за целият живот, във всички случаи и всякакви. И ако да речем някои хора някога са сбъркали така, то не значи че трябва да ги съдим, но то не значи пък и насърчаване към разврат. После и общественото мнение, което така лошо съдеше братството, то е, защото те изискваха от нас. Те искаха ние да дадем пример. И прави бяха. Ний трябваше да дадем пример, трябваше да дадем пример. Но ние не можехме.

В.К.: На едно място, помня една сестра, тя си замина, мир и светлина на душата й, Учителят казва: „Всички школи до сега са се извращавали в разврат и сега има такава опасност". Това се отнася за ония години 1923-1924-1925.

Е.А.: Вижте, че имаше такива съзнания имало е. Имало е братя, може и сестри да е имало, които бяха на такъв у ровен на развитие, че не можеха така да живеят по Високия идеал на Учителя да речем. Сега какво е било тяхното вътрешно съзнание аз не мога да кажа, но имало е такива, но за тях Учителят казваше: „Те са изключения и те са дошли такива от света. Те са дошли до това състояние, още не са го преодоляли".

В.К.: Значи Учителят не е срещу брака и семейството?

Е.А.: И той казваше, това е институт, който е основан от природата. Той не беше против семейството и както казах, Той казваше, че едни са дошли да се оженят. И те трябва да се оженят. Други са дошли да не се женят и те не трябва да се женят. Значи едни са длъжни да се оженят, а за други не бива. Хайде разрешете го чрез вашия живот. Трудно е. Дори е невъзможно понякога.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...