Jump to content

VIII. СЪДБАТА НА АРХИВА НА АНИНА БЕРТОЛИ


Recommended Posts

VIII. СЪДБАТА НА АРХИВА НА АНИНА БЕРТОЛИ

         12. През лятото на 1998 год. в София пристигна на гости Величка Няголова с мъжа си от Франция. Имахме среща и разговор с нея. Тогава при разговора от нея разбрах как куфарите са били натоварени и след това на следващия ден са свалени. Това тя беше пропуснала да ми съобщи в писмото си, които бяха публикувани в том VIII към нейните спомени. Помолих я да опише всичко и да ми остави допълнителното изяснение на този въпрос. Тя го написа, остави го на брат си Костадин, който ми го предаде и аз го публикувам дословно.

         Най-интересното е, че собственоръчно Анина Бертоли пише върху кутията с филма „Voir a Vergil" т.е. да се види от Вергил. Значи е предназначен за мен, така както тя обеща. А историята на този филм е следната. Тази история никой не я знае. Описвам я само аз, защото само аз я знам. След излизането на официалната Паневритмия по време на Учителя, последователите на Учителя Дънов във франция не могат да разберат от нея някои упражнения и движения. При преглед от Анина Бертоли вижда, че не са описани както трябва, защото тя познава добре Паневритмията. Пише писмо на Паша и Елена Андреева. Тогава тук обръщат внимание, че това е вярно. Тогава се събира група от Мария Тодорова, Елена Андреева и Ярмила Менцлова. Прави се нов текст за да се онагледи материала се правят към 80-100 снимки, в които показват движенията Мария Тодорова и Ярмила Менцлова. фотограф е Васко Искренов. После тези снимки направени по 4 копия се прибират, укриват се някъде и досега ги няма. Има запазени от мен две пози.

         През 1972 год. Борис Николов лично ми прочете от неговото тефтерче в което се записваше всичко, какво кому предава. Там фигурираше името на Георги Петков - Габрово, че са предадени на него негативите на Васко Искренов за съхранение. Аз ги исках нееднократно, но той все отлагаше. Ако бяха излезнали тези снимки, ще се прикачат към оригиналния текст, който притежавам и щеше да се издаде истинската Паневритмия. А сега се укриват целенасочено и умишлено. А защо? Защото така е изгодно някому, за да се издадат, а и те издават различни Паневритмии с цел да се опорочат истинските упражнения. С цел да се отклонят истинските последователи на Учителя Дънов.

         Елена Андреева изпраща едно копие на Анина Бертоли от оригиналния текст на трите сестри. Тя го редактира, а не го превежда дословно и го издава на френски. Някакъв печат, подобен на циклостил. Елена извиква един художник, комуто показва упражненията. Той ги скицира и те се изпращат на Анина Бертоли и тя ги издава също към нейната Паневритмия. Но този опит на Анина Бертоли не е сполучлив, защото тя редактира и променя текста според своето си усмотрение. Текста на обяснението, на Паневритмията от трите сестри.

         По-късно Анина Бертоли пристига на гости в София, това е към 1945-1946 год. и повдига отново този въпрос, че не е ясно на французите как да играят. Тогава се събира една група от 10 човека, които играят правилно, извикват един фотограф с камера и той заснема всички упражнения. Този филм се промива тук и се предава на Анина Бертоли. Тя го занася в Париж и го пази. Накрая обеща да ми го предаде. Но други сили се намесиха и го присвоиха. А защо? Защото тук в България тя се играе неточно и е изопачена. Ако дойде филма и се прехвърли на видеокасети, всеки последовател на Учителя Дънов може да си я купи и да я прожектира у дома и може сам да се обучава. Ако беше дошъл филма, аз точно това щях да направя и щях да го озвуча с музиката на Филип Стоицев, с неговия музикален запис, защото според живите последователи на Учителя Дънов, неговите разработки са в духа на песните на Учителя. Ето защо не пристигна този филм в България при мен. Намеси се Черната Ложа и задвижи своите слуги и те изпълниха волята на своя господар. А това Духът на Заблуждението, т.е. Духът на Антихриста.

         13. Преди да си замине Величка Няголова с мъжа си обратно за Франция я помолих да опише всичко онова, което допълнително ми разказа в София. Тя обеща и го изпълни. Ето прилагаме нейното продължение за съдбата на архива на Анина Бертоли при семейство Гобо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...