Jump to content

XV. ДОКАЗАТЕЛСТВА И ФАКТИ ЗА ПРОМЯНАТА, ПРИМЕР II


Recommended Posts

ПРИМЕР II

         Предоставяме ви и следващата лекция, като ви цитираме онези пасажи, които са изхвърлени от оригинала. След прочитането им вие ще разберете защо са изхвърлени и защо се променя и подменя Словото на Учителя Дънов. И кои са тези сили, които работят срещу Словото Му.

         Фонд 1534, опис №1, архивна единица 343 - 33 Школна лекция на Младежкия окултен клас „ЗНАНИЕ И СВЕТЛИНА", от 25.IV.1930 год. /петък/.

         Лекцията е отпечатана в томчето „ЗАКОНИ НА ДОБРОТО": Лекции на Учителя на Младежкия окултен клас; Год. IX (1929-1930), т. 2 - София, 1940 (София : Литопечат), под заглавие „Светлина и знание", стр. 156-177.

         Какво се установява след сравнение на оригинала с отпечатаното томче?

         1. Преразказана и редактирана - много съкратена.

         2. Отбелязаните места с удивителна (!) от Ефросина Пенкова в ксерокс копието, ЛИПСВАТ в отпечатаната лекция, поради което ги цитираме.

         3. Учителят говори за специалния клас. В предишната лекция, архивна единица 344, остро им поставя някои въпроси и продължава в тази, които са отстранени и не са отпечатани.

         4. Цитираните пасажи са подбрани, а не са включени всички, защото това е голям обем.

         5. Показваме как завършва тази лекция с последния цитат на стр. 18-19 на оригинала. В отпечатаното томче стр. 177 е представен съвсем друг текст. Измислен текст. Ето какво означава Опорочението и Духът, който го движи и как намира проводници и личности да реализират всичко, което им внушава.

„ЗНАНИЕ И СВЕТЛИНА"

         „Аз искам да разбера от вас, какво разбирате вие под думата специален клас? Нали толкова години следвате в този клас, какво сте разбрали под думата „Специален клас"?"

         (Стр. 1 в оригинала и стр. 157 в томчето)

         „Или да вземем един човек, който е изучавал слънцето, 20 години се занимава със слънцето и нищо не е видял. Питам, какъв смисъл има в това да изучаваш един предмет, който не виждаш? Сега аз отправям този въпрос до вас, защото някои от вас има, аз ги наричам деца, даже те не трябва да бъдат в класа."

         (Стр. 1 в оригинала и стр. 157 в томчето)

         „По какво се отличава специалният клас от общия? Сега, онези от вас, които принадлежат към специалния клас, те да кажат, пък онези, които са от вънка и само са изучили езика на специалния клас, те нямат думата. Онези, които са родени, родените в специалния клас, те да кажат. Вие сега говорите за специален клас, аз ви казах онзи ден, че не искам да се занимавам с преповторение на нещата."

         (Стр. 3 в оригинала и стр. 159 в томчето)

         „Аз ви казах, Учителят не се занимава с погрешките, аз съм чужд за погрешките, чужд за морализиране, ч\-жд за отрицателните страни! Казвате, той Учителят нас ни напуща, сега какво ще правим?"

         (Стр. 4 в оригинала и стр. 161 в томчето)

         „Та казвам, в какво именно вие вземате специалния клас? Кое трябва да бъде качеството на специалния клас? Първият специален клас. /думата младежки я нямаше първоначално/. Е коя е основната черта на класа ви? Основната черта аз да ви кажа. Че всички, които влизате, трябва да бъдете неженени и всеки, който е женен не може да влезе. Това е единственото нещо, което ви отличава от другите; значи, да не сте женени, това ви отличава. Но ето една сестра тук женена е влязла, /с. П-ва/. Тогава де е дисциплината на класа? Не е така. Това е външната страна, неженени, това е друго, неженени за света. Че, ако не сте женени за света, тогава? Знаете ли какво нещо е света? Че, ако вие сте оженени за света, никакъв специален клас не може да има. Та с какво ще препоръчате вие света, в който стават всичките престъпления вътре."

         (Стр. 5 в оригинала и стр. 162 в томчето)

         „Значи, за да се избягнат тези недоразумения вътрешни, най-първо човек трябва да бъде свободен! Аз искам да ви наведа на мисълта: ако вашият ум не е свободен и вашето сърце не е свободно, и вашата воля не е свободна, това са същите отношения, вие не можете да учите."

         (Стр. 5 в оригинала и стр. 162 в томчето)

         „Но има известни вътрешни отношения, които могат да се образуват между ума на Учителя и ума на ученика. Това е едно вътрешно постижение, то не е видимо. Това е ученичество - един вътрешен процес, който съществува, който не се вижда. Питам, ако ученикът не може да възприеме това, което Учителят може да му предаде, той ученик ли е? Не е ученик! Но, ако и Учителят, и той не може да предаде? Ако ученикът е готов, а Учителят не може да предаде, той не е Учител. Ученикът трябва да възприема, да е готов да възприема; и Учителят трябва да може да предаде това знание, което е необходимо. Няма ли тези двете отношения, тогава отношението между ученика и Учителя се изменя и остава само една външна дисхармония."

         (Стр. 7 в оригинала и стр. 164 в томчето)

         „Понеже невидимият свят, вие още не знаете дали има невидим свят или няма. Тъй на опит не го знаете това. Казвате, Учителят тъй казва, но вие имате ли опитността затова, не зная. Че има някои си адепти, които са завършили своята еволюция, но вие срещали ли сте се с някои от тях? Казвате, не го зная, твърди се. Хубаво твърдението ви може да бъде вярно. В известен смисъл, то може да бъде вярно, но така специфично може да бъде и невярно, за пример както се казва, че хората на 6-та раса; по какво се отличават те? В 6-та раса, в мозъка ще има повече гънки, после тези капилярните съдове ще бъдат още по-нагънати, по-деликатни и после устройството на тяхното лице ще бъде друго; съотношението на техните пръсти към тяхното лице ще се отличава; после ще имат на лицето си един ъгъл от 0 градуса. Техният Камперов ъгъл ще бъде не по-голям от 90 градуса; сега в бялата раса е на 80, 82, 83 градуса. Казват на боговете се дава 90 градуса."

         (Стр. 10 в оригинала и стр. 168 в томчето)

         „Трябва да пазите един принцип, той е следующият. Първият принцип е той! НИКОГА ЧОВЕК НЕ ТРЯБВА ДА РАЗВАЛЯ СВОИТЕ ОТНОШЕНИЯ С ПЪРВИЧНАТА ПРИЧИНА! Добре да знаете това! Или казано: НЕ РАЗВАЛЯЙ СВОИТЕ ОТНОШЕНИЯ СЪС СЛЪНЦЕТО! Защото оттам зависи всичко. Щом имаш отношение със слънцето правилни, ти можеш да имаш отношение към всички други. После, щом измениш отношението си със слънцето, ти ще измениш и отношенията си с всичко в света. Щом развалиш своите отношения към слънцето, към Първата причина, ти вече разваляш своите отношения към всичко в света и не може да имате една положителна мисъл. Следователно, това трябва да бъде първото правило. Всякога, когато станеш сутрин, трябва да знаеш, че твоите отношения със слънцето, с Първата Причина не са се изменили. Можеш да вземеш разни положения, но да знаеш, че има много органически връзки. Може да е в твоето съзнание, може да е в твоето подсъзнание, в свръх съзнанието, където и да е, тази връзка трябва да съществува, да прониква. И щом съществува тази връзки, тогава всички други отношения ти можеш да ги разрешиш, понеже там са правилните."

         (Стр. 12 в оригинала и стр.169 в томчето)

         „Представете си сега, че вие учениците на специалния клас сте поставени на фронта, а общият клас е тил. Представете си, че тилът, общият клас е отличен, обоз има, всичко е приготвено, а вие отстъпите, питам, какво ще стане с вашия тил? - И той ще отстъпи. Щом вие отстъпите, ще отстъпи и тила ви. ЗНАЧИ, ОТ ВАС ЗАВИСИ! Ако вие отстъпите бойното поле, ще поставите и общия клас в смущение, пък ако вие вземете бойна позиция, тогава и тила ви ще бъде добър. Тогава де седи вашата похвала? Да отстъпите ли, или да вървите напред? Разбирането е това! В онова вътрешното съзнание седи всичко."

         (Стр. 15 в оригинала и стр. 174 в томчето)

         „Окултната наука твърди, че тези, които са постигнали всичко, те знаят всичко, но те мълчат. То е затова, което има да стане, но те са влезли в науката на мълчанието."

         (Стр. 15 в оригинала и стр. 174 в томчето)

         „Някой казва, че с един поглед всичко разбирал. Това е едно лъжливо понятие. Някой мисли, че като влезне в онзи свят, тъй само като надзърне, той всичко ще знае, ще научи. Та ти можеш да влезнеш в онзи свят и с години да седиш, и можеш малко да научиш, повече от хората на земята. И в духовния свят пак ще се усетиш, че много малко знаеш. Какво ще се научиш като идеш между ангелите? Ще видиш, че има пак една тайна в техния живот. Онзи ангел, ти като го гледаш и той като те гледа и те проникне. В другия свят няма тъй да минаваме от един свят в друг, там работите лесно стават. Запример, ако ти имаш нещо скрито в другия свят, ако идеш при ангелите, да допуснем, че ти идеш в третото небе, и вратата се отвори, и се яви един ангел, и ти имаш една лоша мисъл в себе си, той като те погледне само ти веднага ще станеш черен, и ще станеш толкова тежък, че веднага ще се сгромолясаш и след половин час ще усетиш, като че си паднал от някой висок планински връх; пък, ако този ангел намери, че в тебе има една възвишена Божествена мисъл, ти тъй ще се усетиш и веднага този ангел ще те подигне и двама ще хвръкнете, и ще си приказвате помежду си! Тъй ще стане сега. Станете сега.

         Само проявената Божия Любов, само проявената Божия Мъдрост и само проявената Божия Истина носят пълния Живот!" (Стр. 18-19 в оригинала и стр. 177 в томчето)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...