Jump to content

17_09 МОЙСЕЙ И ЕВРЕИТЕ


Recommended Posts

МОЙСЕЙ И ЕВРЕИТЕ

 

Да се занимавате с чуждите погрешки, това значи сами да се спъвате. Има кой да се грижи за погрешките на хората и да ги оправя. Да се занимавате с погрешките на хората, нито вие ще се спасите, нито на тях ще помогнете. Ето Мойсей, един от великите адепти на времето си, който разполагаше с египетската мъдрост, употреби различни методи за изправяне на еврейския народ, но не можа. Като не можа да постигне това, той се оплакваше, че не може да се справи с този своенравен народ. Едва сега започва да се пробужда съзнанието на евреите. Аз не говоря за евреите по плът, но имам предвид духовния Израил. Това пробуждане на съзнанието, т.е. този преврат в душите на хората, може да се постигне само по Божествен начин. Никакви други начини, никаква друга култура не е в състояние да прероди човека освен Божествената. Тази култура носи Любовта в себе си. Без Любов нищо не може да се постигне. (148, с. 217)

 

Най-чиста храна е житото, или на евангелски казано “хляб наш небесен”. Като излязоха от Египет, евреите бяха принудени да ядат растителна храна. Те станаха вегетарианци по необходимост, но вдигнаха бунт против Мойсея, искаха месна храна. Те казваха: “Дотегна ни вече манната!” Това, което говоря днес, се отнася до учениците. Искате ли да бъдете ученици? Евреите бяха ученици на Мойсея. Дълго време ги учи той, но въпреки това понякога те се бунтуваха против него, не бяха доволни от живота си. Той казваше: “Тия ученици ще ме убият с камъни.” Те бяха възрастни и страдаха от мисълта, че много знаят. Понякога те не вярваха на своя пророк – Мойсея, и роптаеха против него. (134, с. 171)

 

Питам: вие пасли ли сте като Мойсея 40 години овцете? Мойсей, такъв голям държавник, трябваше 40 години да прекара в пустинята, да пасе овците. Едно липсваше на Мойсея и той го научи от овците. Овците, които той пасе цели 40 години, представят израилския народ. Чрез тях той опитваше душите на всички евреи, които умираха в Египет, защото се вселяваха в овците. Казвате: възможно ли е човек да влезе в една овца? Питам: ако някой човек влезе в касата на един богаташ да го обере, това не е ли по-срамно, отколкото душата на някой човек да влезе в една овца? Човек може да влезе в овцата, а може и да излезе; като душа той е свободен да постъпва, както иска. Това не значи, че той остава завинаги свързан с овцата. При това не мислете, че овцата и в невидимия свят представя това, каквото и във физическия. В невидимия свят овците живеят колективно и там те имат своя специална философия. (107, с. 109)

 

Вие мислите, че освен вас никой друг няма тука; вие мислите, че планината е празна. Не, безброй очи има в планината, които следят всичко и ви изпитват. Щом има очи, има и уши – всичко се вижда и чува. Когато Мойсей изведе евреите из Египет, той ги заведе в пустинята, дето, като деца, трябваше да ги учи как да стъпват, как да пазят абсолютна чистота. Той им казваше: “Понеже Бог се движи между вас, вие трябва да пазите голяма чистота, да не се натъкне Той на някаква нечистотия.” Обаче и досега още евреите не живеят в тази чистота. И българите също не спазват тази чистота. Ако биха приложили чистотата в живота си, те щяха да прогресират по-бързо. (71, с. 113)

 

Мойсей каза на евреите, като отидат в Обетованата земя, да не закачат хората, които са в тази земя. Евреите не послушали тая Божия заповед, дадена чрез Мойсея, и пострадаха. (2, с. 87)

 

Умът е от нов произход, той отскоро е дошъл. Във времето на Мойсей, когато са писали тия неща, хората още не са ходили по своя ум. Какво нещо е умът? Тайната на ума – това знаеха само египтяните, посветените. И Мойсей знаеше какво нещо е умът. Единствен той знаеше тайната на ума, а всички останали от израилския народ ходеха по своето сърце, по своите чувства. И Мойсей знаеше това за израилския народ – че Бог не му е дал един просветен ум, нито едно разумно сърце, да разбира кои неща са постижими и кои са непостижими – затова и толкова страдания имат евреите. И всички страдания на съвременните народи се дължат именно на стремежите на тяхното сърце. Всички французи, германци, китайци, японци и другите народи, всички имат желание да станат нещо велико, да направят знамения, но тези им желания не се дължат на ума. Това не е човекът, който мисли. (46, с. 209)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...