Jump to content

17_15 ХРИСТОС И МОЙСЕЙ


Recommended Posts

ХРИСТОС И МОЙСЕЙ

 

“Ние знаем, че на Мойсея Бог е говорил.” Под “Мойсей” в широк смисъл на думата разбираме всичко, което ни е познато. “Тоя отде е, не знаем.” – Това е новото в света. Мойсей представя стария порядък в света, който всички знаем. Христос е новото, което иде в света и което не знаем. Нима волът не познава своя дам, в който постоянно влиза и излиза? Ако кажете на вола, че може да се направи някакво преобразувание на неговия дам, той ще възрази, че не иска. Защо не иска? Защото намира, че по-хубаво нещо от неговия дам няма…

 

“Мойсей” е видимата, физичната страна на живота. Кой човек, който е бил в затвор, който е висял на въже, който е бит с тояга, не познава Мойсея? Навсякъде е Мойсей. Тоя Мойсей, на когото Бог е говорил, се среща навсякъде. На него Господ е говорил, но и той говори. Значи, когато Бог говори, и хората говорят. Всеки, който е пострадал от някого, казва: “Аз познавам Мойсея, на когото Господ е говорил.”

 

“А този отде е, не знаем.” На името на Тоя неизвестен са построени в целия свят безброй храмове. Мъже и жени от целия свят се наричат християни на Негово име. Едни се наричат баптисти, други – съботяни, трети – православни, и т.н. Въпреки това, влезте в сърцата на тия хора да видите, дали вътре е написано името на Христа. Всички казват: “Мойсея познаваме, но Тоя отде е, не знаем.” Право казват евреите, че не познават Христа, защото не можеш да познаеш Истината, докато не я опиташ. Учението на Христа, в широк смисъл, е учение на опита, но не на обикновения опит. Ще възразите: “Ние познаваме Христа.” – Вие познавате историческата сянка на Христа. Знаете, че някога се родил човек – Христос, от еврейско произхождение. Чели сте Евангелието, познавате Христа, но и това познаване на Евангелието не е истинско. Вие познавате сянката на Евангелието. Ако мъжете и жените познаваха Христа и Евангелието, домовете им щяха на бъдат другояче устроени. Питам: как си обяснявате стиха, в който Христос казва да любите враговете си? Как си обяснявате стиха, в който Христос казва: “Ако не се отречете от себе си, не можете да бъдете Мои ученици?” Как си обяснявате стиха: “Който обича баща си и майка си повече от Мене, не е достоен да Ме следва?” Как прилагате тия стихове? В заключение всички казвате: “Ние знаем Мойсея, на когото Бог е говорил, но Тоя отде е, не знаем.” Въпрос е, доколко познавате Мойсея. Едно се иска от вас: първо трябва да се освободите от Мойсея и от това, което Господ му е говорил, и после да се занимавате с Христа. Сегашното християнство е християнство с еврейска черупка. Всичко, което едно време евреите са вършели, сега християните го вършат. (35, с. 157-159)

 

“Мойсей за Мене писа.” Мойсей е идея, която представлява видимото, материалното в света. Той представлява всички съвременни учени хора, целокупно взети, както и всички съвременни художници, музиканти, писатели и поети. Христос казва: “Ако вие не вярвате във всички ваши поети, художници, музиканти и учени хора, които са написали всичкото свое знание на книга, как ще вярвате в Мене, Който сега ви проповядвам нещо ново?” С това Христос иска да каже, че всички тия хора подготвят пътя за Христа, та като им говори, да Го разбират. (51, с. 95)

 

Днес всички църкви твърдят, че Бог на Мойсея е говорил. Това поддържат и съвременните народи. Никой народ още не е приел Христа. Ако Христос дойде днес между хората, на общо основание ще Го разкарват от едно място на друго да Го разпитват отде е дошъл, де е роден, как се прехранва и т.н. Какво ще отговори Христос? Той ще каже: “Ако хората наистина вярват, че Бог е говорил на Мойсея, щяха да вярват и на Мене. Но те не вярват и на Мойсея.”(35, с. 166)

 

Религиозните хора, като приемат някаква догма, не търпят от никого никаква корекция. Всичко в света е подложено на промени. Всяко верую, в каквато форма да е, то е плод на човешките мисли, чувства и постъпки, от хиляди години насам, вследствие на което търпи промяна. Виждаме, например, че онова откровение, онзи велик закон, който се даде на Мойсея на Синайската гора, и той даже претърпя промяна. След него дойде Христос и внесе нещо ново в този закон. Сегашните християни мислят, че това, което е казал Христос, никога няма да се измени. Сам Христос е казал: “Много неща още има да ви кажа, но не сте готови да носите.” На друго място е казал: “Когато Син человечески дойде втори път на Земята, ще намери ли достатъчно вяра и разбиране между хората, да схванат онази велика истина, която ще им говори?”(147, с. 38)

 

Лошото е там, че сега хората се занимават повече с отрицателната страна на живота. Цял век те се убеждават има ли Бог или не; коя религия е по-права. Що са религиите? – Те са форми, с които децата се забавляват. На времето си всеки метод, всяка форма била полезна. Обаче ние още не сме дошли до онази правилна форма, която ще осигурява човешкото развитие. Например, по принцип съвременното християнство е отлично, но по форма нещо куца в него. Когато дойд¡ на земята, между хората, Христос завари Мойсеевия закон, според който Мойсей признаваше само един Бог. Горко на онзи, който не признаваше този Бог! И Христос проповядваше един Бог. Защо тогава евреите не приеха Христовото учение? – Защото не можаха да се приспособят към Христа. По принцип Христовото учение е отлично, но евреите не можаха да излязат от пределите на Мойсеевия закон. И сегашното християнство е дошло до своите крайни предели. Нова форма е нужна. Днес, когато се казва, че тази форма трябва да се преобрази, християните настръхват. Те мислят, че най-малкото преобразувание ще създаде катастрофа. В какво се заключава катастрофата? Ти си направил една забавачница за 100 деца. След време идат 500 деца – тази забавачница е тясна вече. Какво ще направиш? Ще събориш старата забавачница и ще построиш нова. Има ли нещо лошо тук? Въпросът е да се постигне известна цел. Дава ли добри резултати новата забавачница – това е важно! Новата забавачница трябва да бъде широка, хигиенична, с големи прозорци, да влиза изобилно светлина – условие за развитието на човека. И тъй, човечеството се нуждае от нови форми, нови възгледи и разбирания. Казано е, че Бог е направил човека от пръст. – Не, човек не е пръст! Ако е така, от него нищо не може да се очаква. Какво може да направи един човек, направен от пръст? Смешно е да изисквате нещо от него. (106, с. 135)

 

Искам да имате силата да можете да видоизмените нещата. Вижте Мойсей” хванал тоягата и тя се превърнала на змия; уплашил се и Господ му казал: “Дръж опашката!” И като хванал змията за опашката, тя се превърнала пак на тояга. “Ама – ще кажете – той е бил Мойсей!” – Нищо. И той се е учил, но се е учил при най-великите учители на Египет. Той не беше глупав, защото Господ никога не избира за водачи на човечеството или на един народ глупави хора. Учил е дълго време и е минал известна школа. И виждате колко чудеса е направил пред фараона. Мойсей имаше две желания – да стане учител и същевременно избавител на евреите. Първо той си каза: “Тази работа не е за мене” и отиде в уединение – 40 години да пасе овце, за да изкупи греховете на убийството. И знаете ли какво правеше? Предаде се на дълбоки размишления, понеже беше посветен във всички тайни на Египет. За едно убийство трябваше да учи 40 години. И в това време той имаше второ посвещение. Питам: вие колко години сте пасли овце? Да бъдете овчари, то е велика работа, то е да бъдете учители. Познали ли сте вашия учител? Баща ви, майка ви, дядо ви 2000 години са били християни, но познали ли са Христа? Ако сте Го познали, кажете пропуска, който ви е дал, също както военните – за да ви пропуснат, искат да им кажете пропуска. Какъв е вашият пропуск, вашата лозинка? Учените хора трябва да имат някакъв девиз, а какъв трябва да бъде нашият девиз? – “Да служим на Христа!”(124, с. 116)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...