Jump to content

Ако отидеш на Небето


Recommended Posts

Ако отидеш на Небето

Съвременните хора изпадат в положението на онзи астроном, който дълго време се молил да му се открие какво нещо е славата Божия. След 25-годишно очак-ване той сънувал интересен сън: един ангел дошъл при него и му казал: „Молитвата ти е приета". Същевременно той чул глас, отправен към ангела: „Остави тялото му на Земята, а двойника му вземи със себе си да го разходиш из пространството". Той усетил, че станал много лек и се понесъл нависоко. Така се носел той от една планета в друга, от една слънчева система в друга и като видял, че това няма край, казал: „Искам вече да се върна на Земята. Уплаших се от това, което видях".

И сега, когато някой каже. че иска да отиде на Небето, отговарям: Ако отидеш на Небето с тези разбирания, които имаш, ще се намериш в чудо от това, което ще видиш. Мощни, силни са идеите, с които живеят Възвишените същества. Ако се натъкнете на тях, не само че няма да ги разберете, но ще се объркате, ще дойдете до полудяване. Как ще се справите с Възвишените същества? За вас те са подобни на богове. Едни от тях управляват Сатурн, други - Сириус, трети - Венера, четвърти - Земята. Можете ли да разберете техния език? Те ще минат и заминат край вас, без да ви видят. Как ще останете между същества, които не ви обръщат никакво внимание? Ако тези същества ви отправят само един поглед, вие ще се почувствате щастливи. Така именно ще почувствате Божията милост. Ако сте умни, те ще ви обърнат внимание. Когато един ангел от слънчевата система дойде при тебе, ти му даваш отчет за живота си. Има ангели, до които не можеш да се приближиш. Дълго време ще стоиш пред вратата им, докато те приемат.

Сега, аз ви говоря само за външната страна на небесния живот, а не за неговата вътрешна страна. Животът на ангелите има външна и вътрешна страна. Ако влезеш в Небето и нямаш отношение към едно от Възвишените същества там, по-добре не влизай. Ще се почувстваш самотен, от всички изоставен. 30, стр. 81

Ти казваш: „Искам да отида в другия свят". Но за да отидеш в другия свят. трябва да имаш по-фино тяло, а пък го нямаш. Като го нямаш, какво трябва да направиш? Както на Земята трябва да имаш едно тяло. така и в другия свят трябва да имаш тяло. Ако останеш и тук без къща, и там без жилище, тогава казвай, че не е хубаво това положение. Много теории има. Много души има на Земята, които са излезли из тялото си и се намират под едно първобитно състояние, из въздуха. Нито жилище имат, нито дом имат. И те бягат, като духне вятърът. И като се развали времето, бягат да се скрият в някоя дупка. Те са постоянно между хората.

Като ядат хората -и те взимат участие, но уста нямат, стомах нямат, уши нямат. И насърчават хората, като че те ядат. И те са, които създават големите нещастия в този свят, които сега съществуват. Те на тях се дължат, на тези неорганизирани души. 113, из „Не ограничавай Божественото"

Как ще влезете в ангелския свят? И в ангелския свят има атмосферно налягане, но там то се определя от добродетелите. Колкото повече добродетели има, толкова по-голямо е налягането. Ангелът трябва да мине и архангел; архангелът - в още по-висока степен. Под ангелска йерархия аз разбирам вечно развитие; вечно минаване от едно стъпало на друго. Това се разбира в широк смисъл на думата. 46, стр. 243

Вашите мисли и чувства ако имат най-малкия мирис, вие не можете да ги приближите при ангелите. Ангелът иска абсолютна чистота в мисълта, вашата мисъл трябва да бъде чиста и да има ухание. Мислите и чувствата на някои хора лошо миришат. Как ще отидете при ангелите? Вие си представяте, че можете да отидете така, при тия условия, при тях. То е ваше заблуждение. Искате да отидете при Бога. Кое е онова качество, което трябва да имате? Милосърдието. Ако нямате милосърдие, вие не можете да отидете при Бога. 110, т. 2, из „Колко е добър Господ"

Колкото едно същество е по-разумно, и линиите на лицето му ще бъдат по-правилни. Яви ли се човек на небето, между красивите ангели, и той трябва да бъде красив. В ангелския свят не могат да живеят грозни същества. Влезе ли някой грозен човек между ангелите, достатъчно е само веднъж да се погледне в техните огледала, за да се ужаси от своя образ. Види ли образа си, той за нищо вече не е в състояние да остане между ангелите. Те нищо няма да му кажат, но той ще изпита в себе си голяма тъга, че не разбира живота им, не разбира езика им и ще пожелае час по-скоро да слезе на Земята. Ангелите ще се отнесат внимателно към него, но не могат да направят никаква връзка с него, защото той е невежа човек. Рече ли да им се представя за това, което не е, той вече е влязъл в злото. Щом е попаднал между ангелите, ще трябва да се смири и да си каже: „Господи, тези същества са високо напреднали, аз не съм за тук. Моля Ти се, определи ми мястото". 85, стр. 42

Ако сте между ангелите и почнете да изучавате техния език и тяхната граматика, мислите ли. че това ще бъде лесна работа за вас? Граматиката им е толкова сложна, че вие не можете да употребите една дума или една и съща буква в два различни случая. Ако вие си позволите в ангелския свят да кажете само една лоша дума, ще ви изпъдят за десетки и стотици години оттам. Вие благодарете, че сте на Земята, дето казвате по десет пъти повече лоши думи, и пак ви оставят да живеете тук. Ако в ангелския свят си позволите да помислите нещо лошо, веднага ще ви изпъдят за пет хиляди години. Ако пък си позволите да почувствате някакво лошо разположение, ще ви изпъдят за хиляда години от техния свят. Вие питате дали е вярно това, дали е научен факт. Като отидете в ангелския свят, ще го проверите. Тогава ще видите, че това, което е вяра зa нас, за тях е наука. Та ако вие отидете в ангелския свят, едва ли бихте могли да преживеете два дни между тях. Вашата мисъл веднага ще бъде видима за тях. 39, из „Истинският човек"

Нашето съзнание не се ограничава от нашето тяло. Нашето съзнание може да мине в един момент, да вземе друга посока - и следователно да минем в съзнанието на ангелите, то е над нас. Като влезем в туй съзнание, ще се разшири умът ни и ще влезем в четвъртото измерение, което учените сега оспорват. 11, стр. 647

Питам ви сега: опитвали ли сте някой път да мисли-те какво ще правите, като отидете на Небето? Казвате: ..Ще служа на Господа". Във вашия ум седи идеята, че ангелите са облечени с хубави бели дрехи, свирят с китари и като отидете при тях, веднага ще ви посрещнат. Да, ако знаеш езика на ангелите и те срещне някой от тях, ще ти проговори; не знаеш ли езика им, той няма да те погледне, ще си замине. Ако носиш една обида от Земята и почнеш да му разказваш, че си обиден, ще се спре ли той да слуша твоята обида? Не, този ангел не се интересува от вашите обиди. Вие ще му разправяте, че са ви взели нивите, че не са ви оставили да орете, но той не се интересува от това. Вие ще му разправяте, че сте били министър, че сте били професор и са ви отнели тия постове, но той не се интересува и от това. С какво ще заинтересувате един ангел? Ангелът иска вашата Любов: ако можеш да го любиш, той ще се спре да се поразговори с тебе, ако не го любиш, заминава си, не иска да те знае. Ама вие ще му говорите за душата, за Бога. Той казва: „Празни работи са тия! Покажи сега Любовта си!" 124, стр. 145 Граматиката, с която хората си служат на Земята, не е същата граматика, с която ангелите си служат. Никой човек на Земята не може да говори тъй красиво и правилно, както един ангел може да говори. Рече ли да говори като ангел, той ще разруши света. Това е мое твърдение, разбира се. Ако злото не съществуваше, светът щеше да се развали, щеше да се разруши. Ако само за един ден злото би изчезнало от света, нашата Земя би престанала да съществува не във физическо, но в духовно отношение, т.е. животът на Земята не би имал условия да се развива. Ангелският свят в сравнение с физическия, с живота на Земята, е съставен от съвсем друга материя и други принципи го управляват, вследствие на което той не може днес да се приложи на Земята. В това отношение злото на Земята е една необходимост, без която нейният живот не би се проявил: без злото в света доброто ще остане непроявено. Чрез злото ние познаваме доброто. Затова именно трябва да бъдем благодарни. 85, стр. 58

Ангелът живее добър, красив живот, защото е крайно Разумно същество. Ангелът обръща внимание на такива малки неща, които и най-досетливият човек не може да забележи. В това отношение ангелите се отличават с висока култура. Ако постъпите в някой ангелски университет, вие нищо няма да разберете от техните теории. И те имат теории за създаване на света, за духа и материята, за разните светове и т.н. Техните теории обаче се различават от нашите. Понякога в ангелския университет разглеждат земния живот и научно разрешават въпроса защо хората грешат, защо страдат и се мъчат, и т.н. 18, из „Мойсей и Христос"

Водата е Божествен елемент, който принадлежи на херувимите. Техният физически свят е съставен от вода. Следователно който иска да види Царството Божие, трябва да притежава двата елемента: вода -символ на Живота, физическият свят на херувимите, и Дух - основа на Божественото Царство. Който иска да влезе в Царството Божие, трябва да бъде във връзка с ангелите - основа на това царство, и с херувимите - неговият физически свят. Без тази връзка, т.е. без вода и Дух, невъзможно е човек да види Царството Божие.

Мирът, миротворството е най-хубавото качество, което човек трябва да има в себе си. С това се отличава ангелският свят. Светът на мира е ангелският свят. Там, дето има мир, само там ще може да има музика, поезия, изкуство, живот в своята пълнота. Дето няма мир, не може да има никаква култура. Разбирайте култура в пълния смисъл на думата.

Щом дойде миротворството във вас. вие ще турите ред и порядък на всяка една ваша мисъл, на всяко едно ваше желание, на всяко едно ваше действие. Туй ми-ротворство ще ви свърже с Бога, с небесния свят. със светиите. Миротворството ще ви свърже още със света на ангелите, с всички слънчеви системи, понеже сте Синове Божии. След като ви свържат с Бога, вие ще бъдете в сила да проявите вашето миротворство и отвън. 15, из „Миротворци"

И ангелите, толкова Възвишени същества, скърбят. Те имат Любов в себе си, но пак скърбят. Аз още не съм ви говорил за тяхната скръб, да знаете какво значи скръб. Тя се различава от тази на човека. Ангелът скърби, когато пропусне момента да направи едно микроскопическо добро. 14, из „И Бога за Отец Свой казваше"

И тъй, съществува един свят, в който радостите са реални, а скърбите - привидни. Този свят е светът на ангелите, на светиите, на съвършените същества. Този свят е Божественият. Съществува и друг свят, в който радостите са привидни, а скърбите - реални. Той е физическият свят. Човек може да живее в Божествения свят, ако има абсолютна, положителна вяра в себе си. Имате ли тази вяра, вие ще възкръснете. Силна ли е вашата вяра, ако тя не може да ви възкреси. 129, стр. 23

Казвам: Има мисли за обикновените хора, има мис ли за талантливите, има мисли и за гениалните, и най-после - има мисли и за Учителите. Ако съществата от тия категории разменят местата си, тогава тия от тях, които са на по-ниско стъпало, няма да разберат мислите и живота на по-възвишените от тях и ще казват, че светът, в който те живеят, е безформен. Божественият свят не е безформен. Съществата там живеят на далечни разстояния едни от други; изглежда, че всяко същество е само. Достатъчно е обаче да си помислят само едни за други - и те веднага са заедно. Например: ако сърцето на някой човек от Земята е изпълнено с възвишени и благородни чувства, достатъчно е той да помисли за някой ангел - и ангелът ще бъде при него. Няма ли такова сърце, никой ангел не би напуснал мястото си за него. Закон е: никой ангел, никое Напреднало същество не извършва постъпка, от която да има повече загуба, отколкото печалба. И Христос дойде за голяма печалба на Земята. Ако Той мислеше, че ще има по-голяма загуба, отколкото печалба, никога не би дошъл на Земята. Той дойде и понесе всички страдания, защото знаеше, че печалбата, постиженията, които един ден ще има, ще бъдат поне десетократно повече, отколкото загубите и разходите, които се направиха. 129, стр. 62-63

Апостол Павел нарича Христа Втори Адам, но като Адам, Христос никога не е вървял по пътя на човешката еволюция, което значи,че Той никога не е грешил.

Христос е слязъл от друг свят, за да опита живота на хората, но Той сам не е от човешка еволюция. В Писанието е казано, че Христос не е дошъл да помага на ангелите, но е дошъл да помага на хората. Той дойде в света да послужи като съединителна нишка между еволюцията на ангелите и еволюцията на хората и да

покаже на последните по кой път могат да придобият Божествения живот.

Следователно когато говорим за духовния свят. ние подразбираме онези условия, при които човек може да се развива. Под думата духовен свят аз разбирам свят на радостта. Когато някой говори за ангелския свят. аз пак разбирам света на радостта, на благата в живота. Дето има блага, само там има растене. Човешкият свят, който е лишен от Божествени блага, е свят на скърби, на отрицания.

Любовта и радостта в човешкия живот са временни. Например докато майката и бащата хранят и отглеждат детето си. то ги обича. Щом престанат да го хранят, то веднага се отказва от тях. Следователно когато се говори за Невидимия свят, подразбират се всички блага, които поддържат живота. Който се ползва от услугите на хората, той е пак в духовния свят. Материалният свят е свят на скърби. Когато духовните радости и блага се проявяват в този свят. те го организират, както влагата, светлината и въздухът преработват почвата. Който се радва, той може и да търпи, но търпението още не е радост. И сърцето на човека може да мръдне, да трепне, но това още не е радост. Никой не може да отнеме истинската радост на човека. Има същества, които вървят изключително по пътя на радостта. Ангелът например никога не може да бъде тъжен. Той не знае какво нещо е тъга. Когато радостта посети един дом, това показва, че някой ангел внася радостта в този дом. Да мислите, че човекът създава радостта-това е заблуждение. Никой човек в света не може да създаде радост на своя ближен. Радостта не е произведение на Земята. Тя е последствие на възвишения живот, който работи за издигане на хората. Затова Христос казва на учениците си: „Сега сте скръбни, но когато ви се явя. вие ще се зарадвате. И радостта ви никой няма да отнеме". Апостол Павел казва: „Никой не може да отнеме радостта ми". Скръб-та се дължи на падналите ангели. Ония ангели, които създават радост на хората, имат желание да се приближат към тях, да им слугуват.

В духовния свят развлечения не се допущат. Когато някой човек иска да живее в радостта, пращат го при ангелите. Когато някой ангел иска да изпита скръбта, пращат го на Земята. Когато Христос говори за овцете, които слушат гласа на своя Пастир, Той има предвид онези души, които вървят в пътя на радостта, в пътя па Разумността. 26, из „Моите овце слушат Моя глас"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...