Jump to content

Единство на световете


Recommended Posts

Единство на световете

Ние живеем в Божествения свят. но не го виждаме, слепи сме. Ние проповядваме едно учение, че като умрем, ще идем в оня свят, като че е далече някъде, пък той е тука. Доказват, че има оня свят. Единственото нещо, което виждаме, то е оня свят. Ябълки, круши, сливи, звезди, хора да се движат - то е оня свят. Ангели и между нас има. Всеки ден се движат между нас. не ги виждате. И ние сме в света на ангелите. Писанието казва: „Движим се и живеем в Бога". Ние Го търсим някъде, искаме един Господ извън Него, извън Бога искаме да излезем. Извън Бога нищо не съществува. В Бога всичко съществува. 42, из „Врата на Любовта"

Божественото е вътре във вас, то не е отвън; и ако вие мислите, че Божественото е отвън, вие не разбирате философията на живота. Невидимият свят е широк свят, а този свят, който вие виждате, е един микроскопичен свят. Наблюдавали ли сте под микроскоп да видите какъв живот има в една капчица вода при едно увеличение от 2000-3000 пъти, да видите какви малки същества има в нея, как се движат, какво развитие има? И там има движение, и тия същества имат съзнание. Ако вие ги попитате, ще ви кажат, че това е работа на техния свят. А в нашите очи техният свят е смешен. И когато един ангел подложи един човек под микроскоп, и той трябва да увеличава не 3000 пъти, а няколко милиона пъти, за да бъдем видими от негo. А ние, съвременните хора, имаме голямо мнение за себе си, ние мислим, че сме близо до ангелите. Даже като се проповядва, всекиму се иска да стане ангел. Възможно е в бъдеще, аз не отричам това, но докато ние станете ангели, колко изпити трябва да държите! 11, стр. 623

В света съществува само една църква - Царството Божие. Единственото реално нещо в света - това е Царството Божие! То е един вечен порядък, на който ангелите са господари. От това Царство Божие хората са извадили своята църква. В Небето, между ангелите, няма никаква църква. Ще кажете: „Е, какво има тогава?" Има това, за което хората не са и сънували. В Небето има Любов, и то такава възвишена Любов, за която ангелите са готови да жертват всичкото свое богатство, спечелено в милиони години. Когато един ангел види, че у Бога се зароди едно дълбоко вътрешно желание да прати някого от Небето да помогне на някоя паднала душа, този велик ангел жертва всичкото свое благо за тази душа и слиза да й помогне. Този ангел като дойде, няма да ти подаде ръката си да му я целунеш, но ще се яви като един велик извор вътре в живота ти, ще се яви като една велика мисъл, като един велик вътрешен стремеж, ще подигне душата ти към нещо възвишено и благородно. Той ще донесе от горе онова калемче за присаждане и със своето ножче ще го присади на тебе. След като те присади, ти ще заживееш новия живот. Този момент се нарича „проявление на Великия Божествен Дух в човешката душа". И ти, като погледнеш през това клонче, ще кажеш: „Сега разбирам. Господи, смисъла на живота, разбирам какво искаш да кажеш!" 13, стр. 503

Ангелът е Разумното начало, което може да посети човека. Ще дойде момент в живота на всеки човек, когато той ще зачене и ще роди нещо велико, хубаво. Ще дойде ангел при него и ще каже: „Радвай се, защото си намерил благодат пред Бога!" За да дойде този момент, ние трябва да имаме абсолютна вяра. да не се съмняваме. Казвам: вие се нуждаете от мощна, силна вяра, за да преминете благополучно по пътя. по който се движите. Цялата земя да се преобърне, вие трябва да имате вяра, че светът, в който живеете, е изправен и не може да ви се случи нищо, което да скъса връзката ви с живота. Ако вие сте верни на Божественото във вас, ангел Господен ще дойде и ще уреди всичките ваши мъчнотии. Ще преминете през огън. без да падне косъм от главата ви. 129, стр. 25

Следователно физическият, духовният и Божественият свят съществуват едновременно. Те са три неразделни свята, които ние сами сме отделили един от друг. За да влезем в реалността на живота, ние трябва да ги съединим в съзнанието си и никога да не ги отделяме един от друг. Физическият свят е пълно отражение на

Божествения, а духовният е посредник между двата свята. Съществата от духовния свят са служители на онзи свят. който се намира между Божествения и физическия. Те са съединителна връзка между тия два свята. Който разбира това, той няма да се сили да стане духовен, защото духовността е вътрешен процес. Без да се стреми към духовност, човек може да бъде духовен. Духовното начало у човека е съвършено независимо както от физическото, така и от Божественото, между които расте и се развива. Например:може ли човек да стане ангел? По служене, по работа той може да бъде ангел, но не и по същество, по форма. Човек не може да приеме ангелска форма. Защо? Защото ангелът не върви по пътя на човека. Ангелът например не знае какво нещо е грях, а човек знае. Съзнанието на ангела е абсолютно чисто. Ангелският свят се осветява отвсякъде, а човешкият - само от една страна. И в ангелския свят има нещо, което не е напълно осветено. Неосветеното именно им дава стремеж да вървят нагоре, да се усъвършенстват. Техният стремеж е насочен към придобиване на вечна, на абсолютна хармония. В това отношение ангелът е подобен на виден музикант, който сам създава хармонията и се радва на тази хармония. Човек пък се стреми да се освободи от дисхармонията, която сам е създал. Значи от една страна, човек работи за създаване на хармония, а, от друга - за освобождаване от дисхармонията. Тъй щото смело може да се каже. че човек работи едновременно в две посоки.

Когато говорят за онзи свят, съвременните хора си го представят като нещо въздухообразно, което се намира в пространството някъде. Не, онзи свят не е въздухообразен. Тъй щото, когато говори за нещо, човек трябва да има ясна, точна представа за нещата, а не само да си ги въобразява. Мнението на мнозина за онзи свят е такова, каквото е мнението на мравката за човешкия свят. Ако запитате мравката де е човешкият свят, тя ще каже, че е някъде далеч от нея, в пространството. Защо е така? Защото човешкият свят е отдалечено понятие за мравката. Всъщност мравката и човекът живеят на едно и също място. Разликата е само в съзнанието им. Следователно този и онзи свят са на едно и също място. Дето човек живее, там и ангелите живеят. Както мравката лази по човека и той я хвърля долу, така и човек понякога се качва на врата, или на гърба на някой ангел, който му казва: „Слез долу, мястото ти не е тук". За Небето, за онзи свят, може да се каже следното: „Нито око е видяло, нито ухо е чуло това, което Небето представя". Както мравката няма представа за живота, науката и културата на човека, така и хората нямат представа за живота на Небето, за науката и културата на съществата, които живеят там. 27, из „Стотникът"

Видим и невидим свят, вечност - това са понятия, които стават толкова по-разбрани. колкото повече съзнанието се пробужда. За човек с пробудено съзнание и видимият, и невидимият свят са на едно и също място. Той живее едновременно и в двата свята. 73, стр. 56

Аз съм разговарял с ясновидци за оня свят, но не го описват такъв, какъвто е всъщност. Чел съм много философски книги и туй, което описват философите, е много малко. То е частично това, което описват. То е малко. После, тези ясновидци не са проникнали в дълбоките изводи за духовния свят. Понеже той е разделен според степента на Напредналите души. Ти можеш да влезеш в оня свят и да не виждаш нищо, ти ще гледаш оня свят като пустиня. Зависи от състоянието на човека.

Апостол Павел казва: „Око не е видяло и ухо не е чуло онова, което Бог е приготвил за онези, които Го любят".

Следователно това е свят на Любовта. Ако имате Закона на Любовта, ако тя царува, щом влезете в онзи свят, ще видите колко той е красив. 46, стр. 21

Между физическия свят и духовния има един правилен път, по който може да се влезе, има една правилна връзка. Но човек трябва да бъде абсолютно чист, за да може да влезе в света на ангелите, дето мислите са толкова чисти. Една човешка мисъл за вас е невидима. За Божествения свят даже най-възвишените наши мисли са направени от много гъста материя. 46, стр. 11

Има души, които се придружават от ангели: има души. които са оставени сами на себе си. Като се на мерят пред лицето на своите неприятели, те бягат от тях. Има нещо страшно в тяхното положение: като се смалят, не могат да се върнат в първоначалния си вид. Те започват да страдат и да се мъчат, докато Бог изпрати ангели да им помогнат Не е лесен пътят за минаване от тоя за оня свят. За пробудената душа е лесно, но не и за непробудената. Дълго време трябва да страда тя, докато се пробуди.

Казано е: „Бъдете съвършени, както е съвършен Отец ваш небесни". Някой мисли, че като замине за другия свят, ще го посрещнат ангели. Ако е съвършен, ще го посрещнат ангели, но ако е обикновен, несъвършен, сам ще си отиде. 109, из „Ангелите на светлината. Новите възгледи"

Смъртта е страшна само тогава, когато човек е престъпил Божиите закони. Когато е престъпил законите на Любовта, не че смъртта мъчи човека, но той влиза в един свят на пълно безлюбие. Смъртта е най-големият изпит за човека. Чрез страданията, чрез смъртта Любовта се проявява. Зад всички страдания се проявява Божествената любов. Любовта изпитва всички души. Като постави човека на изпит, тя ще го прекара през най-големите страдания, през най-голе-мия мрак. Тя чака човека зад този мрак. И когато той каже, че всичко се свършва с него, тогава именно зад тази мрачина Любовта ще излезе, ще хване човека, ще го прегърне. Това наричаме ние ангела на смъртта. Той ще хване човека, ще го прегърне и ще го занесе в един светъл свят. Тогава човек ще разбере, че това не е ангелът на смъртта, но ангелът на Любовта, който прегръща човека, задето е изпълнил нейните закони. Той занася човека във великия свят, т. е. в Рая. Така поне аз си представям нещата. Мнозина си представят смъртта във вид на скелет със сърп. Не, това е най-красивият ангел, какъвто човек някога е срещал в живота си. Това е най-красивият живот на човека. 38, стр. 216

Когато Христос казва: „Събирайте богатства на Земята", Той подразбира усилията, които трябва да правят човешкият дух, човешката душа, човешкият ум и човешкото сърце. Този материал, който духът, душата, умът и сърцето на човека са събрали, се препраща в Невидимия свят. където същества от висша йерархия го обработват. По този начин те преустройват човешкия ум и човешкото сърце. Така именно ние разбираме работата на Невидимия свят върху човешкия ум и върху човешкото сърце. И оттук вадим заключението: колкото повече материал, годен за работа, изпраща човек в Невидимия свят, толкова повече Разумните същества ще строят в неговия мозък; колкото по-малко материал изпраща човек в Невидимия свят, толкова по-малко и Разумните същества ще строят. В този смисъл всеки човек все трябва да складира малко от този материал. Светлина на мисълта (1996), стр. 124

Като говоря за цветята и човека, правя аналогия между човека и ангелите. По отношение на ангелите хората са цветя. Значи нашите добродетели и недъзи, положителни или отрицателни, се явяват в тяхното царство като цветя. Ангелите изучават човека от неговия цвят. Не мислете, че в ангелския свят човек има такъв образ, както на Земята. Там той е цвят, който се познава по краската си. Ако някой ви каже, че цветята имат очи, нос, уши като хората, вие бихте се смели. Така би се смял един ангел, ако му се каже, че човек има очи, нос, уста, уши. Много естествено: пред ангелите човек няма такъв образ, какъвто ние познаваме. Те съзнават, че тези цветя-хора еволюират и казват: „Един ден, когато дойдат до нашето положение, ще придобият образ като нашия". Но понеже ангелите са по-умни от нас, те могат да се съобщават с нас, докато ние не можем да влезем във връзка с цветята. Ние ги късаме, тъпчем, без да подозираме, че им правим пакост. Ангелите изучават нашия живот по-добре, отколкото ние изучаваме цветята.

4, из „Здравият ум"

Знайте, че Невидимият свят цени усилията на човека и в края на краищата ще го възнагради. За да опита вярата ви. Разумният свят съзнателно ви поставя на изпитания. От вас се иска вяра, а не вярване или суеверие. Вяра в Бога, а не в хората. Това се дава като задача на всички хора, пред които стои сериозна работа.

Има ангели, които работят изключително върху развиване на приятелското чувство в човека. Свърже ли се с тия същества, човек се ползва от тяхното бла-гословение. Само онзи може да бъде свързан с тях и да се ползва от тяхното благословение, който съзнателно и с любов работи за развиване на това чувство в себе си. Същевременно, за да се свържете с тия същества, вие трябва да имате поне един приятел на Земята, чрез когото те да работят.

Като се говори за Разумния свят, хората искат да знаят къде е този свят, какво представя той. За да имате правилно разбиране за Разумния свят, трябва да го съпоставите със земния свят, дето живеят обикновените хора. Ще си послужа с един пример, за да имате ясна представа за Разумния и неразумния свят. Двама господари пазарили по един работник да копае нивата им. И двамата работници били пазарени по сто лева на ден. Първият работник свършил работата си навреме и добре, но вечерта, вместо да получи уговорената надница, господарят му дал 50 лв., а отгоре на това го наругал и изпъдил, като му казал втори път да нe се явява пред очите му. Вторият работник работил усърдно, но заедно с него работил и господарят му. През всичкото време те се разговаряли за нивата, за лозето и се разделили другарски. Господарят турил парите в джоба му и го поканил и друг път да му работи. Като погледнал в джоба си, вместо 100 лева, работникът намерил 200 лева. Като отишъл втори път на работа, господарят му дал 400 лева. Отношенията на първия господар към работника представят неразумния свят; отношенията на втория господар представят Разумния свят. И двата свята, които наричаме видим и невидим, се намират на Земята. Неразумните хора се водят по законите на неразумния свят, а Разумните по законите на Разумния свят.

Сега, всички вие трябва да отворите сърцата си за Разумните същества, да влезете във връзка с тях. Това може да стане само ако възстановите вярата си в Бога.

Направите ли това, вие ще отворите всичките си прозорци, през които ще прониква Божествената светлина. Дойде ли тази светлина у вас, вие ще се ползвате от благословението на Божествения свят. 99, стр. 180-181

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...