Jump to content

Recommended Posts

2. СЪБОРНО ПОСЛАНИЕ НА ЯКОВ

Яков е работил между евреите. И затова в началото си се обръща към 12
те
племена. Той е апостол на евреите. Посланията му са път към Школата, затова в тях се дават правила и методи за придобиване на морална чистота, за създаване на морален гръбнак, което е предверие на Школата. А придобиването на чистотата е свързано с големи изпитания от различен характер. И затова Яков започва своето Послание с наставления от този род. Той казва:
"Считайте го за голяма радост, братя мои, когато падате в разни изпитни, като знаете, че изпитанието на вашата вяра произвежда твърдост. А твърдостта нека извърши делото си съвършено, за да бъдете съвършени и цели, без никакъв недостатък." /1;2-4/.
Твърдостта, към която апелира Яков, е това, което на съвременен език се нарича морална стабилност, морален гръбнак.
По-нататък дава един метод за работа, като казва:
"Но ако някому от вас не достига мъдрост, искайте от Бога, Който дава на всички щедро, без да укорява, и ще му се даде. Но да просите с вяра, без да се съмнявате ни най-малко; защото който се съмнява, прилича на морски вълни, които се тласкат и блъскат от ветровете. Такъв човек да не мисли, че ще получи нещо от Господа, понеже е колеблив, непостоянен във всичките си пътища." /1;5-8/.
В заключение на тази мисъл казва: "Блажен оня човек, който издържа изпитания, защото като бъде одобрен, ще приеме за венец живота, който Господ е обещал на ония, които Го любят."/1;12/.
"Всяко дадено добро и всеки съвършен дар е отгоре и слиза от Отца на светлините, у Когото няма изменение, или сянка на промяна." /1;17/.
"От собствената Си Воля ни е родил чрез Словото на Истината, за да бъдем един вид пръв плод на Неговите създания." /1;18/.
В горните две мисли са формулирани две от най-великите окултни Истини. Първата мисъл ни показва, че всяка дарба, всяко добро е резултат на връзката на човека с Първата Причина - с Отца. Втората мисъл засяга най-дълбокия въпрос в Окултната наука - за Принципа, Който е родил човека и света. И този Принцип е Божествената Воля, Която чрез Словото на Истината е създала човека и света.
"Затова, като отхвърлите всяка нечистота, преливаща се злоба, приемайте с кротост всаденото Слово, което може да спаси душите ви. Бивайте и изпълнители на Словото, а не само слушатели, да лъжете себе си." /1;21-22/.
"Но който вникне в съвършения закон на Свободата и постоянства, той, като не е забравлив слушател, но деятелен изпълнител, ще бъде блажен в дейността си." /1;25/.
"Ако някой счита себе си за благочестив, а не обуздава езика си, но мами сърцето си, неговото благочестие е суетно." /1;26/.
"Чисто и непорочно благочестие пред Бога и Отца, ето що е: да пригледва човек сирачетата и вдовиците в неволята им, и да пази себе си неопетнен от света." /1;27/.
"Обаче, ако изпълнявате царския закон, според Писанието: "Да обичаш ближния като себе си", добре правите." /2:8/.
"Но ако гледате на лице, грях правите, и от закона се осъждате като престъпници." /2;9/.
"Защото, който опази целия закон, а съгреши в едно нещо, бива виновен във всичко." /2;10/.
"Каква полза, братя мои, ако някой казва, че има вяра, а няма дела? Може ли такава вяра да го спаси?" /2;14/.
"Ако някой брат или някоя сестра са голи и останали без ежедневна храна, и някой от вас им рече: Идете си с мир, дано бъдете стоплени и нахранени, а не им даде потребното за тялото, каква полза?" /2;15-16/.
"Така и вярата, ако няма дела, сама по себе си е мъртва." /2;17/.
"Защото, както тялото отделено от духа е мъртво, така и вярата отделена от дела е мъртва." /2;26/.
"Ти вярваш, че има само един Бог, добре правиш; и бесовете вярват и треперят."/2;79/.
"Кой от вас е мъдър и разумен? Нека показва своите дела чрез добрия си живот, с кротостта на Мъдростта." /3;13/.
"Но ако в сърцето ви имате горчива завист и крамолничество, не се хвалете и не лъжете против Истината." /3;14/.
"Това не е Мъдрост, която слиза отгоре, но е земна, животинска, бесовска; защото гдето има завист и крамолии- чество, там има бъркотия и всякакво лошо нещо." /3;15-16/.
"Но Мъдростта, която е отгоре, преди всичко е чиста, после миролюбива, кротка, умолима, пълна е милост и добри плодове, примирителна, нелицемерна." /з
;
п/.
"А плодът на Правдата сее се с Мир от миротворци- Те." /3;18/.
"И тъй, покорявайте се на Бога; но противете се на дявола, и той ще бяг а от вас." /4;7/.
"Приближавайте се при Бога и ще се приближава и Той при вас. Измивайте ръцете си, вие грешни, и очиствайте сърцата си, вие колебливи." /4;8/.
"Смирявайте се пред Господа, и Той ще ви възвишава" /4;10/.
"Не се одумвайте един друг, братя; който одумва брата или съди брата си, одумва закона и съди закона; а ако съдиш закона, не си изпълнител на закона, но съдия. Само Един е законодател и съдия, Който може и да спаси, и да погуби; а ти кой си та съдиш ближния си?" /4:11-12/.
"Прочее, ако някой знае да прави добро и не го прави, грях е нему." /
4:17/.
"И молитвата, която е с вяра, ще избави страдалеца, Господ ще го привдигне, и ако е извършил грехове, ще му се простят." /5,75/.
"Когато някой е болен, нека повика ближните и приятелите си и нека се помолят над него..." /5,
14/.
"И тъй, изповядайте един на друг греховете си, и молете се усърдно един за друг, за да оздравеете. Голяма сила има усърдната молитва на праведния." /5;16/.
Всички горепосочени мисли насочват стремящия се да придобие чистота, да придобие вяра във възвишения свят и тази вяра да бъде придружена е дела. Това са все методи, с които трябва да работи онзи, който иска да влезе в Пътя на окултното развитие.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...