Jump to content

I част. ПЪТЯТ НА УЧИТЕЛЯ Свещени Думи 251-300


Recommended Posts

251.Приятелство.

Ученикът трябва да дружи с добрите хора

и добрите духове, да се занимава въобще с

Доброто.

Лошите духове са, които изкушават

ученика. С тях той не трябва да има нищо

общо.

Когато ученикът има вътрешна светлина,

лошите духове не могат да се приближат при

него

Когато мисли за Бога, той е ограден.

252.Дружба.

Ученикът трябва да дружи с ония, които са

по-напред от него, за да се учи от тях. Да

дружи и с равните на себе си, за да се

насърдчава в по-голяма ревност на учение. И

да слиза при по-долните, за да им помага.

Подкрепи ли по-долните, по-горните него ще

подкрепят.

253.Трансфор-

миране.

Ученикът трябва да мисли само Доброто!.

Всяка лоша мисъл е един психически трън.

Ученикът трябва да го намери и извади.

Така той ще трансформира енергията на

лошата мисъл и ще я използува за Добро.

254.Новият път.

Този, който облича нови дрехи, няма

желание да се върне отново към старите.

Ученикът, който тръгне в Божествения път,

трябва да остави нравите на света.

255.Средата

на ученика.

Живей и се движи винаги в Любовта!

256.С Бога.

Всеки уд има смисъл, доколкото е свързан

с организма.

Живееш правилно, докато си в контакт с

Бога.

257.Духовна

закрила.

Човек не може да успее в каквато и да е ра-

бота, ако няма съдействието на невидимия

свят.

Ученикът мъчно може да живее на земята

без духовна закрила.

Затуй трябва да бъде свързан с Бога.

258.Страданията.

Ученикът трябва с радост да посреща

страданията и да се радва, защото от тях ще

научи нещо Добро.

Разбере ли тъй страданията, той ще се

подмлади.

Човечеството само в една фаза на своето

развитие минава през областта на

страданията.

Те каляват нервната система, за да издържи

новата Светлина, която ще дойде.

259.Независимост.

Нищо материално не трябва да свързва

ученика.

Колкото по-мъчно се отделя ученика от

материалните неща, толкова през по-големи

страдания ще мине.

Той само се учи на земята, а живее на друго

място.

260.Блаженство.

Човек, който живее за себе си, е винаги

ограничен.

В момента, когато проблесне в него идеята

да служи на Бога, всички вериги на

ограничението падат и той е свободен.

Блаженство е, когато ученикът се освободи

от ограниченията на света.

261.Силата на

душата.

Душата може да прояви силата си, когато

не е свързана с материята. Тя е силна, когато

прониква материята, без да се свързва с нея.

Ученикът трябва само да гледа през

материята, но не и да живее в нея.

262.Разумните

сили.

Всичко, каквото става, е допуснато от

Небето.

Каквото и да ти се случи, ще се превърне

за Добро от разумните сили, които ръководят

развитието.

Това изпълва ученика с радост и при най-

големите противоречия в живота.

263.Божият

план.

Не забравяй, че във великия Божи план в

края на краищата всички противоречия ще

бъдат разрешени.

264.Сила.

Силата на ученика ще от горе.

Концентрацията в Божествените Истини е

акумулиране на сила. - Човек става

акумулатор.

Колкото повече се съсредоточава ученикът,

толкова е по-силен духовно.

265.Истинска

помощ.

Ученикът трябва да може да влиза в положе-

нието на всяка душа, за да я разбере и й

помогне.

Когато разбереш една душа, ти я обикваш.

266.Синьото

небе.

Синият цвят действува на душата и поражда

възвишени чувства у ученика.

Когато той се почувствува обезсърдчен,

нека погледне синьото небе, и ще се успокои,

ще почувствува дълбок мир, радост и лекота

в душата си. Ще се разведри и наново ще

почне работата си.

267.Звездното

небе.

Когато ученикът почувствува празнота и

безсмислие в живота си, да погледне вечер

звездното небе, и той ще се насърдчи от

величието му.

268.Малката

бубулечица.

Когато ученикът се почувствува много от-

паднал и излишен на земята, нека погледне

под нозете си ония малки мушички, които

остават да живеят и след като ги е настъпил

някой. Нека ги погледне с микроскопа, как те

се движат, бързат, хвръкват и пак застават, а

може би и мислят! И ще види, как те

засвидетелствуват разумността и

необходимостта и от тяхното съществуване в

битието.

Пред тия малки мушички той ще се засрами

от своето безволие и у него ще се зароди

силно желание и той да оправдае живота,

който му е даден. - И той да изяви Великото в

Битието!

269.Приложение.

Божественото трябва да се изпитва и

прилага всякога. Когато един избави някого от

водата - и единият, и другият имат силно

преживяване. Но единият изпитва едно, а

другият - друго.

И двамата трябва да благодарят на Бога!

270.Благодарност.

Ученикът трябва да благодари от сутрин до

вечер за всичко, което вижда около себе си.

Тогава струите на Любовта ще потекат през

неговата душа.

271.Молитва.

Ученикът трябва да се моли, за да бъде

силен и да няма изкушение за него.

„И не веди нас во изкушение."

272.Тълкувание.

„И не веди нас во изкушение."

Това значи: Давай ни, Господи, знание и

Мъдрост, за да не би ние с нашето невежество

да паднем в изкушение.

273.Светлите

мисли.

Когато ученикът се освободи от грубите

мисли на материалния живот, умът му се

изпълва със светли мисли за Възвишеното и

Великото в живота.

Тогава той може да работи.

274.ризи свят.

Ученикът трябва да се приготви съзнателно

да замине от този свят. Онзи свят, това е

училището, където той ще продължава

учението си.

Този свят и онзи са един свят.

275.Бялата

светлина.

Когато ученикът мисли за Доброто, в него-

вия ум се явява една мека бяла светлина - живо

Същество, с което той може да се разговаря

и да научи много нещо.

276.Учителят.

Учителят има за всеки ученик особен говор.

Изворът дава вода за всекиго специално. Тъй,

Учителят е един за всички, а и изворът е един,

от който мнозина ще пият, без да си пречат

взаимно. Когато мнозина пият от една стомна,

там се явяват противоречия, преплитане и

спор.

277.Огънят

на Духа.

Поддържай винаги в себе си огъня на Духа.

Ученикът трябва постоянно да носи

отпечатъците на Доброто на лицето си.

278.Лицето.

Когато ученикът живее по Бога, лицето му

добива друг образ.

279.Нежност.

Като мислиш за качествата на Бога, те се

преливат в тебе.

За да станеш нежен и милосърд, мисли,

колко снизходителен и благ е Бог!

280.Прощението.

Прощавай винаги заради Бога!

Прощаването не произтича от човека. То

иде от Бога! Можеш да се бориш в себе си,

дали да простиш, но ти трябва да победиш в

тая борба.

Първата стъпка, с която ученикът влиза в

Духовния живот, е прощаването.

Прощавай заради Бога.

281.Същественото

в живота.

Служение и учение!

Ученикът трябва да се освободи от

посторонните неща, които само отвличат ума

му, без да го ползуват.

Той е зает само със същественотов живота.

Защото дълъг път на учение и работа го

чака.

282.Приложение.

Туй, което ученикът знае, трябва да го

приложи в живота си!

Знаеш само това, което си приложил и

опитал. И само това знание ще върви винаги

след тебе.

283.Вътрешен

стимул.

Ученикът трябва да има вътрешен стимул,

за да работи Божествено. Той живее повече

вътрешно.

Той участвува във външния градеж, но

неговият подтик иде отвътре.

284.Отговорност.

Ученикът не може да се оправдае с нищо,

ако не направи това, което знае.

Законът гласи:

Без Любовта ти ще съгрешиш. С Любовта

ще изправиш погрешката си.

285.Писаните

закони.

Законите и правилата на ученика са писани

вътре в него.

Отвън той няма никакви писани закони.

286.Страданията.

Ученикът трябва да се кали в страданията,

за да придобие характер, който да устои на

смъртта.

Мислено преживей страданията на Христа;

тогава ще се калиш в тях.

При страданията ученикът дълбоко в себе

си живее в радостта. - Защото обича и знае,

че има Един, Който го обича.

Никой не може да понесе страданията, ако

няма Любов!

287.Характер.

Да бъдеш невинен и да свършиш живота си

като виновен пред другите, без да се

оправдаеш, то е характер.

Ученикът не трябва да се оправдава, а да

остави Учителят му да го оправдае, ако намери

за добре.

288.Страданието

на ученика.

Най-строгият съдия е вътре в самия човек.

Най-голямото страдание, което съществува

за един ученик, е когато той съзнава, че не е

направил това, което Бог му е казал.

289.Страдания.

Само когато издържиш страданията

правилно, те ще те издигнат на една висота, за

да можеш да вървиш по-нататък във Вечния

Път.

290.Божественият

огън.

Ученикът не може да направи една крачка в

Божествената Школа, докато в него има

користолюбие.

Всички души ще минат през Божествения

Огън, за да се изчистят от всяко користолю-

бие!

Тогава те ще просветнат!

291.На Бога.

С молитва и вяра ученикът трябва да

предостави целия си живот на Бога!

Това не изключва неговата активност и

инициатива в живота.

292.Любовта на

Бога.

Всичко съществува чрез Любовта на Бога!

293.Мълчание и

говорене.

Има три вида мълчание и три вида говорене.

Гладният като се наяде - мълчи.

Ученикът, като не си знае урока - мълчи.

Учителят, който много знае - мълчи.

Когато човек е много гладен - много говори.

Ученикът, който много знае - много говори.

Учителят, който малко знае - много говори.

Ученикът трябва да знае, кога да говори и

кога да мълчи най-уместно.

294.Готовност.

Ученикът трябва да прекара през ума си най-

лошите положения за да види, може ли да ги

издържа. Те може да не дойдат, но той трябва

да е готов на всичко.

За него не трябва да има изненади.

295.Любов.

Любовта ти ще мине през много изпити, за

да се опита.

Любовта на ученика трябва да бъде толкова

голяма, че да издържа всичките положения,

които ще му дойдат.

Само Любовта може да издържа и най-

противоречивите положения в живота.

296.Мир.

Мирът иде от Бога!

Най-великото нещо в душата на ученика,

това е неговият мир.

Мирът е от Бога благословен!

„Моят Мир да бъде с вас."

297.Чистота и

светлина.

Чистотата трябва да излиза от ученика ка-

то Светлина.

298.Посвещение.

Посвещението почва от страданията.

Ученикът не трябва да ги отбягва, но да ги

издържа.

299.Вода и огън.

Ученикът трябва да мине през огън и вода!

През вода, за да се очисти, а през огън, за да

светне!

300.Умът.

Бъди Умен!

И при всяка своя постъпка прецени

условията и последствията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...