Jump to content

4. СТЕНОГРАФ КАТА НА УЧИТЕЛЯ - ПАША ТЕОДОРОВА


Recommended Posts

4. СТЕНОГРАФ КАТА НА УЧИТЕЛЯ - ПАША ТЕОДОРОВА

В.К. (Вергилий Кръстев): Нас ни интересуваха опитностите, нали, на Паша във връзка с Школата и във връзка с Учителя.
Г.П. (Гена Папазова): О, много са. Една от тях например. Тя чете на Учителя, щото тя винаги Му четеше беседите, тя си го описва начина, тя го описва. То не се печати така, както тя го направи. Той го изслушва. Но интересно, когато тя вече доста се уморява, работата много. Тя предложи Аня да помага. Нали толкова културен човек, специално учителка по български език. Аня направи няколко обработки, но Учителят не ги хареса.
В.К.: Не хареса на Аня?
Г.П.: Не хареса.
В.К.: Защото аз съм чувал, че Учителят е предложил на Аня, но Аня не се е съгласила.
Г.П.: Кой ви го разправи такова нещо, бе? Абе какви са тези лъжи, бе?
В.К.: Лъжи. Значи тя фактически е направила, обаче...
Г.П.: Направи. Обаче той каза, че Паша по-добре ги работи. И един ден тя така му чете нещо. И това става вън от Неговата стая на Изгрева, съвсем изненадващо за Паша, Той рекъл така: „Ти виждаш този хаос. Аз го създадох и аз ще го оправя!" Съвсем неочаквано, прекъсна.
В.К.: То е много силно. То аз съм го чел това нещо. Много силно.
Г.П.: А пък аз го знам, защото ми го показа. Ето как го знам непосредствено от нея.
В.К.: Сега като станахте, като се изправихте, аз изтръпнах целия.
Г.П.: Да.
В.К.: Защото се свързах с онова поле и с онази епоха.
Г.П.: Да.
В.К.: Сега обикновено тя е редактирала беседите, отива при Учителя, редактира шпалтите.
Г.П.: He.
В.К.: Как изобщо става? Запознати ли сте?
Г.П.: Вижте как става: Всяка от стенографките дешифрира.
В.К.: Те са три стенографки, три стенограми.
Г.П.: Ама „мот а мот", дума по дума.
В.К.: Три стенограми. Всяка една поотделно дешифрира.