Jump to content

ЛИЦЕТО НА ДОБРИЯ, МОРАЛНИЯ, БЛАГОРОДНИЯ И ЧЕСТЕН ЧОВЕК


Recommended Posts

Учителя казва: Добре е да изучавате живите линии, да позна­ вате кой човек е добър и кой - лош. Като видиш един нов човек, разгледай линиите на ухото , на носа му, за да знаеш с какъв човек имаш работа . [74]

Който има добро сърце в себе си, той има особена, специфична черта на лицето си. Тази черта придава пластичност, подвижност на мускулите на лицето. От лицето на такъв човек излиза светлина и дето мине, той обръща внимание на хората, привлича ги. [66]

Аз познавам науката за съкращаването и разпущането на мускулите и по тях различавам добрия от лошия човек. На до­брия човек мускулите на лицето се разширяват и то приема спокоен, благороден израз. На лошия човек мускулите се свиват, става стягане на лицето. [43]

Добрият човек има добре устроена, красива форма на главата с красив, правилен нос. Носът на лошия човек не е красив, има някакъв недостатък . [60] Милосърдието и добротата придават мекота на погледа. [86]

Погледът на добрия човек е установен, възходящ, а погледът на лошия човек е разсеян, раздвоен и низходящ. [53]

Как познавате, че известен човек е добродетелен? Каквато добродетел и да има човек, тя е написана на лицето му. В това отношение лицето е израз на Божествения живот на човека. Като изучавате ъглите на човешкото лице, вие виждате до­ колко този човек е осмислил живота си. Всеки уд на човешкото лице в едно отношение може да спъне човека, а в друго - да го спаси. За да се спаси от някое нещастие, някога човек може да намери спасение в челото си, някога - в носа, някога - в устата , във веждите и т.н . Човек трябва да знае за всеки даден случай къде да търси спасение. Всеки уд от човешкото лице представя област, в която разумните същества са вложили по една своя идея. Не знае ли точно ъгъла, под който една идея се проявява, човек не може да се ползва от енергията и светлината на тази идея. [17]

У един морален тип , като се раздели лицето на три части

- чело, нос и брада, те трябва да имат еднакви размери. Ако те не са еднакви, имаме един неустойчив тип . [47] Следователно при моралния тип съществува хармония между мислите, чувствата и волята.

У един морален тип веждите не трябва да слизат много на­ долу към ушите. Ушите у моралния тип трябва да имат почти същата дължина, каквато имат носът и веждите. [47] Ако в горната част на ухото контурът му е гладък, правилно очертан, имаме човек с ясно изразени морални качества.

Места , дето няма гори, там климатът е студен, суров. Съ­щото се забелязва и в характера на човека. Когато се изсекат горите в моралния живот на човека, неговото лице се деформи­ра. Щом човек престане да върши добро, престане да дава и да взима, тогава настава деформиране на неговото лице. Брадата му започва да полягва малко навътре. Нечистите мисли в човека представят порои вода, които се стичат от височините и падат по брадата, като по този начин измиват и отнасят всичко, каквото намерят по повърхността й, вследствие на ко­ ето тя постепенно полягва навътре. Тинята, всичката пръст, която представя добри условия за растителността , постепенно се измива и остават само камъни. След няколко поколения от брадата на този човек, т.е . от тази местност , остават да стърчат само няколко чукара. Тогава казваме, че този човек се е деформирал в лицето си. При изсичане на моралните гори и скулите на лицето започват да изпъкват навън, а страните хлътват навътре. Носът също така се деформира. [19]

Правилният, нормално широк нос в основата, с добре раз­вити ноздри, показва благородство. Красивата, правилната брада се среща у благородните, уравновесените хора.

олкото разстоянието от отвора на ухото до темето е по-голямо, толкова по-развити са моралните качества у дадения човек. Според Учителя, ако това разстояние у един човек е 37 см, а широчината на носа е 35 мм, той е устойчив и на него може да се разчита. [34] (фиг. 22)

Image_022.gif

С

ФИГ . 22

На фигура 22 са дадени три радиуса. Ако радиусът OA е по- голям, тогава преобладава човешката любов. Ако радиусът ОВ е по-голям, преобладава ангелската любов. Ако радиусът ОС е по-голям, преобладава Божествената Любов. [34]

За да познаете един човек дали е благороден, погледнете го

10-15 секунди в очите и вижте: ако не се смути от погледа ви, той е благороден. [2]

Интензивността и благородството на чувствата се определят от разстоянието под носа до средната линия на устата . Колкото по-голямо е това разстояние, по-благородни и интензивни са чувствата . [84]

Как се познава кой човек възприема и предава Божията

Любов? - Ако челото на човека се повишава и разширява, ако

главата му горе на темето се повдига, той е добър проводник на Любовта. Ако ръцете на човека не станат по-деликатни и чертите на лицето му - по-меки, той не е дал път на Божественото Начало в себе си. [27]

Image_023.gif

ФИГ . 23

Честния т човек притежава красиво оформено лице. На фигу­ра 23, рис. 1, е представено ухо на честен човек. Горната част на ухото е широка, като са запазени нормалните пропорции. На рис. 2 е даден честният нос, който се изразява чрез правата линия. Рис. 3 представя образ на честното око, а рис. 4 - на честна­та уста . Не трябва долната устна да излиза навън. Добре е в средата устните да бъдат малко хлътнали и в краищата малко издути, да се образува мека, вълнообразна линия. Рис. 5 представя честната брада. [74]

Достатъчно е да спрете вниманието си върху чертите на лицата на отделни хора от един народ, за да си съставите понятие за тяхната култура. Колкото по-красиви и симетрични са линиите на лицата, на телата им, толкова по-голяма духовна култура имат те . [27]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...