Jump to content

ЖЕНИТБА - БРАК


Recommended Posts

ЖЕНИТБА - БРАК

В къщата, дето бил Христос с учениците си се разисквало върху брака - един от най-важните социални въпроси. (ДАЛИ МОЖЕ - 167).

Старайте се най-първо да имате най-малко един добър приятел. И да ви кажа как да си избирате вашите добри приятели. В старо време, тази формула, която аз ще ви кажа, 20 години трябваше да седите в школата в Египет или във Вавилон, за да ви я кажат. Като срещнете един ваш приятел, най-първо ще го обикнете. И туй го знайте. В този ваш приятел ще намериш една добра черта, която да е постоянна, винаги да я държиш в ума си. Понеже тази черта ще постави една основа между него и вас. Най-първо - Любовта, след туй, щом намерите тази основна черта в характера, след туй ще се постараете в едно успокоително състояние да погледнете дали с този ваш приятел ще може да работите или не. Щом вашият ум е тих и спокоен и сърцето ви е тихо и спокойно, да знаете, че колкото времето минава, и условията ще се подобряват и ще ви съдействуват за добро. И невидимият свят ще ви помага и всичко ще тръгне по мед и масло механически, но вие двамата ще бъдете в сила да преодолеете на всички мъчнотии! На това се дължи бракът! Затова се женят мъжете. Онова, което кара мъжа да се жени за една жена, не е да образува дом, но той иска да постигне нещо. Мъжът търси една жена, за да постигне нещо. И жената търси мъжа, за да постигне нещо. И то е право. Подигането на човешката душа, подигането на ума на човека и ума на жената, подигането на сърцето на жената и сърцето на мъжа, подигането волята на мъжа и волята на жената, това е смисълът засега в сегашния ни живот. Ако моят ум не се повдига, не се възвишава, не се облагородява и ако моето сърце не се повдига и облагородява, тогава животът няма израз в себе си и не може да намери туй хубавото, красивото. (НЕПРИРИВНИ ПОСТИЖЕНИЯ - беседа Постижимото - изд. 1999 г. София).

Думата „брак” в различните езици има различно значение: на български език тя означава съчетание, на турски значи да оставиш нещо, а на английски „break” - да счупиш нещо. Тъй, щото, когато говорим за брака, трябва да приемем едно от трите понятия. Значи хората се женят или да се съчетаят, или да се оставят, или да счупят главите си. (ДАЛИ МОЖЕ - 167).

Тъй, както сега хората се свързват, това не е никакъв брак. Това е временна човешка връзка, която се разкъсва така лесно, както е направена. (ВЕЧНО ПОДМЛАДЯВАНЕ - 7).

Женитбата е закон на самопожертване, за да добиеш своята чистота или да изкупиш своята карма, както казват индусите. (СИЛА И ЖИВОТ - IV серия - 285).

И младите и те се лъжат като старите: те знаят, че женитбата, както сега става, всичко в нея е лъжа. Ще ме извините сега. Женитбата, както сега се разбира и се практикува, е един позор на Божествения първоначален закон, на Божествения Дух, на Божествената Любов, на Божествената Мъдрост, Истина, Правда и добродетел. Съвременният брак е един позор! Аз говоря от името на Великата Божествена Любов, в която няма абсолютно никакво изключение. Един позор е бракът!... Хората не се раждат по Божествения закон, по Любовта, а се раждат по своите похоти и затова не идат хора отгоре, а от Земята, отдолу излизат повечето и се раждат, и затуй светът сега е пълен с престъпници. (СИЛА И ЖИВОТ - IV серия - 141).

Казва тя: един човек ме гледа и аз го гледам и подир два месеца се сгодяват. Но през всичкия си живот е била нещастна и прекарала много лош живот. Това е кармично свързване, то не е женитба. Под думата женитба трябва да се разбира среща на две еднакви души. (ВЕРИГАТА НА БОЖЕСТВЕНАТА ЛЮБОВ - 469).

Някой казва: аз искам да служа на Бога и не искам да се женя. Казвам: ако решиш този въпрос без Бога, ти ще бъдеш нещастен човек. Ако пък се жениш без Бога, ти ще бъдеш два пъти по-нещастен. Ако не се жениш, а се свържеш с Бога, ти ще бъдеш щастлив. Ако се жениш със съгласието на Бога, и двамата сте във връзка с Него, ще бъдете два пъти по-щастливи. Тази идея, изказана на ваш език, означава следното: всяка работа, всяка замислена идея, в която участва Божественото начало, тя е чиста, света, възвишена. Само тогава човек може да бъде доволен, каква е целта на групирането? Защо две души се групират да живеят заедно? - Те стават два полюса, през които Божественият живот се проявява. Когато някой казва, че не иска да се жени, това подразбира, че областта, в която той се движи, е нечиста. Когато някой пътник минава покрай много извори и не пие вода от тях, това показва, че те са нечисти. Пие ли вода от тия извори, те са чисти. Питам: като отидете на Небето, ще се жените ли? - Няма. Значи женитбата е страничен въпрос. Ако става въпрос за женитба, първата идея, която трябва да се има предвид, е човек да се жени за чистотата, това е истинска женитба, който не се е женил за чистотата, той е вдовец. (ПО БОГА НАПРАВЕНИ - 151).

Лошото не е в женитбата, но в скритите потайни желания. Мойсей беше светия, но въпреки това - женен. Авраам, Яков също бяха свети хора, но женени. Не може да се определи дали женения или нежененият ще влезе в рая. Това се определя от живота на човека. Който прилага Любовта, Разумността, Истината и доброто, независимо от това дали е женен или неженен, той е в рая. Който не прилага тези добродетели, той е в ада. Добрият живот определя място то на човека, а не положението му на женен или неженен. Много неженени са в ада и много женени в рая. (ТРИТЕ РОДОСЛОВИЯ - изд. 1999 г. София - 207).

Под понятието „женитба” ние разбираме идеални отношения между разумни същества. Ако две реки се съединят и образуват по-голяма река, това показва, че отношенията между тях са разумни. Това ли става с хората, които се женят? Сливат ли се мъжът и жената? Образуват ли един човек, по-голям, по-пълноводен, с повече живот? Ако това не става, хората имат механическо разбиране за женитбата. (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - 109).

Женитбата е една висока работа, която човек трябва да извърши безпогрешно. Не е шега работа да заемеш мястото на баща и майка и да създадеш хора около себе си, да заемеш мястото на Бога, Който създава. Това е една велика работа. Друго не ти останало, че ще ставаш майка или баща... Знай, че работата, която предприемаш, е свещена. Ти трябва да я изпълниш с всичкия си ум, с всичката си душа, с всичкото си сърце и с всичката си воля. Благодари на Бога, че те е поставил на това почетно място. (ПЪТ НА ЗАЗОРЯВАНЕ - 179).

Три вида женитби има: едни, които се извършват на Небето, други - на Земята, и трети - в ада.; едни извършени от Бога, други от хората, а трети от дявола. Всеки брак установен от Бога, ще донесе любов, мир и радост в дома; между мъжа и жената винаги ще има съгласие, лоша дума няма да се чуе; те ще прекарат блажен живот. Всеки брак, установен от хората, има за цел тяхното усъвършенстване; помежду им ще има търкане, докато се изгладят, защото два остри камъка брашно не мелят. Тази женитба не е Божие творение, а човешко; според ума на човека ще бъде и работата му. Когато Господ създава нещо, като всемъдър, Той всичко добре нарежда; когато хората нареждат нещо, те ще го наредят така, че все ще има търкане между тях, което е необходимо за самоусъвършенстване, за изглаждане на характерите им. Когато пък дявола жени хората, тогава в къщи има раздор, разврат - всичко най-лошо. Дом, в който има такъв живот, там женитбата е станала от дявола. (ДУХЪТ И ПЛЪТТА - 98).

Истинското съединяване или съчетаване не става на Земята. Тук не стават никакви бракове, никакви женитби. Това, което хората наричат брак, женитба, е друго нещо, по-скоро сделка, поставена на известни условия и интереси. (ДАЛИ МОЖЕ - 167).

Покажете ми един мъж или една жена, които никога да не се си казали горчива дума, никога да не са си отправили помежду си крив поглед. Нека всеки си отговори, какъв е неговият брак: съединяване, оставяне или строшване на главата. Повечето бракове са оставяне или строшване на главата. Малко бракове представят съединяване или съчетаване. (ДАЛИ МОЖЕ - 167).

Между затвора и женитбата има нещо общо - това са обикновени процеси, еднакви, но с различни имена. (СВЕЩЕНИ ДУМИ НА УЧИТЕЛЯ - изд. 1993 г. София - 84).

Хората познават жененето, но не и женитбата, която представя свещено сближение между две души, между които има не само една, но безброй допирни точки. Това свещено сближение подразбира преливане на душите една в друга. Преливането на душите изключва всякакво съмнение, всякакво недоверие, всякакво недоразумение. (МНОЗИНА КАЗВАХА - 145).

В духовно отношение бракът подразбира връзка между две души. Душите се свързват в името на Любовта. (ВЕЧНО ПОДМЛАДЯВАНЕ - 7).

Женитба, т. е. разумно съчетаване на душите става само в духовния свят. (НОВИЯТ ЧОВЕК - 248).

Само тази връзка е вечна и неразривна. Това значи истински брак. (ВЕЧНО ПОДМЛАДЯВАНЕ- 7).

Женитбата е метод за повдигане на човечеството. В такъв случай има смисъл да се ожениш: ще повдигнеш синовете и дъщерите, които си родил. Ако с женитбата не можете да повдигнете поне една душа, откажете се поне временно от това. (ЛИКВИДАЦИЯ НА ВЕКА - 18).

Защо се женят хората? - Да станат проводници на великия Божествен живот. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - 295).

В онзи свят няма женитби. (АКОРДИРАНЕ НА ЧОВЕШКАТА ДУША - І т. - 45).

Женитбата е колкото благословение, толкова и нещастие. Ако се ожениш за ангел, който може да те повдигне, женитбата е благословение. Ако се ожениш за една паднала душа с цел да я повдигнеш, но се намериш в ада, тази женитба носи ред нещастия. Ако можеш да извадиш една душа от калта и да я повдигнеш, ожени се. Ако не можеш да я повдигнеш и тя те завлече в ада, по-добре не се жени. (ЛИКВИДАЦИЯ НА ВЕКА - 18).

Някои мислят, че предназначението на момата и момъкът е да се женят, да раждат деца, да ги отглеждат и т. н. Истинското предназначение на момата и на момъка е да познаят Бога. (СЛУЖЕНЕ, ПОЧИТ И ОБИЧ - 310).

Горко на онази мома, която се омъжи за момък, който не почита майка си и баща си; горко на онзи момък, който се ожени за мома, която не почита майка си и баща си; Мома и момък, които почитат майка си и баща си, и Бог ги обича и благославя. (СИЛА И ЖИВОТ - II том - изд. 2006 - 319).

Когато напуща бащиния си дом, момата трябва да благодари на майка си и на баща си за всичко, което е получила от тях, и да каже: Аз отивам сега да слугувам на своя възлюбен. Като свърша работата си при него, пак ще се върна при вас. Каквото придобия ще го донеса във вашия дом. Бащата и майката ще благословят дъщеря си, ще я изпратят при нейния възлюбен да слугува и да учи. По същия начин трябва да постъпи и сина. (КЛЮЧЪТ НА ЖИВОТА - 262).

Бракът подразбира една велика Божествена идея, която може да се приложи само с един свещен трепет и то тогава, когато хората придобият това единство, когато мъжът и жената не гледат един на друг с пренебрежение. Друга картина трябва да изпъкне в умовете на хората, да знаят, че са изпратени на Земята като спасители на човечеството, като творци на новото в света. (ЗАВЕДОХА ИСУСА – изд. 2008 г. София - 358).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...