Jump to content

07_04 “ОТКРОВЕНИЕ”-ТО НА ЙОАН


Recommended Posts

“ОТКРОВЕНИЕ”-ТО НА ЙОАН

 

Йоан казва, че когато видял всичко, което му се открило, паднал на земята. Това показва, че земният живот не може да издържи на вибрациите на чистия и възвишен духовен живот. Трябваше да се яви Христос да положи ръката Си върху него, да го вдигне от земята и да му каже: “Не бой се, Аз съм жив!” Всеки човек трябва да падне като мъртъв, да мине през това, което Йоан е преживял. Докато не паднете мъртви като Йоана, докато вашето лично Аз, т.е. вашият егоизъм не умре, вие никога не можете да кажете като Христа “Аз съм жив”. Всичко лично, всякакъв егоизъм трябва да падне на земята мъртъв – не да изчезне, но да се подчини на Божественото, да се впрегне като вол, да служи за развитието на бъдещата култура. Цели 8000 години сме служили на егоизма – достатъчно е царувал той. Сега трябва да го сменим. С цял свят сме скарани само за егоизма.(35, с. 271)

 

Мнозина четат Библията, говорят за Бога, но малцина познават Любовта, Мъдростта и Истината. Може ли да каже някой, че е чел и чете Словото Божие, ако не се е запознал с Любовта, Мъдростта и Истината? За него Словото Божие е затворена книга. Дълго време плакал Йоан, като видял пред себе си книга, затворена със 7 печата. Той не могъл да отвори книгата, но ако би я отворил, не би могъл да чете. Да отвориш една книга, това значи словото в нея да оживее; редовете, думите и буквите да се размърдат, да излезе нещо от четенето. Най-после дошъл един ангел при Йоан и казал: “Има един, който може да отвори книгата и да размърда редовете ў.” – “Кой е той?” – “Това е агнето, агнецът Божи – Любовта.” Агнецът Божи е огънят, който излиза от Любовта. Той отваря книгата, размърдва словото и чете.(96, с. 180)

 

Човек не знае какво крие в себе си. Той е затворено богатство, затворен извор; свещ, турена под шиник. Той е запечатана книга. Велико съдържание има тази книга в себе си, но като седяла дълго време отворена, тя се е изцапала малко. И днес човек се страхува да отвори книгата на своя живот, да прочете писаното в нея и да се поучи. Отворете книгите на вашата душа, на вашия дух, на вашия ум и на вашето сърце, и ги прочетете! Те са най-хубавите книги, които трябва да четете. Новото, което днес ви казвам, е да прочетете тия четири книги, в които е описан целия ви живот, от създаването ви досега. По-хубави книги от тях не съществуват. Досега сте чели много книги (оригинални и преводни) но всички се нуждаят от корекция. Четете книгите на вашата душа, на вашия дух, на вашия ум и на вашето сърце – да видите какво Бог е писал в тях. Те представят истинския оригинал на нещата. Каквото друго и да четете, вие ще се объркате. От всичко четено задържайте в себе си само онова, което е вярно с оригинала. В “Откровение”-то се говори за една книга, затворена със 7 печата. Йоан казва, че нямало кой да отвори тази книга. Най-после се явило едно агне, което разпечатало тази книга. Днес тази книга е отворена и всеки е свободен да чете от нея. Тази книга е пред вас и вие трябва да я четете. Коя е тази книга? – Тя е книгата на вашата душа, на вашия дух, на вашия ум и на вашето сърце.(70, с. 204)

 

Думите, които ще взема, се намират в пета глава на “Откровение”-то. Аз я наричам “запечатаната книга със седем печата”. “Запечатана книга със седем печата” преведено – това е омега на цялото битие. Начало е животът, а “Откровение”-то е омега – край. Начало и край на нещата. Всичките нещастия всякога се дължат на края на нещата. Трагедията на живота всякога е в края, не в началото...

… “Агнето”, освен Божията Мъдрост, означава и Любовта в света. Любовта е в сила да отвори запечатаната със седем печата книга. Докато хората не възприемат Любовта еднакво в общия живот, докато не възприемат Любовта като един вътрешен импулс, тази книга ще бъде запечатана. Които я възприемат, ще бъдат свободни; които не я възприемат, всякога ще страдат. И богати да са – пак ще осиромашеят, а когато възприемат учението на Любовта, и сиромаси да са – богати ще станат.(50, с. 67 и 95)

 

Когато Йоан беше в Патмос и се пренесе на небето, видя чудно видение и взе перо да пише, но Духът му каза: “Спри тази работа, не пиши, не казвай това, което си видял!” И наистина не се знае какво е видял Йоан. Ще ви представя тази истина в друг образ, в друга светлина, за да разберете защо Йоан не е трябвало да описва това видение. Представете си една майка, която приготовлява пелени за своето детенце, което още не се е родило. Тя няма търпение да дочака времето, когато ще се роди детенцето ў, за да види дали тия пелени ще му приличат. Купува от пазара една кукла и я повива в пелените. Какво означава това? Всъщност тя увила ли е своето дете в тия пелени? – Не. Тогава, докато майката още не е родила детенцето си, нека държи тия пелени сгънати, да не повива куклите в тях. Да изкажеш Божествени, свещени мисли на хора, които не ги разбират, значи да увиваш мъртвите кукли в плени. Някой казва: “Отвън хора чакат да им се каже нещо. Кажете им нещо!” Казвам: оставете тези работи, не е време сега да се дават светите работи на тия, които не ги разбират. Тия хора там са мъртви кукли. Това дете го няма още! Този, който ще дойде при тебе, или този, когото трябва да родиш и да увиеш в тези пелени, ще носи една основна черта в себе си. Каква ще бъде тази черта? – В този човек ще говори Божественото. Той ще бъде като ученик, който казва на учителя си: “Учителю, опитай ме! Каквото ми кажеш, ще изпълня!” И наистина, каквото му кажеш, изпълнява. Този е човекът, на когото ще говориш Истината.(131, с. 96)

 

Христос разреши един важен въпрос, като каза: “Моето царство не е от този свят.” Е, какво е това царство, на какво е основано? – Това царство има само една врата. Сега някои могат да ми възразят, че Йоан казал, какво това царство имало 4 врати. Йоан е прав, но аз казвам: това царство има само една врата, през която хората излизат и влизат. Само една врата има за това царство! Може да има и друга врата, но тя е за ангелите – през нея те слизат и възлизат към Бога. Аз мога да обясня думите на Йоана защо това царство има 4 врати, но ние не можем да влезем през тези 4 врати; за нас има само една врата, през която можем да влезем в Царството Божие. И Христос казва: “Само роденият от Дух и вода може да влезе в Царството Божие”, т.е. в туй будическо поле, в туй будическо тяло. В туй будическо тяло царува Любовта. Следователно на мой език преведено, Христос казва тъй: всеки човек, който не е роден от Любов и Мъдрост, не може да влезе в Царството Божие. Този човек, който се роди по този начин – от вода и Дух – майка му няма да живее отвън. Неговата майка ще живее вътре в него. И неговият баща ще живее вътре в него. Следователно той ще бъде сам роден. Той няма да има никакви външни заблуждения. Ще го питат хората: “Къде е майка ти?” – “У мене.” – “Къде е баща ти?” – “У мене.” – Хората ще кажат: “Как тъй? Нашите майки и бащи са отвън, те се раждат и умират.” – “Може, но моите майка и баща не се раждат, ни умират.”(104, с. 82)

 

Ще ви прочета 21. глава от “Откровение”-то. 21-та глава има връзка с 21-та година. “Израил” – значи всички синове на човечеството. 12-те порти са за цялата раса. От изток трите порти са за жълтата раса, откъм север трите порти – за бялата раса, откъм юг трите порти – за червената раса, и откъм запад трите порти – за черната раса…

… И този Йерусалим, който вече слиза, това са новите тела, в които хората ще бъдат облечени. Символично казано! Всеки ден ще снемате, ще събличате тези стари дрехи, тези дрипели. Ще гледате колкото може по-скоро да се съблечете, да се облечете в новите дрехи и душата ви ще бъде в новия Йерусалим.(10, с. 112 и 114)

 

Исайя казва: “Понеже, ето, нови небеса създавам и нова земя.” В този стих Исайя говори за създаването на бъдещия свят. Йоан пък в “Откровение”-то казва: “И видях ново небе и нова земя.” Значи той говори за създаването на света като свършен факт. Небето и земята са два полюса, които представляват великото в света. С тези два полюса започват всички алхимици. Ако човек не разбира великите закони на небето и на земята, той не може да бъде алхимик…

… Новото небе и новата земя, които се създават сега, се отнасят до човека. Под думата “небе” разбираме красивото, разумното начало в човека. В Божествения свят са вложени опитностите на всички вселени, които са съществували някога и които ще съществуват за в бъдеще. Който иска да види учени хора, той трябва да отиде в Божествения свят, т.е. в света на новото небе. И за новото небе има велик ден, когато и то се пременява, облича се в нови дрехи. Другите светове се променят и изменят, а новото небе (т.е. Божественото небе) се само проявява. Живо е това небе! Праговете на новото небе мислят по-правилно от най-видните философи на Земята! Прозорците на новото небе съчиняват по-хубави стихотворения от тези на нашите най-добри поети. Дърветата на Божествения свят с шумоленето на своите листа произвеждат по-хубава музика от тази на най-видните съвременни музиканти…

… “И видях ново небе и нова земя.” Небето подразбира човешкия дух, който трябва да се проявява в свобода и полет нагоре; земята подразбира човешката душа, която трябва да расте в знание и мъдрост.(27, с. 148-159)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...