Jump to content

Recommended Posts

СЪОТВЕТСТВИЕ

В Природата съществува закон на съответствие, според който колкото добри хора има в света, толкова и лоши хора има... Като разглеждаме противодействащите сили в Природата, ние се натъкваме на закона на съответствието, според който на всяка положителна сила отговаря отрицателна. При това колкото е голяма положителната сила, толкова е голяма и отрицателната.

“Побеждавайте злото”, стр. 144, 146; 79

Всеки един човек е една малка вселена, която трябва да постави същите закони, които съществуват в голямата Вселена.

“Разумни отношения”, стр. 114; 166

Ако на известни хора външните условия на живота се влошават, вътрешните се подобряват; ако вътрешните условия се влошават, външните се подобряват.

“Превръщане на числата”, стр. 8; 108

Външните форми са резултат на вътрешните различия, които съществуват между мъжа и жената.

“Многоценният бисер”, стр. 78; 2

Човек трябва да разбира закона на съответствието: Да знае на всяко нещо кое е антипод. Запример антиподът на Доброто е злото, на Любовта – омразата, на Истината – лъжата и т.н. Когато изучава антиподите в своя живот, човек трябва да знае, кога коя врата да отваря. Ако не затваря вратата на злото, на омразата, на лъжата, той е изложен на страдания.

“Знайно и незнайно”, стр. 287; 72

Каквото става вън от нас, става и вътре в нас. И обратното е вярно: каквото става вътре в нас, става и вън от нас. Няма по-голяма красота от зависимостта между явленията.

“Новите възгледи”, стр. 151; 107

Каквито са отношенията на БОГА към човека, такива трябва да бъдат отношенията на всеки човек към неговите ближни. Това изисква законът на паралелизъм в Природата. Да спазваш този закон, това не значи да направиш ближния си щастлив. На всеки човек са дадени условия и възможности да бъде щастлив, а ти трябва само да го поощряваш да работи.

“Паралелизъм в Природата”, стр. 223; 84

През пролетта се забелязва едно възходящо състояние – прилив, който през лятото се усилва. След това, през есента, настъпва отлив, който през зимата се усилва. Значи пролетта е начало на прилив, а зимата – край на отлив. Същите промени, същите състояния – на прилив и отлив – се забелязват и през деня. Сутрин е пролет, на обед – лято, след няколко часа – есен, а надвечер – зима. След залез Слънце до зазоряване имате пак същите промени – докато е още светло, настъпва пролет на тъмнината; после – лято, есен, зима. Докато дойдете до зимата, когато отново настъпва пролетта, но пролетта на светлината. Същият закон действа и в психическия живот на човека. Когато сте радостни, вие сте в пролетно състояние; ако радостта ви се увеличи, влизате в лятото. Щом започнете да изтрезнявате, да губите радостта си, вие сте в есента. И най-после ставате замислени, съсредоточени, започвате да философствате, вие сте в зимата. Тъй щото, каквото става в Природата, става и в човека.

“Силните течения”, стр. 34-35; 56

В Природата има един закон, едно съответствие между БОГА и нас. Щом ти отложиш една Божествена мисъл и БОГ ще отложи. Отложиш втори път и БОГ отлага.

“Свещен трепет”, стр. 188; 108

Каквито смени стават вътре в Природата, такива смени се извършват и в нашия живот.

“Старият книжник”, стр. 223; 3

Всичко, което БОГ е създал, съществува в миниатюр и в човека. Здравето на човека зависи от растителността в него. Като не знаят този закон, хората изсичат горите в себе си.

“Добрата покана”, стр. 369; 167

Трябва да знаете, че всичко, което съществува в Природата, съществува и във вашето тяло. Всички растения, всички буболечки, които съществуват по Земята, се намират и в тялото ви.

“Новите схващания на ученика”, стр. 7; 31

Това, което става с вас, става и с целия свят. Светът представя велика, колективна душа. Каквато е участта на великата душа, такава е участта и на малката душа. И обратно, каквато е участта на малката душа, такава е и на голямата. Малката душа може да спре голямата в пътя ¢; и голямата може да спре малката. Това е закон в Природата.

“В Мое име”, стр. 247; 5

Какъвто е бил човек на Земята, такъв ще бъде и на Небето. И обратно: какъвто е бил на Небето, такъв ще бъде и на Земята.

“Огън да запаля”, стр. 72-73; 77

Всяко Добро, което се прави на Земята, трябва да е прието на Небето. Не се ли приеме на Небето, то не е истинско Добро. Това изисква законът на справедливостта, който е един и същ и за Земята, и за Небето. Това наричаме ние международно право. Основният закон на това право гласи: Каквото е на Небето, това е и на Земята. И каквото е на Земята, това е и на Небето.

“Земният и небесният”, стр. 248-249; 6

Когато седиш при абсолютно малкото, ще страдаш; когато дойдеш до крайния предел, и минеш от абсолютно малкото към абсолютно голямото, веднага твоето състояние ще се измени. От гледището на хората тук на Земята, абсолютно малкото произвежда всички нещастия в живота. В Небето законът е обратен: Великото е, което произвежда страданията, а крайно малкото произвежда щастието. Следователно туй, което за нас е най-голямото нещастие, за Небето е най-голямото щастие, и туй, което за Земята е най-голямото щастие, за Небето е най-голямото нещастие.

“Абсолютно малкото и абсолютно Великото”, стр. 5; 22

Ако в духовния свят човек е завъртял ключа десет пъти, за да заключи една врата, също така и на физическия свят трябва да го завърти десет пъти, но в обратна страна.

“Най-малкото Добро”, стр. 13; 107

Питам ви сега – и вие имате мъчнотии в живота си. Как ще ги смекчите? Всеки от вас има по един трън в плътта си. И колкото ограничението е по-малко, толкова туй ограничение е по-тежко. В духовния свят пък законът е обратен. Тук на Земята най-грамадните неща са тежки, а в Невидимия свят, ако турят едно житно зърно на гърба на някого, едва ли ще може да го носи.

“Свидетелството Негово”, стр. 23; 45

Мъжът е широк в раменете, тесен в бедрата, а жената – обратно: тясна в раменете, широка в бедрата. Оттук вадим следния закон: Мъжът е силен в духовния свят, а жената – във физическия.

“Съзвучно движение”, стр. 96; 57

Когато става известно явление във физическия свят, съответно явление става и в Невидимия свят. Такъв е законът. Когато един човек се ражда на Земята, едновременно с него друг се ражда на Небето. Когато някой умира на Земята, и на Небето умира някой. Когато един човек умира на Земята, за Небето той се ражда, т.е. за да отиде един човек от Земята на Небето, трябва друг да дойде на Земята. Те се заместят.

“Вярата”, стр. 39; 8

Вие трябва да знаете, че законите на физическия свят са точно обратни на тия от духовния свят.

“Възможни постижения”, стр. 6; 56

На всеки щастлив ангел в Небето отговаря по един нещастен ангел в ада. Ако по някакъв начин изчезне ангелът от ада, моментално ще изчезне и този в Небето. И обратно: ако изчезне ангелът от Небето, ще изчезне и този в ада. Те са свързани един с други. Въз основа на този закон, на всеки добър човек отговаря един лош. И на всеки лош човек отговаря един добър.

“Начертания план”, стр. 127-128; 56

Ако си роден праведен, праведен ще си останеш; ако си роден грешен, грешен ще си останеш. Ако си роден невежа, такъв ще си останеш. Ако си роден учен, учен ще си останеш. Такъв е законът.

“Време и пространство”, стр. 190; 110

“С каквато мярка мериш, с такава ще ти се отмери”. Следователно, когато търсим Божественото, трябва да пристъпваме с всичката си искреност. От вас се иска абсолютна искреност, абсолютна чистота и абсолютно знание.

“Дойди след Мене”, стр. 277-278; 11

Който е работил на Земята, отива на онзи свят да си почине; който е работил на онзи свят, слиза да си почине на този свят.

“Решаване на мъчнотиите”, стр. 143; 110

Казвам: физическият и духовният свят коренно се различават. Ако живееш само на физическия свят, ще те товарят като кон. Цял живот ще те товарят, ще пренасяш товара от едно място на друго. И ако не разбираш законите на този свят, считаш се нещастен... И тъй, който влезе в духовния свят, трябва да е готов да се подчини на неговите закони. Още на вратата започват да го събличат: свалят дрехите му една след друга, окъпват го и го обличат в нова дреха.

“Даване и вземане”, стр. 55, 57; 110

Дето няма противоречия, смърт, там е истинското посвещение. Докато дойде до това посвещение, човек ще носи дрехата на страданието. На Земята без тази дреха не може. На Небето обаче тази дреха стои в гардероб и се облича само на празник и тържествени дни. Законът на Небето е обратен на този на Земята. Там съществата се обличат всеки ден в дрехата на радостта, а в празник – с дрехата на страданието.

“Примирение”, стр. 14; 112

Помнете, в Природата съществува следният закон: Тя дава всекиму точно толкова, колкото той е изработил. Тя никому не кредитира, никому не дава, ако той не е вложил нещо в нейната банка.

“Несъвместими отношения”, стр. 37; 36

В Природата съществуват два фактора: длъжници и кредитори. Ще имаме толкова длъжници, колкото и кредитори. Не може да имаме ни повече, ни по-малко. Такъв е законът.

“Доведете ми го”, стр. 60-61; 96

Много даваш, много ще вземеш; малко даваш, малко ще вземеш. Много сееш, много ще придобиеш; малко сееш, малко ще придобиеш.

“Късият път”, стр. 241; 38

Взимай толкова, колкото можеш да носиш! Човек трябва да вземе толкова злато, толкова знание, толкова сила, толкова Любов, колкото може да носи. Любовта, вярата – с торба се дават, но взимайте от тях толкова, колкото можете да носите.

“Светлина на мисълта”, стр. 11; 43

Колкото възприема човек, толкова трябва да дава.

“Сито и дармон”, стр. 400; 189

Колкото приемате, толкова трябва да давате. Ако искаш да приемаш повече, трябва да си готов да даваш повече.

“Възприемане и предаване”, стр. 273; 190

Много даваш, много вземаш; малко даваш, малко вземаш. Много мислиш, много знания придобиваш; малко мислиш, малко знания придобиваш. Много работиш, много печелиш; малко работиш, малко печелиш. Това са процеси на Любовта.

“На зазоряване”, стр. 157; 181

Защо съществува злото? Защото в живота съществува закон на възмездие: С каквато мярка мериш, с такава ще ти се възвърне.

“Което вие виждате”, стр. 17; 30

Насилието ражда насилие; Любовта ражда Любов; Мъдростта ражда Мъдрост; Истината ражда Истина. “С каквато мярка мериш, с такава ще ти се отмери”. “Каквото посееш, такова ще пожънеш”.

“Разпятаго търсете”, стр. 93; 24

Казано е в Писанието: “С каквато мярка мерите, с такава ще ви се отмери”... Щом приложиш Божия закон, и БОГ ще приложи закона Си към тебе.

“На сватба”, стр. 66-67; 167

Каквото посееш, това ще получиш. Същият закон се отнася и до духовния живот на човека. Ако посееш нещо ценно в ума, в сърдцето и в тялото си, Божието благословение ще дойде върху тебе.

“Стотникът”, стр. 91-92; 167

И в радостите, и в страданията има една последователност. На всяко едно страдание съответства и радост, и на всяка радост съответства едно страдание.

“Трите изпитания”, стр. 169; 119

Тоя, когото в даден момент осъждаш, това си ти.

“Служители”, стр. 46; 195

Каквото направиш, сам трябва да го носиш.

“Обикновен, талантлив и гениален”, стр. 76; 174

Ако приемеш, че всичките хора са добри, и ти си добър.

“Пътища на Любовта”, стр. 313; 180

За добрия човек всичко е Добро, за лошия човек всичко е лошо. Две мнения по това няма.

“Работа за през годината” , стр. 94; 10

Колкото е продължило злото, толкова ще продължи и Доброто. Колкото по-голямо е страданието, толкова по-голяма е и радостта. Колкото по-малко е страданието, толкова по-малка е и радостта. Това е закон, от който никой не може да се освободи.

“В Негово Име”, стр. 87; 191

Когато ние сме щастливи, и светът е щастлив. И когато ние сме нещастни, и светът е нещастен.

“Непреривните постижения”, стр. 35; 120

На всички отрицателни сили в Природата отговарят положителни сили, т.е. добродетели и дарби.

“Развиване на дарбите”, стр. 175; 69

Който бързо познава Любовта, той бързо свършва с нея; който бързо говори, той бързо върши работите. Законът е такъв. Както започва човек, така свършва.

“Възпитание на удовете”, стр. 351; 65

На Любов се действа с Любов, на омраза се действа с омраза. От тук вадим заключението: скръбта с Любов не може да се цери.

“Разумният живот”, стр. 17-18; 26

Христос казва: “Аз имам ястие”. Това е Божествената храна, която Христос донесе на Земята. Ако човек не намери тази храна, той не може да придобие вътрешно просветление, към което се стреми неговата душа. Каквато храна ядеш, такъв ще станеш. Този закон е верен и на физическия, и в духовния свят.

“Имам ястие”, стр. 24; 87

Силата в живота ни ще бъде обратнопропорционална на съпротивленията, които срещаме, т.е. голяма сила – малки съпротивления, малка сила – големи съпротивления. И всичко това е в зависимост от гъстотата на средата.

“Основа на знанието”, стр. 21-22; 26

Има един закон, едно съответствие между светлината и топлината. Щом светлината се намали, топлината се увеличава. Щом топлината се намалява, чистотата се увеличава.

“27 август, четвъртък”, стр. 22; 37

Стъклото е хубаво, ако могат да минат лъчите на светлината. Колкото стъклото е по-чисто, по-прозрачно, толкоз е по-добро. Колкото по-мъчно минава светлината, толкоз е по-лошо. Същият закон е и за човешкия ум. Колкото човешкият ум е по-светъл, по-прозрачен и може знанието да минава свободно, той е отличен ум.

“Голямата привилегия”, стр. 271; 173

Клетките на всеки орган се нуждаят от съответна храна, която може да им достави човек – техният господар. Отношенията на човека към външния свят ще бъдат точно такива, каквито са отношенията му към неговите поданици – клетките на неговия организъм.

“Добро и свобода”, стр. 24; 41

Ако стомахът много работи, мозъкът малко работи и обратно.

“Физическият живот – път към духовния и Божествения живот”, стр. 42; 206

Причината за силното или слабо желание на човека към нещо се обуславя от закона за съответствие между нещата. Желанията на човека, силни или слаби, са необходими като методи за неговото самовъзпитание. Чрез желанията си той изучава силите на своя организъм, с които работи.

“Превръщане и съпоставяне”, стр. 286; 83

Ако вие мислите добре за мене, това е добре и за вас; ако вие мислите лошо за мене, това е лошо и за вас. И за мен е същото: ако аз мисля добре за вас, и за мене е добре; ако пък мисля зле за вас, и за мене е зле.

“Домовит човек”, стр. 19; 45

Та и вие като се интересувате от другите хора, и те ще се заинтересуват от вас. Ако вие не се интересувате от Божиите работи, как ще се интересува Господ от вас? То е закон в света.

“Числата”, стр. 108; 174

Господ казва на хората: “Дотолкоз, доколкото вие Ме обичате, и Аз ви обичам”. Такъв е законът. Не мислете, че като дойде Христос, ще ви обикне.

“Навреме и безвреме”, стр. 32; 185

Ако един не ви обича, ще дойде друг, който ще ви обича. Трябва да има ответствие, такъв е законът, никога не затваряй вратата на ония възможности, чрез които душата живее.

“Отребване, разтопяване, отвяване”, стр. 310; 128

В Природата съществува един закон на съответствие. В съвременната наука как се разглеждат две страни: причини и последствия. Последствията не са произволни, но са последствия на известни закони. Има връзка между причините и законите, между законите и явленията, както и между явленията и фактите.

“Който сее и който жъне”, стр. 138; 125

Всяка постъпка, всяко действие в живота има два полюса. Всички постъпки, добри или лоши, имат обратни действия.

“Истинната врата”, стр. 187; 38

Има безброй съответствия в Природата, но нека изброим само тези, които главно ни интересуват в случая: тон, форма, движение, цвят, число и идея. На закона на съответствието между тези прояви в Природата се основава и окултната архитектура, на същото съответствие се основава и Паневритмията.

“Паневритмия”, стр. 29; 200

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...