Jump to content

БЕЗСМЪРТИЕ, ВЪЗКРЕСЕНИЕ И НОВОРАЖДАНЕ


Recommended Posts

БЕЗСМЪРТИЕ, ВЪЗКРЕСЕНИЕ И НОВОРАЖДАНЕ

“Ако се не родите изново”, един процес е – знание се изисква да се родите в Дух и вода. Значи, ако не разбирате закона на водата и закона на Духа, ако те не благоволят да се родите, не може да влезете в Царството Небесно.

“Новото в света”, стр. 96; 177

“Ако се родите от вода и Дух”. Раждането е велик процес, подобен на създаването на нов свят. Това, което внася радост и веселие в живота, което създава идеал и стремеж на човешкия дух, е законът на раждането, на възраждането.

“Влизане”, стр. 3; 48

Новораждането е Божествен закон. Ти всякога трябва да се обновяваш. Ти всеки ден трябва да се раждаш изново.

“Законът на сегашния човек”, стр. 588; 153

Като не разбират законите, мнозина се утешават с мисълта, че когато заминат за другия свят, тогава поне ще бъдат на Небето, при добри, богати условия. Влизането в Небето, при богати условия е във връзка със закона на новораждането.

Новораждане”, стр. 67; 131

Когато Христос е произнесъл великия закон, че човек може да се роди изново, Той е скъсал връзките на робството. Сега хората са роби, и за да се освободят от това робство, непременно трябва да се новородят. Новораждането е освобождение, скъсване на тия връзки, които сега ни спъват.

“Родени изново”, стр. 490; 25

Трябва да се разбира основният закон на възкресението. Възкресението е едно преходно състояние от подсъзнателен живот към съзнателен и свръхсъзнателен живот.

“Аз ще го възкреся!”, стр. 163; 13

Законът на новораждането е закон на влизане в ония хубавите условия. Те са условия вътре в нас.

“Изново родени”, стр. 320; 121

Има сила в света, която възкресява хората. Аз наричам тази сила с едно източно име Лемру. Тази сила съдържа първичния закон, чрез който БОГ е създал цялото човечество. В този първичен закон съществуват известни условия, при които животът може правилно да се развива. При тези условия само най-разумните същества взимат участие в развитието на човека.

“Кога ражда”, стр. 13; 67

Възкресението включва в себе си друг закон, то е състояние – минаване на душата в онова същинско състояние, в което е съществувала преди да е била въплътена в материята. Веднъж въплътена в материята, душата се опорочава. Също, всички хора, без изключение, са нечисти.

“След три дни”, стр. 115; 24

Поставете Любовта като главен фактор в живота си. Като казвам, че трябва да обичате всички без разлика, това не значи, че ще обичате всички еднакво. Законът за обновяването изисква да обичате непреривно и идейно, а не материално. Материалната любов носи големи страдания.

“Дванадесетте племена”, стр. 78; 62

За да бъде възкресението непреривен процес, човек никога не трябва да греши. Ако греши, той пак ще се върне назад. В този смисъл, възкресението подразбира закон за възпитанието на душите, правилно да разбират и прилагат Божествените закони.

“Остани с нас”, стр. 171; 62

Всички хора не могат да бъдат живи, но всички хора могат да възкръснат. Това е закон. Христос пък никога не е умирал. Следователно може да се помогне само на онзи, който разбира закона на възкресението и вярва в него.

“Другата събота”, стр. 38; 77

Писанието казва, че ние сме храм Божий. Така е, тялото ни е храм на БОГА. Ние сега искаме смъртното тяло да се облече в безсмъртие. Кога ще стане това? Когато научим великите закони на Божията мисъл. Те ще ни доведат до безсмъртието.

“Духът на Господа”, стр. 107; 59

И както след страданията Христос възкръсна, така и вие ще възкръснете – ще научите закона на безсмъртието.

“Рождението”, стр. 35; 3

Любовта е велик свят, който има съвсем друго произхождение в сравнение с физическия. Безсмъртието на човека седи именно в Любовта. Когато хората се научат да изпълняват Божията воля, те ще дойдат до закона на безсмъртието. Не е достатъчно само да чувствате тази Любов, но трябва да я изявявате.

“И рече БОГ”, стр. 191; 60

В първата фаза на своя живот човек е изучавал законите за придобиването на вечния живот… При втория изпит всички хора изучават условията, законите за спазване на вечния живот.

“Раздай всичко!”, стр. 16; 30

Когато Христос е изказал тия думи за “вечния живот” в присъствието на Своите ученици, Той им е разкрил един велик закон на живота, чрез който закон се разграничават и определят два съществени негови елемента, които влизат във временния и вечния, в съзнателния и свръхчувствения живот. Сега хора, които не разбират дълбокия смисъл на първообразния език, могат да направят един или друг превод, да разместят думите, но има известни закони, които регулират човешката мисъл и които не допускат едно своеобразно разместване.

“Условията на вечния живот”, стр. 244; 1

Чистотата прави човека млад, а знанието го прави мъдър. Задачата на стария е да разреши закона на безсмъртието.

“Знание и прилагане”, стр. 227; 103

Ние не говорим за свършване на света, но казваме, че светът ще се преобрази и прероди. По същия закон и хората няма да умрат, но ще преминат от живот в смърт и от смърт в живот. Те ще преминат две състояния. Първо ще съблекат физическата си дреха, ще излязат от гъстата материя и ще влязат в по-рядка материя, дето ще облекат духовната си дреха, т.е. духовното тяло. И тогава всички противоречия от човешкия ум ще изчезнат и ще се родят нови хармонични действия.

“Ако говоря”, стр. 61; 47

“От смърт в живот.” Това подразбира: който вярва в БОГА, във Великия Закон, ще придобие Вечния Живот. Аз не говоря за физическия живот, защото животът не се заключава само във физическото тяло.

“Раб и син”, стр. 74; 50

За всичко старо, което спъва вашето развитие, трябва да умрете. Мислите ли, че житното зърно, като влезе в земята, не трябва да умре? То трябва да умре, за да се роди в него новият живот. Според този закон, ако посаждате едно житно зърно десет пъти в земята, то ще има различни опитности, ще придобие различни качества. Същото се отнася и до хората.

“Те свидетелстват”, стр. 275; 47

Всяко място, през което се проявява човекът, ние наричаме същина на разумния живот. Който знае това място, той е придобил закона на безсмъртието. Силата на човека седи във вътрешното единение, вътрешното единство, до което той е достигнал. Това място в човека е недостъпно.

“Едно стадо”, стр. 62-63; 48

В третия закон, в закона на Божествената Любов е вечният живот. Там смъртта се изключва.

“Да угоди на народа”, стр. 6; 30

На каквато възраст и да сте, вие трябва постоянно да се подмладявате. Не мислете за старост! Постоянно подмладяване! Този е законът на вечния живот. Всеки ден трябва да работите за своето подмладяване. Тази идея ще внесе нещо ново във вашия живот. Който държи в ума си идеята за подмладяване, той всеки ден ще получава по нещо ново от Невидимия свят.

“Право разбиране”, стр. 80-81; 55

Като не разбира смисъла на живота, човек казва, че щом се е родил на Земята, нищо друго не му остава, освен да умре. Това е неразбиране на живота, на принципите, които действат в него. Който е роден в Доброто, той никога не умира.

“Доброто оръжие”, стр. 4; 86

Живее ли човек в Божията Любов, той постепенно се приближава към закона на безсмъртието. Законът на безсмъртието поставя всички хора под еднакъв знаменател.

“Глас от града”, стр. 10; 67

Изявяването е закон на безсмъртието. Това подразбира да се освободиш от всички тягости на живота или казано на съвременен език: да имаш свободен билет да пътуваш разумно навсякъде, дето пожелаеш.

“Кога ражда”, стр. 16; 67

Казвам: всеки човек, който се стреми към нов живот, той влиза в нова област – в закона на безсмъртието, дето отношенията между хората са съвсем нови. Тия отношения са абсолютно чисти.

“По БОГА направени”, стр. 24; 81

Лазар не беше прост човек. Той беше един адепт в края на своето развитие. С възкресението той премина едно посвещение, мина от едно по-ниско в по-високо състояние на развитието си. За Лазара имаше един съвпад с идването на Христа – да го възкреси. Христос му каза: “Лазаре, излез вън!” Това е закон, който и сега съществува в Природата. Не трябва да оспорвате този въпрос. Когато посеете едно житно зърно в земята, то първо започва да гние, а после дохожда до едно място, дето този живот почва да се организира, и от него излиза едно растение, от което ще се получи не само едно зърно, но някъде 30, някъде 60, а някъде сто зърна. Това, което е вярно за житното зърно, е вярно и за човека.

“Когото възкреси”, стр. 203; 125

На светиите е дадено задачата, не да спасят хората, но да ги освободят от лошите им наследствени черти и да ги направят щастливи и безсмъртни. Същият принцип подържаше и Христос, като казваше: “Който вярва в Мене, той ще придобие живот вечен”.

“Лазаре, излез вън!”, стр. 133; 75

Ще намериш път без прах, после ще намериш Истина без съмнение, живот без страдание, и тогава ще станеш безсмъртен. Следователно този закон вие може да го приложите в живота.

“Ценни мисли”, стр. 314; 97

Безсмъртието ще дойде, когато хората влязат в закона на Любовта. Сега те изучават закона на безсмъртието. Щом научат този закон, те ще знаят вече как да любят.

“Ценното в малкото”, стр. 69; 99

Всеки човек трябва да работи със закона на Любовта. Този закон е мощният закон на безсмъртието.

“Да се облечете с новия человек!”, стр. 42; 95

Всеки, който даде живот на другите, той трябва да има живот. Законът е такъв.

“Да живее душата ми!”, стр. 286; 120

Аз мога да въздигна един умрял човек, ако ме слуша. Казвате: “Направи това, за да повярват хората”. Мене не ме интересува вярата на хората, аз не се нуждая от тяхната вяра. Аз за себе си мога да направя това нещо, а не да убеждавам хората. После ще ме питате как съм го направил. То не е ваша работа. Онези, които ме слушат, ще кажат: “Много казано”. Ако с това искам да си дам вид, че съм много нещо, това е криво разбиране. Аз само искам да демонстрирам един закон, върху който съм съграден.

“Колко е хубава Твоята Любов”, стр. 469-470; 125

Животът на Земята е музика. Този живот върви в три направления. Да се изразя на музикален език: някой път върви в мажорно направление, тъй както се изразяват военните; някой път върви в минорно направление, тъй както скръбта се изразява, а друг път върви по една хармоническа гама, в която влизат първите две гами. Това са три велики метода, три велики закона, които регулират живота ни.

“Пробуждане на колективното съзнание”, стр. 25; 12

Едно качество, което Любовта предава някому, то е неизгладимо. То не може да се изгуби. Значи в дадения случай Любовта – това е свещеният огън на безсмъртието.

“Към извора”, стр. 190; 135

Който е познал закона на Любовта, той е разбрал само една трета от реалността. Който е познал закона на Мъдростта, той е разбрал две трети от реалността. Който е познал закона на вечната младост, той е разбрал Любовта, Мъдростта и Истината.

“Закон на вечната младост”, стр. 407; 145

При най-големите страдания, които човек има, да се не измени неговата душа. При най-големите страдания да се не промени неговата мисъл. При най-големите страдания да се не промени неговото тяло. Но да се усили. Понеже чрез страданията, чрез изпитанията се усилва човешкото тяло. Та да дойдем до закона на безсмъртието.

“Който знае и който не знае”, стр. 502; 153

Основната мисъл, която трябва да остане във вас, е да намерите вашите ближни. То е първата задача. Ближният – това е противо­положното на вашия живот. Когато намерите противоположното в себе си, в центъра на тези две противоположности ще намерите великия закон на Божественото, на Вечното, то е безсмъртното.

“Добро и човещина”, стр. 255; 109

Един ден ако излезем из въздуха, както рибите излязоха из водата – един ден и ние ще излезем из въздуха – тогава какво ще бъде нашето положение? Трябва да се създадат съвсем други органи, с които ще влезем в онова етерно пространство. Наричам го Божествено дихание. Туй е диханието на Любовта, дето е законът на безсмъртието.

“Настанало е Царството Божие”, стр. 68; 170

Вечният живот е живот без препятствия, без ограничения. Формата не се разрушава в него. Сегашната форма се разрушава постепенно и постоянно и така ще отива, докато добие безсмъртно тяло. Истината не можете нито да придобиете, нито да предадете, ако нямате тази опитност. Този Божествен закон се отличава с една черта на разширение.

“Бележки от разговори с Учителя”, стр. 111; 205

Средата за всички същества и за нашата душа е БОГ; елементът, който носи живота в себе си, е Христос, а условията, които спомагат за проявяването на живота, седят в Дух Свети. Когато вие изменяте реда на нещата, трябва да изменяте същевременно и законите, които регулират формите на нещата... Някои искат да познаят БОГА; ако сте потопени в БОГА, няма да Го познаете, защото сте вътре в Него; вие тогава само живеете в Него, без да Го познавате. А трябва да излезете извън Него и да Го направите условие за вашето съществуване, ако искате да Го познаете.

“Условията на вечния живот”, стр. 252, 253; 1

БОГ царува на Небето! БОГ царува на Земята! И всяка интелигентност, всяко знание, всяка сила, всяка доброта и всяка мощ, било на човека, било на обществото, било на народа, било на цялото човечество, се дължи на Този, Който е създал света. Този свят има и външен израз. Ние сме членове на този свят и трябва да изпълним Божията Воля, каквато и да е тя. Този е Великият закон на Вечния живот. Този е Великият закон на учениците, които искат да реализират Добро и то тъй, както е писано в Божествената книга, която още не е напечатана на Земята.

“Пътят на ученика”, стр. 70-71; 59

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...