Jump to content

МИСЛИ, ЧУВСТВА И ПОСТЪПКИ


Recommended Posts

МИСЛИ, ЧУВСТВА И ПОСТЪПКИ

Посей в ума си една Божествена мисъл и я остави да работи. Тази мисъл има динамическа сила. Тя ще израсте, ще се развие и ще те очисти. Ти не се безпокой за резултатите. Едно чувство, колкото и да е микроскопическо, не го презирай. Посей го в сърцето си и го остави да израсте. То ще се развие и ще даде своя плод.

“Линиите на Природата”, стр. 120-121; 81

За да постъпваш право, ти трябва да знаеш законите на своите мисли и чувства, т.е. тяхната геометрия.

“Граници и възможности”, стр. 64; 113

За да роди човек една здрава, светла и благородна мисъл или едно здраво и благородно желание, те непременно трябва да се родят без охкане и пъшкане. И мислите, и чувствата, и желанията се зачеват, раждат и живеят като човека. Следователно всяка мисъл, която човек е родил в някакво болезнено състояние, също като него ще стене, ще плаче.

“Класическата книга на Любовта”, стр. 176; 57

Мислите и желанията в човека се раждат по същия начин, както и самия човек. Затова човек трябва да бъде внимателен, да ражда своите мисли и желания правилно, по човешки, за да услужва с тях и на другите хора.

“Положителни и отрицателни сили на живота”, стр. 89; 81

Жаждата – това е закон за оправяне на света на чувствата. Гладът, това е едно мерило за оправяне на постъпките. Дишането, това е закон, за да оправиш мисловния си свят, за да оправиш мислите си.

“Радиации”, стр. 231; 136

Човек трябва да изучава закона на човешката мисъл, тъй както изучава въздуха, неговото естество и неговите свойства. После нашите чувства имат свойствата на течните тела – никакъв морал нямат, те се наклоняват. Нашите постъпки аз ги уподобявам на твърдите тела, те се огъват.

“И видя там човек”, стр. 208; 97

Казвам: в един разумен живот, човек трябва да вземе много работи в съображение. Трябва да вземе законите на човешката мисъл, законите на човешките чувства и законите на човешките постъпки. Постъпките са свързани със силата, чувствата са свързани с неговата интензивност, мисълта е свързана с простора, широчината. Казвам: всякога, когато трябва да мислите, трябва да имате достатъчно количество светлина. Тази светлина да не е много, тогава пак не може да мислите. Ако светлината е слаба, ще имате едни постижения, ако имате много силна светлина, ще имате други постижения, ако светлината е нормална, тогава ще имате истински постижения на нещата. Този закон важи и за чувствата: Ако топлината е малка или голяма, постиженията на чувствата ви ще бъдат различни. Ако силата ви е голяма или малка, пак е същият закон. Казвам: трябва да имате една нормална сила, която при всички условия да бъде равномерна, отмерено да действа.

“Трите перпендикуляра”, стр. 353; 154

За да те сплете дяволът с една лоша мисъл, той трябва да изгаси свещите ти. Той ще дойде и ще изгаси едно хубаво твое чувство или една хубава твоя мисъл. Ти ги пали. Два-три часа ще бъде така и като пропеят петлите, той ще си отиде.

“Тялото на Любовта. Ограничаване и освобождаване”, стр. 168; 136

На сто мисли и на сто чувства, които имам в себе си, аз трябва да приложа поне 25%. Това аз считам закон, в който няма никакво изключение.

“И украсиха светилниците си”, стр. 130; 109

Има мисли и чувства толкова отровни, че в един момент могат да отровят човека. Като са знаели това, от най-стари времена даже, в окултните школи не се е позволявало да влизат неподготвени ученици. Преди да постъпи в окултна школа, ученикът трябвало да различава отровните мисли и чувства от безвредните, от възвишените и да знае кои в каква доза да употребява. Които не разбират този закон, те мислят, че човек е свободен да мисли, да чувства и да действа, както намери за добре. Не е така. Човек не е свободен да върши каквото си иска.

“Който слуша Моите думи”, стр. 174; 77

Отрицателните мисли, чувства и постъпки са подобни на паразитите. Те се хранят на чужда сметка и черпят соковете на другите. Затова не се позволява на човека да ги допуща в ума, сърцето и волята си.

“Устойчиви величини”, стр. 25; 133

Не може да постигнеш това, което желаеш, ако мисълта, желанието и постъпките не са светли. Или с други думи: Не може да постигнеш нещо, ако мисълта, желанието и постъпките ти не са добри.

“Славата Божия, Царството Божие и волята Божия”, стр. 27; 155

Човек, който няма правилни физически възприятия, не може да има и правилни духовни възприятия. Ако физическите ни възприятия са болезнени, и духовните ни възприятия ще бъдат такива. Законът е верен. Ако волята ни е слаба, ще бъде слабо и сърцето ни. Ако волята ни е силна, подразбира се физическата сила на човека, ще бъдат силни и неговите чувства.

“Физическият живот – път към духовния и Божествения живот”, стр. 39; 206

Да се обличаш – това е закон! БОГ иска да се обличаш с най-хубавите мисли! Да мислиш – това е обличане! Добър да бъдеш – това е да си облечен на физическото поле; да чувстваш добре – това значи да си облечен добре в духовния свят; да мислиш добре – това значи да си облечен добре в умствения свят.

“Едно ви трябва”, стр. 341; 135

Ако имате устойчиви мисли, чувства и постъпки, т.е. ако въжето, което сте изплели от вашите мисли, чувства и постъпки е устойчиво, всеки ще може да ви извади от кладенеца. Обаче, ако въжето ви не е устойчиво, никой в света не може да ви помогне, никой не може да ви извади от кладенеца.

“С притчи”, стр. 105; 107

Всяка една мисъл е силна, когато може да се облече в едно чувство. Всяко едно чувство е силно, когато може да се облече в един волеви акт. И всеки един волеви акт е силен, когато дойде в съприкосновение с духа на човека. Ако вие не разбирате този вътрешен закон, каквото и богатство да имате, ще го изгубите... Великият закон, който съществува в света, е следният: Не щади труда си да посееш една хубава мисъл в ума си.

“Творители на Словото”, стр. 275, 277; 97

Трябва да гледаме на мислите и желанията, които имаме, като на дадени нам. От нас само се иска да ги използваме. Всяка мисъл идва и заминава, не можете да я задържите.

“В начало бе”, стр. 22; 201

Всяка мисъл, всяко чувство, всяка постъпка трябва да се поставят на местата си. Такъв е законът. Като знаете този закон, ще разберете защо идат противоречията.

“Живот и отношения”, стр. 12; 104

Казвам: в хората има такива желания, които могат да проникнат в нашия организъм и да достигнат дълбоко в него, от това няма никаква полза, както от златото на планетите. Това е външната страна на щастието. За него е в сила законът – щастието на всеки човек е в неговия ум, в неговото сърце и в неговата воля.

“Яви им се”, стр. 248; 108

В духовно отношение колебанието в мислите представя процес на гниене. Въз основа на същия закон, когато в сърцето на човека става някакво смущение, той пак се намира в процес на гниене.

“Път на зазоряване”, стр. 256; 107

Силата на човешките мисли се определя от чувствата, и обратно: силата на чувствата се определя от мислите. Постъпките пък се определят от силата на чувствата и мислите.

“Закони на красотата”, стр. 31; 69

Ако иска да измени едно свое желание, човек трябва да знае каква мисъл, какъв образ произвежда това желание. Щом намери мисълта и я измени, с нея заедно ще измени и желанието си.

“Постоянни и непостоянни величини”, стр. 39; 72

Трябва да знаете какви мисли и желания да допущате в себе си. Ако не знаете закона – как да живеете, за да не се подпушвате – един ден ще допуснете такива мисли и желания, които ще подпушат нервната ви система; друг ден ще допуснете други, докато най-после заболеете – подпушили сте нервната си система.

“Непреривност в процесите”, стр. 191; 117

Човек не може правилно да мисли, докато не тури в хармония своите мисли и чувства.

“Лесният и мъчният път”, стр. 138; 136

Всяка лоша мисъл ражда още една лоша мисъл, които започват да се борят, докато едната унищожи другата. Всяко лошо чувство ражда второ чувство, които също влизат в борба помежду си.

“Самоопределяне на съзнанието”, стр. 254-255; 72

Когато мислите и чувствата на човека са от низш характер, той губи силата си. Когато са от висш характер, той придава енергия и става способен за работа.

“Най-високото място”, стр. 191; 69

Каквито са бащата и майката, такива ще бъдат и децата. Този закон е верен без изключение. Каквито са вашите мисли и чувства, такива ще бъдат и вашите постъпки... Човекът е в своята постъпка. БОГ е в неговите мисли, а Природата е в неговите чувства. Така схващам човека психологически. Това е закон, който трябва да се разбере.

“Всичко чрез Него стана”, стр. 670, 671; 125

Когато някой казва, че страда много, това показва, че много е ял и пил. Колкото по-малко страда човек, толкова по-малко е ял и пил... Яденето и пиенето се отнасят до света на чувствата. В умствения свят законът за яденето е точно обратен. Който яде много в умствения свят, той малко страда; който яде малко, много страда... Оттук вадим заключението: всеки свят има свои закони.

“Причинният свят”, стр. 270, 271; 126

Устойчивостта на плода е в семето, а не във външната му форма... Същият закон се отнася и до човешките мисли, чувства и постъпки. Те издържат по няколко месеца, но семената им остават за дълго време.

“Основна мисъл”, стр. 30; 94

Законът на земното притегляне е механически, но може да причини голямо нещастие на човека. Ето защо, за да не причинява зло на никого, човек трябва да държи здраво в ръцете си силите, с които е свързан. Това наричаме ние владеене на силите или самообладание. Този закон има отношение и към мислите, чувствата и постъпките на човека.

“Музикални прояви”, стр. 144; 94

В Природата има един закон на умереност. Ако прекалиш и престъпиш този закон, идва насищане в нещата... За всеки даден момент Божественият закон позволява по едно желание, по една мисъл и по едно волево движение извън времето и пространството. Във времето и пространството пък се допуща реализирането само на едно от тия желания, мисли и действия.

“Раздай го на сиромасите!”, стр. 33, 34; 47

За да не си създава излишни страдания, човек трябва да спазва следния закон: В един и същ момент да не се проявяват две мисли, две чувства, две постъпки.

“Правилно разбиране”, стр. 109; 86

В даден момент човек може да има само една мисъл, едно чувство, едно желание. Има ли две или повече мисли, чувства и желания, той сам се спъва.

“Материални прояви на живота”, стр. 149; 101

Както водата на физическия свят представя среда, която пренася необходимите елементи за развитието на растенията, така и мисълта в духовния свят служи за среда, която доставя нужните елементи за растенето и развитието на чувствата. Ако човек мисли, само тогава той ще може да постави чувствата си в правилен, хармоничен ред. Човек може да прояви Любовта само чрез закона на мисълта.

“Изостаналите укрухи”, стр. 91; 50

Остави мисълта си да се прояви, както е в своята природа. Остави чувството ти да се прояви тъй, както е в сърцето. Остави твоята воля да действа тъй, както е нейното естество.

“Малкото приложение”, стр. 17-18; 27

Два закона има, които трябва да вземате предвид: някога правата мисъл идва първа, а някога – последна; някога правото чувство идва първо, а някога – последно; някой път правата постъпка идва първа, а някога – последна.

“Той Ми е и брат, и сестра, и майка”, стр. 627; 140

Сега аз като пея, казвате: “Ние не можем да го направим”. То е чувствание. Направяте го и оттатък минавате. Човек, който може да мисли, може да го направи. Туй е закон.

“Мислене и чувствувание”, стр. 271; 143

Когато човек изпитва известно ограничение или стеснение в чувствата си, в организма пак настава известна аномалия, явява се увеличение на температурата. Затова казвам, че човек трябва да бъде свободен и в мислите, и в чувствата, и в постъпките си.

“Обмяна на Божественото”, стр. 283; 141

Всяка мисъл, която не произлиза от Любовта, причинява известно налягане върху човека. И ако в дадения случай Любовта не присъства, налягането ще причини известна опасност.

“Словото бе БОГ”, стр. 362; 162

Никога не изопачавайте вашите мисли, чувства и постъпки. Това е важен закон.

“Обещанието на Отца”, стр. 524; 162

Най-първо човек трябва да има разположение на чувствата си... При мисълта, законът е обратен. Мисълта не се провява при разположение на духа, най-хубавата мисъл се проявява при обратния закон, а разположението е необходимо за живота.

“Плодът на дървото”, стр. 11; 30

Ако между нас съществува не относително, но абсолютно единство в разбиранията ни, и действията ни ще бъдат еднакви. Значи, ако мислите и чувствата на човека са правилни, и действията му ще бъдат правилни. Това е закон, в който няма никакво изключение.

“Изтълкувай ни тази притча”, стр. 172; 11

Всяка права мисъл, право чувство и право действие не произвеждат никакво раздвояване, не хвърлят никаква сянка в човешкия ум, в човешкото съзнание. Всеки може да провери този закон.

“По предание”, стр. 92; 9

Върнете ли се от екскурзия, веднага се преоблечете, пийте една-две чаши гореща вода, да възстановите изгубената топлина на тялото си. Същият закон се отнася и до мислите и чувствата на човека.

“На двама господари”, стр. 62-63; 153

Всяко чувство, което огорчава човека, носи смърт; всяко чувство, което произвежда радост и веселие носи живот, то е за тебе, приеми го в себе си. Същият закон се отнася и към мислите. Всяка мисъл, която те обърква и заблуждава, не е за тебе. Всяка мисъл, която внася светлина в ума ти, тя е за тебе.

“Двамата братя”, стр. 223; 5

Трябва да спазвате един основен закон при подквасването: Трябва да имате добри чувства, добри желания, да подквасвате човека с добра мая, да го подквасвате така, че да не се вкисне, да го заквасвате с Истината, и ако го заквасите с нея, вие сте хора с два таланта, тогава ще имате четири, а като имате четири таланта, вие сте вече хора спасени, значи сте минали през закона на Исуса, през процеса на самоусъвършенстването, очистването от лоши желания.

“Талантите”, стр. 71; 1

Аз турям закона още по-далеч. Всяко чувство, което ферментира; всяка мисъл, която ферментира в човека и всяка постъпка, която ферментира, тя не носи живот, тя носи ограничения. Всички ония мисли, всички ония желания, всички ония постъпки, които не ферментират, стават на хляб, като нещо съществено.

“Обичайте я!”, стр. 323; 120

Когато мислите и чувствата на човека не се възприемат правилно, те създават известни болезнени прояви – съмнение, гняв, алчност и ред още недъзи, които някога са били добродетели, а впоследствие са се превърнали в отрицателни качества.

“Правилно хранене”, стр. 276; 66

Когато процесите в органическия свят спират, в резултат на това става вкисване. Същият закон се отнася и до психическия живот на човека. Когато противодействате на желанията на човека, той непременно ще се вкисне.

“Вкисване”, стр. 172; 84

Казвам: всяка една ваша идея, всяка една ваша мисъл трябва да мине през формите на растенията, трябва да се разпука. Всяко едно ваше чувство прилича най-първо на един зародиш, на един малък зародиш, едно малко яйце, което трябва да се разпука, да се измъти. Всяка една ваша постъпка по същия закон върви.

“Зародиш, дърво и плод”, стр. 414; 168

Човек не може да измени посоката на своя живот, ако не разбира законите на своите мисли и желания. Човек не може да трансформира една своя мисъл в едно благородно желание, или едно свое желание в една светла мисъл, ако няма един център, или една свещена идея, към които да се стреми.

“Център на живота”, стр. 141; 84

Всяка една ваша мисъл, всяко едно ваше чувство – нещо написано е, и то ще се представи в един свят. Това, което мислите, това, което е невидимо за вас тук – има и нещо написано. Няма скрито покрито.

“Най-съвършения идеал”, стр. 232; 129

В човека има една способност, която проверява дали са прави човешките чувства, или не. Чувствата проверяват дали са прави мислите, или не, а пък способностите проверяват дали са прави чувствата, или не. Ако ти, с твоите чувства, не можеш да проверяваш мислите си, ти не познаваш себе си. Една мисъл създава формата на едно чувство, в която това чувство трябва да се изрази. А пък едно чувство създава формата на една мисъл, в която мисълта може да се прояви.

“БОГ иска това”, стр. 281; 156

Щом знаете, че житото не вирее в студен климат, ще се заемете с обработването на други култури, за които дадените условия благоприятстват. Същият закон се отнася и до човешките мисли и чувства. Хранете в себе си такива мисли и чувства, за развитието на които вашата температура и почва благоприятстват.

“Личност и душа”, стр. 52; 85

Ако вие във вас нямате най-малко едно чувство, едно желание, една постъпка, на която да разчитате, вие нищо не можете да свършите.

“Обикновен, талантлив и гениален”, стр. 384; 178

Има човешки чувства, които вървят по пътя на късите линии, вследствие на което те траят няколко месеца само. Има човешки чувства, които траят години; те вървят по пътя на дългите линии. Същият закон се отнася и до човешките мисли.

“Служба на уравненията”, стр. 317; 65

За всяка една мисъл, която минава, трябва да промислиш. Тя или ще ти донесе нещо, или ще отнеме нещо от тебе. От туй никой не може да се избави. Част от твоята енергия ще ти даде, или ще вземе нещо то тебе и ще си замине. Същият закон е и с чувствата. Някои чувства има, някои усети има, ще ти донесат нещо, или ще вземат нещо от тебе. Същият закон е и с постъпките на човека – неговите волеви действия.

“Нови пътища”, стр. 20; 161

Всяка една мисъл и всяко едно чувство в човека може да принесе своя плод.

“Истина и живот”, стр. 26; 207

Ако човек е весел, ще има отворени и изпъкнали очи. Ако е песимист и гледа с мрачен поглед на хората и на живота, ще има навътре хлътнали очи. Това произтича от един психологически закон. Колкото повече вниманието на човека е съсредоточено към вътрешния живот, толкова по-малко се хранят очите. Светските хора, които искат да видят всичко и се радват на живота като деца, те изпращат повече кръв в очите си, затова техните очи са по-здрави.

“Отношение между проявите в Природата”, стр. 30; 26

Всяка мисъл, всяко чувство и всяка постъпка не могат да не произведат своите последствия. И онова, което мислим, то един ден ще се върне върху нас.

“Право и безправие”, стр. 98; 151

Съвременните хора се оплакват от слабо зрение. За да усилят зрението си, те трябва да прилагат закона за филтриране на своите мисли и желания.

“Богове сте”, стр. 102; 79

Най-малката мисъл, която възприемеш, най-малкото Божествено чувство, което възприемеш, най-малката постъпка и микроскопична да е, която си направил, тя ще ви услужи.

“Трите връзки”, стр. 80; 172

Ако вие дадете ход на една ваша добра мисъл или на едно добро ваше чувство, те ще се възприемат и от окръжаващите и ще принесат своя плод. Тъй щото, дойде ли до някаква услуга, каквато и да е тя, направете я и не се страхувайте.

“Работа и почивка. Любов и Мъдрост”, стр. 139; 120

Всяка отрицателна мисъл, или всяко отрицателно чувство, които отправяте нагоре, винаги се връщат към вас.

“Изгрев и залез”, стр. 221; 133

Ако у вас изсъхне едно желание, ще изсъхне непременно и една мисъл; ако изсъхнат две ваши желания, ще изсъхнат две мисли, ако изсъхнат три желания, ще изсъхнат три мисли; и един ден, когато вашите чувства се атрофират съвършено, ще изсъхнат всички клончета, и вие ще се превърнете в човеци, които имат само един талант.

“Талантите”, стр. 66; 1

Смъртта настъпва като резултат на анормалните чувства в човека. Когато чувствата в човека взимат връх над мислите, той преждевременно умира. Когато човек мисли само за ядене и за пиене, когато преяжда, той преждевременно умира.

“Място на добродетелите”, стр. 97; 41

Когато светът на чувствата в човека се увеличава, или усилва, едновременно с това в него отслабва умственият свят. И обратно: когато умственият свят в човека се увеличава, светът на чувствата в него намалява.

“Установени мерки”, стр. 260; 20

В единицата физическият свят е най-силен по качество. В единицата чувствата почват да се засилват, а физическият свят е по-слаб. Следователно, когато физическият свят отслабва, чувственият свят се усилва. Законът действа и по-нататък. Когато чувственият свят отслабва, умственият свят става по-силен. Когато пък чувствата са много силни, човек не може да прояви умствена деятелност, там той е слаб.

“Противоречията като необходимост при всяко растене”, стр. 250; 26

Както редът и местата на числата са в зависимост от известни закони, така също особени закони регулират отношението между мислите и чувствата на човека. При това всяка мисъл и всяко чувство се явяват на точно определено време.

“Съпоставяне на нещата”, стр. 116; 82

Нещата се поправят по три начина: чрез мисъл – първият процес е психологически процес, органическият е чрез чувствата и механическият е чрез постъпките.

“Механически, органически и психически процеси”, стр. 259; 174

Човек трябва да се отнася съзнателно към своите мисли и чувства, да ги регулира правилно. Ако енергиите на мислите и чувствата в човека не са правилно разпределени в организма, той е изложен на вътрешни експлозии.

“Удължени и скъсени линии”, стр. 73; 82

Ако човек държи дълго време известни мисли и чувства в себе си без приложение, в края на краищата те ще експлодират и ще произведат неочаквани резултати.

“Правилни отношения”, стр. 109; 90

Започнете да цените онези мисли, които са родени от обичта и които са отгледани от Любовта. Любовта отглежда, обичта ражда. Бъдещите мисли и чувства, които идат, трябва да идат по този начин, по този закон.

“Любов и обич”, стр. 175; 179

Ти не можеш правилно да мислиш, да чувстваш и да постъпваш, ако не обичаш.

“Новата Любов”, стр. 262; 158

Храна, към която нямаш влечение, не е за тебе. Влечението още не е едно правило. Ако влечението не се превърне в едно движение, ако туй движение не се превърне в една Любов, тази храна, която си ял, няма да те ползва. Този закон е верен не само по отношение на физическия свят, той е верен и по отношение на човешките мисли и чувства.

“Разпаленият въглен”, стр. 158; 121

Майката много добре знае да гледа детето, докато не е отбито. А сега работата е разметешена. Ако бащата отглежда децата, докато майката ги кърми, а майката ги отглеждаше, като ги отбие, в това и двамата са невежи. Ако тази майка внесе каквато и да е лоша мисъл, когато тя кърми децата си, или каквото и да е лошо чувство, това вече се отразява върху храната, която ще даде на своето дете. Вие може да принесете този закон върху себе си.

“Вечният порядък. Най-силното у човека”, стр. 5; 122

Силата не седи в механическия процес, а силата на човека седи в най-слабите подбуждения, които човек може да има. Силата на човека седи в неговата най-слаба мисъл, в неговото по възможност най-слабо чувство и силата му седи в неговата най-слаба постъпка.

“Да правим Добро”, стр. 63; 120

Не оставяйте една мисъл, едно желание неприложено. Не е въпросът за големите ви желания, но за малките желания, винаги трябва да се прилагат.

“Малките желания”, стр. 197; 128

Несъпоставените мисли, несъпоставените чувства, несъпоставените човешки постъпки, всякога може да ви причинят страдания, които не са нарочни. Те са в реда на нещата.

“Отребване, разтопяване, отвяване”, стр. 317; 128

Вие изпъдите една лоша мисъл от главата си и казвате: “Да се махне тя!” Не разсъждавате правилно. Ако знаете закона, ще видите, че след време лошата мисъл ще се превърне в благородна. След време едно ваше лошо чувство ще се превърне в благородно.

“Милият поглед”, стр. 13; 195

Три закона определят нещата: законът на мислите, законът на чувствата и законът на постъпките. Тия закони показват, кое е начало на нещата и кое – край, кое е първо и кое – последно.

“Най-великата наука”, стр. 182; 190

Реални неща са ония, които са опитани и преживени, които са сложили положителен отпечатък в съзнанието на човека. Ето защо свободно може да разчитате на онова, което възвишените същества ви казват. Отдавна те са минали по вашия път и са го изучили. Каквото ви кажат, всичко се сбъдва. Като знаете това, подчинявайте се на великите закони, които управляват вашите мисли и чувства.

“Обикновени, талантливи, гениални и светии”, стр. 336; 83

Всички трябва да имате предвид следното положение: всеки човек живее едновременно и в трите свята – на физическия, на астралния и на умствения. Питам: колко от хората, които живеят на Земята, трябва да се гневят? От десет души само на един е позволено да се гневи. Ако ви накарат да изберете хора за Земята, от кои ще вземете: от десетте, от стоте, или от хилядата? Ако изберете само от хилядата, те ще бъдат хора от физическия свят, които само ще се гневят. Затова трябва да изберете хора от трите свята: един от Божествения свят, от десетте, които ще турите на главата; десет ще вземете от ангелския свят, от стоте, които ще турите в сърцето; най-после ще вземете сто от хилядата, които ще поставите на физическия свят. След това ще размесите тия хора, за да си окажат известно влияние. Това е закон, който можете да приложите при възпитанието от една страна и за подмладяването – от друга. Ако не разбирате този закон, вие не можете да се подмладите, не можете да усилите паметта си. Защо отслабва паметта на човека? Защото той изразходва физическите си сили и няма отде да дойдат нови.

“Малкият повод”, стр. 85-86; 56

Гневът не се дължи на никаква мисъл. То е чувстване. Причината на гнева е тук, при ушите. Има три точки. Гневът принадлежи на закона на разширението. Човек, който се гневи, той се разширява.

“Божественият извор”, стр. 103; 137

Всяко неразположение е изгаряне. Вие казвате: “Много ме накърни”. Това е изгаряне на чувствата. Същият закон: Там, дето чувствата не се накърняват, там, дето чувствата не се подпушват, там е естественото положение.

“Измерения”, стр. 239; 149

Да кажем, вие сте възбудени. Разгневили сте се. Вземи гъбичката, понамокри устните си. Щом се разсърдите, вземете, че прекарайте три-четири пъти гъбичката по устните си, да проверите дали е вярно, или не. Вие не знаете. Направете един път, втори, трети, четвърти, да видите сполучлив ли е опитът. Как ще започнете сега? Вие не знаете надясно ли ще започнете, или наляво. Най-първо законът е към лявата страна и после към дясната. Към сърцето, наляво ще започнете; ако причината е сърдечна, започваш отдясно и отиваш наляво. Ако причината е умствена, започваш отляво и свършваш надясно.

“Възпитание на чувствата”, стр. 257; 149

Човек, който много се безпокои, той е влязъл в чувствения свят, има неща, които го вълнуват. Не е лошо вълнуването. Ако океанът се вълнува, има ли нещо лошо в туй вълнуване? Не е лошо, че ние се вълнуваме. Лошото не седи в самото вълнуване. Когато се вълнува океанът, има ли нещо лошо? Във вълнуването на океана има един закон, че с вълнуването става опресняване на водата.

“Импулсът”, стр. 413; 150

От физиката знаете, че енергията от положителния полюс ми¬нава в отрицателния. Знаете ли през какъв път минава положителната енергия? Тя обикновено излиза от дясното полушарие на мозъка, върви по повърхността му, минава под лявото полушарие, после извива над него и се връща под дясното полушарие. Тук, в отрицателния полюс, се образува светлина. Значи, мисълта иде от дясното полушарие, минава през лявото и като резултат на това се произвежда светлина в съзнанието. Вие трябва да изучавате законите на мисълта. Казвам: знаете ли законите на мисълта, вие ще можете правилно да трансформирате енергиите на вашия мозък. Дойде ли ви някоя отрицателна мисъл, постарайте се да я изпъдите по течението на мисълта, която в пътя на движението си образува осморка ∞. В центъра й се проявява мисълта.

“Методи и пътища на идейния свят”, стр. 47-48; 44

Всяка мисъл, която влиза в човешкия ум, трябва напълно да обгърне органа на мисълта, иначе тази мисъл не е пълна.

“Естествен ред на нещата”, стр. 4; 84

Човешката мисъл идва вън от физическия свят, от друг един свят. Ако разбирате закона, вие трябва да знаете как да оперирате с късите и дългите вълни, защото в мозъка има два вида жички: едните са къси, а другите – дълги.

“Когато беше по-млад”, стр. 109; 97

Човешкият мозък е една силна, красива батерия, в която са вложени всичките му богатства. Ако разбирате законите на вашата глава, всички болести, страдания, нещастия, недоразумения ще изчезнат.

“Когото възкреси”, стр. 213; 125

Като изпееш до, ре ще се яви. Ре излиза от до. Ако не можеш да вземеш до, не можеш да вземеш ре. Ако не можеш да вземеш ре, не можеш да вземеш ми. Последователно вървят психологически в живота. Това са законите на мисълта.

“Музикални тонове”, стр. 48; 174

Като посееш едно семе, то трябва не само да поникне, но трябва да се разклони, да цъфне и да даде плод. Всяка една мисъл трябва да мине през тези три процеса.

“Обикновен, талантлив и гениален”, стр. 80; 174

Мисълта, която достига до човека, е толкова по-права и велика, през колкото повече умове е минала, без да се накърни нейния подтик, нейната сила и чистота. Тази мисъл е Божествена.

“Микроскопически добрини”, стр. 137-138; 40

Дойде ли в ума ви една възвишена, благородна, Божествена мисъл, веднага трябва да й направите място.

“Неизбежният път”, стр. 253; 91

За да мисли човек правилно, мозъкът му като инструмент трябва равномерно да се свива и разширява, да издава правилни тонове.

“Свиване и разширяване”, стр. 266-267; 91

Като изучавате човешкия мозък, ще видите, че той е също така набразден, образуван от ред начупени, огънати пластове, които са претърпели ред метаморфози, докато дойдат до това състояние, в което ги намираме. По гънките на мозъка тече космическата енергия на разумния живот, който душата използва. Учените хора казват, че от гънките на човешкия мозък зависи неговата мисъл. Това значи, че енергията на мисълта тече именно по тия гънки и по тях пак излиза навън. Те са проводници на енергиите от цялото пространство.

“Обич към знанието”, стр. 252-253; 59

Всяка мисъл има специфична форма. Докато дадена мисъл може да излиза вън от своята форма и да се реализира, тя има условие за развитие.

“Отворени форми”, стр. 3; 70

Ако вие проектирате една спирала, един винт в един свят с две измерения, вие няма да го видите като винт, а той ще се проектира като кръг. Значи, ако проектирате един конус, една спирала в една плоскост, ще се образува един кръг. Първо кръгът ще бъде много малък, но после, колкото повече се разширява конусът, толкова и кръгът става все по-голям и по-голям, докато дойде до най-големия си размер. По този закон се развиват и нашите мисли. Всяка една мисъл, която сега се проявява в нас, е Божествена.

“Божественото съвършенство”, стр. 11; 27

Човешката мисъл е свързана с жизненото електричество в живота. Когато мислите са положителни, те привличат жизнените сили към себе си, а когато мислите са отрицателни, тия жизнени сили се разпръсват, отдалечават от човека, вследствие на което се появява заболяване. Запример, ако имате някой противник, който ви мрази, неговата мисъл спрямо вас е много силна. Той може да ви направи негативен, и вие ще заболеете. Законът е следният: Ако вие заболеете, туй заболяване ще се върне върху него, ще има обратно движение.

“Предаване на мислите. Музикалност”, стр. 144; 26

Излизането на мислите от едно тяло и връщането им пак в това тяло се подчинява на известен закон. Това не е произволно. Този закон се отнася до целия органически свят, а не само до човека.

“Най-голямото веселие и най-малката радост”, стр. 107; 54

Някой казва: “Аз измислих нещо”. Нищо не си измислил. Ти само си хванал някоя мисъл в пространството и считаш, че е твоя. Който разбира този закон, той ще се радва, че е дошъл в такова състояние, да схване мислите на някои висши същества.

“Право разбиране”, стр. 72-73; 55

За онзи, който не разбира законите на движението, не е възможно с автомобил да пропътува Земята. Обаче за онзи, който разбира тия закони, той знае, че е възможно. Той знае, че човек разполага не само с външни, но и с вътрешни средства, чрез които може да пропътува не само Земята, но и цялата Слънчева система. Това може да постигне човек с автомобила на своя ум – с мисълта си. Наистина с мисълта си човек може да се движи с бързина, по-голяма от тази на светлината.

“Трудни задачи”, стр. 126; 73

Всяко знание, от което се ползва мисълта, принася полза и за целия човек. Теорията е тясно свързана с практиката. Закон е: Всяка мисъл, която прониква в човешкия ум, е в полза и на целия организъм. Кога ще се отрази мисълта върху организма, не е важно. Може още днес, може и след хиляда години.

“Възможности и постижения”, стр. 73; 113

Ако мисълта ви е еднообразна, т.е. ако тя върви само в една определена посока, може да разбие черепа ви. По тази причина именно много хора заболяват умствено и нервната им система се разстройва. Следователно, като разбирате този велик закон, ще трансформирате умствената си енергия, ще я отправите към всички посоки на мозъка.

“Братя в единомислие”, стр. 145-146; 59

Човешката мисъл е в състояние да помогне на цялото човечество. Според този закон всички тела са в равновесие. Достатъчно е да се закачи някъде една малка тежест или да се бутне нещо, за да се докара едно тяло в движение.

“Постигнати резултати”, стр. 96; 113

Неорганизираните мисли мислят за себе си, организираните мисли мислят за вас. Следователно, ако вие мислите за себе си, вие сте неорганизиран. Сега законът е такъв. Ако ти от сутрин до вечер мислиш само за себе си, ти си неорганизирано същество. Когато започнеш да обичаш БОГА, мислиш за ближния си, ти вече си организиран.

“Организиране”, стр. 207; 138

Кои са доказателствата, че има хора на Месечината? За мене това е една очевидна Истина. Не може да мислиш за едно същество, което не мисли за тебе. Не може да мислиш за Месечината, ако Месечината не мисли заради тебе. Това е закон.

“Скръб и радост”, стр. 210; 174

Не можем да мислим за това, което не съществува; не можем да мислим за това, което няма никаква форма; не можем да мислим за това, което няма никакво съдържание; не можем да мислим за това, което няма никакъв смисъл.

“Дързайте”, стр. 77; 125

Като дойде една мъчнотия, започваш да мислиш. Щом мислиш, мъчнотията се разрешава.

“Реалността”, стр. 239; 165

Когато искате да решите някой въпрос, искате да мислите по някой път дълго. Пет минути да мислиш е достатъчно.

“Работа за Цялото”, стр. 29; 168

Когато тъчете платното си, т.е. своя живот, трябва да спазвате всички правила на тъкачеството. Основата на платното трябва да бъде много здрава и доброкачествена; вътъкът – също така здрав; бърдото, станът също така трябва да бъдат първокачествени. С една дума всичко трябва да бъде здраво, хубаво, за да можете лесно да продадете своето платно.

“Спасителни положения”, стр. 59; 56

Ако детето, в даден момент, не съдържа качествата на баща си и майка си, те ще се безпокоят за него. Защо ще се безпокоят? Защото то не изявява качествата на своите родители. Този закон е верен и по отношение на мислите и чувствата.

“Зависимост в Природата”, стр. 188-189; 113

Всяко нещо има само една възможност – в правата мисъл. Една възможност има, да започнеш работа и да престанат работите. Всяка мисъл има свое начало, има и свой край. Всяка мисъл има свое постижение.

“Постижения на мисълта”, стр. 238; 138

Колкото повече се мери човек, толкова по-малко расте. Същото става и в психическия живот. Колкото повече желаеш да станеш умен, добър и силен, толкова повече препятстваш на растенето си.

“Трите посоки”, стр. 203; 114

Може да имате най-хубавите нишки: копринени, ленени, вълнени или памучни, но все таки те ще бъдат разхвърляни тук-таме из материята. Питам: тия нишки ще ви ползват ли? Не. Ако дойде една разумна сила и така вплете тия нишки, че образува от тях един плат, този плат ще може вече да се използва за вашето тяло, за вашата къща. На същия закон се подчиняват и човешките мисли. Докато са разхвърляни, не ви ползват нищо. Изплетат ли се така, че да образуват едно цяло, те са вече една материя, която може да се използва в живота.

“Тъчете мислите си”, стр. 3; 27

Чудни са осите. Има случаи, когато всички прозорци са затворени, вратата – също, но, въпреки това, те намират малки отвори, откъдето излизат. Ако днес се справя с тях, на другия ден започва същата история. Приложете този закон и към вашите мисли. Има мисли, които приличат на осите – постоянно нападат човека. Те не са опасни, но могат да го ужилят. Щом го ужилят, те не могат да намерят отвор, отдето да излязат. Затова ще държиш прозорците си винаги затворени. С други думи казано: умът ти трябва винаги да бъде зает с положителни мисли.

“Слабото и силното”, стр. 95-96; 110

Не е ли буден, човек изгубва силата си, богатството си, знанието си, доброто разположение на сърцето си, своята мисъл и т.н. Следователно иска ли да запази своите външни и вътрешни богатства, човек трябва да влезе в закона на правата мисъл.

“Закон и принцип”, стр. 193; 86

Всяка една мисъл има своите последствия. Това е закон, който се отнася както за лошите мисли, така и за добрите.

“Според делата”, стр. 253; 95

Да вземем мисълта: ти можеш да мислиш криво, както и да е. Но мисълта, която ти пращаш в света, е един физически принцип. Дали ти мислиш право, или криво, ти вече твориш в света. Тази сила – мисълта, която е излязла от ума, тя твори.

“Пред всичкия народ”, стр. 225; 95

Никога не употребявайте отрицателни мисли, прилагайте положителни.

“Естествени правила”, стр. 75; 207

Една мисъл трябва да имаш в ума си.

“Заветът на новото”, стр. 192; 194

Когато храносмилането не става правилно, образуват се газове. А щом въздухът влезе в стомаха, той винаги причинява болка... Сега по същия закон, ако вие внесете във вашето съзнание една низша мисъл, тази мисъл има друго съдържание. Но ако вие я внесете в съзнанието си, където тя няма условия правилно да се развива, тази мисъл ще ви създаде страдания.

“Аурата – кожата на духовното тяло”, стр. 207-208; 128

Щом влезете в умствения свят, разширява се вашият кръг на знания. Щом се увеличава вашият кръг на знание, непременно ще се увеличат и вашите страдания.

“Степени на числата”, стр. 330; 128

За да мисли непременно умът ти той трябва единично да мисли и общо да мисли. Той трябва да пази закона на хармонията.

“Трите метода”, стр. 111; 188

Каквото мисли човек, това ще направи; затова да мисли винаги хубавото.

“Закони на мисълта”, стр. 198; 198

Когато мислите се свързват една с друга така, че енергиите им се преливат, казваме, че човек мисли право.

“Ханизе”, стр. 64; 91

Който познава закона за съединяване на една положителна добра мисъл с една отрицателна добра мисъл, той ще може да превърне желязото или оловото, или среброто в злато.

“Любовта дава живот”, стр. 23; 153

Една наша лоша мисъл, като влезе между добри мисли, може да ги развали, и една добра мисъл, като влезе между лоши мисли, може да ги поправи, да ги подобри.

“Разумно служене”, стр. 300; 12

Добрите мисли са семенцата, зрънцата, които се посаждат в земята. Лошите, отрицателните мисли са тор, от който се ползват добрите мисли. Като проследите този закон, ще видите, че той е верен при всички случаи на живота. Добрите мисли се хранят от лошите. Ако около една добра мисъл няма няколко лоши, които да й послужат за храна, тя не може да се реализира.

“Четирите кръга”, стр. 13-14; 57

Всяка една права мисъл, която ти прекарваш и мине през твоя ум, тая мисъл, след като мине през умовете на всички хора, тя може да преброди и цялото Небе, и тя ще се върне при тебе. И ако е била права, тя ще ти донесе всичкото богатство със себе си.

“Веселие и радост”, стр. 204; 129

Всяка мисъл съдържа в себе си ред сили, които подигат или понижават човека. Като знае това, човек не трябва да бъде безразличен към силите, както и към потиците, които мислите крият в себе си.

“Динамическа сила на мисълта”, стр. 95; 84

Вярата е път при закона на ума, за постигане възможностите на Любовта.

“Закон на вярата”, стр. 151; 153

Каквито мисли са изказвали хората преди хиляди години, едва днес са започнали да се реализират. Това, което пророците са казвали някога, или това, което Христос е казал някога, едва сега започва да се реализира.

“Симон Петър”, стр. 72; 98

Каквото и да помислиш, то е станало някога в света.

“Думата Му държа”, стр. 278; 95

Ако искаш да запазиш състоянието си, трябва да прилагаш самообладание.

“Законът и Любовта”, стр. 16; 102

Когато човек се домогне до правилния начин, по който могат да се правят въздушните бани, той ще разбере закона, на който се подчиняват неговите мисли.

“Ден на Доброто”, стр. 117; 98

Човек трябва да изпраща мисълта си точно на нейното място, както войникът отправя патрона точно към целта.

“Теория и приложение”, стр. 195-196; 98

Ти имаш да разрешиш една малка задача в ума си – една малка мисъл, едно малко желание. Ти трябва да знаеш как да го разрешиш. Разрешението върви по един закон – или ще намалиш, или ще увеличиш.

“Действието на музиката”, стр. 173; 129

Само между две разумни същества може да се яви разумна, велика мисъл. Това е закон. Когато кажем, че мислим разумно, подразбира се, че само между БОГА и нас може да се образува разумна мисъл.

“Напразно Ме почитат”, стр. 79; 24

Каквото човек мисли вътрешно за себе си, това мислят и другите хора за него.

“Прави и криви линии”, стр. 51; 42

Както човешките мисли се предават чрез пространството, така също се предават и мислите от Невидимия свят. Тия мисли представят цял свят. Те се наслояват в пространството на дебелина 1-2 см.

“Славата човеческа”, стр. 186; 62

Лесно се предават мислите между хора, които живеят в Любов... Обаче това става само между хора, които се обичат. Който има такива опитности, да не ги изнася навън. Щом ги похвали някъде, законът вече не работи.

“Новата храна”, стр. 111; 148

В съвременната наука например се разглежда въпросът, как мисълта на един човек може да проникне мисълта на друг човек. От това гледище мисълта е нещо материално, което има своя форма. И за образуването, за съчетанието на всички тия форми, има определени закони, на които те се подчиняват.

“Духът на Господа”, стр. 79-80; 59

Първо, човек трябва да започне да мисли. Никакво подобрение не може да стане в света, ако човек не започне да мисли... Законът на израждането показва, че мисълта е престанала. А законът на еволюцията, на растенето, е закон на човешката мисъл.

“Алилуя”, стр. 56; 140

Първото нещо, което ви предстои, е да възстановите правата мисъл... Това е един закон, вложен още в началото у човека – способността душата му да мисли правилно.

“Великата майка”, стр. 156; 203

Ако моите възгледи са прави, ако моите мисли са прави, ако вашите мисли са прави, тогава страданието е несъвместимо, нещастието е несъвместимо, противоречието е несъвместимо, беднотията е несъвместима, смъртта е несъвместима.

“Проява на живата светлина”, стр. 82; 96

Всяка мисъл има своя форма. И мислите са живи. Някой път, като ви дойдат външни мисли, ще ги наблюдавате: усмихват ли се, сериозни ли са, или тъжни, или радостни.

“Правият ъгъл отвътре”, стр. 60; 128

Всяка права мисъл е глас Божи. Тя иде от три места: отдалеч, отвътре и през главата. Чуеш ли глас близо до ушите, това е гласът на изкушението. Божият глас иде отдалеч. Чуеш ли глас отдолу, около пъпа, това е някакво отражение – не се вслушвай в него. Чакай да чуеш гласа отвътре, отдалеч някъде и от главата. Мисъл, която иде само от едно място, е от физическия свят. Ако мисълта иде от две места, тя е от духовния свят. И най-после, ако мисълта иде едновременно от три места, тя е Божествена, тя иде от Божествения свят. Тоя закон е верен и в науката, и в музиката, и в поезията.

“Любовта на безсмъртието”, стр. 122; 102

Искаш да вдигнеш един камък. Мъчиш се, пъшкаш, не можеш. Промени мястото, иди на друга страна и оттам го вдигай. Ако намериш удобно място, не търси друго, оттам вдигай камъка. В Природата има доста камъни. Дето можеш да извадиш един камък, там стой. Приложете този закон във вашия ум, понеже всеки ден имате неуспехи.

“Обикновена и необикновена мисъл”, стр. 332; 114

Щом човек изгуби ония закони, при които се регулира човешката мисъл, формите на живота вече се изменят. Сега пак идваме до двата закона: Има неща в света, които не се изменят, и има неща в света, които се изменят.

“Най-добрият плод”, стр. 61; 130

Всяка мисъл може да се прочете от някоя книга – това е механическо възприемане на мисълта. Но при второто положение всяка мисъл може да изпъкне в ума на човека, това е възпроизвеждане на мислите по съдържание.

“Закхее, сляз скоро!”, стр. 166; 134

Конят символизира човешкия ум. Щом се качи на ума си, човек трябва да го направлява добре... Никога не се качвайте на кон без юлар. Юларът е закон на живота. Това значи, че човек трябва да познава законите на своя ум.

“Синове на светлината”, стр. 111; 80

По някой път и вие може да се объркате. Объркате се, изгубите своята мисъл. Изгубите онази мисъл, онези отношения, които съществуват, намерите се на тъмно. Умът ви не работи, има едно ужасно объркване. Психологически вие трябва да изучавате този закон.

“Погрешка и спънка”, стр. 74; 128

Помнете: всяка мисъл, добра или лоша, се връща при своя източник, като носи със себе си придобивките от своето пътуване. Не може да отправиш някъде една добра или лоша мисъл, без да понесеш последствията й. Това е закон.

“Ми бемол и фа диез”, стр. 227; 102

Когато дойде една отрицателна мисъл да ви казва, че от вас нищо няма да стане, при вас седи друг един велик закон, вие сте при един възел на най-големите възможности и от черната ложа искат да ви отнемат възможността, да ви отвлекат вниманието.

“Вяра и съмнение”, стр. 21-22; 22

При сегашните условия човек мисли за много неща: за храна, за дрехи, за обуща, за подслон и т.н. Докато мисли за много неща, човек не може да мисли за същественото. Закон е: Ако човек мисли за същественото, всичките му работи ще се наредят добре. Тогава няма да му липсва нищо.

“Тънкият конец”, стр. 93-94; 126

Защо се страхувате от дъжда, а не се страхувате от мисли, които цапат умствената дреха? Законът е един и същ. Както се справяте с дъжда, така трябва да се справяте и с лошите и нечисти мисли.

“Деца на БОГА”, стр. 331-332; 103

Щом вие мислите само за черната ложа и виждате хора все от черната ложа, вие сте свързани с черната ложа и сте техни членове. То е закон. Защото, каквото човек мисли, това и става.

“Качества на ума, сърцето и волята”, стр. 13; 22

Ние трябва да знаем всяка мисъл, която иде, към кой свят принадлежи и отде иде. Трябва да се знае дали тази мисъл е от физическия, от материалния свят, дали е от чувствения свят и най-после – от умствения свят. Защото законите във физическия, чувствения и умствения свят се различават диаметрално противоположно. Също така се различават и методите на тия три свята.

“Здравото учение”, стр. 240; 125

Никога не допускай една отрицателна мисъл да вземе връх в твоето съзнание. По никой начин не допускайте такава мисъл.

“Разумният домостроител”, стр. 301; 125

Правата мисъл е закон, който действа във всички хора еднакво. Никой човек няма право да се извини, че няма условия да мисли право. Това не е вярно. Може би някои хора да мислят така, но всякога законът действа.

“Всеки, който слуша тези Мои думи”, стр. 372; 125

Сега ще ви говоря за другия цар, който бил голям мъдрец, адепт на тайните науки. Неговият палат бил така направен, че всичките му стаи се движели по магически начин във всички посоки – напред и назад, наляво и надясно. Той имал особен часовник, с който определял посоката, по която се движели стаите. Това ставало, когато му дохождали гости. Той поканвал госта в една от стаите и следял как се изменя стрелката на часовника. Движението на стрелката определяло посоката на движението на стаята, а самото движение – посоката и характера на мислите, които вълнували госта. Ако мислел да направи някакво Добро и благородно дело, в съответна посока се движела стаята. Това е закон. Идете в Природата, там да проверите този закон.

“Ангелът отговори”, стр. 229-230; 11

“Каквото вържете на Земята”. Това значи, че всеки човек вързва по нещо на Земята. Всеки човек има нещо в ума си, мисли той. И дотолкова работите на човека в живота са успешни, доколкото той знае да вързва... Има един еднообразен начин и в мисленето, но човек трябва да знае, да разбира законите на новия начин на мислене.

“Каквото вържете на Земята”, стр. 416; 125

Всякога нещастията стават, когато мислиш неестествено. Щом е отклонен умът, ще дойдат нещастията... Важен е законът: Като вървиш, умът ти да присъства винаги, пази равновесие.

“Развитие на заложбите”, стр. 450, 451; 122

Щом помисля и мисълта ми щом е права, всякога човек има едно радостно състояние.

“Религиозни и духовни хора”, стр. 209; 183

Ако решаваш един въпрос, който стои на един километър от тебе, ще си послужиш с една мисъл; ако въпросът е на десет километра от тебе, ще си послужиш с друга мисъл. Невъзможно е една мисъл да решава всички въпроси.

“Безопасното място”, стр. 264; 192

Като измерим ръката на крадеца, виждаме, че тя е по-дълга от нормалната. Оттук вадим заключение, че прадядо му и дядо му са обичали да крадат. Тази е причината, дето неговата мисъл работи в същото направление. Този закон е причина за дългите предни крака на маймуните. Като посягали към плодовете, ръцете им се удължили. Същата мисъл е удължила и пръстите им.

“Ще дойдем при Него”, стр. 140; 24

Не можеш да убиеш човека или да извършиш някакво престъпление, докато мислиш; щом престанеш да мислиш, ти губиш равновесието на своя живот.

“Новата канализация”, стр. 237; 115

Ако мислите Добро или зло за другите хора, то е все едно да мислите същото за вас. Ако искате да се изправите, да се облагородите, непременно трябва да мислите много Добро за другите хора. Туй, което мислите за тях, то е заради вас. Такъв е Божественият закон.

“Окултна музика”, стр. 21; 22

БОГ, т.е. Любовта, се отнася към човека така, както човек към своята мисъл. Само онзи може да бъде уважаван, който носи в себе си Божественото, т.е. мисълта. Който мисли, всякога успява, за него няма невъзможни неща.

“Магическата пръчица”, стр. 342-343; 69

В десет години дадена мисъл се реализира в положителна степен, т.е. тогава тя се посажда, израства и приема известна форма. През другите десет години тя се реализира в отрицателна степен, т.е. дава плод. Следните десет години отново се посажда, после пак дава плод и т.н. Ние казваме, че мисълта се е реализирала, само след като видим нейния плод. Обаче плодове дават само положителните мисли.

“Съзвучно движение”, стр. 106-107; 57

Щастието е закон за Божествената мисъл. Божествената мисъл, която БОГ е вложил в нас, сега може би тази мисъл е ценна за вас. Да мислиш.

“Да мисли”, стр. 135; 128

Мислите, чувствата и постъпките на човека се посаждат и обработват, както семената и дърветата... Колкото по-благородни и възвишени са мислите, чувствата и постъпките, толкова повече време е нужно за реализирането им.

“Природна философия”, стр. 176-177; 82

Ако върхът на едно човешко желание е обърнат към изток, а отворената му част към запад, то ще се реализира правилно – и началото, и краят му ще са добри. Обратно: ако върхът на желанието е към запад, а отворената му част – към изток, в началото желанието ще се прояви добре, а краят му ще бъде лош. Като не разбират законите за реализиране на желанията, мнозина се питат защо едни желания и в началото, и в края се изявяват добре, а други не следват по същия път.

“Път към живот”, стр. 9; 90

Когато две еднородни сили се срещат, те всякога се отблъскват. Това отблъскване е причина за отклоняване или изкривяване в правия път на човешките мисли, чувства и желания. За реализиране на човешките мисли, чувства и желания трябва да действат противоположни сили, които се привличат.

“Права и крива линия”, стр. 107-108; 82

Каквато добра мисъл или добро желание се роди във вас, вложете го в подсъзнанието си и го оставете там, докато му дойде времето. Животът съдържа всички възможности. Първо вложи мисълта в подсъзнанието си и после разсъждавай може ли да се реализира тази мисъл, или не. Тук ще видиш закона на вероятностите.

“Път към свобода”, стр. 79-80; 52

Всяка добра мисъл или всяко добро чувство, които не се прилагат навреме, произвеждат лоши резултати. И обратно: всяка лоша мисъл, която не се реализира, произвежда добри чувства.

“Изпълнение и отлагане”, стр. 240; 82

Ако седиш на един и същи уровен, никога не можеш да прогресираш в света. Ако дори половин сантиметър подигнеш ума си, ти ще влезнеш в друго поле.

“Същественото за младите”, стр. 74; 144

Едно чувство ще се възприеме вътре. Ще се опита и трябва да излезе пак навън, за да се реализира. Това е един вътрешен закон. И всяка мисъл има два процеса. Трябва да я възприемеш, да я вдишаш и след това да я преживееш. И после тя трябва да излезе навън, за да се опита в света.

“Дишането и вътрешният живот”, стр. 642; 122

Ако една добра мисъл я допущаш, тя ще има добри последствия. Ако допуснеш добрата мисъл, тя ще се реализира. И ако допуснеш лошата мисъл, тя ще се реализира.

“Сегашният момент”, стр. 207; 136

Това, за което човек мисли, става. Това, което мислиш, има сила и тази сила може да излезе през теб навън и да се реализира.

“Естествена хладина и топлина”, стр. 172; 144

В края на краищата става само това, което мислиш; онова, за което никак не мислиш, не става.

“Което мислиш, става”, стр. 92; 144

Когато човек мисли, че е нещастен, такъв става; като помисли, че е щастлив, такъв и става. Каквото помисли човек, това и става.

“Празното време”, стр. 84; 206

Каквото помислят или пожелаят хората, животните и растенията, всичко става.

“Вързано и развързано”, стр. 60; 76

Доброто, което човек помисли и пожелае, да стане.

“Достоен”, стр. 87; 77

Когато човек дава възможност на мислите, чувствата и желанията си да се размножават без закон, той създава зло.

“Постижения на богатия и на сиромаха”, стр. 140; 73

Всяка една мисъл, която минава през вашия ум, всяко едно чувство, което минава през вашето сърце, всяка ваша постъпка, която минава през вашето тяло, тези мисли, чувства и идеи ще се реализират.

“Законът на помагането”, стр. 39; 130

Можете ли на злото да въздействате с Добро? Ще кажете, че каквото прави човек, това му се случва; каквото мисли, това го постига... Положителните мисли привличат възвишени същества, които веднага идат на помощ на човека.

“Служене, почит и обич”, стр. 26; 82

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...