Jump to content

Новото учение


Recommended Posts

НОВОТО УЧЕНИЕ

Изгрев, 5 септември 1957 г.

Обични брат,

 

Към 10 часа преди обяд няколко братя и сестри бяхме с Учителя на изгревската полянка. Небето беше чисто и синьо, имаше изобилно слънце. Цъфналите дървета даваха приказен вид на Изгрева. Картината се допълваше от снежните върхове на Витоша, които се очертаваха на ясния небесен фон. Почна непринуден разговор. В разговора Учителя между другото каза:

 

Като видят нашите хора, хората от света казват, че в тях има нещо особено, по което ги познават. Обкръжаващите почват да стават снизходителни към нас.

 

Питат: в какво се състои новото учение? - Новото учение е да боледуваш, без да умреш, а старото учение е да боледуваш и да умреш. Ние проповядваме една любов - да любиш, без да се влюбваш, да учиш, без да се заблуждаваш, и да освобождаваш, без да се ограничаваш.

 

По какво се отличава новото учение? Новото учение се отличава с безгранични възможности. Новото учение се отличава с това, че за него всичко е възможно. Новото учение е учение за Божествената благодат, а старото учение е за закона на необходимостта.

 

Новото учение ще го свързвате със закона на Любовта. То е учението на Любовта. Не частичната проява на любовта, но целокупната проява. В целокупната проява на любовта е смисълът на живота. Новото учение седи в разбирането на любовта. Новите идеи носят сега най- хубавото в света.

 

Новото учение това е любовта, мъдростта, истината, това е всичко възвишено и благородно. Това е свободата, това е милосърдието, това е човещината в света. Това е всичко онова, което дава подтик. Нека тази идея бъде във вас.

 

Новото учение изисква хора с гениални умове и светийски сърца и воля.

 

Какво е новото учение? - Новото учение е това, като видиш едно живо същество, сърцето ти да трепне. Във всяко живо същество да виждаш проявлението на Бога: в една ябълка, в една малка мушица, в каквото и да е.

 

Новото учение е това, което е съществувало, преди да бяхте вие.

 

То е Божественото учение. То е винаги ново. То е съществувало преди всичко друго.

 

Тази наука на новото учение е потребна за истинския живот. В какво се състои Божественото учение? - Ето в какво: Да оставим Бога да работи в нас, в нашето съзнание. Вие сте опитвали това. Опитайте го.

 

Когато някой ви каже: „Вие сте сектанти“, кажете: „Ние не сме сектанти. Ние сме органи на една велика църква. Ние сме за победата на любовта в света. Ние сме за победата на мъдростта в света. Ние сме за победата на истината в света. Ние сме за победата на знанието в света. Ние сме за победата на свободата в света.“

 

Новото учение е за силните хора, а не за слабите.

 

Ние започваме еволюционно, започваме с любовта. Пътят на любовта е най-естествен. Човек, който не е научил пътя на любовта, не може да върви по него.

 

Има само едно общество на ония хора, които живеят в любовта. То е Божественото общество.

 

През лагера на Рила минаха много хора и казаха: „Много хубаво живеете, хубаво е да се живее така“. Те виждаха, че там няма никаква команда. Някои готвят, други носят вода, като срещнат някого, услужват и тези, които минаваха през лагера, харесваха това.

 

Нашата мисъл е силна. Тя се предава през въздуха. Божествените неща ще преминат през стени, през всички прегради, ще проникнат навсякъде.

 

Много адепти от Индия работят за пробуждането на духовното движение в България. Макар да е християнско, те му помагат, понеже е ново, Божествено. Не се противопоставят. Те имат ясна представа за това движение в България.

 

Всички беседи трябва да се проучват. В примерите от беседите е скрито цяло богатство. Досега светци трябваше да бъдете, ако разбирахте и прилагахте беседите. Човек трябва да си разясни беседите и лекциите. Идеите в тях са живи, те растат.

 

Идеите, които излагам в беседите и лекциите, са свързани с шестата раса. Те са идеи на шестата раса. Ние искаме въдворяването на Царството Божие на Земята.

 

Аз съм посадил млади дръвчета, които сега растат и след известен брой години ще дадат плод. Който е дошъл при нас съзнателно, не е излязъл. Ние нито каним, нито пъдим някого от нас.

 

Ние сме хора на онази Божествена наука.

 

В нас има знание, което хората не подозират. Те мислят, че ние сме невежи. На хората, които служат на Бога, които имат Божествената Любов, аз им показвам това знание.

 

Ние нямаме особени книги, в които да записваме хората. Нито пък рамки да ги връзваме. Всеки е свободен.

 

Сега се образува новата скиния.

 

Малките работи сближават хората. Например при тази чешмичка, която направихме при Дианабад, седнаха някои селяни и имаха желание да си приказват. Инак ти не можеш да ги накараш да приказват. Те си отиват. На чешмата при Дианабад турете този надпис: „Обществото пази чистота.

 

Обществото съхранява доброто.

 

Божието благо е благо за всички.“

 

Със сърдечен братски поздрав:

 

Ваш верен Б. Боев

BB_pisma_26.jpg

Надписът при извора „Ръцете които дават“ (Рила)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...