Jump to content

Recommended Posts

ПРИЯТЕЛИТЕ

Човек да бъде искрен в душата си, да няма задна мисъл, това разбирам Любов. Когато се приближа при него, какъвто и да е, мъж или жена, да бъда толкова чист, да имам всичкото благопожелание, да постъпя с този брат тъй, както бих постъпил със себе си. И тъй е великият закон, който гласи: Както искате хората да постъпват с вас, така постъпвайте и вие с тях.

“Слушайте Него!” стр. 137; 14

За да любиш някого, трябва да му помагаш да излезе от ония мъчни условия, при които се намира. Той като излезе оттам и да се освободи – като те види, ще ти благодари. Всеки ден, като го изваждаш из едно положение, той ти благодари. Този закон е верен.

“Неможко и можко”, стр. 44; 186

Морален е този човек, който държи твоето сърце, твоят ум, твоята душа и твоят дух тъй свещено в себе си, както своите.

“Които гладуват”, стр. 16; 30

И Христос казва: “Който вас приеме”. Ако ти от Любов не можеш да приемеш брата си, не можеш да приемеш и Христа. Законът е много верен.

“Които вас приемат”, стр. 167; 14

Божията Любов се проявява в обмяната. БОГ е, Който ме заставя да възприема Любовта. Когато тази обмяна между този, който обича и когото обичат е правилна, тогава иде плодът на Любовта.

“Единствената свобода”, стр. 201; 171

Запомнете закона на помагането. Ти никому не може да помагаш, ако не го обичаш.

“Законът на помагането”, стр. 49; 130

Никой не може да ви обича, докато не дадете нещо от себе си.

“Блажен, който яде хляб в Царството Божие”, стр. 654; 125

Законът е такъв, че не може да помогнете на някого, когото не обичате.

“Добрият самарянин”, стр. 74; 201

Някой път казвате за някого: “Той си има карма, нека си я носи!” Не, този цирей трябва да излезе от него, той има нечиста кръв. Аз мога да му туря един лек и да улесня неговите страдания. Този човек може да има една рана, но не я лекува. Ти казваш: “Карма е това!” Не, аз като човек трябва да му помогна, да улесня неговата карма, да мине малко по-лесно. И вие ще спазвате този закон.

“Съграждане на Доброто”, стр. 179; 26

Любовта трябва да се разбира в нейните малки изявления. В закона на Любовта един човек, който е готов да ти направи една малка услуга, той е готов да ти направи и една голяма услуга.

“Плодовете на Любовта”, стр. 15; 183

Като обичаш някого, ще работиш за него и каквото придобиеш, ще му го дадеш.

“Човешка и Божествена Любов”, стр. 134; 190

Когато правиш Добро някому, у онзи, комуто правиш Добро, трябва да се яви в съзнанието една благодарност, в душата му да се яви благодарност, да оцени онова, което правиш. Тогава обмяната е правилна.

“Сила, усет, мисъл”, стр. 172; 165

Всичкото заблуждение е, че вие мислите, че онзи, който ви обича, само при вас ще седи. Законът седи другояче. Онзи, който ви обича, като ви посети и си замине, вие ще тръгнете подир него, че дето се спре той – и вие подир него.

“Учение и служение”, стр. 22; 172

Ако искаш някой човек да ти помага – онзи, който не те обича, ще намериш най-хубавата черта, която има в себе си, с която той е роден, ще държиш тази хубавата черта в ума си и ще му желаеш Доброто.

“Влюбване и Любов”, стр. 74; 164

Ако си отишъл за помощ при някого един път, втори път не трябва да го безпокоиш. Отидеш ли втори и трети път при един и същ човек за услуга, ти нарушаваш закона.

“Източник на знанието”, стр. 116; 132

В света хората се изявяват само като ги възлюбиш. Да възлюбиш ближния си.

“С благодат и Истина”, стр. 264; 184

В онзи свят хората, които се обичат, се виждат, а които не се обичат, не се виждат. Има закон: Онези, които обичаме, да държим в ума си най-хубавото за тях.

“През тъмната зона”, стр. 221; 198

Когато обичате някого и той почерпва от вас енергия, тя скоро се компенсира.

“Тя скоро се компенсира”, стр. 117; 199

Когато обичаш някого, ти можеш да говориш на неговия език; ако този човек те обича, и той ще говори на твоя език.

“Право разбиране”, стр. 70; 55

Двама души, като се обичат, трети не търпят – закон е това.

“Великото изкуство”, стр. 687; 122

Справете се със закона на вашето влюбване.

“Двата закона”, стр. 237; 128

Когато един човек е неразположен към вас, той ви обръща гърба си. Когато е добре разположен, той ви обръща лицето и ви се усмихва.

“Сила, благородство, светлина и доброта”, стр. 148; 146

Ако една точка се движи към друга точка и се образува права линия, това е, защото правата линия е отношение между две същества, или аз казвам: правата линия е правото отношение между две разумни същества. Идейно е това. Щом се измени това отношение, тази линия вече не е права линия, но е крива линия. Следователно по този закон две същества, които се обичат, се приближават; две същества, които си приличат, се отблъскват.

“Верният в малкото”, стр. 274; 96

Законът е, че когато обичам някого, се приближавам.

“Религиозни и духовни хора”, стр. 211; 183

Ти никога не може да обичаш един човек, ако той не те обича. Никога един човек не може тебе да те обича, ако ти не го обичаш.

“Да дойде при Мене”, стр. 327; 168

Законът на Любовта еднакво привлича нещата. Като обичаш и като мразиш човека, еднакво го привличаш. Само че онзи, когото мразиш, той има едно свойство – той всякога взима от тебе повече.

“Минало и настояще”, стр. 393; 163

Ти не може да познаеш един човек, ако не го обичаш. После, обратният закон е верен: Не може да го обичаш, ако не го познаваш.

“Мечът на Духа”, стр. 407; 121

Ако ти измениш състоянието на един човек, не го обичаш вече, то в Невидимия свят, в организирания свят на разумните хора ти си вече в един дисонанс.

“Млад, възрастен, стар”, стр. 320; 179

Ти не можеш да разбереш един човек, докато не се надяваш на него. Ти не можеш да разбереш един човек, докато не вярваш в него. Ти не можеш да разбереш един човек, докато не го обичаш – нищо повече.

“Любов, Доброта и Справедливост”, стр. 157; 153

Този, когото ти обичаш, той се грижи за тебе. И ти като ги обичаш, и ти се грижиш за тях. Ако ти мислиш за някого, и той мисли за тебе.

“Един опит”, стр. 208; 163

Когато говоря за Любовта, разбирам две разумни същества, които трябва да се разбират... Ние често нарушаваме този закон. Спрямо другите хора не сме тъй, както спрямо себе си.

“Разлика между физическата и Божествената Любов”, стр. 4; 205

Павел казва: “Лошите общения развалят добрите нрави”. Христос формулира този закон така: “Не давайте осветените неща на псетата, защото ще се повърнат и ще причинят зло”. Това е велик закон, че не бива да влизате в пряма свръзка с човек, докато не го разберете, защото иначе ще страдате.

“Правият път”, стр. 49, 50; 7

Христос казва: “Ако не ядете плътта Ми и не пиете кръвта Ми, нямате живот в себе си”. Това означава закона на опознаването. Не можеш да познаеш качеството на един плод, ако не го изядеш. Не можеш да познаеш човека, ако не го изядеш. В това отношение всеки човек е плод за ядене. Не е лошо, че ще изядете човека като плод; лошо е, че не знаете как да ядете. Да изядеш нещо според законите на разумния свят, значи, то да си остане живо – да не отнемеш живота му. Да изядеш един човек, това значи, така да го преустроиш в себе си, че да му дадеш условия за нов живот.

“Единственото нещо”, стр. 276-277; 175

Ако помогнеш на един човек по време на този Божествен път, то е благословение. Не помагай на човек, който сам не може да си помогне.

“Работа за Цялото”, стр. 35; 168

Аз искам да ви предпазя от една слабост, а именно: не искам да ме туряте толкова близо до очите си, че да не виждате нищо друго. Това не е хубаво. Вие ще ме турите на такава дистанция пред очите си, че да бъдете свободни. И колкото от по-далеч ме виждате, толкова по-добре за вас. Спазвайте този закон и помежду си: не се приближавайте много един до друг! В близостта няма никаква красота.

“Отвън и отвътре”, стр. 20; 51

Ние не сме до Слънцето, но то отдалеч ни грее, за да има място и другаде да се проявява. Същият закон: Ти никога не трябва да изискваш от някой човек да запълва съзнанието си само с теб.

“Единството в света”, стр. 40; 198

Когато хората дойдат на близко разстояние помежду си, Любовта им постепенно намалява. Много естествено, когато туриш един предмет близо до очите си, той губи своята красота. Всеки предмет или човек, за да ви бъде приятен или обичан, трябва да стои на известно разстояние от вас. Нарушите ли това разстояние, нарушават се и чувствата. Тоя закон е верен и за физическия свят, и за духовния.

“Доброто разположение”, стр. 145; 102

Днес всичко живо се радва на слънчевата светлина и топлина. Обикне ли ни Слънцето повече, отколкото трябва и се приближи към нас, ние сме осъдени на изгаряне. Като знаете този закон, не се приближавайте до човека по-близо, отколкото е определено.

“Подмлади”, стр. 323; 126

Когато хората се приближават по плът повече, отколкото трябва, в тях настава ужасна реакция, която ги измъчва. За да не настъпва тази реакция между тях, те трябва да бъдат едни от други на известно разстояние.

“Роденото от плътта”, стр. 136; 134

Да кажем, че имате един приятел, в когото имате пълна вяра. Докато ти храниш абсолютна вяра в него и той към тебе, никакво лошо настроение не може да има.

“Психически наслоявания. Закон за примирение”, стр. 191-192; 26

За да познавате някой човек, за да го наречете ваш приятел, вие трябва да сте в една система с него. Щом сте в една система с него, между вашите мисли, чувства и действия ще има единство; вие ще бъдете в хармония с него. Само при тези условия между вас ще съществува истинско приятелство. Въз основа на този вътрешен закон се образуват окултните школи: сродни души, с еднакви стремежи и разбирания се събират на едно място и образуват цяла система. Това не става на Земята, но в Невидимия свят.

“Свещеният олтар”, стр. 192; 55

Между двама приятели никога не може да се изпречи една река. Може да опитате това нещо. Никога не може да се срещнете с един ваш приятел през една река, всякога ще се намери един възел, отдето ще можете да минете свободно. Това е Божественото. Никога не могат да ви поставят на едно противоречие. Щом обичта ви е непреодолима, противоречия няма.

“Проява на разумните сили”, стр. 23; 22

Който зачита свободата на другите хора, и неговата ще зачитат.

“Стари и нови разбирания”, стр. 254; 131

Щом имате един приятел, на когото съзнанието е будно и ви обича, като отидете при него, той веднага ще ви помогне.

“Правите и кривите линии”, стр. 332; 138

На всинца ви препоръчвам най-малко по половин час през май и юни да копаете, да работите земята. Ако нямате ваша градина, идете в градината на вашия приятел. Като помагате на градината на вашия приятел, ще си помогнете и на вас.

“Три вида Любов”, стр. 191; 164

Ако вие изнесете някои от интимните работи на някой ваш приятел, вие сами ще се спънете в живота си. Ако великият закон в света беше такъв, да изнасяме всичко, защо Природата не е изнесла всичко, защо го държи закрито? По същия закон, има много свещени работи, които ние трябва да пазим.

“Пътят на ученика”, стр. 144; 26

Всеки човек се отличава с една характерна черта, затова и вашият приятел, когото обичате, трябва да има една отличителна черта, каквато у вас няма. И у вас трябва да има една отличителна черта, каквато у него няма. Следователно туй, което в тебе няма, а в него има и туй, което в него няма, а в тебе има, прави съединението. Оттук извличаме един оригинален закон в окултната наука, според който равните отношения не могат да се събират. Според това единица с единица не могат да се събират на едно място. Това, че хората се събират на едно място, показва, че те не са единици. Те са части на една единица.

“Единицата и вечността”, стр. 10; 26

В даден случай вие може да дружите само с едного, а другите оказват влияние върху вас. От другите, които оказват влияние, всеки от тях дружи само с едного. Друженето е цел вече, вие принадлежите към някоя планетна система. Разните индивиди принадлежат към разни психологически системи.

“Съграждане на Доброто”, стр. 174; 26

Вие може да живеете с най-лошия човек, стига вие да сте добър. Вие ще бъдете едно допълнение за него.

“Добрите и лошите”, стр. 15-16; 27

Ако сте един обикновен човек, ще ви пратят при един гениален човек. Пък ако сте гениален, ще ви пратят при един обикновен, за да има кого да учите.

“Три връзки”, стр. 428; 168

Никога не желайте другите хора, с които дружите, да бъдат като вас.

“Един опит”, стр. 295; 154

Стягайте се сега, за да приложите този закон, според който ще обирате и ще ви обирам, но навреме. Аз употребявам думата обирам в много добър, в много широк смисъл, а именно като обиране на плодовете от градината.

“Силите в Природата”, стр. 141; 203

Вие някой път не оценявате вашите приятели, но след време ще оцените каква стойност има и най-лошият приятел, който имате. Той ви е донесъл несметни богатства.

“Четирите проекции”, стр. 20; 27

Най-първо, за да ви е приятен един човек, вие не трябва да виждате никакъв дефект в него.

“Колко е добър Господ”, стр. 390; 130

Аз, ако обичам, ползвам себе си. Онзи, който приема Любовта, той се ползва. Ако аз не обичам, вредя на себе си. Ако той не възприема моята Любов, вреди на себе си. Обратното: той, като ме обича – ползва себе си. Аз, като възприемам неговата Любов – аз се ползвам. Този закон няма изключение.

“Музика и здраве”, стр. 156; 172

Ще обикнеш един човек, не той да те обича, но ти да го обичаш, и тъй да вложиш енергията си в него, че никаква сила в света да не е в състояние да те разедини. Да обичаш, както БОГ обича. После тия двама да намерят други двама, които се обичат. Тия четирима сега да намерят други четирима, които се обичат и т.н. БОГ е поставил Своята енергия в нас, и щом обичаме Него, ще обичаме и другите хора.

“Закон на съпоставяне”, стр. 25-26; 45

Христовият закон е следният: Никога не мислете, че вашата сестра е лицемерна или лоша.

“Това учение”, стр. 107; 203

Докато вие се сърдите, не сте научили закона, когато ви дразни някой, на вас да ви е приятно.

“Комплексни понятия”, стр. 339; 130

За да си създадеш приятелски отношения с един човек, първо, ти трябва да го обичаш. Второ, ти трябва да мислиш за него добре. Дръж всякога в ума си мисълта, че той е умен човек. И най-после, ти трябва да му дадеш свобода, никога да не го ограничаваш... Същият закон се отнася и към БОГА.

“Който има уши, нека слуша”, стр. 213; 152

Всяко недоволство, всяко неразположение на човека се дължи на нарушаване закона на обходата и на обезценяване на малките неща.

“Ценност на нещата”, стр. 121; 131

Само БОГ може да живее самичък в света, а всички същества от БОГА надолу имат нужда да си помагат. Човек трябва да чувства, че има някой, който храни нежни и благородни чувства към него.

“Психически наслоявания. Закон за примирение”, стр. 210; 26

Законът за приятелството има приложение и към мислите и чувствата на човека. Кой е истинският начин на израз на приятелство? Като споделиш благата, които са ти дадени, със своя ближен.

“Пречупване на светлината”, стр. 293; 69

За да свържете приятелство с един човек, вие трябва да разбирате законите на приятелството. Само онзи може да ви бъде приятел, който е отворил душата си за вас.

“Стари навици”, стр. 66; 74

Във всички области на живота трябва да съществува правилна обмяна. Като знаете закона за правилната обмяна, не се спирайте върху отрицателните черти на човека. Срещнеш ли някой свой приятел, спри вниманието си върху една от неговите добри черти и я дръж постоянно в ума си.

“Показване”, стр. 194-195; 83

Винаги си намирайте такъв приятел, който да има контрасти с вас, който да има противоположни добродетели на вашите. Когато завързвате приятелство с някого, вие гледайте да е такъв, от който можете да придобиете нещо. Или когато влизате в едно общество, пак същият закон трябва да се спазва.

“Там ще бъде и слугата Ми”, стр. 115; 120

Христос казва: “Всичко, което чух от Отца Си, явих ви го”. Ще кажете: “Този Отец е Отец само на Христа, но не и наш”. Тъй говорят само слугите и рабите. Ами онази млада мома, като се ожени и отиде като снаха при своя възлюблен, не казва ли татко на своя свекър? Защо тя нарича свекъра си татко? Тя казва на момъка: “Твоят баща ще бъде мой баща и твоята майка – моя майка”. Това е законът на приятелството. Вие отидете при Христа и казвате: “Аз на Вашия Баща не мога да казвам татко, както Вие”. Ами по-голямо омерзение от това може ли да има. И това ние считаме за благочестие! Че ти ако не кажеш на свекъра си татко, синът ще се докачи. Не, твоят баща ще бъде и мой баща. Такъв е законът и затова, като дойдете до Христа, трябва да мислите, че Неговият Баща е и ваш Баща и че светът, в който Той живее, е и ваш свят.

“Приятел и раб”, стр. 69; 204

От притчата за настойника, когото господарят уволнил, Христос вади закона: “Правете си приятели от богатството на неправдата”. Какво разбирате от тия думи? Ако успеете да обърнете богатия човек към БОГА, в неговото лице вие ще придобиете приятел, който може да подобри положението ви.

“Първата причина”, стр. 193-194; 65

Ти търсиш Христа, обичаш Христа. Но трябва да обичаш всички ония, които Христос обича. Ако ти не правиш това нещо, тогава не разбираш. И в света законът е същият: Ако обичаш приятеля, ще обичаш жена му, децата му, приятелите му и пр. Ако не ги обичаш, това не е приятелство.

“Запалена свещ”, стр. 15; 143

Да кажем, че някой от вас влиза в една гостилница и гостил¬ничарят му казва: Един от вашите приятели яде тука и не си плати. Какво трябва да направите? Вие трябва да кажете: “Извинете, моят приятел отдавна ме упълномощи да платя вместо него, но аз забравих”. И ако имате пари, още този момент ще платите. (Това няма ли да бъде лъжа?) Не, погрешката е пак негова. Законът е верен. Щом този гостилничар ми казва, че моят приятел не си е платил, аз вече съм длъжен да изправя и неговата погрешка, без да казвам нещо. Ако аз кажа на гостилничаря: “Добре, аз ще платя за него” – това е човешка постъпка. От моя страна, ще направя благороден жест, ако аз извадя пари и платя на гостилничаря от името на приятеля си, без да му кажа, какво съм направил за него.

“Психически наслоявания. Закон за примирение”, стр. 208; 26

Зад нашите врагове е БОГ. И при нашите приятели е БОГ. Пред нашите приятели е БОГ и зад нашите врагове е пак БОГ. Той ги гледа какво ще направят отзад. Като рекат да направят нещо, Той веднага ги хване за врата. БОГ е пред нашите приятели, понеже те ни обичат. Той е пред нас, показва как трябва да се отнасят с нас.

“Пред радостите и зад страданията”, стр. 240; 151

Приятелството никога не се мени, то е един велик закон, който свързва хората. Имаш ли приятел, той е готов да служи винаги на БОГА и когато те срещне паднал на улицата, ще се жертва за теб.

“Добрият самарянин”, стр. 75; 201

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...