Jump to content

III. Формули от окултните класове


Recommended Posts

III. Формули от окултните класове

1. „Вложи Истината в душата си

и свободата, която търсиш ще придобиеш!

Вложи Мъдростта в ума си! Светлината ще дойде и знанието ще ти даде своята помощ.

Вложи чистотата в сърцето си! Любовта ще дойде и истинският живот ще започне.“

Дънов, П. т. .Допирните точки в природата“ - МОК год.II т.1.

8-ма лекция от Учителя държана на 29.11.1922 г.,

2. „Поздрав: Без страх!

Без тъмнина!“

т. .Допирните точки в природата“ - МОК год.II т. 1 с. 5.

3. „Любов безгранична!

Мъдрост непрестанна!

Истина постоянна!

Напишете тези три мисли и работете върху тях през цялата година.“

т. .Допирните точки в природата“ - МОК год.II т. 1 с. 22.

4. „Учителят поздрави с формулата:

„Само светлият път на Мъдростта

води към Истината.“

Ние отговорихме: „Тя постоянно ни весели.“

т. „Разумният живот“ - МОК, год. Ill, 1 л. от 21. 10. 1923 г.

5. „По-лесно е да се живее за Истината,

отколкото за света!

По-лесно е да се служи на Бога,

отколкото на света!“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 59.

6. „Както цветята използват слънчевите лъчи,

така и вие трябва да използвате СИЛИТЕ на Живата Природа.

В тази Школа вие трябва да се научите да се ползвате от методите, с които Природата работи.

И тогава кой за каквото е роден, това ще направи. ...За вас е важно да нагодите работата си според методите на разумната Природа, а не според тия на обикновените учени.

Само по този начин ще се домогнете до ОБЩИТЕ ПРИНЦИПИ НА ЖИВОТА.

Тъй щото, всеки ще прилага, ще работи според метода, който той знае и който е негов специфичен.“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 10,15,16.

7. „Познай Бога в себе си!“

„Познай себе си“ - казва Сократ.

Какво означават думите „познай себе си“?

Какво трябва да познаете в себе си -Висшето или низшето?

Да познаете себе си, ще рече да познаете Висшето,

Божественото начало в себе си.

С други думи казано: Да познаете Бога в себе си.“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 7.

8. „Първото нещо, което се изисква от ученика,

е той да бъде СПОСОБЕН ДА УЧИ.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 12.

9. „Първото качество на ученика е

СПОСОБНОСТТА МУ ДА РАБОТИ.

Той трябва да обича работата, всякога да е готов да работи.“

т. „Противоречия в живота“, МОК, 1 г. 2т. С., 1993 г. с. 14.

10. „Право мисли,

право чувствай, право действай!

Само така Бог ще те благослови. “

т. „Време и сила“ МОК 5 г. 2л. от 22.11.1925 г.

11. „Който иска да развива, да разработва своя ум,

той не трябва да бъде тщеславен.

Докато сте живи, бъдете глухи и за похвалите, и за укорите. Кой каквото да ви казва, вие вървете напред, продължавайте работата си! Забелязано е, че хора, които са били повече осмивани, подигравани, са станали учени, поети, музиканти, а тия, които са били много хвалени, от които са очаквали нещо, са останали посредствени.

Защо? Умът на последните не се е хранил добре, вследствие на което не е могъл да се развие.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 22-23.

12. „Без страх и без тъмнина!

Без страх в Любовта безгранична! “

т.Двата пътя“, 5 лек. „Стар и нов живот“, от 29 март 1922 г.

13. „Истинската смелост подразбира безстрашие

във всички моменти на живота, при всички положения.

На окултен език казано:

Смелият човек се колебае отвън, без да се разколебава отвътре.

САМО БОЖИЯТА ЛЮБОВ,

като съвършена ражда безстрашието!

Никоя друга любов не е в състояние да направи човека безстрашен, смел.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 23-24.

14. „На физическия свят вие не можете

да познаете Любовта, докато не познаете безстрашието. Казвам: безстрашният, смелият човек НИКОГА не се поддава на изкушения!

Ученикът трябва да знае това нещо, защото като влезе в Школата, ще се натъкне на ред изкушения.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 24.

15. „Който се опитва да коригира Абсолютното,

Божественото начало, той не може да бъде ученик.

Това значи:

Не коригирайте природата в себе си!

Който се е опитвал да коригира Природата, той всякога е свършвал фатално.

Няма изключение в това правило.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 35.

16. „Без светла мисъл не може!

Без светла мисъл няма никакво развитие!“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 60.

17. „Сега едно трябва да имате предвид:

Докато не проучите нещата добре и не ги изпитате, никому не ги съобщавайте!

Докато плодовете на вашето дърво не узреят, никому не ги предлагайте!

До това време и вие още нищо не знаете.

Като посади семената и получи плод, ученикът ще занесе този плод първо на Учителя си, после може да го носи дето иска.

Ученикът занася ПЪРВИЯ ПЛОД на своя Учител.

От останалите плодове той може да носи дето иска и по колкото иска.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 71.

18. „Винаги да имате предвид изречението:

ДУШАТА Е ВСЕСИЛНА!

Плътта, животинското в човека е слабо.

БОЖЕСТВЕНОТО в човека е ВСЯКОГА СИЛНО!

А животинското е изложено на изкушения,

на слабости, на падания.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 78.

19. „ИСТИНАТА е безпространствена,

а тръгването към нея - пространствено.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 100.

20. „Ще тръгнете да търсите ИСТИНАТА!

Като намерите Истината, трябва да я обикнете.

Като я обикнете, тя ще ви избави от страха и от лъжата.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 106.

21. „ЛЮБОВТА е безпространствена!

Тя не знае нито време, нито пространство.

Тя няма нито начало, нито край!“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 101.

22. „Когато БОГ, т.е. Божията Любов

прониква в човека, той изпитва в себе си топло,

широко чувство към всичко живо в света.

Той гледа на нещата правил но.

Нищо не е в състояние да го изкара от равновесието му.“

т.,Допирните точки в природата“ - МОК год.П т. 1 с. 51-52.

23. „Правото, което искате за себе си,

трябва да отдадете и на другите.

Благото, което желаете за себе си, трябва да желаете и за другите.“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 118.

24. „Без Любов не може, но без омраза може!

Без Мъдрост не може, но без глупост може!

Без Истина не може, но без лъжа може!“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 122.

25. „Когато иска да обсеби нещо с чувствата си,

човек си създава карма.

Когато даде свобода на хората,

той ликвидира със своята карма.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 123.

26. „Докато си празен, докато Истината не е в тебе,

МЪЛЧИ, нищо не говори, за да се напълни шишето ти!

Щом Истината влезе в тебе и те напълни,

ГОВОРИ, кажи я на всички, за да изпразниш шишето си и

да започнеш отново да го пълниш!“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 113.

27. „Вложете:

Истината в душите си!

Светлината в умовете си!

Чистотата в сърцата си!

Запишете тези правила и всяка вечер преди да си легнете,

запитайте се дали Истината е в душата ви,

Светлината в ума ви, а чистотата в сърцето ви.“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С„ 1993 г. с. 125-126.

28. „Ако Истината е в душата ви,

тя ще ви направи свободни!

Ще имате широк замах в действията си и

ще дадете свобода на себе си и на окръжаващите.

Ако Светлината е в ума ви, тя ще ви даде знание!

Светлината е проводник на знанието.

Ако чистотата е в сърцето ви,

вие ще бъдете силни във всяко отношение!“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 126.

29. „Явленията от физическия свят трябва

да се превеждат с езика на Духовния Свят.

И обратно: явленията от Духовния свят трябва

да се превеждат с езика на физическия свят.

Само тогава нещата ще бъдат ясни.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С., 1993 г. с. 133.

30. „Светлината носи живот!

Любовта носи живот!

Истината носи живот!

...Обект на Истината е СВОБОДАТА!

Обект на Светлината е ЗНАНИЕТО!

Обект на Любовта е ЖИВОТЪТ!

... Значи, Светлината извиква живот за знанието,

да даде свобода на хората.

Също така и Истината извиква Живота.“

т. „Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С„ 1993 г. с. 139.

31. „Подтикът на вашата душа трябва да бъде

в съгласие, в хармония с Бога, с Великото в света!

Това значи разумна работа.“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С„ 1993 г. с. 152.

32. „Силата е в малкото, не в голямото!“

т.,Двата пътя“, МОК, 1 г. 1т. С„ 1993 г. с. 172.

33. „Сега ще ви дам две правила,

които всякога трябва да имате предвид:

Ако искаш да обичаш, не трябва да се страхуваш!

Ако искаш да те обичат, не трябва да се съмняваш!“

т. „Противоречия в живота“, МОК I г. 2 т. С., 1993 г. с. 24.

34. „Пространството произвежда страх,

а времето - съмнение.

Времето и пространството зависят от съзнанието.

СЪЗНАНИЕТО е извън времето и пространството,

извън противоречията, извън страха и съмнението.“

т. „Противоречия в живота“, МОК I г. 2 т. С., 1993 г. с. 16.

35. „Любовта изключва всички питания.

Любовта изключва всички противоречия.

Любовта изключва всички насилия.

Любовта изключва всички ограничения.”

т. „Противоречия в живота“, МОК I г. 2 т. С., 1993 г. с. 29.

36. „Любовта е метафизическо нещо!

Тя не може лесно да се разбере.“

т. „Противоречия в живота“, МОК I г. 2 т. С., 1993 г. с. 36.

37. „Напред в Любовта безгранична!“

т. „Противоречия в живота“, МОК 1год. 2 т. С., 1993 г. с. 49.

38. „Де ще търсите Любовта, Мъдростта

и Истината? - В Бога!

„Ако речете да търсите Любовта, Мъдростта и

Истината в хората, това вече е вторична,

второстепенна тяхна проява.

Когато търсите Любовта в Бога,

вие сте на безопасно място.

Защо? Защото БОЖИЯТА ЛЮБОВ е неизчерпаема!

Тя е Извор, който постоянно блика!

Тя е Огън, който постоянно гори!

В този Извор трябва да вливате своята вода.

В този Огън трябва да внасяте своето масло.

Ако не внасяте водата си във Вечния Извор, той ще престане да извира.

Ако не внасяте маслото си в Божествения Огън, той ще престане да гори.“

т. „Противоречия в живота“, МОК 1год. 2 т. С., 1993 г. с. 115.

39. „Външната страна на Бога

или Неговия диск е Мъдростта.

Съдържанието на този диск е Любовта,

а смисълът му, това е Истината!

С други думи казано:

Мъдростта представлява реалната, външната, видимата форма на нещата;

Любовта е съдържанието на тези форми, а Истината е техния смисъл.“

т. „Противоречия в живота“, МОК I г. 2 т. С., 1993 г. с. 115.

40. „Окултната Школа посочва на учениците си

правия път към възкачване на ВИСОКИТЕ БОЖЕСТВЕНИ ВЪРХОВЕ,

които първи се осветяват от Божествените лъчи на изгряващото слънце!“

т. „Противоречия в живота“, МОК I г. 2 т. С., 1993 г. с. 111.

41. „Живата чистота е свързана със

Закона на Любовта и със Закона на Мъдростта.

Докато се съобразяваш е тия два Закона,

ТИ СИ ЧИСТ! Щом направиш най-малкото отклонение,

ти изгубваш чистотата си.“

т. „Допирните точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 20.

42. „Духовните сили в човека се развиват

само при ЕДИНСТВО НА СЪЗНАНИЕТО.

За да развиете своите духовни сили, вие никога не трябва да се отказвате от добрите си желания и стремежи, никога не трябва да се подпушвате, за да не раздвоите съзнанието си.

Вие трябва да знаете, че всички сте изложени на влиянието на странични същества, които имат желание да ви отклонят от пътя.

Като имате всичко предвид, трябва да вземете предохранителни мерки за възстановяване на първичното положение на съзнанието си.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 129.

43. „ЕДИНСТВО НА СЪЗНАНИЕТО се изисква от вас!

Щом придобиете това ЕДИНСТВО,

вие ще можете да регулирате

СИЛИТЕ в своя организъм.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 132.

44. „ЖИВОТЪТ Е В ЕДИНСТВОТО НА СЪЗНАНИЕТО!

Само при това състояние на съзнанието вие ще можете

да контролирате мислите, чувствата и постъпките си.“

т. Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 133.

45. „Лесно може да се възстанови

първоначалната сила на паметта.

По какъв начин? Чрез възстановяване

ЕДИНСТВОТО НА СЪЗНАНИЕТО.

Как става това? Като изхвърлите от ума и сърцето си

всички ония мисли и чувства, които ви смущават.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 134.

46. „Когато се говори за ЕДИНСТВО НА

СЪЗНАНИЕТО, ние имаме предвид

УЧАСТИЕТО НА БОЖЕСТВЕНОТО СЪЗНАНИЕ,

както и УЧАСТИЕТО НА БОЖИЯ ДУХ,

който работи в цялата Природа.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 138.

47. „Като ученици от вас се изисква

ЕДИНСТВО НА СЪЗНАНИЕТО И АБСОЛЮТНА СПРАВЕДЛИВОСТ СПРЯМО СЕБЕ СИ!

СПРАВЕДЛИВОСТТА Е НЕОБХОДИМА ЗА РАСТЕНЕ НА УЧЕНИКА.

Дето има справедливост, там има и растене;

дето справедливостта отсъства, там няма никакво растене.

Дето има справедливост, там има съприкосновение на човешкия дух с Божествения.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 138.

48. „Да се връщаш назад - това е смърт!

Да вървиш напред - това е живот!

Ето защо днес никой не може и не трябва да се връща по пътя, по който някога е вървял. Защо?

Защото там условията за живот са вече променени.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 164.

49. „Само търпеливият може да бъде свободен!

И обратно: само свободният човек може да търпи.! Свободата и търпението вървят паралелно.

Търпението е качество на волята, а неволята е отрицателно качество на ума.

...Неволята подразбира безволие.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 179.

50. „В своята еволюция човек се движи

от физическия към Духовния и от Духовния към Божествения свят.

...Едно трябва да знаете: С каквато бързина да се движи , човек трябва да има стремеж нагоре, към Божествения свят.

...Вървете нагоре и напред, без да се страхувате от отклоненията, които правите.

Отклоненията НЕ СА ПАДАНЕ!

Разсъждавайте философски по този въпрос.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 170-171.

51. „Човек минава от обикновеното

в Божественото съзнание, от обикновения в Божествения свят, дето започва да се движи в перпендикулярна посока на всяко свое желание. ...А именно, в

перпендикулярна посока НАГОРЕ, към центъра на Слънцето. Той трябва да върви нагоре без никакъв компромис, без никакво отклонение.

Най-малкото отклонение от перпендикуляра ще го завлече надолу.”

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С„ 1994 г. с. 184.

52. „Свещено нещо е ВРЪЗКАТА ви с

ВЕЛИКОТО БОЖЕСТВЕНО НАЧАЛО НА ЖИВОТА!

Дойдете ли до тази ВРЪЗКА, не позволявайте на никого да я пипа! Нито вие имате право да я чоплите.

Уповавайте на нея! Тя ще ви извади и от най-забърканите положения на живота.

Щом уповавате на тази връзка, вие ВСЯКОГА ЩЕ БЪДЕТЕ СВОБОДНИ!

Ако временно сте изгубили свободата си, пак ще я придобиете...

Страшно нещо е човек да се оплете в конците на материята! Единствена тази ВРЪЗКА е в сила да ви освободи от забърканите конци на материалния свят...Това значи ВЯРА. Следователно положителната ВЯРА, за която говорим, подразбира съзнателно поддържане на ВЪТРЕШНАТА, РАЗУМНА ВРЪЗКА между Първата причина и нас.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 188-189.

53. „От всичко казано досега,

задръжте в ума си следната МИСЪЛ:

В света съществува САМО ЕДНА ВРЪЗКА!

Тя е ВРЪЗКАТА С БОЖЕСТВЕНОТО СЪЗНАНИЕ,

която е в сила да помогне на всички хора, на всички живи същества, от най-малките до най-големите. Следователно, каквото да се случи в живота ви, дръжте в ума си мисълта, че ВИЕ ИМАТЕ ВРЪЗКА С БОЖЕСТВЕНОТО СЪЗНАНИЕ, което при никакви условия в живота няма да ви изостави! Щом имате тази ВРЪЗКА, вие ще бъдете в състояние да мислите, да чувствате, да действате. Щом имате тази ВРЪЗКА, никога няма да бъдете забравени!“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 195.

54. „Едва сега човек започва да изучава

ВЕЛИКИТЕ МИСТЕРИИ НА ЖИВОТА.

...Едва сега той се връща към първоначалното си положение; едва сега съзнанието му се отправя към центъра на Слънцето.

В движението си нагоре той се подлага на чистене, да освободи съзнанието си от всички утайки на своето минало. ...Човешкото съзнание е минало

през центъра на Земята и продължава да се движи нагоре по направление към центъра на Слънцето.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 199, 198.

55. „Дръжте в ума си идеята:

ПЪТЯТ, по който вървите, трябва да бъде толкова правилен, толкова хармоничен, че нито един човек да не пострада, нито една жертва да не погълне!

...Думите, мислите, чувствата и действията представляват Божествени ПЪТИЩА, които човек трябва да знае как да проправя.“

т. „Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 206.

56. „Когато питате защо не можете да живеете

както искате, ще си отговорите:

Ние сме инженери на Божиите ПЪТИЩА, затова не можем, пък и не ни е позволено да живеем както искаме.

Всеки Божествен ПЪТ извършва определена работа.“

„Доп. точки в Природата“, МОК II г. 1 т. С., 1994 г. с. 205.

57. „И външния, и вътрешния живот

се урежда от Бога!

Каквото и да ви се случи, оставете Бог да го уреди.

Страдате, имате големи скърби, оставете се на Бога.

Той, със Своята Мъдрост ще уреди живота ви

и като го уреди, вие ще видите

ВЕЛИКОТО И СЛАВНОТО ВЪТРЕ В ЖИВОТА.“

„Втори младежки събор - 1924 г.“ С., 2009 г.,с. 39.

58. „Бъдете като децата, останете тихи и спокойни

и се оставете на Бога, Той да уреди всичко.

Този е единствения път, по който може да се въдвори БОЖЕСТВЕНАТА ХАРМОНИЯ.

Ако Божественото не влезе във вас, никаква хармония не може да се въдвори.“

„Втори младежки събор - 1924 г.“ С., 2009 г.,с. 39.

59. „Хората на Шестата раса трябва да имат

РАЗУМНА БОЖЕСТВЕНА ЛЮБОВ И СВЕТЛА МИСЪЛ!

Тези два елемента трябва да проникват в целия вътрешен мир на човека.“

„Втори младежки събор - 1924 г.“ С., 2009 г.,с. 38.

60. „Причината за грубостта на човека се дължи на това,

че центърът на разрушителността, който се намира зад ушите, е силно развит. Такъв човек трябва да изпраща енергията от този център към центъра на милисърдието. Той трябва да си КАЖЕ:

Аз съм господар на силите в себе си!

Както мога да бъда груб, така мога да бъда и милосърден -от мен зависи да дам ход на едни или други сили в себе си.”

Добри навици“, МОК, II г. 2т. С., 1994 г., с. 8.

61. „И тъй, за ВСЯКО ДОБРО ДЕЛО,

което трябва да направите, кажете:

АЗ МОГА ДА НАПРАВЯ ТОВА ДОБРО ДЕЛО!

Турете това правило като задача в живота си и правете опити.“

Добри навици“, МОК, II г. 2т. с. 11.

62. „Щом вътрешният свят се уравновеси,

ще се възстанови хармонията и в движенията на външните удове.

ВЪНШНИЯТ СВЯТ Е ОТРАЖЕНИЕ НА ВЪТРЕШНИЯ!

Щом вътрешния живот на човека е уреден,

като последствие на това ще бъде уреден и външният.“

„Добри навици“, край на 16-та лекция от 7.II 1923 г.,с. 28.

63. „Във всяко желание е вложена интензивност,

СИЛА на неговото постигане. ...За да добие тази интензивност, която е в състояние да реализира желанието на човека, ТРИ СИЛИ трябва едновременно да действат в една и съща посока! ...Тези 3 сили са: силите на ума, на сърцето и на волята

във физическия свят,

силите на мислите, на чувствата и на постъпките

в Духовния свят и силите на Любовта,

на Мъдростта и на Истината в Божествения Свят.“

„Добри навици“, МОК, II г. 2т. с. 33-34.

64. „Всеки, който е тръгнал в ПЪТЯ НА ИСТИНАТА,

той трябва да го следва!

Няма връщане от ПЪТЯ НА ИСТИНАТА!

Който се опитва да се върне от този ПЪТ, той сам се осъжда на смърт.“

„Добри навици“, МОК, II г. 2т. с. 195.

„Обичайте ВЕЛИКАТА ИСТИНА,

бъдете нейни поклонници и животът ви ще се запази.“

„За съдба дойдох“, н.б. XI сер. с. 14.

65. „Когато човек иска да се избави от

влиянието на света, той се съсредоточава към центъра , към Бога, към себе си.

Той съсредоточава своята умствена дейност към Бога. Това значи ПРОБУЖДАНЕ НА БОЖЕСТВЕНОТО СЪЗНАНИЕ В ЧОВЕКА.“

„Добри навици“, край на 27-ма лекция от 2.V 1923 г.,с. 196.

66. „Дръжте в ума си мисълта:

Само отношенията на човека към Бога имат еднаква стойност за всички времена и епохи, а останалите отношения са относителни и променчиви. Ако отношението на човека към Бога е право, то е в сила да анулира всички останали отношения, към когото и да е. Обаче всички тия отношения не са в състояние да анулират отношението на човека към Бога.

Когато отношенията на човека към Бога са прави и на първо място поставени, само тогава той ще бъде в състояние да помага на хората, както и на всички живи същества.“

„Добри навици“, МОК, II г. 2т. с. 205.

67. „Да възприемете една Божествена мисъл, това значи

да се качите на най-високия планински връх и оттам да я възприемете.

Ако в ума ви влезе една Божествена мисъл, през целия ви живот

ТЯ ЩЕ БЪДЕ СВЕТЛИНА ЗА ДУШАТА ВИ!

Мощно нещо е Божественото!

Който живее с Божествени мисли,

ТОЙ ВСЯКОГА Е СИЛЕН!

Изпадне ли под влияние на човешките мисли, човек започва да губи силите си; той ще се демагнетизира, ще прекъсне връзката на Божествените мисли в себе си. Този човек е изложен вече на постоянни съмнения и колебания. Тази е причината за анормалностите в живота на съвремените хора.“

Добри навици“, МОК, II г. 2т. с. 242.

68. „Божествените мисли не стигат право до вас!

Докато стигнат до вашия ум,

ТЕ МИНАВАТ ПРЕЗ УМОВЕТЕ НА РЕД

СЪЩЕСТВА ОТ ПО-ВИСОКИ ЙЕРАРХИИ

и най-после до вас достига ЕДВА ЕДИН ЛЪЧ

от тия мисли. При това ПОМНЕТЕ:

- Божествените мисли посещават човека,

когато се намира при

най-неблагоприятни условия на живота.

Някой може да е цар, но случва се през целия му

живот не го посещава нито една Божествена мисъл.

Друг може да е прост, беден, скромен човек, но

Божествените мисли го посещават една след друга.

Това зависи от душевното състояние на човека.”

Добри навици“, МОК, II г. 2т. с. 242-243.

69.„Всеки ден ДУХЪТ посещава ученика и му говори по една нова дума!“

„Свещени думи“ I т.№133.

„В 24 часа Бог говори само веднъж на човешката душа. Кой е този момент?

Вие сами ще го намерите.“

Библ. „Светлина в Пътя“, 10 кн., с. 31.

70. „Само светлият път на Мъдростта

води към Истината.

Тя постоянно ни весели.

В Истината е скрит Животът.“

МОК - II г.2 т.; VI,VII и X година, начало и край на лекциите.

71. „Истината носи свобода за разумните.

Любовта носи живот за благите!

Мислете върху тези изречения 10 дни, по 10 пъти на ден: сутрин три пъти, на обяд три пъти и вечер четири пъти. Като размишлявате съзнателно върху тия изречения, наблюдавайте какви преживявания ви се създават. Отбелязвайте си по-важните опитности.

Щом престанете да мислите върху дадените изречения,

вложете ги в подсъзнанието и свръхсъзнанието си,

там да работят. Като казвате, че

свободата е само за разумните,

не мислете, че вие сте дошли до разумността,

но пожелайте в себе си да я придобиете.“

т. „Посока на растене“, МОК VI г. Б. Братство, С., 1995 г., с. 113-114.

72. „БОГ е ДУХ и Божият Дух носи свобода на човека.“

Край на б. „На своето място и на своето време“, 22 III 1937 г. София.

73. „Само Божията Любов,

само Божията Мъдрост,

само Божията Истина

носят пълния живот.“

Формула за края на З0л. „Тригон“ от 3.04.1931 г., МОК X г. 2т.

74. „Чрез светлата Любов се постига

красотата на живота.“

Надслов и край на 35 и 36 л. МОК, X г. 2 том.

75. „Дръжте в ума си следните мисли:

Когато стомахът работи добре, тялото е здраво!

Когато сърцето чувства правилно, душата е здрава!

Когато умът мисли право, духът е здрав!

Умът приготвя храна за духа, да се прояви.

Сърцето приготвя храна за душата.“

т. „Светото място“, VI г. 2 т. 1 бес. „Светото място“.

76. „Едно ви е нужно: Да вложите в ума си мисълта, че

БОЖЕСТВЕНОТО НАЧАЛО Е ВЪВ ВСЕКИ ЧОВЕК!

Нека тази мисъл бъде основният камък на вашия живот,

за да съградите върху нея своето велико бъдеще.”

т. „Божествената мисъл”, МОК, VII г., 1 лекция.

77. „Божественото се проявява в малкото:

в една малка мисъл, в едно малко чувство,

в една малка постъпка!

От кого излиза малкото, не е важно.

Божественото може да се предаде и чрез детето,

и чрез възрастния, или чрез простия и чрез учения.

...От човека обаче се изисква смирение, з

а да приеме с благодарност благото, което Бог му дава.

Всяко благо, всяко добро нещо произлиза от Бога!

Чрез кого иде това благо, не е важно.“

т. „Определени движения“, OOK, VIII г. 4т., С., 1939 г., е. 124.

78. „БОГ царува на Небето!

БОГ царува във Живота!

Да бъде благословено ИМЕТО Му!“

т. „Четирите кръга“, OOK, VI г. 4т. Надслов на беседи

79. „Само проявената БОЖИЯ ЛЮБОВ,

само проявената БОЖИЯ МЪДРОСТ и

само проявената БОЖИЯ ИСТИНА,

носят ПЪЛНИЯ ЖИВОТ!“

т. „Закони на Доброто“, МОК, IX г. 2т. изд. „Хелиопол“, 1993 г. с. 169-170

80. „Сега ще ви дам една елементарна ФОРМУЛА, която можете да употребявате при всички случаи на живота си, добри или лоши. Каквото добро или зло да ви се случи, веднага произнесете в себе си тази ФОРМУЛА и вижте какво ще стане в душата ви. ФОРМУЛАТА е следната:

ГОСПОДИ, аз те БЛАГОСЛАВЯМ ХИЛЯДИ И МИЛИАРДИ ПЪТИ!

Кажете ФОРМУЛАТА само тогава, когато не мислите нищо лошо. Докато се считаш голям грешник, ти си в най-вътрешния кръг, сам, изоставен. Щом кажеш...(формулата) веднага ще се намериш в най-външния кръг, ще имаш сила и живот! Веднага пътят ти ще се отвори навсякъде и по най-естествен начин ще се справиш с мъчнотиите си и ще постигнеш всичко онова, за което си роден.“

т. „Великото и красивото“, OOK, VII г. 1т. С., 1935 г. с. 261-262.

81. „Погледът на Любовта е израз на Божественото начало

в човека, което не се мени, нито променя.

...Един поглед на Любовта е в състояние да дигне болния от одъра, а умрелия да възкреси.

...Няма ли любов в себе си, човек нищо не може да направи. Който люби, само той може да върне падналия човек от лошия път и да го напъти към Бога. Кой не би желал да получи любовния поглед на такъв човек?“

т. „Определени движения“, OOK, VIII г. 4т„ край на 41 лекция.

82. „Няма сила в света, която е в състояние

да опетни Божественото в човека!

...Каквото и да се говори, Божественото не се опетнява. Хвърля ли някой кал върху него, то лесно се измива. Върху него не може да се задържи нищо нечисто.“

т. „Определени движения“, пак там, край на 41 лекция.

83. „Новата Светлина, Новият Живот

носят БЛАГА за човешката душа.“

т.,Добри и лоши условия“, OOK, VII г. Зт.

Изд. „Хелиопол“, 1995 г. с. 29.

84. „БОГ НА ЛЮБОВТА

не е Бог на мъртвите, а Бог на живите!“

т. „Разумният Живот“, МОК, III г. 2т. София, 1996 г. с. 78.

85. „ЛЮБОВТА ражда ДОБРОТО!

Доброто носи за нас

ЖИВОТ, СВЕТЛИНА И СВОБОДА!“

МОК, IV г. 1т. 3 лекция от 2.11.1924 г. Надслов

86. „БОГ Е ВЕЧЕН ЖИВОТ, ВЕЧНО ДВИЖЕНИЕ!

Неговото Съзнание е пълно с мисъл за всички живи същества.“

т. „Работа на Природата“, OOK, XII г. с. 268.

87. „Първото ограничение на БОГА е ДУХЪТ!

Когато БОГ се ограничава, идва ДУХЪТ!“

т. „Кротките“, изв. б. 1996 г. с. 88.

88. „ДУХЪТ слиза в ИСТИНАТА!

ИСТИНАТА слиза в Словото, а Словото засега е Главата!

Христос е Словото!“

т. „Абсолютна справедливост“, OOK, IV г. С., 2002 г. с. 175.

89. „Пълната Божия ЛЮБОВ, МЪДРОСТ и ИСТИНА

носят Вечния Живот!“

т. „Работа на Природата“, OOK, XII г. 2т. С., 1948 г. с. 263.

90. „Христос казва: „Аз съм Пътят, Истината и Животът.“

Под думата ИСТИНА Христос разбира

всички методи, чрез които Животът може да се реализира.

Значи ПЪТЯТ води към ИСТИНАТА, а ИСТИНАТА - към ЖИВОТА.“

т. „Четирите кръга“, OOK, VI г. 4т. с. 149.

91. „Аз наричам СВОБОДЕН ЧОВЕК

оня, който ЛЮБИ БОГА!

Това е първото условие - ДА ЛЮБИШ БОГА!

Който не люби Бога нито е свободен, нито учен, нито благороден.“

т. „Новият светилник“, OOK, XXIII г. С., 1946 г. с. 258.

92. „Величието на човека се заключава

в любовта му към Бога!

Величието на Бога се заключава в Любовта Му към грешните хора!“

т.,Довият светилник“, OOK, XXIII г. С., 1946 г. с. 259.

93. „Обичай Бога и на Него СЛУЖИ!

Едно зная: Докато СЛУЖА на Бога,

АЗ СЪМ ЧОВЕК!

Щом престана да Му служа, от мене нищо няма да остане.“

т. „Новият светилник“, OOK, XXIII г. С., 1946 г. с. 270.

94. „Казвам: Христос изразява Словото на Любовта!

Няма по-велико нещо от Любовта!

Тя разрешава всички въпроси. Щом разбереш Любовта И Я ПРИЛОЖИШ, ти придобиваш и Истината! Това значи да бъдеш СВОБОДЕН, да правиш всичко, каквото желаеш.“

т. „Работа на Природата“, OOK, XII г. 2т. С., 1948 г. с. 276.

95. „Най-голяма СВОБОДА се добива чрез Истината!

Най-голяма СВЕТЛИНА се придобива чрез Любовта!

Обаче, търсите ли топлина, горещина, идете при ПРАВДАТА!

Дойде ли ПРАВДАТА в света,

тя ще нагорещи всички живи същества!

Когато Любовта прояви най-голямата си горещина, тя се е превърнала в ПРАВДА!“

т. „Определени движения“, OOK, VIII г. 4т. С., 1939 г. с. 230-231.

96. „Докато човек не се роди от Дух и от вода,

той не може да разбере ИСТИНАТА!

Щом не е придобил ИСТИНАТА

той не може да се освободи от противоречията.

Днес хората наричат фактите истина.

ИСТИНАТА НОСИ СВОБОДА, а пък фактите не освобождават човека!”

т. „Закони на Доброто“, МОК, IX г. 2т. С., 1939 г. е. 168.

97. „Великите идеи изискват изхарчване на голяма енергия.

Човек, който се заема да разреши един велик въпрос, той се нагърбва с една много трудна задача.“

„Лекции на МОК“, III г. 1том, 1923 г. с. 15.

98. „Красивото в живота, това е разнообразието!

Докато вие се стремите към Божественото разнообразие, ще имате най-красивите чувства.

Станете ли еднообразни, във вас ще се яви дисхармония, или във вас ще влезе грехът.

Красивото в света е първата стъпка в живота!

Красотата в живота, красотата в науката не седи в многото знания.

ИСТИНСКАТА КРАСОТА Е В ЗНАНИЕТО НА ДОБРОТО!

Красотата в науката, в Природата,

в живота седи в онези микроскопически хубости и

ДОБРИНИ, които едва долавяме.”

„Лекции на МОК“, III г. 1том, 1923 г. с. 16-17; с. 159 - 160.

99. „ТЪРПЕНИЕТО - това е превърната неволя. СМИРЕНИЕТО е начин за тониране в живота.

Ще си кажете: Аз ще се върна към това, което имам, него ще разработвам.

Неволята може да се превърне в търпение. Човек, за да придобие търпението,

най-първо трябва да премине през неволята.

Ти можеш да минеш от неволята към търпението само чрез един разумен живот.

Търпението е качество само на силния, на разумния човек.“

„Лекции на МОК“, III г. 1том, 1923 г. с. 36, 18.

100. „Туй, което е приятно за сърцето, не е приятно за ума; и туй, което е приятно за ума, не е приятно за сърцето. И затова, човек, за да примири ума и сърцето си, трябва му друг един елемент - трябва му ДУША! САМО ЧОВЕКЪТ, КОЙТО ИМА ДУША, МОЖЕ ДА ПРИМИРИ СЪРЦЕТО С УМА!

У хората без душа, умът и сърцето им са във вечна борба. И туй, което хората наричат борба между плътта и духа, то не е нищо друго, освен борба между ума и сърцето.“

„Лекции на МОК“, III г. 1том, 1923 г. с. 55-56.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...