Jump to content

29–то писмо


Recommended Posts

29 – то писмо

VIII. УЧЕНИКЪТ НА БЯЛОТО БРАТСТВО

В настоящето писмо ще изнеса мисли за Ученика от Съборните беседи "Пътя на Ученика".

 

1. Ние разделяме хората на 4 категории: Старозаветни, Новозаветни, Праведни - хора на новите времена и Ученици. Какви са вашите възгледи за живота в миналото, ще ги намерите в Стария Завет. Какви са били вашите възгледи за живота като новозаветни хора, ще ги намерите в Новия Завет. Ако търсите в евангелието Пътя на Ученика, там няма да го намерите. Пътят на ученика, това е новото, което Бог днес дава. Най-първо трябва да имате ясна представа за Старозаветния човек. Трябва да имате ясна престава за Новозаветния човек. Трябва да имате ясна престава за Праведния човек - за човека на новата епоха, на новите времена. Най-после трябва да имате ясна представа за Ученика. Това са пътища, фази, които Ученикът трябва да знае.

 

2. Като ученици, вие трябва да имате ясна представа за Пътя на Ученика. От гледището, какъв трябва да бъде Пътя на Ученика, ние не критикуваме абсолютно никого, ние не правим никакви операции. От това гледище ние не морализираме никого, не казваме, че този е прав, онзи крив. Ние абсолютно не се занимаваме с погрешките на хората. Те не съществуват за нас. За нас съществува само правилният живот - животът на Любовта.

 

3. Аз казвам: Бог е Бог на Любовта, на Светлината, на Мира и на Радостта. Това са качествата и на Ученика. Ако ме запитате какъв трябва да бъде вашият идеал при сегашните условия, ще ви кажа, че вашият идеал трябва да бъде: Любов, Светлина, Мир и Радост за душата. Това не е някакъв идеал за Вечността, но той може да се постигне още днес. Днес вие не можете да кажете, че обичате Истината и Мъдростта, че искате да ги постигнете. За Истината и Мъдростта ще дойде друга епоха. Те не са за сега, не са за дадените времена.

 

4. Сега, в началото на Пътя, на вас ви трябва Любов, но не без Светлина. На вас ви трябва Светлина, но не без Мир. На вас ви трябва Мир, но не без Радост. Значи на вас ви трябва Любов със Светлина, Светлина с Мир, Мир с Радост. Всички тези неща са съединени в едно цяло. Какво струва Любов без Светлина? Нали всички Старозаветни хора имаха Любов без Светлина, какво придобиха? Какво струва Светлина без Мир? - Нали всички Новозаветни хора имаха Светлина без Мир, какво придобиха? Ето защо трябва правилно да разбирате вътрешните процеси на живота. След като дойде знанието, това знание трябва да ви даде Светлина. Сега вие имате много знания, но сте недоволни от живота си, нямате Мир в себе си.

 

5. Учениците на Всемирното Бяло Братство са живели между Старозаветните и между Новозаветните. Днес те живеят между Праведните. Хората на съвременната култура, Праведните, търсят Правдата, но не могат да я постигнат и приложат.

 

6. Аз говоря за новия живот, който сега иде. Той ще дойде чрез новата Любов, която влиза вече в света. Това е Пътят на Ученика. Вие трябва да знаете как да възприемете тази Любов. Вие трябва да знаете как да посрещнете новата Светлина, която иде в света. Вие трябва да знаете кое място в душите си трябва да дадете на новия Мир. Вие трябва да знаете какво най-голямо и най-богато угощение трябва да дадете на Радостта, която иде в света.

 

7. Ученикът не трябва да се обезсърчава, нито да се съблазнява. Озлобяват се Старозаветните, съблазняват се Новозаветните, наскърбяват се Праведните, а Ученикът винаги се радва на противоречията, които среща в живота си. Той знае, че всяко противоречие е една велика задача в живота му, която трябва да разреши. Тези противоречия не са само факти, както някои ги наричат, но те са резултат на всичките четири вида живот, които текат в нашия организъм. Старозаветният живот тече във вашите жили, в дебелите черва. Вие не може да се избавите от него. Следователно, той носи ред противоречия в себе си,които вие не може да избегнете. Новозаветният живот тече във вашите дробове, простира се и във вашата симпатична нервна система, в Слънчевия възел. Животът на Праведния обхваща долните слоеве на мозъка. А животът, който обуславя Пътя на Ученика, тече във висшите слоеве на мозъка. Той е взел най-хубавото място. Затова този живот представя идеалното в човека.

 

8. По какво се познава Ученика? Вие ще познаете Ученика по следните качества: Той носи в себе си една мека Светлина, която не предизвиква никакво дразнене на очите. Той говори с такъв мек тон, че никога не дразни ухото. Той може да те нахрани с такава храна, че никога няма да разстрои стомаха ти, нито да развали вкуса ти. Вие трябва да разбирате тези неща не по форма, но по вътрешен смисъл. Когато имате радост, която изхвърля всички противоречия вън от вас, вие сте засегнали една малка част от живота на Ученика. Тази радост ви показва какви трябва да бъдете като Ученици.

 

9. Вие имате в себе си Старозаветния живот, имате Новозаветния живот, имате живота на Праведния и сега сте пред вратата на Пътя на Ученика. Това са четири неизвестни, които трябва да решите.

 

10. Някои казват, че Бог ще промисли за всичко. Да, Той отдавна е промислил за всичко, но ти сам трябва да отидеш на извора да си донесеш вода. Никой ангел няма да слезе от небето да ти донесе вода.

 

11. Какъв трябва да бъде животът на Ученика? Ученикът не очаква другите да му донесат хляб. Той има реална опитност. Той има разумна връзка с невидимия свят, понеже е минавал през трите етапа на живота: През Старозаветния живот, през Новозаветния живот, през живота на Праведния. Сега вече той влиза в Пътя на Ученика, в който Път трябва да има други схващания и възгледи за живота. Христос казва: Вие, които сте минали през тези три Пътища, трябва да се отречете от живота на миналото. Старозаветен ли е човекът, ще се ожесточава. Новозаветен ли е, ще се съмнява. Праведен ли е, ще се наскърбява. Това са грехове, това са състояния, които всички хора минават. Това са култури, които са съществували в миналото. По нямане на други термини, ние употребяваме думите: Старозаветни, Новозаветни, Праведни и Ученици.

 

12. Не смесвайте вашата личност, вашата индивидуалност, вашето лично разбиране за живота с дълбоките вътрешни стремежи на вашата душа. Ако се озлобявате, ожесточавате, трябва да знаете, че това е Старозаветният живот, който тече във вашите жили. Като говорим за Новозаветния живот, пак разбираме течения, които протичат във вас. Същото нещо е и с живота на Праведния. Това са общи колективни течения на човешкото съзнание. Това са възгледите на всички хора на миналото.

 

Христос казва: Съблазните неизбежно ще дойдат, но горко на онзи човек, чрез когото идват. Горкото седи в това, че този човек неизбежно ще страда. Колкото се отнася до Ученика, Христос казва: Ако имате Любов, т.е. ако сте влезли в новата епоха като ученици и ме любите, ще опазите моя закон и ще имате мир и радост в душите си. Учениците ще носят радост в душите си, като разрешават своите задачи. Аз не говоря за радостта, която се мени, но за Радостта на Ученика, която нищо в света не може да засенчи, която от нищо не отпада. Тя е най-високият връх в материалния свят. Никакъв облак не може да достигне до този връх. Божественото Слънце всякога огрява този връх. Никаква буря няма на този връх. Там царува Любов, там царува Светлина, там царува Мир, там царува самата радост. Тъй разбираме ние Радостта на Ученика. Ако нямате Мир, радостта никога не идва на земята. Мирът, това е най-хубавото жилище, в което Радостта може да живее. За в бъдеще, ако искате да съградите своето тяло, Мирът трябва да дойде на помощ. Такъв е законът. И Радостта ще влезе да живее в това тяло. Тя не идва без да сте ѝ приготвили жилище. Любовта, Светлината и Мирът са отстъпили най-високия връх на Радостта.

 

13. За в бъдеще при повече свободно време ще засегнем въпроса как Ученикът трябва да се лекува и въпроса какви са законите, по които той може да създаде едно ново тяло. За тази цел той трябва да научава законите на Мира. Това е вярно и в обикновения живот. Вземете за пример какви деца ще роди онази майка, чийто ум не се безпокои, нито смущава от никакви бури и противоречия в света и чийто дух е спокоен и тих. Тя ще роди здрави деца. Онази майка пък, която се тревожи през всичкото време на своята бременност, ще роди болни и хилави деца. Всеки човек, който влиза в Пътя на Ученика, той ще ражда, ще създава по една нова мисъл и по едно ново чувство, и то не само веднъж през годината, но почти всеки час, всяка минута. И ако няма мир в душата си, той ще роди хилави мисли и чувства, които ще му бъдат едно бреме.

 

14. Стремежите на хората към щастие, богатство, знание са прави, но начините, методите, които избират за постигане на тези неща, са неправилни. В методите има отклонения.

 

15. За всяко нещо Ученикът трябва да има само една идея, а не две идеи. Имате ли две идеи за едно и също нещо, вие ще се раздвоите. Ще ви приведа един пример за това от Свещеното Писание. Всемирната Бяла Школа започна с двама ученика. След тях дойдоха други двама - Адам и Ева, създадени по образ и подобие на първите. Те бяха вторите инициирани /посветени/ Ученици на тази Школа, които Бог въведе в Рая и им даде първата задача за разрешение. Той им показа всички дървета на Рая и Дървото за познаване на Доброто и Злото, и Дървото на Живота, като им каза, че само от Дървото за познаване на Доброто и Злото няма да ядат, защото то съдържа отровни сили, които не са за тях и в който ден ядат от неговите плодове, ще умрат. Дойде след това адептът от Черната ложа и им каза, че ако ядат от плодовете на това Дърво, ще станат като Учителя си и по-горни от Него. Те повярваха, ядоха и съгрешиха. Тези кандидати за Ученици имаха две идеи за Дървото на познаване на Доброто и Злото. И излезе вярна първата мисъл - да не ядат от Дървото на познаване на Доброто и Злото. Първата мисъл, първият лъч в света е Божествен лъч. Вторият е отражение, а отражението има обратна посока, не води към целта. Щом имате две идеи за едно и също нещо, вие нямате реалността, а имате само отражение. Онези от вас, които искат да бъдат Ученици, ще имат само едно схващане за нещата. Вие може да имате само един Учител в света. Аз говоря за Ученика.

 

16. По-долно положение от робството няма. Това значи, каквото кажат на човека, да го направи, без никакво противоречие, без никакво противодействие. Робство има и в умствения свят, тогава ти не си свободен да мислиш каквото искаш. Робство има и в духовния свят. Ти не си свободен да чувстваш каквото искаш. Докато другите ти определят едно верую, докато другите ти налагат едно учение, ти не можеш да бъдеш свободен. За предпочитане е една свобода придобита по негативен път, отколкото едно ограничение. Ограничения има навсякъде. Но в живота на Ученика обаче няма ограничения. Там всяка негова постъпка е разумна и съзнателна.

 

17. Старозаветният човек го пращат на земята без да го питат иска или не иска и къде иска. Старозаветният човек изкупва греховете си и се мъчи. Като Новозаветен, човек се ползува с по-голяма свобода - дават му право да каже къде иска да се роди. В новозаветния живот, човек се усъвършенствува. Праведният се ползува с още по-голяма свобода, него пращат при още по-благоприятни условия. Той се учи да помага на другите. А като дойдете на земята като Ученик, ще изучавате първо правилата, чрез които Любовта може да се приложи в живота. При Любовта, Ученикът определя себе си, своите постъпки, отношенията си към хората и към съвършените същества. Като Ученик, вие ще говорите на другите, както говорите на себе си. Ще бъдете тъй снизходителни към другите, както към себе си.

 

18. Които искат да влязат в Пътя на Ученичеството, трябва да имат висок идеал. Те трябва да изучават вътрешното ограничение. При всяко страдание, вие сте заровени в земята. При всяка тъмнина и скръб, вие искате да умрете, но това не е ваше желание. Това са внушения, които идват от вън. Това са ваши другари от миналото които ви дават тези съвети.

 

19. Животът е голямата дъщеря на Бога и тя ще ви заведе при вашия Учител. Учителят има четири Ученика в този свят, които Той обича. И ако тези Ученици ви препоръчат на Него, Той ще ви приеме в Школата. Ако Любовта ви препоръча на вашия Учител, Той ще ви приеме в Школата. Ако Светлината ви препоръча на вашия Учител, Той ще ви приеме в Школата. Ако Мирът ви препоръча на вашия Учител, Той ще ви приеме в Школата. И най-после, ако Радостта ви препоръча на вашия Учител, Той ще ви приеме в Школата. Ако тези четири Ученици кредитират за вас, вашият Учител ще ви отвори вратата на Школата, ще ви даде свободен вход, ще ви благослови, ще ви запознае с другите Ученици и от този момент вие ще имате достъп в Школата. Нямате ли препоръката на Любовта, вашият Учител не може да ви приеме. Аз не говоря за Любовта като разумна сила, като вътрешно чувстване, но говоря за Любовта като едно от Разумните Същества, първо по рода си. Тя е най-мощният Дух, най-силният Ангел. По-красиво, по-силно и по-благородно Същество от Любовта няма. Като погледнеш лицето на този Ангел, всякаква скръб изчезва. Като те срещне, той ще те прегърне и след като те остави от прегръдките си, всичките ти страдания, всичките ти грехове изчезват. И след това като се погледнеш в огледалото, виждаш, че мязаш на Него. Кажеш ли обаче, че всичко това е твое, ти веднага ще потъмнееш. Затова ти ще прегърнеш този Ангел, ще му благодариш и ще му кажеш: Стой при мене, не ме оставяй. От сега нататък ще ходя по твоите пътища. Работи в мен от вътре, а не само да ме утешаваш отвън. Говори ми за моя Учител, аз ще те слушам. Този Ангел на Любовта е най-голямата дъщеря на Бога. Тя говори тъй сладко, че който чуе нейния глас, никога няма да я забрави.

 

20. Понякога Бог идва при нас, смалява се за да ни повдигне. Божието благословение не седи в големите работи, но в малките. Както житното зърно, което е тъй малко, съдържа условия за един велик живот, тъй и вие съдържате всички условия за един велик живот. Тези условия се крият във вашия ум, във вашето сърце, във вашата душа, във вашия дух. Но затова се иска време.

 

21. Да бъдете Ученици, първо трябва да влезете в Школата, но време се изисква да разберете Любовта, Светлината, Мирът и Радостта в тяхната пълнота. А време Бог е дал колкото искате. Времето е безконечно, то няма нито начало, нито край.

 

22. Аз ви давам обяснения /упътвания/ какъв трябва да бъде Пътят на Ученика. Пътят на Ученика трябва да бъде Път на Любовта, Път на Светлината, Път на Мира, Път на Радостта. Знанието в случая е второстепенно нещо. Любовта не зависи от вашата сила, нито от вашата красота. Знанието, силата, красотата, това са само условия, които вашата душа може да използва, за да разрешава задачите на своя живот. Любовта е в състояние при най-малки изключения да разреши всички трудни въпроси. При сегашното положение, в което се намирате, Любовта е в състояние да разреши 75% от мъчнотиите ви. Мъчнотиите са задачи, които ученикът не трябва да избягва. Запитате ли, защо Господ ми е дал тази задача, вие не можете да бъдете Ученик. Напротив, Ученикът трябва да каже: Господи, благодаря Ти, че ми даде тази трудна задача. Когато Господ или Учителят ти те постави пред една трудна задача, Той има високо мнение за тебе. Когато Учителят ти не те вдига на урок, когато не ти дава задачи, тогава именно ще дойде злото.

 

Ако при тези страдания във вас преодолява Старозаветният живот, вие ще се озлобите и ще кажете: Аз ли съм най-големият грешник, че Господ ми даде толкова големи изпитания. Ако Новозаветният живот преодолява във вас, вие ще се съблазните и ще кажете: Защо тези страдания идват върху мен. Аз се моля по три пъти на ден, чета Евангелието и пр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...