Jump to content

21.3. Георги Томалевски и книгата „Учителят"


Recommended Posts

21.3. ГЕОРГИ ТОМАЛЕВСКИ И КНИГАТА „УЧИТЕЛЯТ"

Те са толкова били огорчени и възмутени от големата лъжа на Борис, че всички са напуснали мястото, където са били събрани, и никой не е искал да вземе дори един брой от тази книга! А те са занесли, за да подарят на всеки един член от Братския съвет. Така, че всички са напуснали и никой не е пожелал да вземе една книга от книгата „Учителят". Така, че е било голямо огорчението и разочарованието от тази лъжа на Борис. И след това разказва Георги Томалевски*: „След тази голяма лъжа вече всичко се разруши! Изобщо не можеше да се работи, защото вече Борис объркваше всички, и никой не можеше да му вярва! Казваше едно, а вършеше друго!"

А те горките не знаеха каква е причината! А причината аз днес ви я описах.

И така, защо става това? Ами онзи майстор Борис влиза в него и тоя, който е казал, че такава книга няма да излезне и след 1000 години. И целата тази реакция срещу Борис се прехвърля върху Мария и върху нея, защото нейното име също е било вписано като консултанти и съставители на тази книга. И всички са се възмущавали от нея, и казвали: „Да, разбираме, Боян Боев е там, защото той е стенограф на Учителя и дешифрира онова, което е казал Учителя. Ето, Методи Константинов и той там - и за него може. Борис - също може и за него. Ама и Мария? Какво търси там Мария? Какво търси нейното име в тази книга?" А Мария ми казваше: „Аз дадох концепцията и конструкцията на книгата. Аз я дадох, а не те. Те искаха да пишат съвсем различни работи, и различни неща."

Така, че концепцията е на Мария. А пък дори си спомням как Цанка Екимова - рождената сестра на Борис Николов и която беше върл враг на Мария, и казва: „Тази никаквица си набута името в книгата „Учителят" и провали цялата книга! И сега вече не може да се чете, защото казва като я взема тая книга, пред мен излиза Мария, и аз я захвърлям, не мога да я чета!" А че тя не можеше да я чете, това е верно, но причината беше на друго место.

Това, което беше написано като думи на Учителя, те беха заключени с 9 катинара, защото тази книга беше издадена с лъжа. И затова ще си намерите XIX том на „Изгревът", и от с. 935 накрая ще си прочетете онова, което аз съм написал като очерк за Методи Константинов, та да знаете как се е издала тази книга.

По-късно, след 1990 г. Милка Кралева я издаде отново. Сега виждам преди една година, Братския съвет я издал отново. И наблюдавам аз, хубаво издание, но там нема нищо в тази книга, макар че пишат, че е издадена по оригинала! А те горките нямат представа от историята на тази книга! Никой от тези, които е участвал в издаването на тази книга не е чел нито I том, нито II том, нито една страница от „Изгревът". Те го отхвърлят. И издадоха тази книга, направиха своя опит. И тя представлява една книга, заключена с 9 катинара. Защото историята на тази книга е написана, публикувана е и никой не може да се оправдава, че не знае историята на тази книга - написано, изречено и публикувано.

Та така, накрая Борис се измества от удара и целия удар се извисява, и се насочва към Мария, защото нейното име е било сложено на тази книга, а пък тя изобщо не е заслужавала, изобщо да я има на света, пък камо ли да я има в книгата!

Така, че това нещо аз го заварих и слушах още коментариите по тази книга. А представяте ли си?! Тази книга е издадена некъде към 1947 г., а до 1970 г. това беха минали 25 години. И 25 години тези неща се помнеха, и се говореха срещу Мария и срещу тази книга. Така, че този опит беше напълно несполучлив, по вина на Борис и по вина на Методи Константинов.

И сега, гръмоотвода стана Мария! Мария стана гръмоотвод на „Малкият дом", и всички бури и светкавици, се насочваха към нея!

А когато излизат и се отпечатват Песните на Учителя в нейната Песнарка, която тя приготовлява, тогава започва още една по-силна атака срещу Мария. Как е работено, по какъв начин е работено, то е описано и аз съм го публикувал. Но онова, което ми е разказвала Мария е това, че всички музиканти по ония години не са били музиканти, които да са школувани, които да са завършили Музикална Академия и да могат да четат музикален текст, да възпроизвеждат чрез слушане, и да пишат на музикален текст. Защото всички на Изгрева, всеки един е свирел на цигулка. Тук там някой са свирели на пиано. И всички в Изгрева са смятали, че са музиканти, могат да свирят на цигулка и могат да четат музикален текст.

*3абележка: За Георги Томалевски, виж „Изгревът", том XVIII, с. 235-255, 838-841 и снимки № 29, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52. Снимки с Учителя под № 37, 39, 40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...