Jump to content

Recommended Posts

РОДИТЕЛСКИ СРЕЩИ

Детската градина създава широки възможности на подрастващото дете.Тя идва да сложи основа на детския характер и на редица добри навици. Детската градина обаче задържа децата само но няколко часа в училище, а останалото време те прекарват в дома, при родителите си. Имайки пред вид това, необходимо е детската учителка да бъде във връзка с родителите на децата, за да се продължи у дома започнатото в училище. Учителката трябва да знае особеностите на всяко дете поотделно, каквито то проявява в къщи. Също тага всяка майка трябва да знае как се държи детето й в училище, какво ново научава и как да продължи работата на детската учителка. За всичко това се изискват почести срещи между родителите и детската учителка.

Още в началото на годината, след 15—20 дни, ще имаме родителска среща за опознаване с родителите, за ориентиране последните в предстоящата работа с децата, с реда, задълженията, закуските и за обмяна на общи мисли върху възпитанието на децата и задачите на детската градина. Още при първото събрание ще подчертаем необходимостта от запазване на взаимния авторитет. Всичко казано да се изпълнява, същевременно да искаме от децата само това, което трябва и което могат да ни дадат. Още на първата среща трябва да заинтересуваме родителите и да ги спечелим, за да ни бъдат в услуга и да са всякога заинтересувани от проявите и интересите на децата си.

Към края на втория месец ще свикаме второ събрание с демонстрация от децата, за да видят родителите какво могат техните деца и как им действува другарската среда. След демонстрацията децата ще си отидат, а майките ще занимаем с детските прояви и характери, без да цитираме имена.

Така, от голямо значение е да свикваме редовно всеки месец подобни родителски срещи. Макар и без демонстрация, може да си подбираме най-различни теми, като например: „Наказанията и децата", „Детски характери и прояви", „Значение на празниците" и др. т. Освен това, можем да поканим да реферира специален референчик, някоя майка или да прочетем нещо казано от известни автори.

Освен горните майчини събрания, можем да имаме и частични срещи. Такива ще имаме, като посетим домовете на децата — специално на ревизия или на някой празник — имен ден, Коледа или Великден. Също така бихме могли да поканим групово или по единично майки в училище. При подобни беседи ще се запознаем с условията, при които живеят отделните деца и с близките им. Едно подобно внимание от страна на учителката Много трогва родителите и последните са готови на много жертви и услуги за общото благо на всички деца.

На свой ред ще имаме пред вид и разните видове чайове, концерти и забави. Последните не е нужно да бъдат много официални, по-приятно е да бъдат по-чести и по-интимни. При подобни случаи може да се създаде приятелска атмосфера между родителите и децата, тук може да се използуват и по-свободните родители при общата организаторска работа и ще ни бъдат помощници за общия успех на тържеството. При приятна обстановка се създава задушевна атмосфера между родители и учители, което е от голямо значение за общата възпитателна и просветна работа, както за децата, така и за родителите. При родителските събрания може да се даде много просвета на майките и бащите.

Още една възможност за връзка между родители и учителка се явяват и екскурзиите. На последните можем да каним и майките, с които общо да наблюдаваме и беседваме върху волните игри на децата.

С голямо удоволствие и радост малките .ученици обичат да правят специални покани за родителите си и да готвят специални номера за тях. Родителите, от своя страна, се чувствуват щастливи да видят своето дете да се проявява и неусетно се заинтересуват от духа на общата възпитателна работа. По този начин ще се създаде естествена връзка между дома и училището, „с общи усилия за възпитанието на детето.

От голямо значение са родителските срещи особено днес, когато изживяваме решителен преход към реализъм и труд. Новият дух на времето трябва да бъде пренесен и в дома. Родителите трябва да бъдат пропити с новото, за да са в услуга на учителите. За да няма раздвоение в крехките подрастващи характери, необходима е връзка и единство между родители и учители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...