Jump to content

4. Една разходка до воденицата


Recommended Posts

4. Една разходка до воденицата

Преди да влезем в стаята спряхме се да се порадваме на свежото слънчево утро.

Направихме сутрешните си гимнастики и след малко единодушно, решихме да отидем на разходка до близката воденица. Тръгнахме. С песни и приятни разговори, неусетно стигнахме до определеното място.

Починахме си. Наблюдавахме воденицата, описахме я, казахме защо ни служи — за да мели житото на брашно, а от брашното месим хляб. Казахме, къде расте жито, кой го събира, как и пр. Така минахме всичко по-важно за житото и хляба и наблюдавайки воденицата запях: „Вятърната воденица се върти ей тъй, дечица" . . . Седнахме на полянката и повторихме няколко пъти новата песничка.

Върнахме се на обяд весели и доволни с нова песничка и много нови познания за житото и хляба (беше сряда и след обяд нямаше училище).

На следния ден.

Впечатления от разходката и воденицата. Повторихме взетото и като нямахме възможност да наблюдаваме село и ниви, послужихме си с картини из живота на селското стопанство.

След това, по желание на децата, имахме рисуване и моделиране. Всеки работеше по своя инициатива и все пак, сюжетите около разходката. Всеки даваше израз на това, което му е направило най-силно впечатление. Чудни са детската фантазия и детското творчество, когато им се даде свобода и материал за работа.

След обяд.

От това, което бяхме моделирали и нарисували, от това, което вече знаехме, можехме да си съставим чудесна игра. И тя не закъсня.

Една проста нивичка направена от глина ни даде идеята да играем на жътвари. И само за няколко минути, всички деца навързаха главите си с кърпите за ръце, направихме сърпове от картон и едни започнаха да жънат, други носеха жито на харманя с коне, трети вършееха, четвърти прибираха житото и го носеха на воденицата. Там мелничаря го мелеше и го продаваше на брашнарите-търговци. Така, играта се разви много интересно и забавно. Всеки ъгъл от стаята беше зает от групичка деца, които най-сериозно и внимателно вършеха своята служба в играта. Всеки ден интересът растеше, играта се разширяваше, а духът на децата се повишаваше. С голяма радост те играха горната игра цели 8—9 дни, като същевременно научиха много ново.

Така, от живота чрез живот, научихме няколко целостни уроци! Например, първо — използувахме хубавото време да се разходим на чист въздух, застъпихме физическо възпитание, второ — научихме много нови неща за брашното и хляба; взехме урок по предметно; трето — научихме се къде и как расте житото — естествена история; четвърто — с рисуване и моделиране окръглихме свободно всичко по-характерно и пето — в свободната игра вложихме творчество и действие, чрез което децата неусетно се вживяха и получиха обща представа за всичко ново, което се явява като един доста сложен комплексен урок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...