Jump to content

Прераждане и новораждане


Recommended Posts

4. ПРЕРАЖДАНЕ И НОВОРАЖДАНЕ. ЗАКОНЪТ ЗА ПРЕРАЖДАНЕТО НЕ Е РЕЛИГИОЗНА ДОГМА, А НАУЧЕН ВЪПРОС, ЧИЕТО РАЗБИРАНЕ ДНЕС Е ИЗОПАЧЕНО.

 

ВЪЗКРЕСЕНИЕ, А НЕ ПРЕРАЖДАНЕ!

 

Днес се явява спор върху въпроса за прераждането. Като го отричат, някои казват: „Ако имаше прераждане, нямаше защо Христос да дохожда на Земята.“ – Христос дойде на Земята, за да направи мост между Небето и Земята, да има съобщение. Преди Христа хората робуваха. Откак дойде Христос, те се прераждат. Като направи Христос моста, хората започнаха да се прераждат. Значи един човек от Небето слиза на Земята, дето живее още 50-60 години. Има ли нещо невъзможно в това? – „Христос дойде един път на Земята и повече няма да дохожда.“ – Не е така. Много пъти е дохождал Христос на Земята и още много пъти ще дохожда. Когато Адам и Ева бяха в рая, Христос дойде при тях и им предаде заповедта на Бога. Той се яви на Авраама и говори с него. Когато се устройваше нашата Вселена, пак Христос взимаше участие. Законът на прераждането е Христов закон. Той нареди да се прераждат хората. – „Защо трябва да се пререждат?“ – Това е работа на Христа. Съветници ли ще Му ставате вие? Казват ми, че ако проповядвам така, ще ме изключат от Църквата. – Вие ще изключите мене, а Христос ще изключи вас, ако противодействате на този закон. Той казва: „Ако не се родите изново от Дух и вода, няма да влезете в Царството Божие.“ Христос говорел за прераждането и казвал: „Роденото от плътта плът е, роденото от Духа – дух е.“ Прераждането не е принцип, но закон – да си в общение с другия свят, да имаш право да минаваш от един свят в друг. Да се преродиш, това не значи непременно да помниш, че си живял някога на Земята. Днес законът за прераждането е толкова изопачен, че ако се върнем в средните векове и си позволим да говорим за него, ще ни изгорят на кладата. Това не е религия, това е наука. В религията основен принцип е Любовта. Божията Любов е религия за душата, а Божията Мъдрост – наука за ума. Аз не изнасям въпроса за прераждането, за да повдигам спор и раздори между хората. Дали ще говоря за прераждането или няма да говоря, независимо от това, хората ще се прераждат. Когато се роди едно дете, трябва ли да се мълчи? Нали ще му турят име? Фактите говорят едно, а човешките разбирания – друго. И Христос се прероди на Земята, за да покаже на хората Божията Любов. Той пак ще се прероди, но не както индусите го разбират. Прераждането е закон за усъвършенстване на човешката душа. Човешкият организъм постоянно се изменя. Следователно той се облича във все по-нови и нови дрехи. Павел казва: „Има тяло естествено, има и тяло духовно.“ Напредналите ще изучават великата наука на живота, а ненапредналите ще се занимават с обикновени въпроси. Дойдете ли до някой маловажен въпрос, турете го настрана, не се занимавайте с него. Законът за прераждането не е догма, не е религиозен принцип. То е научен въпрос само за учените и разумните хора. (137, с. 60)

 

Питате, има ли прераждане. Ако искате да прогресирате – има прераждане, ако искате да седите на едно място – няма. Този въпрос за прераждането са го засягали мнозина, но много повърхностно. Казват някои: „Тогава напразно е умрял Христос, ако има прераждане.“ Казвам: напразно е умрял Христос, ако няма прераждане! Колкото едното е вярно, толкова и другото. Чудно е, когато казват, че напразно е умрял Христос, ако има прераждане. Христос умря, за да ни покаже прераждането! Ако вземем в тесен смисъл прераждането, ще стане една галиматия. Но ако вземем правата мисъл, любвеобилността, че Бог иска да ни освободи от всички мъчни условия в живота и да ни подобри живота, тогава е съвсем друго. Ти си закъсал в един живот от разни болести, най-после умираш, напуснеш тялото си, избавиш се. Ти в това тяло не можеш да функционираш – Господ ти даде друго тяло, прати те пак на Земята. Какво зло има в това, че Господ те пратил пак на Земята? Има някаква богословска теория, че Господ не е създал света така. Е, какво лошо има? Някой съветник на Бога бил ли е? Чудни са тези дървени философи! Всеки философ гледа света, както е създаден, от гледна точка на своята философия. Тъй както мислят богословите, философите, то вярно ли е? Ами след хиляди години, когато имаме други факти събрани, какво ще бъде нашето понятие за света? Ами когато мъжете и жените се подигнат на по-висок уровен, какви възгледи ще имаме за живота? (32, с. 207)

 

Смисълът на живота е в прераждането. Вземете го в буквален и в преносен смисъл. Някой казва: „Аз не искам да се прераждам.“ То не зависи от теб… „Ако човек се преражда, тогава напразно е дошъл Христос да умира заради хората.“ То е крива философия. Ти не разбираш защо Христос е дошъл на Земята, ти не разбираш защо човек се ражда, не знаеш защо Бог е създал света така. Това не е произволен закон! Това е законът на Битието. В света всичко се преражда без изключение и не само веднъж, но милиони пъти се преражда. Някой пита: „Като се прероди един човек, той ще прилича ли на същия човек от миналия живот?“ Жабата като се прероди вол, няма да бъде жаба – на вол ще мяза. Волът, като се прероди в човек, на човек ще мяза. Човек, ако се прероди на вол, няма да мяза на човек, но на вол ще мяза, и обратното. Аз сега не защитавам Истината, не си позволявам да я защитавам – аз изнасям Истината. Една истина, която се нуждае от моята защита – тя е стара баба. Истината няма нужда от защита! Истината е най-силното нещо в света… Човек трябва да разбира Истината – не да я защитава. Аз като човек другояче не мога да раста. Истината за мене е едно условие, за да раста правилно. В туй отношение, ако се откажа от нея, аз ще осакатя себе си, пък ще осакатя и своите ближни. Затова именно трябва да се говори Истината. (32, с. 10)

 

Някои мислят, че ако човек се ражда и преражда, напразно е дошъл Христос на Земята. Че и Христос се е родил! Ако това ставаше по законите на хората, нямаше нужда Христос да се въплътява на Земята. Христос беше съвършен, нямаше защо да се явява на Земята. Имайте предвид, че въпросът за раждането и прераждането на човека е въпрос за просветения човешки ум, а не за обикновения. (88, с. 508)

 

Прераждането подразбира процес на прекъсване. Прераждането е процес на дисхармония. Да се преродиш, значи да почнеш изново работата, която си напуснал. Преражда се онзи, който е пратен на Земята, но не иска да живее, както Бог е определил. Той иска да живее по лесен начин, да избяга от затвора. Тогава, именно, ще го хванат, пак ще го турят в затвора и ако постоянно бяга, во веки веков няма да се свърши този затвор. Законът на новото раждане подразбира изпълнение на волята Божия. Не е мъчно човек да изпълни волята Божия! Мъчнотията лежи в неразбиране на живота. (95, с. 117)

 

В духовния свят има един закон: когато вие вършите едно добро, вие имате доброто съдействие на всички разумни Същества. Доброто не е само за едно същество. Доброто е общо за всички. Истината е обща за всички. Любовта е обща за всички. Ако някой обича някого, той има съдействието на всички, които обичат. Някои казват: „Е, в бъдещото прераждане ще постигнем това.“ Не, още сега можете да се преродите! За прераждането не се изисква някакъв голям цикъл. Казано е в Писанието: „Ако не се родите изново.“ Следователно, не отлагайте за бъдещото прераждане! Прераждането, за което говорите, това е превъплътяване, това е кармически закон. – Ти още не си свободен. Новораждането е Божествен закон. Ти всякога трябва да се обновяваш. Ти всеки ден трябва да се раждаш изново. И когато човек приеме една нова мисъл, едно ново чувство, една нова постъпка, чрез тях той се преражда. Защото всяка права мисъл е присъствието на Божия Дух в теб. Чрез всяка права мисъл се проявява едно възвишено Същество, което разбира законите много по-добре, отколкото ти ги разбираш. Чрез твоето благородно чувство се проявява едно възвишено Същество от невидимия свят, което разбира живота по-добре, отколкото ти си мислиш. Ако ти разбираш живота, туй Същество ще те учи като Учител. Казва Христос: „Който чуе гласа Ми, той ще оживее.“ Вие сте чували много пъти този глас. Няма някой от вас, който да не е чувал гласа на Доброто. Вярвайте в него! (88, с. 587)

 

Дръжте в ума си идеята, че вие сте даровити и можете да постигнете всичко, което желаете. – „Кога?“ – Още днес. Не отлагайте нещата за друг живот, за друго прераждане. Отлагането изопачава човешкия характер. Човек всеки ден се преражда. Вечер, като легне да спи, той заминава за другия свят. Сутрин, като стане, той се връща от другия свят. Следователно, ако човек не може да свърши една работа днес, в сегашния живот, ще я свърши утре, в бъдещия си живот. Ако човек всеки ден не се преражда, животът му няма смисъл. Като не разбират закона за прераждането, хората внасят в него криви тълкувания и се успокояват, че ако в сегашния си живот не могат да постигнат нещо, ще го постигнат в бъдещия. Така те отлагат нещата и не работят. Не, прераждането подразбира прогресиране – всеки ден човек да подобрява условията на своя живот. Той трябва днес да свърши една работа, утре – друга работа. Това значи прераждане! Прераждането подразбира деня на човешкия живот, когато човек работи съзнателно, активно. Смъртта е нощта на човешкия живот, когато той почива. Следователно, когато се ражда, човек трябва да работи, да се повдига; като умира, той ще почива. (86, с. 238)

 

Не отлагай нещата за далечното бъдеще. Някой казва, че каквото не е могъл да постигне в тоя живот, ще го постигне в бъдеще, в друго прераждане. Защо да не се преродиш още днес? Всяко желание за постигането на нещо добро показва, че ти си се преродил вече. Започни да работиш! Ако нямаш желание за работа, никакво прераждане не очаквай. (30, с. 15)

 

Мозъкът на съвременните хора сега е дошъл до такава една форма, до такъв предел на развитие, че трябва да знаем, че ни предстои да минем в едно ново състояние. Тъй както са устроени нашите глави, по-културни днес не могат да бъдат. Вземете един човек с глава, каквато днес има, и му проповядвайте каквото и да е учение – християнство, мохамеданство, будизъм – той ще го възприеме, но ще си остане същият. Защо? Защото трябва най-първо да се измени формата на неговата глава. Сега, за пример, всинца вие като ученици може да направите опит със себе си. Щом ви се проповядва едно учение, казвате: „Това учение не е за мен.“ Какво показва това? – Че формата, в която сте включени сега, вашите способности, вашите чувства, вашите сили, не могат да се проявят по този начин в този ви живот. Като дойдем на Земята в друг някой живот, тогава ще бъде друго. Следователно, най-първото нещо за окултния ученик е: той трябва да се постарае постепенно да измени според законите на окултната наука формите на своите способности, формите на своите чувства и сили. Първото нещо – трябва да стане такова прераждане у него. (132, с. 96)

 

Външният живот на човека е изявление на неговия вътрешен живот. Тази е причината, поради която човек ту влиза в новия живот, ту се връща към стария. Той възприема и разбира по нов начин, но като дойде до приложение, постъпва по стар начин – с методите на стария живот. Това е неизбежен процес в живота на хората. Мнозина мислят, че като влязат веднъж в новия живот, повече няма да излязат. Не, те ще влизат в новия живот и пак ще се връщат към стария. Ще има постоянно движение на хората от старото към новото и от новото към старото, докато напълно се преродят. Едно е важно за човека – като влиза в новия живот, да използва енергиите на Божественото в този живот и да върви напред. (55, с.61)

 

„Роди се“ – това е най-ободрителната дума в живота на Земята. Какво съдържа тази дума? Раждането съдържа възвишеното, мощното, силното, което подтиква цялото човечество към съвършенство. Говоря за думата „раждане“, а не за прераждане. Мнозина от вас не сте се родили още, а се прераждате. (95, с. 48)

 

В окултизма има една теория: човек много пъти след като се е раждал, от много майки като се е раждал, най-после трябва да се роди сам… Вие трябва да създадете един характер, такава гениална мисъл, че всичките нови мисли, нови чувства, които ще дойдат, да влязат, да образуват бъдещето ви. Сами да се родите! Човек в себе си сам ще се зачене и ще стане в него една метаморфоза, тъй както гъсеницата може да се превърне в една пеперуда, и човек ще се преобърне, ще се роди сам. (102, с. 480)

 

„Ако не се родиш изново, не можеш да влезеш в Царството Божие.“ Ражда се човешкото, а животинското се преражда. Тъй щото, не мислете за прераждането, но за новораждането, за което говори Христос. „Роденото от плътта плът е, а роденото от Духа е Дух.“ Роденият от Духа грях не прави и не умира. Роденото от плътта, т.е. животинското, греши и умира, затова трябва да се преражда. Роденият от Бога се въплътява – нито се ражда, нито се преражда. Работете върху себе си, да се новородите от Дух и вода, вечно да живеете. (180, с. 223)

 

Съшествието на Духа е едно особено състояние на човешката душа, на великото, което може да стане в живота на човека и във всички негови превъплъщения, които е имал. Той се превъплъщава с единствената цел, за да добие туй състояние. Аз го наричам закон. Докато те ражда майка овца, ти ще бъдеш овца. Нищо друго не можеш да бъдеш… От каквото се раждаш, такъв ще бъдеш, докато дойдеш до това положение, за което се казва, че ще бъдеш роден от Бога. А пък за да бъдеш роден от Бога, трябва да приемеш Духа. Докато станете Синове на възкресението, доста време трябва да мине. (100, с. 242)

 

Ако искате да тръгнете по новия Път, започнете да работите с музиката, започнете да пеете. Използвайте сегашния живот да пеете и да възкръснете, защото сега е време за възкресение, а не за прераждане. А за да възкръснете, трябва да станете музикални. И затова не ви препоръчвам да станете нито религиозни, нито учени, нито силни, но ви препоръчвам най-реалното – да станете музикални. (96, с. 82)

 

Казвам: всичко онова, което Бог е вложил в нас, да го проявим! Често ме питат: „Втори път като дойдем на Земята, къде ще се родим?“ Ще се родиш в някоя крава, в някой кон. Аз не говоря за туй прераждане, мене не ме интересува. Мене ме интересува Божественото раждане – когато се родиш да чуеш Великото в света! Ние сме слушали роденото от плътта, ние сме се раждали и все същото нещо сме. Казва: „Които чуят гласа Ми, ще оживеят.“ Искам сега всички вие, като чуете Божия глас, да оживеете, да дойде този Божествен мир! (18, с. 388)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...