Jump to content

ОПИТНОСТИ,ОКУЛТНИ УПРАЖНЕНИЯ


Recommended Posts

Опитности, окултни упражнения

 

Всяко нещо, което човек сам е изчистил, остава за него, той да се ползва. Във всяка опитност, колкото горчива и да е, се крие не­що ценно. Като минете през тази опитност и се освободите от гор­чивината й, вие ще задържите скъпоценното за себе си като скъ­поценен камък.

7, с. 51

 

Великото учение казва, че всичко, каквото се случва в живота на човека, е предметно учение, дадено от Господа. Камъните на пла­нината, водата, слънцето, вятърът, който сега духа, са предмети за изучаване. Червеният цвят на изгряващото слънце показва, че се явява животът с всички свои противоречия. Вятърът, който духа от запад към изток, показва, че трябва да вървите напред. Про­ти­во­речията в живота са фон на една идейна, величествена картина. Ако някога в живота си можете да видите Божественото слънце, вси­чки противоречия са били на мястото си. Ако след всички стра­да­ния дойде любовта във вас, те са на място. Страданията са пъ­ти­ща, по които Божественото иде в живота.

8, с. 106

 

Много от върховете, които сега ви обикалят, крият големи бо­гатства и съкровища. Понякога тия богатства са близо до вас, но вие не можете да ги откриете. – Защо? – Не ви е дадено. Те са оп­ределени само за ония хора, които вършат волята Божия. Сега вие ходите по върхове и поляни, спирате вниманието си тук-там, но ни­що ценно не намирате. Около вас има ценни растения, с магическа си­ла, но не ги виждате. – Защо? – Не ви е дадено да ги видите.

8, с. 138

 

Всичко, което виждаме около себе си и в Природата, не е нищо дру­го освен свят на предметно учение. Вие сте били деца, порасли сте, свършили сте някакво училище, придобили сте знание и най-пос­ле сте остарели. Едно е важно за вас – да запазите знанието, ко­ето сте придобили. Загубите ли знанието си, вие ще бъдете не­щас­тни. Страшно нещо е да загуби човек онова, което е придобил с уси­лия и труд.

9, с. 168

 

Като ученици вие трябва да разглеждате всичко, което ви оби­ка­ля, да го изучавате в неговия естествен вид. Например като гле­дате местностите, които ви обикалят, виждат ви се разхвърляни, без никакъв порядък. Причината за тази разхвърляност се дължи на фак­та, че вие ги гледате отблизо. За да имате истинска представа за тия места, вие трябва да ги гледате от невидимия свят. Там Рила е мик­роскопическа в сравнение с тукашната, но е много красива. Там мо­жете цяла да я обхванете с погледа си. На физическия свят всички не­ща са увеличени и разхвърляни. Тази е причината, поради която хо­рата често изпадат в противоречия. Стане ли въпрос за любовта, те си я представят нещо грамадно, което обхваща само големите не­ща. – Не, любовта работи с най-малките величини.

8, с. 195

 

В Природата има ред и порядък. Ние мислим да създадем ня­какъв особен наш ред. А всъщност трябва да приемем и приложим ре­да, който съществува в Природата. Ние виждаме във всичко, което ни заобикаля тук, проекция на реалния свят. Този реален свят съ­щес­твува.

Трябва да се изучават растенията. В тях са концентрирани лъ­чите на светлината: например червените, сините, жълтите и пр. Чер­веният цвят действа върху човека и го прави активен. Пор­то­ка­ле­ният цвят развива чувството на индивидуалност, дава направление. Зе­леният цвят регулира електромагнитните течения в човека, рас­те­жа. Ако искаш да растеш и да си здрав, трябва да възприемеш зе­ления цвят. Жълтият цвят дава простор на ума. Синият подхранва ду­ховния живот. Той има връзка с вярата и моралните чувства на чо­века. Виолетовият цвят има връзка със силата на Духа. За да про­учвате краските, трябва да започнете от цветята, от минералите и трябва да знаете в кой час на деня, в кое време кой цвят да на­блю­давате.

12, с. 172

 

И тъй, докато е на земята, човек непреривно трябва да работи, да прави опити. Правете опити с времето, когато е облачно и вет­ро­вито, да видите можете ли да го подобрите. Ето, днес има борба в Природата, да се развали времето. Както виждате, мъглите се дви­жат – ту слизат, ту се разпръсват. После, ако искате да разберете има­те ли мекота в своя говор, произнесете няколко пъти изреченията: “Бог е Любов. Бог е милосърден.” Ако имате мекота в говора си, от произнасянето на тия думи, облаците ще се разнесат, и вятърът ще престане. Нямате ли мекота, вместо да се подобри времето, още повече ще се развали.

7, с. 38

 

Тук, всред Природата трябва да си създавате разнообразна ра­бота. Един ден ще разглеждате небето, друг ден ще изучавате цве­тята, ще събирате камъчета. Ако си недоволен, направи няколко ба­ни и недоволството ще те остави. Онова, което остане във вас – ху­бавите неща, хубавите линии, хубавите спомени – то радва човека. Със­тавяйте си всеки ден по една малка програма. Представете си, че ви попитат как ще прекарате днешния ден. Какво ще кажете? Важ­на работа имаме да свършим тук! Как прекарвате деня? Четете ли? Събирайте се, четете заедно, събирайте камъни, изучавайте плас­товете, тревите, водите, насекомите – всичко, което ви обърне вни­мание. Наблюдавайте облаците, линиите им, върховете. Учете се да рисувате. Изучавайте външните форми и отношения тук.

Когато човек е недоволен, нека седне на някой камък. А като е доволен, да седне на тревата.

12, с. 149

 

Трябва да се организира една екскурзия за проучване на мес­т­ността. Хубаво е да се проучва геологичния строеж на пластовете. Пос­ле да се изучават метеорология, астрономия, тъй че времето да се използва. Трябва да се изучават тук скъпоценните камъни, тех­ният състав. При образуването им са участвали Разумни Съ­щес­тва. Скъпоценните камъни са проводници на известни енергии. Без тях земята би се лишила от тия енергии. На Рила има скъ­по­цен­ни камъни.

Ако аз съм на вашето място, ще отида при езерото, ще по­чер­пя вода и ще полея тревите. Като видя някой рибар, че лови ри­ба, ще му кажа: “Колко струва тая риба?” – Толкова. Давам му тая сума и пускам рибата във водата. А на рибата казвам: “Не се ла­коми за червейчета.” Ако вали дъжд, ще съблека палтото си и ще направя баня. На Бога може всякога и във всяко време да слу­жите.

Колко богатства има тук на планината, но не ги знаете! Зат­во­рени са с ключ. Не е позволено да се вземат.

Само като служиш на Бога, касите тук веднага ще се отворят.

Картините на Природата са чисти и възвишени, подтикват чо­ве­ка към наука, към изучаване на законите, които управляват Природата.

Сега вие сте дошли на планината, за да научите нещо. Тук вие сте на училище. Ще изучавате растенията, както ботаникът ги изу­чава. Ще ги изучавате както лекаря, за да научите какви ле­чеб­ни свойства се крият в тях. Ще изучавате минералите, както ми­нерологът ги изучава. Ако не можете да изучите външния свят, как ще изучите вътрешния?

Смисълът на живота не е в уединението. Бог е създал хората да работят заедно. Всяка душа е излязла от Бога! Привилегия е да об­щуваш с един човек, с една мушичка, с едно живо същество. При­вилегия е да общуваш с тях, понеже са създадени от Бога.

Като минаваш и навсякъде виждаш работите на Бога, ще до­биеш висше образование.

12, с. 151

 

Всеки ден записвайте новите мисли и чувства, които ви идват от­горе, от Бога. Същевременно записвайте деня, часа, какво е било вре­мето, небето, дали е имало вятър и пр.

Задръжте в себе си впечатленията, които приемате на пла­ни­на­та.

Правете дихателни упражнения три пъти на ден – сутрин, на обед и вечер.

12, с. 273

 

Може да се влезе във връзка с вътрешния живот на рас­те­ни­я­та. Ще отидете при растенията с благоговение и ще мислите най-пър­во за Бога. След това ще разгледате растението, ще мислите за оне­зи сили, които се проявяват чрез него. Ще мислите за съ­щес­т­ва­та, които са изработили тези форми и ще пожелаете те да ви го­­ворят и да ви кажат нещо за това цвете, за неговото значение, за скри­тите сили, които има в него, за лечебните му свойства и вси­чко, как­вото те намират за необходимо. И тези същества ще ви про­го­во­рят отвътре и ще ви кажат нещо за това цвете. Така ще вле­зете във връзка с вътрешния живот на цветята и на другите рас­тения.

12, с. 174

 

Вие сте дошли на планината да научите великите Божии за­ко­ни. Много неща са научили хората, но още много има да учат. От хи­ляди години насам човек диша въздух, но днешният въздух ще вне­се в него нещо ново. Вие не знаете още какво нещо е дишането. Ми­налите вдишки са дали своето, а сегашните вдишки ще внесат в чо­века това, което днес му се дава. Не само вдишките, но и всяка днеш­на мисъл, всяко днешно чувство трябва да внесат в човека не­що ново, което още сега да се приложи. Това, което днес разберете и приложите, е Божествено. Всички останали неща са спомагателни.

7, с. 191

 

Като се качвате и слизате всеки ден по върховете, вие трябва да възприемате по една нова мисъл, върху която да работите през де­ня. Например вземете мисълта: “Слабите трябва да се на­сър­ча­ват.” Това е в реда на нещата. Питам: Ако силните се насърчават, на място ли е това? Същият закон се отнася и до самия човек: Сла­бия в себе си насърчавай, а силния – възпитавай.

5, с. 111

 

Когато се намерите пред голяма мъчнотия, свържете се мис­ле­но с добрите хора по целия свят. Тогава работата, която искате, ще я извършите по-лесно.

12, с. 227

 

Когато се намерите в затруднение, мислете за добрите и умни хо­ра. Това е едно практическо правило.

12, с. 228

 

Упражнение

Поне един час на ден гледайте на хората, като че вие живеете в тях, като че техните страдания и радости са ваши. И после ос­та­ве­те пак да текат мислите ви, както искате. Чрез подобно уп­раж­не­ние всеки ден човек се сближава с другите, обединява се с тях, започ­ва да чувствува единството на цялото Битие, а това води към Лю­бовта.

Всеки човек има една неизменна Божествена черта. За нея го обикни. Когато срещнете някого, напълнете душата му с любов, ду­хът му с красота и радост; да се зарадва той, че сте го срещнали. Ви­диш една пеперудка, кажи: “Господи, благослови я.” Видиш едно дръв­че, кажи: “Благослови го.” И ако има нужда, полей го.

Видиш един извор, кажи: “Благослови го.” Ако има нужда, очис­ти го.

Бъдете като едно цвете, което издава благоухание. Бъдете ка­то слънцето, което раздава на всички своята светлина и топлина.

Наблюдавайте какво действие има вашата любов.

Ако обичате някого и той става добър, Любовта ви е Бо­жес­т­­вена. Ако не става добър, любовта ви е човешка. Божествената Лю­­бов прави човека здрав, силен и добър.

12, с. 241

 

Дъждът днес показва, че всички добри работи, които посеете, ще бъдат полети, за да израснат и плод да дадат. Доброто, което посеете в себе си, ще израсте. Днешният дъжд е велико бла­го­сло­ве­ние за вас. Бог казва, че всичко, което сте пожелали от хиляди го­дини насам, ще бъде благословено, при условие да следвате Бо­жи­ите пътища. Не се страхувайте от дъжда. През пролетта и през ля­тото, когато вали дъжд, излизайте вън да ви намокри добре. Ако сте на пътя някъде, свалете шапката си, нека да се намокри главата ви добре. Този дъжд е благословение за човека. Щом ви вали дъжд, бла­годарете, че сте се окъпали, че сте направили една електрична баня.

Желая ви вашите мисли, чувства и постъпки да се окъпят. Дъж­дът, който иде отгоре, е разумен. Той носи в себе си мощни си­ли. Растения, животни и хора, които са окъпани от този дъжд, се бла­гославят. Повечето хора имат неестествен страх от дъжда, като че са направени от захар. Ония, които са направени от захар, не ги съ­ветвам да правят дъждовни бани. Обаче ония, които са направени от устойчива материя, трябва да правят всяка година поне по де­се­тина дъждовни бани.

9, с. 390

 

Аз бих препоръчал на всички хора дъждовните бани, главно през месеците май, юни, юли и най-много до половината на август. Дъж­довните капки през тези месеци са топли и пълни с елек­т­ри­чес­тво и магнетизъм. Дъждовни бани през останалите месеци не пре­поръчвам. Когато не можете да правите дъждовни бани, добре е да правите бани с вода, която е нагрята най-много до 35–40О, бли­зо до естествената топлина на тялото. Такива са и много от ес­тествените извори. Над тази температура водата има вече раз­те­гателна сила, която не е приятна за тялото. Добре е дъждовните ба­ни да не се правят направо на тялото, но през някаква тънка дреха. Та­ка дъждовните капки развиват особена енергия, която се отразява вър­ху организма благотворно.

3, с. 115

 

Искам да обърна внимание на баните, които правите в езе­рата. Ако искате да направите студена баня, потопете се във во­­дата и бързо излезте вън. Не стойте много време в студената во­­да. Можете и десет пъти наред да се гмурнете във водата, но вед­­нага да излизате на брега. Какъв смисъл има в това, да влезете в студената вода, да стоите там известно време и после да из­ле­зе­те цял замръзнал и разтреперан? При това човек трябва да се къпе в оп­ределени часове през деня, когато в атмосферата има топ­ли, хар­мо­нични течения, които правят и водата такава. Ако се по­­то­пи­те в такава вода, ще изпитате известна приятност, ще се по­­чув­ствате бодър, весел и разположен. Такова къпане вече има сми­съл. Ко­гато искате да се къпете в студена вода, наблюдавайте да­ли още с приближаването си към нея тя ви привлича, или не. Ако ви при­влича, влезте във водата. Следователно има известни ус­ловия при къпането в студена вода, които трябва да се спазват. Тряб­ва да се спазва времето, атмосферните течения и ред още ус­ловия. Спаз­ват ли се тия условия, човек се чувства доволен, раз­положен, че е направил една студена баня. Иначе той ще остане недоволен, ще усеща тръпки по тялото си и ще мисли, че се е простудил.

3, с. 115

 

Ще ви дам една задача: Всеки от вас да се окъпе с топла во­да, като вземе вода от чешмичката. Да видите какви ще бъдат ре­зултатите. Човек трябва да се ползва от Божиите блага.

Трябва да пазим тялото чисто. Тази задача да направят онези от вас, които разполагат с време. Ако не можете повече, направете за­дачата поне веднъж.

Гледайте да се измивате хубаво. Порите ви да бъдат отворени. На вас трябват ред лекции, за да научите какво нещо е обхода, на­чин как човек да живее. Това е цяло изкуство. На планината ще пи­ете само топла вода. Обливайте се с топла вода. По три пъти на ден измивайте краката си с топла вода. Стопляйте водата на огъня. И лицето си мийте тук с топла вода.

Това са хигиенични правила, които трябва да ви бъдат на­стол­ни.

12, с. 39

 

Утре сутринта ще се качим на новия връх, дето разчистихме пъ­тя – там да се помолим и благодарим на Бога. След това ще оти­дем на Бъбрека (V езеро) да измием ръцете и краката си от дъл­гия път. Докато човек търси Бога, краката му са все кални. Щом Го намери, той измива краката си. Измиването на краката, не вън­шно, но вътрешно, представя емблема в човешкия живот. Когато чо­век намери Бога, за нищо вече не мисли. Той всичко е постигнал.

4, с. 155

 

Излизаме на планина, за да се научим как да живеем. През ме­сец април на планината има много прана. На пролет жизнената пра­на е по-изобилна, тогава тя има прилив. Растителността тогава не е така събудена, приема съвсем малко и остава свободна прана, ко­ято минава покрай корените, които се събуждат по-рано отколкото дру­гите части на растението. Тази прана излиза на повърхността. За­това екскурзиите през февруари, март и април са много полезни.

14, с. 208

 

Планината има дълбоко влияние върху нервната система и чер­ния дроб. Влиянието върху черния дроб е в това, че се премахва ло­шото настроение, подобрява се разположението на духа и в ор­га­низ­ма се влива повече прана. Този, който е имал неврастения и други нер­вни страдания, ще се освободи от тях, но планината има друго още по-дълбоко значение. Като се качиш на най-високия връх, не­пре­менно трябва да научиш нещо. Екскурзиите всякога са хубави, те носят живот.

14, с. 209

 

Вие сте дошли на планината да разрешите някоя задача. Както тър­каляте камъните, така трябва да търколите мъчнотията, която се­ди на пътя ви, и да се освободите от нея. Искате ли да знаете как ще търколите мъчнотията си, нека всеки от вас търколи по десет ка­мъка, да видите какво ще стане. Не е лесно да търколите десет го­леми камъка, които седят на пътя ви.

В древността един окултен учител дал на един от мър­зе­ли­ви­те си ученици задача да търколи от някой планински връх десет ка­мъка. Понеже работите на този ученик не вървели добре, той си ка­зал: Ще изпълня задачата, която учителят ми дава, дано ми про­вър­ви. Той се качил на един планински връх и започнал да търкаля ка­мъни. В това време именно един богат човек се качвал на същия връх. За да не падне някой камък върху него и да го удари, той по­гледнал към младото момче и му казал: “Момче, не търкаляй ка­мъните. Почакай да стигна до върха и после продължи работата си.” Момчето послушало богаташа и престанало да търкаля ка­мъ­ни. Щом богатият стигнал на върха, младото момче продължило ра­бо­тата си. След това богаташът му казал: “Виждам, че си бедно мом­че и понеже ме послуша, поемам издръжката ти през целия ти жи­вот.” – Какво показва това? – Че зад всяко противоречие се крие ня­какво благо. В голямо противоречие изпаднал ученикът, когато учи­телят му дал задачата, да търколи десет камъка, но той я из­пъл­нил добре. Следователно който изпълнява Божия закон навреме и на място, той осмисля живота си.

Всичко в Природата е на място. Цветята, изворите, камъните пред­ставят писма, по които всеки може да чете. Ако разбирате на­писаното по тях, вие ще създадете цяла поема. Който разбира му­зиката в нейните естествени прояви, от търкалянето на камъните той може да създаде цяла симфония.

8, с. 69

 

Вчера наблюдавах как двама братя се бяха заели с един опит, не по силите им. Те видели, че един голям камък, тежък около 7–8 хи­ляди килограма, стои точно на пътя, дето се правят гим­нас­ти­чес­ките упражнения, и решили да го махнат от мястото му, да не пре­чи. Питам ги какво мислят да правят с този камък. Те казаха, че искат да го дигнат от мястото му и да го хвърлят в езерото. Ка­то видях колко е голям камъкът, разбрах, че сами нищо не могат да направят, но премълчах, не исках да ги обезсърчавам. Те за­поч­на­ха работата, но нищо не можаха да направят. Като ги видяха дру­гите братя, веднага им се притекоха на помощ. Събраха се около 20 души и започнаха да работят: поставиха лостове, дигаха, слагаха и след 4-часова упорита работа, те можаха да преместят камъка са­­­мо на 1 метър от мястото му. Какво придобиха с този метър? – Ни­­що особено. И без този метър място можа да мине. При това то­зи камък можеше да затисне някого, да причини голямо нещастие. Но всички искаха да преместят камъка. От този пример можем да из­вадим заключението: Срещнете ли на пътя на вашия индивидуален, се­меен или обществен живот големи камъни, не по силата ви, не се стре­мете да ги дигате. Правете опити да дигате малки камъни, теж­ки по 10–20 килограма най-много.

7, с. 118

 

Навсякъде тук нареждайте с камъни разни фигури, думи и из­речения. Това ще ви ползува. Това ще ползва и човечеството, по­неже идеите, вложени във фигурите и думите, ще работят като жи­ви сили във вас, ще отидат да работят и в света.

Всеки един от вас може да направи това, като отиде някъде: да нареди от камъни една разумна фигура. Направете от камъни ко­лело, окръжност и си идете. Има смисъл в това. Може да наредите от камъни един триъгълник, две успоредни линии, да наредите с ка­мъни буквата “Л” или думата “Любов”. И после други ще про­че­тат тези думи. Вие като нареждате така камъни, за два часа ще си по­чинете, а същевременно в себе си ще произведете промяна. Въз­дей­ствайте си възпитателно по този начин.

Във всяко камъче, което е захвърлено някъде, има желание да се мръдне. И като го поместите, то изпитва голяма радост. Ка­мъ­кът сам не може да се мръдне. Като го поклати вятърът или го бут­не някой човек, той се радва. Големите камъни не трябва да се бу­тат, защото има камъни, които са поставени от Природата. Те са пун­ктове. Някои същества преди време са ги поставили.

Къртенето на камъни с динамит е позволено. Има места, ко­и­то се съграждат, има места, които се рушат.

Хората не знаят, че може да се направи услуга на някое ка­мъ­че.

Нека всички места наоколо в тези планини да бъдат пълни с раз­ни фигури и изречения, образувани от нареждане на камъните.

12, с. 196

 

Някой човек иска да ти говори. Ти казваш: “Не искам да го слу­шам. Какво може да ми каже той?” Не, изслушай го и ако този чо­век продължи дълго време да ти говори, пак го слушай, той из­пит­ва твоето търпение.

Ако някой е много тъжен, нека вземе камъни, да ги донесе до мяс­тото, дето ще потрябват, после, като ги погледне, да им каже: “Как прекарвате на едно и също място без движение?” Да се научи от камъните на търпение. Всичко около нас е предметно учение. Има какво да учите.

12, с. 193

 

Знаете ли защо аз проповядвам на канарите? – За да не бъ­дете скържави като тях. Съществува следният закон в Природата: Два еднакви процеса произвеждат обратна реакция. Аз похвалявам ка­мъните, че от толкова хиляди години те държат в себе си едно съ­кровище и никому не го дават. Те са банкери, които малко пари да­ват, но с големи лихви. На глупави хора те нищо не дават. Когато уче­ни хора работят при канарите и хлопат около десетина години усър­дно над тях, най-после канарите казват: “Виж, на учени хора мо­жем да дадем нещо.” Канарите имат една добра страна: своето ни­кому не дават, а чуждото, което са взели, дават. Слънчевата топ­ли­на, която са погълнали през деня, те я дават, всеки може да се пол­зва от нея. Ето защо иска ли човек да приеме слънчева енергия от камъните, нека седне върху тях да почива. Обаче това трябва да става около обед, а не сутрин или вечер. Който иска да възприеме слън­чева топлина от камъните, нека отиде по обед и седне върху тях да се разговаря. Той ще им даде угощение, но и те ще му дадат уго­щение. Значи гишето на камъните е отворено само от 10 ч. преди обяд до 2 ч. след обяд. Всяко друго време те взимат. Щом слънцето за­лезе, те дават всичко, което са приели от него, а запазват своето, ко­ето обаче по никой начин не дават никому.

5, с. 244

 

Сега вие сте дошли на планината да се учите. Това, което нау­чите на планината, другаде не можете да го научите. Ако ви на­карат да носите 40–50 кг камъни на гърба си, вие ще се вкиснете. Вкис­ването е резултат на недоволството. Това вкисване се пред­из­вик­ва от камъните. Значи камъните са кисели. За да се справя с тях, човек трябва да бъде силен, мъжествен. Недоволството е храна за възрастните. Когато човек е недоволен, това показва, че е на­то­ва­рен с много камъни. За да се справи с недоволството си, той тряб­ва да свали от гърба си част от тия камъни и да остави само тол­кова, колкото му е приятно да носи.

8, с. 28

 

Докато хората не дойдат в пълно съгласие с Природата, по­след­ната всякога ще разваля плановете им. Например направете след­­ния опит: наредете камъните на някой връх по ваше разбиране и вижте как ще ги намерите следната година. Догодина като дой­де­те на този връх, ще видите, че Природата е разместила ка­мъ­ни­те, на­редила ги е по свой начин. Както и колкото пъти да нареждате ка­­мъните на планината, Природата все ще ги раз­мества. Тя ще по­­ка­же на хората, които не разбират законите й, че техният ред и по­рядък всякога ще бъде нарушен. Ако става въ­п­рос за ред и по­ря­дък, ние можем да го намерим само в жи­ва­та, разумна Природа. Вън от Природата навсякъде владее пъ­лен безпорядък.

8, с. 171

 

Като разглеждате белите камъни на планината, ще зна­е­те, че те ви учат на безкористие. Светът ще се оправи, когато хо­рата станат напълно безкористни. Черните камъни говорят за го­ля­мото користолюбие на хората. Писанието казва, че човек трябва да се научи да дава. Като се научи да дава, и на него ще дават. Ако взи­ма само, и от него ще взимат. Даването и взимането са два ве­лики процеса в живота. Досега хората са взимали повече, но отсега на­татък трябва да се научат да дават.

8, с. 196

 

Когато сте на планината и я обичате, тя е много чувствителна към вас. Радва се и е отзивчива на вашата обич. Вие отивате на пла­нина, за да научите великите Божии закони. Планината е място за проява на Любовта. За онзи, който разбира, планината има всички бла­га в себе си. В бъдеще храненето няма да бъде тук, а на пла­ни­на­та, където ще се отива с аероплан. И гимнастическите упражнения ня­ма да ги правите на полето, а ще прелитате до планината. Щом се свършите, ще се връщате пак на работа.

14, с. 213

 

Всяка сутрин през всички годишни времена правете шестте гим­настически упражнения. Те действат много добре върху мозъка, сим­патичната нервна система и дихателната система.

12, с. 277

 

Ако някой иска да отиде поне за няколко дена на планината, той трябва да се присъедини към група. Когато хората отиват гру­по­во на планината, всеки носи по нещо със себе си и по този начин за­доволяват нуждите си. Колко може да носи един човек? Ето защо ние дохождаме до закона за Цялото и за неговите части, според кой­то всеки човек има право да живее за себе си, ако едновременно жи­вее и за Цялото, т. е. за колективното съзнание.

10, с. 4

 

Като ученици вие трябва да учите, да работите съзнателно, за да се ползвате от силите, които се крият в живата Природа. На­при­мер в пръстите на ръцете ви се крият ред енергии, които можете да използвате навреме. Ако ви липсва благородство, погладете по­ка­залеца си, да се свържете с енергиите, които текат през него. Чрез този пръст вие ще възприемете енергии, които идат от Юпитер. Ако ви липсва справедливост, свържете се с енергиите на средния пръст. Ако не сте разположени, погладете малко безименния си пръст. Няма да мине много време и вие ще усетите, че ставате ве­сел, разположен по дух. Достатъчно е да сложите няколко пъти сред­ния си пръст, добре измит, в чиста вода, за да приеме водата енер­гиите, които изтичат от него. Ако изпиете тази вода, раз­по­ло­же­нието ви ще се подигне. Това са особен род лекарства, които се кри­ят в самия човек.

8, с. 70

 

Ще ви дам две упражнения:

Наблюдавайте през деня синия цвят на небето.

Когато наблюдавате синия цвят на небето, трябва да мислите, че всичко в света има свой смисъл. Чрез това упражнение можем да станем по-възприемчиви за мислите, които идат от слънцето, за ра­зумните влияния, които идат оттам. През време на това уп­раж­не­ние, като направите връзка със синия цвят, вашето състояние ще се измени.

Второто упражнение е: Вечер гледайте звездите и мислете, че целият всемир е пълен с разумен живот. Разумни същества пъ­ту­ват от една слънчева система до друга.

12, с. 276

 

Когато правиш екскурзия, не е все едно дали си излязъл в чет­въртък, петък, или в някой друг ден. Защото всеки ден си има свое предназначение. Ако искаш въображение, избери понеделник; ако си малодушен, мекушав, избери вторник; за остър ум избери сря­да; ако искаш да развиеш нещо благородно, възвишено, избери чет­въртък; петък е под Венера и ако искаш да облагородиш сърцето си, избери него за екскурзия.

14, с. 211

 

Днес е вторник. Ние нарекохме този ден – ден на доброто. Сле­дователно днес трябва да правите само добро. Марс е свързан с този ден, затова трябва да воювате. С какво ще воювате? – С ра­бота около палатките си, с чистене, с пране на дрехите си. Както пла­нетите оказват влияние върху дните, така и хората си влияят едни-други. Това влияние се забелязва особено, когато хората се съ­бират по много на едно място. Някои от разположенията и не­раз­положенията им се дължат на взаимното общение между тях. На­пример, ако хвърляте нечистотии на някое чисто място, то не­пременно ще започне да мирише. Тъй щото каквито са резултатите във физическия свят, такива ще бъдат и в духовния. Ето защо вси­чки проповедници на миналото и на настоящето са пре­поръчвали и сега препоръчват абсолютна чистота. Без чис­тота – лична или обща, никакво развитие не може да има. Чис­то­­тата е първо и необходимо условие за правилното развитие на чо­века.

12, с. 206

 

Днес е сряда, ден, в който не се сяда. Ако човек седи, ако не хо­ди и не се движи, той ще пострада. Срядата някои я наричат рада, ко­ето означава възприемане, работене. Следователно сряда е ден на мисъл, на работа, на учене. Който не разбира това, за него срядата е ден на почивка. Кога почива човек? – Когато е ходил да воюва. Във вторник човек воюва, а в сряда почива, лекува раните си. Не, то­ва не е сряда. Сряда е ден на учене, на изкачване по високи места, на пиене чиста вода, на ядене чист хляб. Сряда е ден, в който човек се учи как да се моли, как да постъпва, как да се сприятелява, как да забогатява и т. н. Не знае ли човек тия работи, никаква сряда не съ­ществува за него.

5, с. 53

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...