Jump to content

Екскурзия на Витоша на 11 май 1937 г.


Recommended Posts

ЕКСКУРЗИИ НА ВИТОША

 

Екскурзия на Витоша на 11 май 1937 г.

 

След Паневритмията се събрахме около Учителя.

 

- Ние сме сега в „онзи свят". Тук има много скъпоценности, но не ги виждате, защото, ако ги виждате, ще искате да вземете.

 

Някой път, когато сте скръбни, това не е ваше състояние. Понякога децата си играят - едното от тях като заспи на леглото, другите деца го зашиват за леглото и като се събуди, вижда се зашито за леглото. И вие така - ако не правите молитва и не се ограждате при лягане, във време на спане, тъй като нямате будно съзнание, тъмните духове ще ви зашият за кревата и като се събудите, виждате се зашити, т. е. с кисело настроение, с отрицателни, лоши мисли и чувства. Значи, вързани сте.

 

Всичките ви несрети са все за ваше добро. Като мине време, ще видите, че те са все за ваше добро.

 

Обичай Господа, за да те обичат и хората. Ако не обичаш Господа, хората не могат да те обичат. Като обичаш Господа, хората ще кажат: „Ние Господа още не можем да обичаме, но теб ще обичаме и ти ще ни научиш как да обичаме Него".

 

Вие наричате любов това, което не е любов, а същността на любовта не засягате. Все едно, да туриш В една кутия бонбони и да се радваш на кутията, а не на бонбоните. Кутията е на място, но сама по себе си тя нищо не допринася.

 

Господ ти казва да направиш това или онова. Започни да правиш това, което Господ ти казва да правиш и твоите работи ще се оправят. Това е закон за оправяне на работите.

 

Някой човек идва при теб и ти не искаш да го приемеш. Тогава и Господ няма да те приеме. Слушай Господа, за да те слушат и хората.

 

*

 

Учителя държеше в ръцете си книжката „Линиите на природата". Той я посочи и каза:

 

- Трябва да знаете как да предадете на хората съдържанието на тази книга. Там е изкуството.

 

Един брат каза:

 

- Днес някои хора искат да обяснят природата механически.

 

- Явленията в природата не са механични. Зад механичното стои Разумното, което работи в цялата природа. Да приведа един пример: Едно дете се навежда на една страна, защото иска да посегне да вземе някой предмет. Значи разумното в него е причина на неговото движение. Също така зад духането на вятъра, зад растежа на цветята, зад движението на небесните тела има нещо разумно.

 

От хората в една месност можеш да познаеш, дали текат реки в тази месност, дали текат от лявата или от дясната страна и в какво направление текат, дали към изток, запад, север или юг. Защото върху характера на хората влияят не само формите и линиите на долините или планините, но и течението на реките, тяхното направление. И обратното е вярно: от реките можеш да познаеш какъв характер имат хората, които живеят край тях.

 

Човек върши несъзнателни движения, но те имат смисъл. Когато си турите показалеца на горния край на челото - отстрани, то значи, че искате да разсъждавате върху нещо (виж във фигурата точка „а").

 

Когато си турите показалеца отстрани на челото, малко над слепите очи, значи искате да смятате нещо (виж във фигурата точка „б").

 

Когато искате да си спомните нещо, турете си пръстите на двете ръце към средата на челото и ще си спомните (виж във фигурата точка „в"). Например видял си един човек и не можеш да си спомниш, къде си го виждал. Туряш си там ръцете и си спомняш.

 

Вие си туряте показалеца за малко време и го сваляте скоро, а трябва да го държите по-дълго време. Дръжте го, докато ви дойде някоя идея в ума.

 

Вие правите тия движения несъзнателно, но изобщо трябва да се стремите да превърнете несъзнателните движения в съзнателни.

 

При физиогномиката и изобщо при живата геометрия трябва да се знае следното.

 

Колкото една линия е повече огъната, толкова центърът й е по-близо (виж фигура А). И колкото е по-малко

 

огъната, центърът й е по-далеч (виж фигура Б).

 

Като играете Паневритмията, не я изпълнявате с общ ритъм. У Всинца ви центърът на Времето е различно развит. А В природата има общ такт, общ ритъм.

 

Когато при Паневритмията правите обливане, то като си вдигнете ръцете нагоре, при слизането им допрете ги до горната част на главата. Тази горна част на главата е важна. Трябва ви цяла философия за гимнастическите упражнения.

 

Една сестра запита:

 

- Как да гледаме на плача?

 

- Плачът е благословение за човека. Вие не знаете да плачете. Оставете се да си поплачете свободно, да плачете на свят. Плачът е благоприятно време. Нали земеделецът като вали дъжд отива да сее. Като почнете да плачете, вие сеете. Свържете се тогава с невидимия свят, с Божествения свят.

 

Един брат или сестра се намира в големи мъчнотии и плаче. Изпрати му една мисъл на подкрепа, изпрати му една добра мисъл и същевременно иди близо до него, незабелязано и остави един ценен дар. Той като види този дар, ще се чуди откъде е дошъл. Но остави такъв дар, от който той има нужда. Ако е в материални мъчнотии, остави при него незабелязано една златна монета. Ти го питаш защо плаче - не, остави му златната монета.

 

За онези изпити, които му дава Провидението, човек да бъде благодарен! И трябва да ги издържи. Ние си създаваме ненужни страдания. Има страдания, които са нужни, а има страдания, които ние ги създаваме.

 

Един брат попита:

 

- Когато пътят се раздвоява, как да познаем кой път да вземем?

 

- Щом влизаш в един път, в който светлината се намалява, върни се назад. А щом влизаш В един път, дето светлината се увеличава, Върви напред.

 

Щом Влизаш В една Вода, дето дълбочината се увеличава постепенно, Върни се назад. А ако дълбочината се намалява постепенно, Върви напред. В случая под „Вода" разбирам астрални чувства. Много хора се давят В чувствата. Астралният свят е Воден. Трябва да имаш лодка, за да излезеш от единия край на другия.

 

Изгубил си едно перо и като го намериш, се радваш. Радостта се дължи на това, че си придобил нещо. А скръбта се дължи на това, че си изгубил нещо. Турил си го някъде и си забравил къде. Ще седнеш и ще си спомниш.

 

Животът е красив и Всеки ден за Всеки човек има специално благо, което Бог е определил. И човек трябва да си отваря очите, за да го вземе.

 

След това Учителя посочи книгата „Линиите на природата" и каза на една сестра:

 

- Кажи от тази книга коя страница искаш да прочета и кой ред.

 

Сестрата каза: „16 стр. 12 ред". Учителя прочете:

 

„Щом не си доволен от този ред в света, тогава ти си създай един друг свят".

 

Пак попита друга сестра, тя каза: „15 стр. 7 ред." Учителя прочете:

 

„Когато човек се храни правилно, той ще мисли как е създадена храната, ще мисли за съществата, които са я приготвили и така ще може да използва тяхната енергия."

 

Друга сестра посочи 25 стр. 7 ред:

 

„Който иска да живее правилно, нека проучва и прилага новите методи. Ние не рушим, но градим".

 

Учителя продължи:

 

- Ако дружиш с умни хора, умен ще станеш. Ако дружиш с глупави хора, глупав ще станеш. Ако слушаш умните си мисли, умен ще станеш. Ако слушаш глупавите си мисли, глупав ще станеш.

 

Хранете онази любов, която не изгаря човека.

 

Хранете онази мисъл, която не ограничава човека.

 

Влюбените хора много се натрапват, те правят навреме и без Време услуги. А услугата трябва да бъде направена навреме. Например когато някой си счупи крака и няма кой да му помогне, тогава помогни.

 

Любовта отвън е страшна, но отвътре е още по-страшна. Тогава има огън толкова силен, че можеш да се стопиш. Ако не си нагоден на нейните трептения, ще се стопиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...