Jump to content

Recommended Posts

РАЗГОВОР ТРЕТИ

 

юли

 

В миналия разговор ти казах, че не само с хляб ще бъде жив человек, но с всяко слово, което из­лиза из устата Божия. Това е една истина. Всяка душа има нужда да се храни със словесното мля­ко на Истината, която е животворящия огън. Та­зи храна е тъй потребна за вътрешния живот, как­то храната за този временен живот. Душата с жи­вотворящото си действие придобива пълнота, кое­то води към съвършенството. Както храната на тя­лото има за цел не само да подкрепи и достави си­ла на тялото, но тъй също да му помага и да се ле­кува от недъзите, които случайно или непредвиде­но са влезли в организма му. Здравата храна има предназначение, ако самият организъм не е повре­ден или покварен, да изпъди нездравословните ве­щества, като ги замести със здравословни. Така е със Словото Божие, то има предвид да освободи душата от всичко лъжливо и измамливо и да я за­пълни със здравото учение на живота, който е виделина и веселие на сърцето. Както при временна­та храна човек трябва да чувства глад преди да се храни, тъй е и при духовната. Но не само той трябва да чувства потреба, но в същото време да отбира своята храна, да не би по някой непредви­ден начин да се нахрани с известна храна, която може да го повреди. Тъй както при вземането на веществената храна промисълът е турил посредст­вом свои установени закони на света предпазител­ни средства у самите человеци, тъй също и в ду­шата има такива взети мерки и даже по-добри, за да може всеки, който иска да се предпази от едно измамливо учение, от една престорена истина, ко­ято има видът на истината, но не и същността. В света има много учения, но само едно от тях е съ­ществено и съставлява храна за душата и другите са или лъжливо съвършени, или пък съставляват само един вид развлечение на ума, като не му да­ват време да се погрижи за себе си, за доброто на своята душа. Ето опасността на человеческия жи­вот. Человеците мислят, че имат истината и че са учени от нея, а пък в действителност аз виждам техният живот е отпаднал, той е заразен от глава­та до петите с пороци. Това е една очевидна исти­на, че тук в това има примесена някаква измама, другояче това не би се забелязало. За да се изле­кува раната, трябва да се прибегне до подходящи­те лекарства. Тия лекарства за душата са истини­те Божии, които се дават във вид на заповеди, да не прави това, да не прави онова - просто да не правиш никакво зло дело и да помислиш лоша ми­съл, защото в тия неща седи отровата на пъкъла. Бог от своя страна, като знае всичко и е всемъдър, казва пак в положителни заповеди кое трябва да се прави според неговата воля. Той е казал много кратко: Да любиш Господа Бога твоего и ближ­ния своего както себе си. А като приемеш любов­та като една върховна заповед, тя само по себе си има тази сила, че може да ни разтвори всичките добри пътища и да ни покаже в какво седи вър­ховната добродетел, която е едната страна на на­шия сърдечен свят. А знаеш ли защо ти говоря за нашия, защото щом се приеме любовта като закон и като върховна добродетел, тя става на всинца ни обща връзка и ние не сме вече чужди един на друг, но ближни. И да не ти се вижда чудно. Ето тая любов на Господа твоего ме е изпроводила да ти говоря и да разменя Господните мисли с твоята душа, да те укрепя, да те повдигна духом да гле­даш и виждаш това, което до сега не си виждал, и да разбереш това, което не си разбрал. А при то­ва разбираш ли каква голяма тайна лежи пред те­бе - тази любов, това мое присъствие, този мой го­вор с твоята душа. Аз виждам и познавам, че ти още се двоумиш, някакво съмнение прониква още в твоята душа дали това е истина или не. Ти се бо­иш от мене да не би да съм някакъв призрак по твоята душа или пък по твоето въображение, но истината, която аз полагам пред тебе, е тази: опи­тай ме и ще ме познаеш, че съм благ и благоутробен. Повикай ме и аз ще ти отговоря и ти ще ме познаеш. Може ли детето, което е приемало тол­кова пъти храна от майка си, което е слушало тол­кова пъти нейния глас, да се съмнява в нея. Не казвам, че това е невъзможно, но ти, който си при­емал от Бога толкова добрини и си слушал толко­ва пъти неговия глас, все още се съмняваш в него­вото присъствие и мислите на сърцето ти те блаз­нят. И нека да ти кажа чисто и ясно, да знаеш, че аз зная защо любовта ти към Бога не е съвърше­на. Ти говориш за него, но не си готов да сториш всичко за него. Ето, това е то, което те обърква те­бе, твоето двоумение. Днес едно мислиш, утре дру­го. Днес едно чувстваш, утре - друго. Вярата ти е слаба. Ако тя би била толкова голяма, даже кол­кото синапово зърно, тя би извършила чудеса. Помниш ли думите, които съм аз казал на друго място в Словото Божие, че съвършената любов из­пъжда вън всякой страх. Това съм го казал на уче­ниците Христови, това го казвам и на вас. Вие всички сте ученици Христови. Разликата помежду ви е само разлика на времето. Ето, пак виждам, че твоето сърце се смущава, вие като че ли усещате някаква вътрешна болка. Що те е грижа какво хо­рата ще мислят, не е ли по-важно за тебе какво Господ ще мисли за тебе или ти още искаш да си под бремето на человечески предания и заблужде­ния. Не се мами. Словото Божие от человечески тълкувания не се мени. Словото Божие, който го разбира, трябва и да го върши, ако не, той е из­ложен да стане жертва на лукави измами. Защото онзи, който е разбрал Словото и не иска да го из­пълни, понеже се съмнява, че то не е приложимо и е неизпълнимо, като почне да го гризе съвестта му, той ще си състави хиляди тълкувания, които не са друго нищо, освен едно извинение да изнасили ис­тината и да успокои пак изново себе си, че тъй не трябва да се разбира еди кой си стих, ама друго­яче, и то защо? - Само да се избави от истината, която го заставя да стори това, което той е разб­рал от Духът Божии. Ето злото на църквата, ней­ните тълкувания и извъртания на Словото Божие. Когато Исус ходеше по земята, той изказа слова­та Божии толкова ясно, щото който ги чуеше, да не можеше да каже, че не ги е разбрал. И затова именно той дойде от небето, от лоното Божие, той Господ сам, който беше самата истина, да говори и свидетелства за самата истина, която беше той сам, скритият и съкровеният Господ на мира. Как­во по-добро свидетелство може да се даде на теб или на другиго, освен това. Когато дойде слънце­то на живота, какво по-добро от това свидетелство може да се даде някому, който вярва. Не е ли са­мата светлина и топлина, която всеки усеща и чув­ства, най-доброто свидетелство за истината. Не­съмнено, когато някой почне да чувства виделина­та Божия и да усеща неговата любов в душата си, не е ли това едно свидетелство, че Бог е посетил тази душа, че е открил вече своето присъствие по един непосредствен и вътрешен начин, има ли вече място за съмнение и колебание за Божието при­съствие? Не. Аз, който присъствам и който ти го­воря сега на теб, не съм ли най-доброто свидетел­ство, което Бог ти дава лично. Аз зная, ти си чел Словото Божие много пъти и си казвал добре, то­ва е истина, което се говори тук, но то се е говори­ло и писало преди толкова хиляди години от человеци, подобни на мене в много отношения, пак съм­нението прониква в твоето сърце и ти тайно си каз­ваш, да не те чуе никой, дали това не са измисли­ци техни, приписвани на Бога. О, приятелю, защо мамиш себе си и защо се пресилваш към духа на неверието. Този е един таен грях, много таен, кой­то никой не вижда. Ти мислиш, че не си извършил нищо лошо с това никому. Злина си сторил, като си допуснал тая мисъл да се загнезди и да стане една пречка на живота ти. А с това ти си огорчил Бога, като не му се доверяваш, като постоянно го пъдиш от душата си с тези твои тайни грехове. Не прави вече това. По-добре е да вярваш, отколкото да не вярваш. Странно ли ти се вижда това? Не ти ли е по-приятно да гледаш, отколкото да си зак­риваш очите? Не ти ли е по-угодно да слушаш, от­колкото да си затуляш ушите? Ти с твоето и най-малко съмнение, не си ли затваряш сърдечните очи против Бога и казваш: той може да не е тука. Ти с твоето двоумение си затуляш ушите и казваш на себе си в тайно: той не говори, аз не го чувам и не съм убеден, че това е той. Ето това е то мъд­рост. Ти си затваряш като человек очите и казваш на себе си: аз не виждам вече никого. Ти си зату­ляш ушите и казваш: аз не чувам никого. Като постъпваш така, доказваш ли с нещо положително, ти просто вършиш една лукавщина, една измяна над себе си и над душата си по вътрешни лоши внушения. Ти можеш да затвориш очите си и да запушиш ушите си кога отиваш към една яма и да мислиш в себе си, че я няма, но щом паднеш в нея, ще се принудиш най-после щеш не щеш да си от­вориш очите и да си отпушиш ушите, да видиш и чуеш къде си, щом почувстваш тази вътрешна неизцелима болка на падането. Аз ти казвам като на приятел, че каквото и да правиш, както и да пос­тъпваш, Бог е близо и те гледа що вършиш. Не можеш да скриеш от него нищо. Внимавай прочее. Аз ти говоря - това е неоспорима истина, аз при­съствам. Ще повторя това, което съм казвал на мнозина по-преди: който ме следва, няма да ходи в тъмнина. Знаеш где се намират тия думи. Аз съм дошъл да те науча да ги разбираш и да хо­диш в тях.

 

Тъмнината всичко разваля. Тя е опасното мяс­то на живота. Да ходи някой в тъмнината, значи да е изгубил всичко, което хубавият Божи свят има. Да ходи някой във виделината, значи да е придобил всичко, което този свят притежава. Раз­бираш ли ме какво ти говоря? - Зная, че ме раз­бираш. Ако беше от онези, които не искат да раз­берат, аз не бих дошъл да ти говоря, но ти искаш да разбереш и затова ти говоря и зная, че чуваш. Обърни лицето си към Бога и помоли му се и ще приемеш вътрешна благодат на познания. Защото е казано, които Бог научи, няма да имат нужда друг да ги учи, за да познаят истината. Но Бог ще ги поучава в закона си всеки ден. Той има хиляди начини, по които може да предаде своята истина. Отвори сърцето си и дай място на Господа да вле­зе и да се въдвори напълно в твоята душа. Доста­тъчно е вече времето, което е изминало в съмнения, двоумения, колебания и хиляди други извинения. Сега е вече време благоприятно, ден избран и пос­ветен Господу, в който ти трябва да му служиш тъй, както е нему угодно. Това аз ще те науча и ще отворя път широк да ходиш и изпълняваш во­лята Господня. Виждам, че те смущават думите ми. Дръж съвестта си чиста, да не те смущава ни­що. Земята е Господня и всичко, което е по нея. Тогова, когото Бог не осъжда, никой друг не може да осъди. Аз днес ти говоря и да знаеш това и да го пазиш в сърцето си. Силата е от Бога, и тя се показва в твоята немощ. Ето, аз съм, който ожи­вявам Словото Божие и всяко сърце, което го при­ема. Този Истии, който ти диктувам тайните на царството Божие, и всяко сърце, което го приема и проумява, е мое чадо. Аз те следя навсякъде и те пазя във всичко и ти давам своята благодат да растеш и да се усъвършенстваш в познанието на моето Слово и желая да си подобен на Този, кой­то е виделина и добродетел всякога. Тогава Гос­под ще се весели и ще направи жилището си у теб и там ще живее винаги. „Земята и небето ще преидат, но моите думи няма да се изменят, защото аз съм Бог живии, моето Слово пребъдва във век и аз го оживявам в род и род, за да ме знаят и да ми се боят всички."

 

3. Не съм те измамил, нито съм те излъгал, говори Господ, но те опитах, за да те позная верен ли си и дали ще ходиш по съветите ми, и дали ще из­пълняваш заповедите ми, които ти предлагам. Хо­ди в пътя ми и не бой се. Изпълнявай думите ми и ще познаеш, че съм благ и благоутробен и ще опиташ моята верност, че е неизменяема. Положи търпението в душата си и ме чакай, докато се об­лека в силата си и застана да се съдя за правдата си. Ей, казвам ти, ще въздам всекиму според де­лата му. Няма да се забавя в пътя си, в който ме чакат, ще се явя и ще ти помогна на време.

 

 

5 декември 1904 година - Ти, в когото се движим и жи­веем ден чрез ден, изпроводи твоята мъдрост отго­ре да ръководи стъпките ми и да осветява пътя ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...