Jump to content

ІV. ЛЕЧЕНИЕ НА БОЛЕСТИТЕ


Recommended Posts

ІV. ЛЕЧЕНИЕ НА БОЛЕСТИТЕ

1.Общи принципи на лечение

 

•Имало е, и сега има, па и за в бъдеще пак ще има методи за лекуване.

Съвременните лекари, съвременната наука има всичкото добро желание да

лекува, но Природата е скрила своите методи. Тя е много строга към всеки,

който би употребил един неин метод.

Съществуват няколко начина за лекуване на болните. Единият начин е

лекуване от Природата. Оставете болния на Природата, няма да се мине

много време, и той ще оздравее. Този начин е най-добрият. Вторият начин е

лекуване от лекар. Ще дойде лекарят, ще препоръча някакво лекарство и

след известно време болният се подобрява. Обаче има и трети начин на

лекуване - Божествен. Там болният оздравява моментално. (60, 49)

•Ако проследите положението на болния, ще видите, че три фактора

вземат участие в оздравяването му: Природата, лекарят и самият болен.

Природата дава на човека помощ петдесет процента, лекарят - двадесет и

пет процента, и болният - двадесет и пет процента. Последен има думата

болният. Ако той не вземе участие в лекуването си, помощта на Природата и

на лекаря ще пропаднат. (127, 129)

•Законът на необходимостта разрешава двадесет и пет процента от

човешките мъчнотии; законът на Свободата разрешава също двадесет и пет

процента от мъчнотиите, а законът на Природата - петдесет процента. Ако

болният приложи и трите закона, в скоро време ще оздравее. Според първия

закон, той си е сам лекар, затова ще си помогне двадесет и пет процента;

според втория закон, ще прибегне до лекар, който ще му помогне двадесет и

пет процента, и най-после, като се остави на Природата, тя ще го лекува

петдесет процента. По този начин той ще оздравее напълно. Ако болният се

остави сам на себе си или само на лекаря, ще се излекува отчасти. Обаче

болният и лекарят трябва да призоват на помощ и Природата, тогава

лекуването е сто на сто рационално. (15, 54)

•Болният пита как ще оздравее. Три неща са нужни за оздравяването:

здрава храна, чист планински въздух и светлина. (12, 95

•Най-мощното лекарство е светлината. Най-мощното лекарство е

въздухът - диханието на Бога. Най-мощното лекарство е хлябът - Божието

слово. С тия лекарства си служат и растенията. Лечебните свойства на

растенията се дължат на светлината, на въздуха, на водата и на храната,

които те възприемат. Ако бъдещите лекари възприемат моята система на

лекуване, ще имат добри резултати. Един лекар ще бъде проводник на

светлината, друг - на въздуха, трети - на водата, а четвърти - на храната. Ако

човек не е сладък като плодовете, мек като водата, подвижен като въздуха и

светлината, нищо не може да придобие. (17, 55)

•Ако лекувате някого по Божествен начин, ще прилагате такива методи,

които отговарят на неговия организъм, т.е. между методите, които прилагате,

и неговите енергии да има известно съответствие. При това ще започвате от

слабите методи и постепенно ще вървите към силните. Какъв метод ще се

69приложи към даден човек, това зависи от степента на неговото развитие.

Някои се лекуват с лекарства, с вода, с баене, а други - с вяра. (15, 20-21)

•Днес ние не можем да употребим всичките окултни методи, защото

има такива окултни методи, които, ако ги приложите, знаете ли какво би

станало? - Вашият организъм мозъкът ви, мускулната ви система,

артериалната ви система, нервната ви система няма да издържат, не са

пригодни. Индусите имат специални методи, които прилагат, но те с хиляди

години са се упражнявали върху тях. Например един от тия методи е методът

на йогисткото дишане, който западните народи не може да употребят. Тия

методи са изкуствени, но ние имаме други, естествени методи. Бялото

Братство си служи с тия естествени методи, които са отлични. (68, беседа 24,

14-15)

•За всеки човек има по седем-осем начини на лекуване. По духовен

начин само някога може да се лекува човек. Малцина хора могат да се

лекуват по духовен начин. Кои хора? - Само тия, у които няма абсолютно

никакво съмнение. Те трябва да имат пълно доверие към тебе, пък и ти ще

бъдеш абсолютно искрен към тях. Няма ли това доверие и тази искреност

помежду им, никакво духовно лекуване не може да има. Тогава ще приложиш

един от методите на Природата - водата, билките и др.

Освен този метод за лекуване има и трети метод. Той е музиката.

Съберете се няколко заедно и употребете музиката като средство за

лекуване. (69, беседа 10, 24-25)

•За да оздравее, болният трябва да пречисти кръвта си. Сам той

трябва да се заеме с тази работа. Как? - Като диша чист въздух, като излага

гърба си на Слънце и яде чиста, здравословна храна. Има и други методи за

пречистване на кръвта. От човека зависи какви методи ще приложи, за да

пречисти кръвта си, не в продължение на месеци и години, но в един ден.

Обикновено човек си служи с един или друг метод според съзнанието си. (101,

31)

•В болния всякога липсва нещо. Щом се внесат тези елементи в него,

той веднага оздравява. Така и Христос лекувал. Той предавал на болния

нещо от Себе си. Ако искаш да лекуваш, трябва да излезе сила от тебе. (140,

86)

•Тялото съдържа сила вътре за лекуване и когато тялото изгуби тази

сила, никакъв метод не може да ви помогне. (124, 52)

•Всички помощни средства за лекуване са скрити в човека - от него

зависи да ги изнесе навън и да ги използва. В това отношение човек

представя склад от запасни сили и енергии, които чакат момента на своето

проявяване. (30, 128)

•Закон е: който иска да се лекува, трябва да бъде абсолютно чист - и

физически, и духовно. Той трябва да има непоколебима вяра в онзи велик

закон, който работи в света. (63,1 66-167)

•Защо някой се лекува мъчно? Защото Разумната Природа очаква

деня, когато той ще повярва. Всичко зависи от вашата вяра. (60, 151)

•Лекуването не седи в това да освобождаваме хората от техните

болести, но да им дадем начини, методи да запазват своето здраве. (111, 291)

•Ако в някои отношения самата Природа ви противодейства, тя ще ви

покаже и изходен път при това положение. Ако тя ви създаде известна болест,

70същевременно ще ви покаже и лекове, ще ви покаже и някои пътища, които

могат да ви спасят. (65, беседа 14, 77-78)

•Умът знае причините на болестите, но не може да ги лекува. Душата

лекува болестите. Достатъчно е да пожелае тя да излекува една болест, за да

постигне желанието си. Обаче, умът, и да желае, не успява. Умът се проявява

повече външно, а душата - вътрешно. Една от проявите на душата е

интуицията. (7, 263)

•Който разбира законите на Живота, при най-тежката болест може да

увеличи жизнените сили на организма си и да надвие болестта. (54, 23)

•Коя е причината за болестите? Отслабването на жизнената енергия в

човека, при което тя се превръща в потенциална или пасивна. Следователно

лекуването на болния има предвид превръщането на потенциалната енергия

в кинетична. Това се постига чрез различни лекарства или действия, които

възбуждат пасивната енергия. (15, 20)

•В медицината има две теории: алопатия - за максимални дози, и

хомеопатия - за малки дози. При малките и разредени дози може да имате по-

големи резултати. Закон е: при малките усилия имате същите резултати, както

при големите. (133, 290)

•Съвременните лекари си служат, както и Природата, с отровни

лекарства. Те прилагат като методи за лекуване хомеопатията и алопатията, с

които и Природата си служи.

Лекарите знаят, че в човешкия организъм винаги има запас от жизнена

сила, която понякога е инертна и не може да се използва. За тази цел те

дават на болния известна доза отрова като лекарство. Понеже организмът не

търпи чужди вещества в себе си, той започва да се бори, за да изхвърли

отровата навън. В тази борба именно в организма се събужда скритата

енергия и той започва усилено да функционира. Така човешкият организъм се

справя с различните болести. Понякога отровата е толкова силна, че вместо

реакция произвежда спиране на дейността на организма. Алопатиите

поддържат, че външната подбудителна причина трябва да бъде много силна и

дават силни дози лекарства. Хомеопатите поддържат, че външната причина

трябва да бъде много слаба и дават за лекарства силно разредени течности.

Каквато и да бъде външната причина, всички съзнават, че човек може да се

лекува, когато се събуди в него резервната жизнена енергия и се подтикне

към деятелност. Същият метод се прилага и при лекуване със студена вода.

(37, 13-14)

•Има и друг начин за лекуване: да се остави болестта да дойде до

своята криза и оттам да започне слизането и, т.е. изчезването. Във всеки

човек има скрити сили, които трябва да се събудят. Можете ли да събудите

тези сили, положението на болния се подобрява естествено. Ако скритите

сили в организма не могат да се събудят естествено чрез изпотявания, чрез

екскурзии, чрез бани, лекарите прибягват до лекарства в малки или в по-

големи дози. Има случаи, когато лекарят дава лекарства в по-голяма доза,

отколкото трябва, и вместо да предизвика дейността на скритите сили, той ги

спира. (35, 210-211)

•Щом трептенията на организма се повдигнат, човек оздравява. По

този начин се лекуват даже и най-мъчно лечими болести, каквито са ракът;

туберкулозата и др. При това лекуване болният минава през големи кризи.

71Мине ли кризите, положението му се подобрява. Ако издържи първата криза,

последните лесно минават. Те постепенно отслабват, докато най-после

окончателно се прекратят и болният оздравява. Чрез кризите организмът се

чисти от вредните и отровни елементи в него. (35, 211)

•Мнозина се опитват да приложат знанието си за лекуване на хората.

Не е лесна работа да лекуваш хората. Лекуваш някого по известен начин, но

вместо подобрение, настъпва влошаване. Лекуваш едного с един цяр,

оздравява; лекуваш другиго със същия цяр, но положението му се влошава.

Изобщо невъзможно е всички хора да се лекуват с един и същи цяр. За всяка

болест, за всеки човек е нужен специфичен цяр. Колкото болести и хора има в

света, толкова и цярове съществуват. Следователно иска ли да се лекува

правилно, а с това заедно да помага и на ближните си, човек трябва да

изучава онази наука, която разкрива тайните на Природата. (95, 42)

•Питат ме някой път трябва ли лекарите да правят операции на тялото.

Казвам: не трябва да правят, ако тялото е здраво, а ако тялото е болно, има

цирей, лекарят трябва да изстиска тази гной, да направи тази малка

операция. Но ако няма нагнояване, лекарят няма право да реже, нека оставим

Природата да работи, тя може да прави най-голямата операция. (124, 57-58)

•Вярно е, че трябва да се правят операции, но не физически.

Съвременната наука трябва да върви от психическото към физическото.

Методът, с който си служи съвременната медицина и хирургия, не е правилен.

Преди да се отреже крак или ръка от човешкото тяло, първо, трябва да се

намери причината, която е предизвикала болката, и тя да се отстрани. Трябва

да дойде такъв учен, който да знае отколко години се е появила причината за

някаква болка и после да се заеме за отстраняването ù. След като намери

причината за болката, нея да отреже, а тялото да остави непокътнато. Не

трябва да се режат удовете на човешкото тяло. (56, беседа 8, 14-15)

•Чудни са някои лекари, които практикуват гипсирането. Новите лекари

избягват гипсовите превръзки. Първата им работа е внимателно да наместят

счупените кости, които превързват с лека превръзка, да не се движи кракът, и

оставят Природата да довърши работата си. (27, 134)

•Създайте хармонична среда за болния, и той ще се успокои. Който

отива при болен, не трябва да има в себе си никаква дисхармонична или

негативна мисъл, защото болният е крайно чувствителен субект. Неговият

двойник е много разширен. Това разширение произвежда у болния едно

раздразнено състояние, от което се ражда неврастенията. (111, 82)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...