Jump to content

Recommended Posts

300–350

300

Умът.

Бъди Умен!

И при всяка твоя постъпка прецени условията и последствията.

301

Пред изпит.

Бъди спокоен и тих.

Всичко ще мине добре!

302

Три състояния.

Има три състояния в живота на човека:

Едно физическо – там всичко се безпокои.

Друго духовно – там има стремеж към един идеал.

И трето Божествено – там има абсолютен Мир!

Ученикът трябва да е преминал първото състояние.

303

Ученик.

Най-хубавото нещо е човек да бъде ученик!

304

Помощ.

Учителят може да помогне на ученика си само като забележи у него непреодолимо желание към Духовното.

305

Вяра.

Ще упражняваш вярата.

Без вяра умът се колебае. Мощна вяра ще туриш в себе си!

Корените на вярата се намират в миналата вековна опитност на човека.

306

Мото.

С Господа, Който живее в мене, всичко мога.

Помощта не иде от вън; тя иде от вътре.

307

Бурята.

Когато небето се заоблачи и загърми, малките цветенца се радват – влага им трябва. А хората ги е страх, защото нямат вярата на цветята.

Ученикът не трябва да се плаши от бурята, защото и тя е необходима, но да гледа да я използува добре.

308

Светлина.

Скръбта иде вечер, а радостта – сутрин. Когато ученикът скърби, у него е вечер; когато се радва – сутрин.

Влиянията на тъмнината носят скръб, а тия на Светлината – радост.

Когато у него е вечер, да мисли за Бога, защото у Бога е винаги ден.

309

Божественото.

Най-първо ученикът трябва да търси и намери Божественото у себе си.

Тогава той става способен да разбира и познава Божественото у всички.

310

Себе си.

Общественият живот ученикът може да проучи в себе си.

Познаваш ли себе си, познаваш и обществото.

311

Кръщението.

Кръщението е акт на Духа.

То е нещо вътрешно.

312

С Бога.

В Любовта няма страх.

Ученикът не трябва да го е страх от хората, защото той живее с Бога.

313

Църквата.

Църквата на ученика трябва да бъде вътре.

„Храм Божи сте, и Дух Божи живее във вас.“

314

Сила и светлина.

Ученикът като мине през алхимичната лаборатория на природата, ще стане силен; а като мине през пещта ѝ – ще светне, Светлина ще стане.

315

Душата.

Ученикът схваща себе си като нещо отделно от тялото, за да не се съблазни от формите.

316

Учение.

Ученикът се учи по два начина: или го учат, или той сам се учи. Или той си създава условия, за да го учат, или другите създават условия, за да се учи той сам.

Процесът на учението е труден, но приятен.

317

Началото.

По-добре е ученикът да почне с мъчнотии, отколкото с блага. Тъй още от началото ще укрепне.

318

Придобивка.

Във всеки живот ученикът трябва да има придобивка. Той трябва да слуша Духа си. Няма нищо по-хубаво от опитността, която разумният Дух може да даде на човека.

319

Основа.

Ученикът трябва да гледа да придобие здрава основа в душата си, за да разбира живота правилно.

Ученикът трябва да има самоувереност в живота, за да има основа, на която да гради.

Самоувереност има само онзи, когото вълната на Любовта е докоснала.

320

За Бога.

Първото и Велико нещо за ученика е да знае, че Бог е вечна хармония.

Когато я почувствуваш в себе си, Бог те е посетил.

Това са епохални мигове в твоя живот!

321

Стремеж.

Да се стреми към Бога и Истината, това е Великата задача на ученика.

322

Душата и умът.

Душата ти да бъде лазурна, а умът – светъл.

323

Коригиране.

Когато ученикът иска да направи някому нещо, той сам трябва да се постави в същото положение. И ако намери, че е добре, тогава да го направи. Така той се коригира.

324

Цялото Небе.

Ако ученикът се води напълно по Божествените принципи в живота си, цялото Небе ще му съдействува.

Когато човек работи за Бога, за другите – Небето е с него!

325

Мото:

За оня, който върви по Божия закон, всичко съдействува за добро.

326

Молитва.

Само молитвата ще ти покаже разумния начин да изплатиш кармата си по-лесно.

При молитвата трябва да преживееш едно Божествено състояние.

Молитвата е едновременно начин, по който ученикът чрез нея научава каква е Волята Божия.

327

Природата.

Ученикът трябва да има съзнание да не нарушава законите, които действуват в природата. Те са израз на една Висша Разумност!

328

Съзнание.

У ученика трябва да има съзнание да изпълнява винаги Божественото!

Той трябва да дава винаги ход на Божественото в себе си.

329

Енергиите.

Ученикът трябва винаги да препраща енергиите си нагоре във възвишена мисъл и работа. Тогава те развиват неговите висши центрове.

Когато енергиите остават долу, те се застояват, стават разрушителни и предизвикват експлозии.

330

Мислите.

Повдигай мислите си винаги нагоре към Божественото. По този начин се организира духовното тяло.

331

Божественото.

В живота на ученика трябва да се прояви Божественото.

В него е пълнотата на живота.

332

Истини за работата.

Най-голямото благо, което човек има от Бога, е животът.

А най-голямата благодарност на човека заради живота е работата.

Деликатността е плод на зачитане работата на другия.

Който почита – мисли.

Колкото човек е по-внимателен към работата на другия, толкова и невидимият свят е внимателен към неговата работа.

Работи само онзи, който работи от Любов.

Който работи, обича.

И който почита работата на другия, сам работи.

Който разбира, живее.

Смехът понякога показва, че не разбираш. Той е временно развлечение.

Който разбира, мисли!

Който разбира, работи.

„Отец ми работи, и Аз работя.“

333

Отплата.

Когато се постигне у ученика стремеж към Бога, Учителят вече не съжалява за нищо, което е сторил и дал на ученика.

334

Близост.

Има физическа, умствена, духовна и Божествена близост. Истинската близост на душите се гради върху Божествените връзки. Те са единствените трайни, неизменни и вечно усилващи се.

335

„Засади“.

Ученикът трябва да бъде много прозорлив и внимателен.

Има низши духове, които устройват „случайни засади“, и ученикът може да си напакости. Например минаваш покрай някой мост, виждаш ограда, хванеш се о нея, обаче тя е гнила, падне, и ти паднеш с нея заедно.

336

Към Духовното.

Ученикът трябва винаги да одухотворява материалното. Спре ли се на него, ще срещне големи противоречия в живота.

От физическото към духовното!

337

Бог.

Бога най-лесно ще намерим в себе си. Когато ученикът Го намери в себе си, ще стане способен да Го намери и навсякъде около себе си.

338

Материалното.

На земята всичко е преходно. Ученикът не трябва да желае нищо земно. Той ще си служи с букваря и плочата, докато завърши първо отделение; и после ще мине напред, а тях ще остави за другите.

Няма защо да носи със себе си и букваря и плочата в университета.

339

Свещени думи.

– Познаваш ли ме?

Не бой се!

340

Бог.

Докато намираме Бога в себе си, нашият живот е пълен, има смисъл и радост.

Извън Бога има само нещастия и страдания.

341

Бог.

Само в Бога е нашият живот!

342

Развитие.

Гледай развитието ти да върви естествено. Мисълта трябва да расте, но не да презрее.

Мислите трябва да се развиват и да растат, без да се изменят.

343

Действие.

Не всякога Учителят може да говори.

Понякога трябва веднага да действува: когато ученикът разглежда и изучава една бомба, която след две минути ще експлодира, Учителят няма време да му обяснява, че това е нещо опасно, а веднага ще я вземе от ръцете на ученика и ще я хвърли някъде надалеч в пространството! Ученикът ще разбере това едва след като чуе бомбата. И ще благодари на Учителя си, задето не му е говорил нищо тогава.

344

Мистична самота.

Има в човека една мистична самота, в която той се слива с Бога. Това е за оня, който разбира!

Има една свещена област в душата, която е неприкосновена! Нея никой не може да прекрачи.

Тя е свещено място, предназначена само за Бога.

345

Сам.

Учениците могат да живеят сами в своя вътрешен живот само ако живеят в чистота.

346

Пчелата.

Пчелата ще извади мед от цвета; човек ще откъсне цветето, ще го помирише и ще го хвърли. А говедото ще го стъпче.

Ученикът трябва да има метода на пчелата.

347

Светлината.

Ученикът трябва да обича Светлината! Учителят ще му предаде най-Великото чрез Светлината!

348

Чистене.

Всяка вечер ученикът трябва да се чисти – психично чистене, – като обърне ума си към Великата Любов и прекара през нея всичко, което е вършил през деня.

349

Светлина.

Ученикът трябва да се стреми да достигне до оная светлина, при която може да разпознава истинската Любов.

Любовта се показва в най-голямата нищета.

350

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...