Jump to content

Hristo Vatev

Усърден работник
  • Мнения

    8,235
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    180

Image Comments публикувано от Hristo Vatev


  1. Древните Славяни - група от племена, принадлежащи към Индо-Европейската общност - наследници на Славяните от Източна, Централна и Южна Европа.

     

    Славяни - широка група от нации, обединени с общ език и приблизителен произход. Според езиковото разделение - Източни (Украинци, Беларуси, Руснаци), Западни (Поляци, Чехи, Словаци и ...) и Южни (Българи, Македонци, Хървати, Словенци, Босненци, Черногорци, Сърби). Славянските езици принадлежат към Индо-Европейското езиково семейство.

     

    Миграция - великата етническа миграция, която е взела място в Европа през 4-5 век, причинена от нахлуването на Хуните, причинила формирането на брои варварски царства - Готи, Вандали, Бургундци, Франки, Ломбарди и други. Велико разселение на народите е довело до т. нар. Велико Славянаско Разселение.

     

    Голямо заселване на Славяните е било в Европа през 7-6 век, когато Славянските племена по Дунав и дълбоките райони на Балканският полуостров, на юг, на запад за достигнали Елба и Балтическото крайбрежие по североизточното местообитание на Горен Днепър и Волга. Със заселването на Славяните (Великото им преселение, голямото преселение), е започнало разделянето на Славяните на етнически групи, които се асоциират с формирането на модерните Славянски народи."


  2. Emila Ivanova Тези печатни машини са пуснати в производств през 1898 г от Хайнрих Клайер (АДЛЕР) и Акциоинерното Дружестество "Adlerwerke vormals Heinrich Kleyer" във Франкурт на Майн. Системата не е QWERTY, която ползваме ние днес, а AZERTY, която се използва във фернско-говорящия свят. АДЛЕР на немски означава ОРЕЛ - това е емблемата. Хайнрих Клайер е произвеждал мотори и коли, освен пишещи машини с 20 % дял от пазара в Германия. Тази машина е изложена в музеи в Германия и Щатите.


  3. Мистериозната картина

     

    pentagrama.jpg

     

    Освен лечителство, Шлятер проявил сред човечеството и таланта си на художник. Верен на ангелската си природа да притежава и проявява многостранни дарби, той нарисувал и завещал на хората най-магнетичната и реалистична картина на човешката съдба, на Второто пришествие и петте врати на спасение на човека, чиято стойност, като цветово съчетание на маслените бои, като композиция и като езотерично съдържание се равнява на цял учебник по човешка еволюция и същевременно е милион пъти по- ценна и скъпа от шедьовъра на Леонардо „Мона Лиза”.

     

    Картината се казва „Пентаграма” рисувана е в чужбина и е дарена от него,през 1922 г. на Школата на новия Миров Учител в България .Докарана е във Велико Търново в специална дървена рамка с врати и веднага е поставена за духовна работа в молитвената стая в къщата, където се е помещавал Учителят. Неговите ученици записали в спомените си това събитие:

     

    „През 1922 г. се поставя в молитвената стая големият цветен Пентаграм на върха с Учителя. Нарисуван е с маслени бои и с добавени нови символи от славянския художник, ученик на Учителя Ф. Шлятер. Пентаграмът е изпратен в Търново от чужбина. Имал е голяма лечебна сила.”

     

    Едно от чудесата на това изобразително творчество е трансценденталният път на създаване. Мировият Учител и Шлятер нямат физически срещи, но художникът съвсем точно е предал образа му, поставяйки го на централно място в картината – на върха на Пентаграмата, там където му е мястото като Всемиров Учител и като въплъщение на Духа на Истината. Къде и как Шлятер е видял Учителя? И по какъв начин Учителят му е позирал?

     

    Това, което на физическо поле е загадка и чудо, в окултизма има точно обяснение: Не само образът, но и цялата дълбока идея, вложена в картината, са пресътворени чрез откровение, по време на доста астрални срещи на двамата. При срещите художникът е наблюдавал и негласно е използвал Учителя за модел. Така че техните контакти са извън всякакво съмнение. Във физическия свят творческият процес се нарича - откровение по време на видение.Така е и документирано:

     

    „През 1922 г., когато се отваря Школата, в молитвената стая във вилата, където стават съборите в Търново, се донася цветният Пентаграм. Пренесен е в специална плоска кутия с неговите размери. Съвременниците Боян Боев и Борис Николов твърдят, че е бил голям, колкото „една стена.” ...Цветната картина, запазена и до днес е подписана Ф. Шлятер, 1922г. (точната дата не се чете) и има размери, според С. Няголов, 180 /138 см. Шлятер не е известен художник и няма спомени за него. Твърди се само, че е ученик на Учителя, че е славянин и че е нарисувал образа на Учителя в Пентаграма ВЪВ ВИДЕНИЕ .”

     

    Огромна кутия с двойно дъно пренасяща мистериозна безценна картина, обслужваща нуждите на тайнствена окултна Школа, всичко това ни пренася в загадъчен свят на Мъдрост, Божествени Слова и свещени скрижали, в които съзираме още една тайна: Мировият Учител е в България, във Велико Търново; не е напускал страната нито през въпросната 1922, нито в предните две десетилетия. И изведнъж му донасят огромна пратка от далечна чужбина – мистериозна картина, за верността на която Учителят ЛИЧНО СЕ Е ПОДПИСАЛ! Подписът му в голям размер седи в дясната част на картината на централно място. Как е станало това поредно чудо?

     

    Окултната наука дава точен отговор: Мировият Учител се излъчва от тялото си, напуска България и посещава своя приятел Шлятер, като му дава точни наставления за езотеричното съдържание на композицията, след което художникът започва своята работа. Учителят често се излъчва и отблизо следи графичното и цветово нанасяне на Висшите идеи върху платното. Когато картината е готова Учителят отново идва астрално, хваща ръката на Шлятер и чрез нея, физически изписва върху грунта собствения си подпис.

     

    Освен чудото на напълно автентичния подпис, пристигащ при притежателя си от чужбина, можем уверено да разкрием, че картината е изцяло кабалистична, съдържаща всички тайни на антропогенезиса, на Дървото на Живота и на Царството Божие, както и Пътят до Него! Всяка една от изброените тайни е отделен свят, преминаването през който зарежда с огромна магнетична сила. Учителят в разговори и в писма, признава този факт:

     

    „Няма болест, която да не може да се излекува пред тази картина.Това е оригиналът. Този образ да бъде постоянно в ума ви.”

     

    „Вие трябва да знаете, че от Пентаграмата излиза ДИНАМИЧНА СИЛА. Пентаграмата е извор на светлина, от тази форма излиза светлина.”

     

    Който иска да се лекува, или да се зареди със сила, може да потърси и да си купи този шедьовър.

     

    Петър Аспарухов Вангелов


  4. Emila Ivanova Що се отнася до тълкуването на съкращението отгоре, ще си позволя да тълкувам първата част. Целият текст се състои от 3 части. (3) . В първата част виждаме пак троичност в Ум, Сърце, Сила, (3) което е Мъдрост, Любов, Истина.(3) и резултата е Здраве, Щастие, Блаженсвто.(3). В първата част, след Господа, имамме триъгълниче с 1-2-3, което е знак на Троицата Отца, Сина и Святого Духа. ЛЮБИ ГОСПОДА ТВОЕГО е удебелено, като се вижда, че под Господа се разбира колективността (Троицата). Т.е. Господ е едновременно и Отец, и Син и Светия Дух. (На едно място Учителя бе дал разликата между Господ и Бог). И сега моето скромно тълкувание на знаците над текста: "Този е Пътят Към ЗАКОНА на Триединството." .......Триъгълничето е ТРОИЦА, а 3те преплетени кръгчета са ТРИЕДИНСТВОТО. ....ЛЮБОВТА, МЪДРОСТТА, ИСТИНАТА са ТРИЕДИНСТВО.

  5. Emila Ivanova Здравей Христо, Първата дата е написана от Учителя на 21.09.09, а втората дата е от Сестра Савка с обяснението (у. при У)., т.е. в понеделник , в София, на "Опълченска" 66 , ученикът Аверуни е бил при Учителя. И сестраСавка допълнително е написала това върху писмото.

  6. „Ако не приеме Словото, онова, което се надига в този народ ще го разруши.” [65, c. 418]

    „Ако българският народ не приеме това учение, нещо страшно иде за него, няма да кажа какво, но да го знаете. Вие ще видите какво ще дойде. Ако го приемете, ще бъдете един от първите народи.” [67, с. 128]

    „Ако българите имат любов, ще имат велико бъдеще. Ако нямат любов към Бога, ще имат страшно бъдеще, по-лошо от еврейското. И това мнозина ще го видят. Един народ или един човек е толкова ценен, доколкото има любов в себе си.” [28]

     

    „Сегашната епоха е от голяма важност за България. Ако сега България не приеме идеите, които проповядвам, ако пизтърве благоприятните условия, които й са дадени, тогава ще я оставят и тя ще има същите условия за повдигане в най-добрия случай след 2000 години най-малко или при най-лошите условия – след 15 хиляди години най-късно.” [69, c. 298]

    „Казвате – какво могат да направят българите? – Ако приложат Христовото учение, те биха запалили целия свят и биха го освободили.” [44]


  7. Картината, която се вижда на бялото столче в ляво е рисувана от Тошко Мартинов.

     

    http://www.facebook.com/tochko.martinov

     

    Представлява седемте чакри на човек, но за нея той може да разкаже повече. Мога да кажа за Тошко, че той ме въведе така да се каже в Братството и е един прекрасен човек, творец и фотограф, който се радвам, че познавам .


  8. "За вас сега остава следната емблема (посочва на всички Пръчката, разделена на три с четири подразделения43). (Фиг. 6)

     

    Това ще си пазите за вечно възпоменание.

     

    Първото подразделение е Божественият свят, второто – Светът на духовете, третото е човешкият свят, четвъртото – естествата, които има човекът44.

     

    Четирите халки на тази емблематична Пръчка са четирите естества, които има човек. Първата халка показва Божествената частица, която човек има у себе си в началния зародиш. Втората показва Майката, която може да възприема – макрокосмоса, големия свят, духовете, които слизат от Бога надолу, за да работят. Трето иде човекът, Синът на Бога45.

     

    Първата точка – Божественото, втората – духовете, третата – човеците, и четвъртата – животните. И така, второто – душата, третото – интелектът, и четвъртото – животинската природа. Това е то, което се нарича... (г-н Дънов изговори една дума, която не може да се изрече). Но когато се повдигнете духовно, тогава ще можете да произнасяте тия две имена и тогава ще може да ви слушат.

     

    Още: в тази Пръчка имате Света Троица в християнството. Това е вашият закон, по който ще се водите, за да бъдете благоугодни Богу.

     

    Днес присъстват и нашите Приятели, които са тук. И Те са, които съдействат на Веригата.

     

    Това е законът, с който трябва да се управлява България. Тази Пръчка е с шестдесет и един сантиметра дължина. Дървото, от което е направена, е заръчано и изпратено от Рилския манастир и се нарича хвойна. А дебелината на Пръчката е един сантиметър в диаметър.

     

    Имате още една емблема (посочва на всички ни Камичката – меча, остър от двете страни) (Фиг.7). На едната страна на Камичката е нарисуван човешкият знак, а от другата – знакът на Веригата. Това е Силата Господня. С този нож обсаждаме Варна.

     

    За тия работи не е позволено да се разказва и разправя никому никъде. Тези неща са вътрешни – те са емблеми, които трябва да се пазят само за Веригата. Това е единственото оръжие, което се позволява на Веригата да има.

     

    И Господ ви пита благодарни ли сте от всичко това.

     

    Всички отговарят: Да, благодарни сме.

    ...

     

    ГОДИШНА СРЕЩА НА ВЕРИГАТА

    16 август, неделя. Варна, 1909 г.

     

    http://www.bialobratstvo.info/index.php?option=com_content&task=view&id=1093&Itemid=113


  9. Здравейте приятели, с огромна радост искам да ви съобщя една хубава новина. Издателите на личната Библия на Учителя –( Цариградската Библия 1885г.)

     

    Стефан Кирлашев и https://www.facebook.com/profile.php?id=1413031184&sk=wall

    Атанас Везирев https://www.facebook.com/profile.php?id=1158250547

    разрешиха изданието да бъде споделено в електронен вариант, като си запазват авторските права.

     

    Искрено съм им благодарен, че споделиха с нас големия си труд по издаването на Библията и предоставиха тази безценна книга, която е ползвал Учителя в продължение на 22 години ,на която си е правил някои записки и знаци по страниците.

     

    Също така предоставиха и монографията на Петър А. Вангелов, в която се говори за значението и силата на Цариградската Библия, и в нея са извадени и всички странички, на които Учителят е написал нещо.

     

    Ето малък цитат от нея:

    „Върху текстове от тази Библия Учителя изнася хиляди беседи и лекции и провежда разговори с отделни групи братя и сестри в продължение на 22 години. В Библията той е отбелязвал означения и бележки на български, английски, еврейски и староеврейски към съответни стихове, които посочват ду¬ховните сили и енергии, излъчвани от тях, с които, ако се свържем, ще намерим принципите и законите на Битието, написани между редовете на Библията. Това са източници на големи духовни сили.”

     

    Ето и файловете, които те ми дадоха :

    Цариградската Библия 1885г. - http://petardanov.com/Bibl-Uch-150-220.rar

    Монографията - http://petardanov.com/Monographia-Low.pdf

     

    Ако искате да си купите това издание в оригинал, това може да го направите като се свържете със Стефан или на следните кординати, посочени по -долу:

     

    https://www.facebook.com/notes/stefan-kirlashev/цариградската-българска-библия-от-1885-г/204435922940679


  10. "Ползване на цветовете:

     

    1. Когато искаш да помогнеш както на себе си, така и на други, чети

    стиховете на зеления цвят.

    2. Портокалената краска - при разклатено здраве.

    3.Жълтата краска - при религиозни недоразумения. Синята краска е

    за Истината.

     

    Забележка:Преди да започнете упражнението, ако имате някое недоразумение, то прочетете първо розовата краска.

     

    Едно пояснение:виолетовите лъчи са теменужено-морави, които бият към синьо, а аметистовите са морави, които бият към червено.

     

    Допълнение: Когато Учителя е раздавал „Завета на цветните лъчи на светлината“ (първоначално само на ръководителите) (и първите ученици-бел. състав.) е искал специални обещания, нещо като клетва, че ще пазят Завета, ще работят духовно, ще го носят със себе си винаги, да не го дават в случайни и чужди ръце и когато наближи времето за заминаване отвъд, да се даде тази книжка на предана и обичаща душа.

     

    Според д-р Вергилий Кръстев, позоваващ се на лични записки на Учителя, когато последният работи върху книгата „Завета на цветните лъчи на светлината“ в с. Арбанаси, „Христовият Дух се явява пред Него и над Него. Той чува и вижда: „Петре, даваш ли тялото, сърцето си, ума си и ще работиш ли за Мене?“ Отговорът е бил следният: „Слушам, Господи; да бъде Твоята воля както на небето, така и на земята“. Христовият Дух се вселява в Него.

     

    Над Него е Божественият Дух. В Него е Христовият Дух. Той става Миров Учител. Годината е 1912. Година свята и Христова. Мировият Учител управлява Битието и Небитието, управлява Бялата и Черната ложа.

     

    На една от първите страници на „Завета на цветните лъчи на светлината“ са написани инициалите, които се четат така: „Винаги ще съм предан раб на Господа Исуса Христа Син Божий“, 15 август, Търново, 1912 г. От другата страна са нарисувани символите на Божия Дух, Господния Дух и Христовия Дух през времето на Мойсея, на Давида и на Исус Христос. Това е Заветът на Мировия Учител! Накрая е дадена заповедта на Мировия Учител.“ (От книгата „Изгревът“ на Бялото Братство“, София, 1993 г., стр. 636.)

     

    ----

     

    „Ходете във Виделина, 1898-1913“, София 1994, стр. 52"

     

    Източник: „Всемировият Учител Беинса Дуно и Велико Търново” том 1 стр 205


  11. "КАК ДА СЕ УПОТРЕБЯВА КНИГАТА „ЗАВЕТА НА ЦВЕТНИТЕ ЛЪЧИ НА СВЕТЛИНАТА“

     

    Из статия на Боян Боев*

     

    Силата на стиховете от книгата е свързано с цветовете - седемтях цвята на слънчевия спектър.

     

    Когато човек иска да работи върху известна своя добродетел за нейното развитие, или да си помага за лекуване на някоя болест, или да премахне някакво препятствие, или за изглаждане на недоразумения, той ще си послужи със съответните стихове. Всеки цвят е представен на три места в книгата. Завършва се със страница 60 и накрая 62 страница със „Заповедта на Учителя“.

     

    Тази книжка е хубаво да я носи човек със себе си винаги, особено когато пътува или е на екскурзия. Един брат на Витоша си навехнал крака. Като казал това на Учителя, Той го попитал носи ли си „Завета на цветните лъчи“. Братът казал, че не го носи. „Ето причината“, отговорил Учителят.

     

    Тази книжка не се дава на случайни хора, защото може да се злоупотреби с нея.

     

    Да се чете страница 48 - „Отец на Светлините“ - Светлите лъчи.

     

    Как да се четат стиховете от цветните лъчи:

     

    Всеки цвят е даден на три места в книгата. Най-напред се прочитат 1, 3, 5, 6 и 7 страници. След това се намира съответният цвят на трите места, прочитат се и накрая се прочита „Заповедта на Учителя“. Така тази книга действува на човека.

     

    За всеки ден ще се четат следните стихове:

     

    понеделник: зелени лъчи - страници 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 58, 54 до сините лъчи и 60 стр.;

     

    вторник: червени (портокалени) лъчи -страници 8, 9, 10, 11,48,49 и 60;

     

    сряда: жълти лъчи - страници 18, 19, 20, 21, 51, 52, 53 и 60;

     

    четвъртък: сини лъчи - стихове и страници съответно;

     

    петък: розови лъчи - стихове и страници съответно;

     

    събота: виолетови лъчи- стихове и страници съответно;

     

    неделя: аметистови лъчи - стихове и страници съответно.

     

    За лекуване: портокаловите лъчи, обливане с тях.

     

    Силни формули при обливането с портокалените лъчи във връзка с горните стихове:

     

    В о д а к у с т а в а е в о ф о р , к а л а и в и.

     

    Сядаме удобно на стол в стаята, съсредоточаваме се и мислено си представяме, че отгоре, от един душ струи обилна портокалена светлина и ние се обливаме с нея. Мислено, като се намираме потопени в такава портокалена светлина, почваме да четем стиховете на портокалената светлина от страниците 15, 16, 49 и 60. Така прочетени, тези страници имат голямо въздействие.

     

    Най-първо се прочитат краските от страница 48 - „Отец не светлините“ - Светлите лъчи до червените и след това се продължава четенето на стиховете, които са ви нужни за момента."

     

    Източник: „Всемировият Учител Беинса Дуно и Велико Търново” том 1 стр 205


  12. ИЗ ПРОТОКОЛА НА ГОДИШНАТА СРЕЩА ПРЕЗ 1912 ГОДИНА

     

    Стиховете, лъчи на светлината, които се раздават да се четат, Учителя нарича „най-безопасния“, „най-лесния“, „прост“ метод, „метод Христов“, „извадени под Негово (на Христос) ръководство“. И добавя, че метод като Христовия никъде няма да намерят, защото последната врата е Христос. Простият начин за приложение е за тяхно улеснение и те непременно трябва да го приложат.

     

    Резултатите от това упражнение ще бъдат прекрасни, казва Учителя, защото това е метод Христов. Стиховете са дадени за духовно повдигане и усъвършенстване в пътя Господен. Когато човек се съедини с цветните лъчи, започва да твори; и като започне да работи със стиховете, ще има сила. Трептенията на тези стихове образуват краски с разни добродетели. Когато се работи с тях, те въздействат върху сърцето, ума и тялото и доставят онова, което им липсва. Те задоволяват копнежите, които имаме. Помагат ни, ако не можем да обичаме, ако сме глупави, бедни, болни, маловерни и т.н. Освен това със стиховете можем да помагаме и на други хора. А когато влезем в съгласие с всичките стихове, у нас ще се образува нова сила. И едно от желанията на Учителя е участниците във Веригата да образуват една силна вълна от седемте цвята.

     

    Обаче, при всичката простота и полза от метода, Учителя определя условията, при които той ще има успех. Най-важното е „да вървите в пътя, който аз ви препоръчвам (пътя на Любовта), защото само тогава ще можете да се ползувате от упражненията“. А за силата добавя: „Първо трябва да се очистите от греха (съзнателния), за да придобиете силата“. Освен това е важно „да знаем как да употребяваме тия стихове и краски“. Необходимо е „внимателно и благоговейно прочитане. При това „най-първо трябва да възстановите вашия мир“, а ако преди упражненията имат някакво неразположение, да прочетат първо розовата краска. Другото условие е: „Когато видите една краска, не бива да се образува критическо положение и да казвате: Без тази краска не може ли?“ Необходимо е и да знаят в кой ден коя краска да използват, „защото на всеки ден съответства известна краска“. Като начало Учителя им препоръчва да започнат работа с петте основни краски, така както имат пет пръста. А за виолетовата и аметистовата казва, че с тях „много мъчно може да се работи“, защото за тях „трябва да имаме по-високо организиране“. Освен това Учителя посочва на всеки поотделно какво трябва да чете, според нуждите му, и ги предупреждава: „Да почнете да прилагате което можете, защото има стихове за краските, за които някои очи на приятелите не са готови“.

     

    Накрая Учителя казва, че всички, които искат да приложат тези правила, да ги приложат и че Христос иска те да ги приложат, и това е първият урок. Но в случай, че не изпълнят този урок, ще има обратна сила - ще послужи за проклятие.

     

    Много подробно Учителя обяснява цветовете и тяхното въздействие чрез стиховете, дадени в книгата, при откриването на годишната среща на Веригата на 15 август 1912 г., Света Богородица.

     

    Според тези обяснения, цветовете (краските) имат следното въздействие:

     

    червената краска: любов;

     

    зелената: успех, свежест, благополучие, материални придобивки, растене, развитие. Ако липсва - сиромашия. В излишък - чрезмерни желания, скъперничество, любостежание; да се противодейства с червената краска;

     

    жълтата краска: мъдрост, да си умен, за разрешаване на спорове и недоразумения. Ако липсва, глупав си;

     

    синята краска: вяра, понятие за хубавото, за разрешаване на религиозни спорове; ако сме неспокойни, мрачни, гневни, в нещастие. Ако липсва, маловерен си;

     

    виолетовата краска: сила, благост, смирение, почит;

     

    аметистовата краска: смирение, радост, святост.

     

    Източник: „Всемировият Учител Беинса Дуно и Велико Търново” том 1 стр 204


  13. ЗНАМЕТО НА ВЕРИГАТА

     

    "— Това е законът на Веригата, в който са отбелязани всичките етапи на човешкото развитие.

     

    Тук г-н Дънов на един философски език обясни етапите и подразделенията в емблемата, но може да се схване от протоколираното само следните откъслечни мисли:

     

    — Всичките души, които са излезли от Бога, пречупват права линия и тогава е станало отражение в триъгълника, а това е, което се казва падение. После се образува друг триъгълник и виждаме същество с две глави, а същество с две глави не може да бъде в хармония с Бога. И това в науката го казват „еволюция“. Всяка душа трябва да премине през всичките форми и всяка форма, която човек може да усвои, става негов капитал. Без формите никакво знание не може да съществува. В тази така наречена еволюция ние сме отишли до дъното на самия триъгълник и се възкачваме към Бога, та така е станало спасението.

     

    Второто представлява еманципацията, която е петоъгълник, гдето са петте велики добродетели, които са правдата, любовта, добродетелта, истината, мъдростта.

     

    Ние сега влизаме в шестия етап, който е еволюцията на духовете. Същевременно, тази пръчка — емблема показва и троякото проявление на Бога. Ние сме се качили в първия Божествен етап. "


  14. Из беседа пред Класа на добродетелите

     

    Тази фигура представлява начин, по който може да изправите живота си. Тези линии са светове със строго определени математически значения. Сега вие, момичетата, излизате от В, вървите нагоре към В1, В2, В3... и отивате към А. В същото време излиза момче от А към А1, отива към В и се срещате точка O. Ако вашето сърце е пълно с надежда, любов и вяра, от другия полюс излиза непременно друга душа и ако вървите правилно, то тези две души ще се срещнат и животът им ще се осмисли — няма падане. Но ако още в началото се колебаете, ще изгубите тази душа или ще се родят всички страдания. Непременно човек трябва да спазва своята вяра и надежда и да знае, че този път, в който е влязъл, е прав и да не допуща никакво съмнение в Божия Промисъл. Каквито вери и да има, да знае, че е на този Божествен кораб. Може да има бурни вълни, но този кораб не може да потъне. Това са правила на Великата окултна школа. От правилното развиване на Школата ще дойде онзи вътрешен Божествен свят, където човек ще завърши своето развитие и ще дойде да помага на своите братя в точка С. Понеже вие тръгвате по тази линия от единия център, от другия център друг ще дойде. Ако вървите правилно, този въпрос в една година от горе ще се разреши и всички мисли и желания, които ви безпокоят, ще се разведрят и нова светлина ще дойде в душите ви. Но разколебаете ли се, не само че няма да придобиете, но ще изгубите всичко. На всекиму се дава съдействие да извърви пътя. Всички онези светове насочват своя поглед и следват всеки, който върви в този път. Може да го извървите за една, за десет, за сто, за хиляди години, но този е пътят, който ви се изпречва. Когато дойдете в тази фигура, вече няма падане. Тръгнете ли в този Божествен път, няма сила, която може да ви извади от него.

     

    Из протокол от среща на Веригата през 1912 г., Търново

     

    Знаете ли значението на трите знамена, които тази година са поставени в двора над трапезарията и които всички гледате? Те значат или война със земята, или мир с Небето; друг път няма. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3527963642505&set=o.287638551303704&type=3&theater


  15. ЗНАМЕТО НА ВЕРИГАТА

     

    На срещата на Веригата през 1909 г. във Варна Учителя дава емблемата на Веригата - пръчката. На събора в Търново през 1910 г. Учителя я раздава на всички членове на Веригата и обяснява емблемата, но на участниците им е трудно да я разберат и са протоколирани само отделни мисли. На събора през 1912 г. тази емблема във вид на чертеж е изработена върху знаме, заедно с още два дру

    ги чертежа, и е поставена пред входа на трапезарията. През 1920 г. десет сестри сформират Класа на добродетелите. Пред тях Учителя обяснява трите чертежа и те наново изготвят емблемата върху бял копринен плат, избродирана с цветни копринени конци. След разтурване на Изгрева знамето се съхнява от сестра Катя Грива, а след нейното заминаване остава в семейството на брат й Димитър Грива.

     

    Из протокол от среща на Веригата през 1909 г., Варна

     

    За вас сега остава една емблема (показва пръчките ); това ще си пазите за вечно възпоменание.

    Това е законът, с който трябва да се управлява България ― тая пръчка, 61 см. дължина, 1 см. дебелина. Дървото е хвойна, заръчено и изпратено от Рилския манастир.

    Тези неща са вътрешни; те са емблеми, които трябва да се пазят само от Веригата.

    Пръчката прилича на една флейта; и наистина, Животът е една песен, един концерт, а вие сте звуковете.

     

    Из протокол от среща на Веригата през 1910 г., Търново

     

    Г-н Дънов показа емблемата на Веригата ― пръчката, която се даде миналата година на 16 август 1909 г. преди обед, и върху нея каза:

    Това е законът на Веригата, в който са отбелязани всички етапи на човешкото развитие.

     

    Тук г-н Дънов по дълбок начин и на философски език обясни етапите и падразделенията в емблемата, но аз не разбрах и не схванах, освен следните откъслечни мисли:

     

    Всичките души, които са излезли от Бога, пречупват права линия и тогава е станало отражение в триъгълника; а това е, което се казва падение. После се образува друг триъгълник ... и виждаме същество с две глави; а същество с две глави не може да бъде в хармония с Бога. И това в науката го казват еволюция. Всяка една душа трябва да премине през всичките форми и всяка форма, която човек може да усвои, става негов капитал. Без формите никакво знание не може да съществува. В тази т.нар. еволюция ние сме отишли до дъното на самия триъгълник и се възкачваме към Бога, та така е станало спасението.

    Същевременно, тази емблема ― пръчката ― показва и троякото проявление на Бога. Ние сме се качили в първия Божествен етап.

     

    В първата емблема ― закона ― виждаме цифрите 1, 2, 3, 5 и 7. Еденицата е Богът в нас. Двойката е Божествената Любов, но това е число, което се подава. Три е смисълът на Живота, целта, към която се стремим; то е падение, сила; то не е поделяемо; трито само Бог може да го победи. Петте сме ние; нищо не може да ни победи, освен Любовта. По-нататък към петте се прибавя двете; образува се седем, което е център на шестоъгълника.

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3527963642505&set=o.287638551303704&type=3&theater

×