Jump to content

ГЛАДЪТ / ГЛУПОСТТА / ГНИЕНЕТО / ГНЕВЪТ


Recommended Posts

ГЛАДЪТ

 

Вълкът, мечката, лисицата търсят някаква жертва, да се нахранят, да задоволят своя глад. Следователно, гладът е онази неразумна сила в човека, която го заставя да върши престъпления. В глада има нещо разумно. Който е разбрал разумното в глада, той е станал умен човек. Който не е разбрал разумното в глада, той прави погрешки и престъпления. - Кое е разумното в глада? - Подтикът, който се събужда в човека. Когато разумният гладува, в него се събужда подтик за работа. Той напряга ума си, да намери правилен начин, чрез който да задоволи глада си. Същевременно гладът събужда скритите сили в човека, с което продължава живота му... Гладът и жаждата са най-силните подтици, които съществуват в Природата. Те са мощни сили, с които природата си служи. Не е лесно да се бори човек с глада и с жаждата. Като мощни сили, те движат всичко живо, заставят го да работи.87-285

 

 

ГЛУПОСТТА

 

Някои от съвременните хора мислят, че като се занимава човек с Господа и мисли за Него, ще оглупее. Много от религиозните хора оглупяват, но защо? - Религиозните хора оглупяват, понеже мислят по колко кандила и свещи да запалят, с какви дрехи да бъдат облечени - бели или черни, кога трябва да постят - сряда или петък, с коя ръка трябва да дават милостиня, т.е. религиозните хора са особени, те са хора на формите, на обрядите... Те са хора на буквата. 126-70

 

Не е лесно да разберете проявите на глупавия човек. Защо? Защото неговият живот е неорганизиран. 87-61

 

 

ГНИЕНЕТО

 

Между човешката душа и Природата става правилна обмяна само тогава, когато човек спазва процесите на взимане и даване. Не ги ли спазва, настъпва процесът гниене. С други думи казано: Когато човек няма една основна идея в себе си, той се излага на разрушаване, на гниене. 83-15

 

От гниенето се образува мъртва материя, която се натрупва дето не трябва и вместо добро, ще причини някаква повреда. 63-90

 

Трябва ли да обяснявате факта, че като отрежете ръката от тялото, тя започва да гние и да мирише неприятно? Защо тази ръка започва да гние? Защото е изгубила връзката си с цялото. 95-5

 

Страшно е положението на човек, който няма основна идея. Той се излага на пълно разкапване или гниене и в умствено, и в сърдечно, и във физическо отношение. Той започва да се разлага и да мирише. За да не изпада в това положение, човек трябва да държи в ума си поне една основна идея, в сърцето си - едно основно чувство и в тялото си - една основна постъпка. 83-17

 

 

ГНЕВЪТ

 

Що е гневът? - Неурегулирана енергия. 124-52 Гневът не е естествено състояние за човека. 75.6-88 Гневът е превърната сила в низходяща степен. Той е излишна енергия. Как се е създала тази енергия? - Всяко желание, което среща на пътя си съпротивление, се пречупва. Половината от неговата енергия се превръща в една ненормална топлина, която отива в мозъка, и тази топлина именно образува гнева. Гневът е, който увеличава температурата в тялото. Той съставлява един плюс към обикновената температура на организма и действа разрушително. 75.6-82

 

Гневът е вътрешен пожар в човека. 93-25 Когато желанията у човека са неурегулирани, ражда се гневът. 124-52

 

Когато човек има много желания, които не може да реализира, част от енергията, която е била определена за тяхното реализиране, остава неизползвана. Тази енергия е причина за гнева в човека. Необработените вещества в мозъка предизвикват слаби процеси на гниене, на ферментация, вследствие на което се предизвиква гневът. Непостигнатнте желания произвеждат гнева. Когато някой се гневи, това показва, че има много нереализирани, непостигнати желания. - Какъв е церът на гнева? - Да се реализират тия желания. Излишната енергия се събира зад ушите на човека. В гневливите хора тези места са силно развити, френолозите наричат тези центрове разрушителни. Тези центрове са свързани с двигателните мускули на устата, затова, когато се разгневи, човек започва да мърда устата си. Който разбира закона за трансформиране на енергиите, той ще знае по какъв начин да отправи излишната енергия от ушите си към мозъка, да я впрегне на работа... Който не разбира този закон, като се разгневи, той ще впрегне езика си на работа - напред, назад, докато изхвърли тази енергия навън и се облекчи. Езикът е картечницата, а думите - картечният огън, който се изсипва надясно-наляво, докато се свърши... - Като метод за въздействие върху гнева окултната наука препоръчва на ученика да се откаже от многото си желания. Не е позволено на ученика да има едновременно много желания. 73-137

 

Гневът, недоволството в човека не са нищо друго освен резултат на противодействие в чувствата му. Под-пушване става не само в чувствата, но и в мислите на човека. Дойде ли до това положение, човек трябва да се отпуши. 80-128

 

Гневът не е нищо друго освен излишна енергия, която човек не е впрегнал на работа. 81-116

 

Всяка енергия, която организмът не може да асимилира правилно, ражда един излишък. Този излишък е гневът, който винаги се отбелязва с червения цвят. 75.6-84

 

Гневът, това е едно окисляване, ръждясване. Човек, който се гневи, той е направен от желязо. 120-95

 

Защо някои хора не могат да се гневят? - Защото нямат излишък от тази енергия. 73-141

 

Гневът е психическо пиянство, той развива смелостта и вие мислите, че можете да направите всичко, но щом изтрезнеете, ще си кажете: „Що ми трябваше да се гневя?" 75.6-88

 

Гневът не е качество на човешкия ум, но той е присадка на чувствата, един недъг на чувствата. 75.6-83

 

Ако става сутрин и е неразположен, гневен, той трябва да знае, че е на физическия свят, на Земята. Човек може да се гневи само на Земята. 49-92

 

Щом се гневи, човек се свързва с животните. 81-34

 

Гневът е резултат на човешкото честолюбие. 82-224

 

Когато се разгневите, вие може да се оправдаете с това, че някой ви обидил. Да, но вие може да се разгневите и без да са ви казали някоя обидна дума. Просто вървите по пътя, някой ви бутне и вие веднага кипвате. Тук вече става подпушване на енергията. 75.6-83

 

Когато разгневите някой човек, вие сте бутнали едно колело от неговата неразумна материя. Разумното никога не се гневи. 48-94

 

Човек не е разположен всякога да се гневи. Може да направите опит. Иди бутни най-гневливия човек според закона на Любовта, той ще се усмихне и ще ти каже: „Бутни ме още веднъж!" Оттук вадим следния закон: Когато се срещнат две положителни сили, те всякога се отблъскват и образуват гнева. Запример, ако се срещнат двама души, крайно честолюбиви, те могат лесно да се разгневят. 75.6-83

 

Хора, които ядат лютиви храни, лесно се гневят. 59-70

 

Когато някой способен артист стане много амбициозен, кръвообращението в него става неправилно, дишането му - непълно, вследствие на което той се нервира и започва да се гневи. 73-140

 

Ако се натъкнете на един механически процес, не се борете с него, нито го коригирайте. Запример гневът е механически процес. Колкото и да се борите с него, няма да го победите. Ще кажете, че искате да намерите причината на гнева, да се освободите от него. Каквито усилия да правите, не можете да намерите причината на гнева. Тя не е нито вън от вас, нито вътре във вас. Причината на гнева се крие в Космоса. 87-99

 

Гневът е космическа сила, срещу която човек не може да се бори. Той не се поддава на нашата воля. Обектът на гнева е вън от човека. Следователно човек трябва да има знания, да гледа на предмета така, че да не се дразни от него. Наистина, докато гледа на нещата широко, човек никога няма да се гневи. Когато знае нещата, той не се гневи, не се и смущава. Запример, дойде някой при вас и ви казва, че апаш влязъл в дома ви. Вие оставате тих и спокоен. Защо? Знаете, че къщата ви е празна, апашът няма какво да вземе. Ако пък има нещо за крадене, ще знаете, че сте направили някакво опущение, заради което ще понесете последствията си. За да не се гневи, човек трябва да гледа философски на живота. 87-99

 

Има няколко признаци при разгневяването: лицето почервенява, веждите се свиват, мускулите около устата трепват, ръката се свива в юмрук и човек е готов да се прояви. 75.6-84

 

Всеки гняв, произлязъл без причина, е отрова. Има един гняв, наречен свещен. Той се проявява само един път през деня. Гневиш ли се по няколко пъти през деня, организмът ти е изложен на отравяне. Най-после заболяваш. 69-167

 

 

трансформиране на гнева

 

Потърсете начин да се справите с излишната енергия около ушите си. Започнете да режете дърва с трион или брадва, или да копаете. Ако не можете да направите това, пипнете върха на носа си четири-пет пъти. Важно е да намерите начин да превърнете енергията на гнева в работа. 148-210

 

Сега ще ви дам един метод против гнева. Щом се разгневите, поемете дълбоко въздух, издишайте и след това бройте мислено от 1 до 10; ако сте още гневни, пак поемете дълбоко въздух, издишайте и бройте от 1 до 100; ако гневът ви още не е минал, пак поемете дълбоко въздух, издишайте и бройте от 1 до 200. Дойде ли до 300, какъвто да е гневът, нищо няма да остане от него. Това е един от методите за урегулиране на енергиите в човека. Ако не искате да приложите този метод, приложете следния: щом се разгневите, изпийте една чаша гореща вода на глътки. Гневът развива топлина в човека. Значи, подобното с подобно се лекува. 144-189

 

Щом не можеш да разрешиш правилно една задача и си готов да се разгневиш, нахрани се. Значи, преди да се гневиш, яж, за да не те намери гневът с празен стомах. Тури гнева в стомаха си, да работи. Като постъпиш така 2-3 пъти с него, той ще те напусне. Следователно, когато се разгневиш, представи си най-хубавото ядене, което обичаш, и гневът веднага ще изчезне. Някой казва, че не трябва да се яде, когато си гневен. - Не, яж, да обработиш гнева. Волята Божия е да бъде човек свързан със словесното мляко, т.е. да се храни с него. 69-199

 

Колкото и да е разгневен човек, когато доброто влезе в него като плод, той задоволява глада си с него и става тих и спокоен, на лицето му се явява мека, спокойна усмивка. 87-287

 

Когато майката се разгневи и се готви да бие детето си, то веднага я прегръща и започва да я глади по главата. Така детето трансформира гневната енергия на майка си и тя се успокоява... Достатъчно е да се докоснете с трите си пръста до този център, за да успокоите разгневения. Къде е този център? Питайте децата. 148-209

 

Не е лошо, че се гневи човек, но трябва да знае закона да впряга тази енергия на работа. За предпочитане е човек да се гневи, отколкото никак да не се гневи. Има хора, които са пасивни и като се разгневят, не могат външно да изразят гнева си. Те минават за кротки хора, всъщност не са кротки. Пасивният гняв ражда страха, а активният ражда отмъщението. Особено силно е отмъщението, когато някой се опита да се противопостави на гнева. 73-141

 

Разгневи ли се човек, вместо да разрушава, нека вземе мотиката и да отиде на нивата или на лозето да копае. Значи, лопатата и мотиката са за гневния. 81-116

 

Гневът се трансформира чрез работа, а не чрез удряне на масата с ръка или на земята с крак, нито чрез удряне по чуждите гърбове. 25-70

 

Щом се разгневи някой човек, дайте му възможност да прояви гнева си; спрете ли гнева му, той ще започне да отмъщава. 73-141

 

Церът против гнева е да намерите някой ваш приятел, който да е отрицателен, пасивен. Помолете го да тури лявата си ръка върху дясната половина на главата ви и ще видите, че след кратко време всичката излишна енергия от вас ще мине в ръката му и ще се облекчите. Вие сте били положителен, активен, а той - отрицателен, пасивен, вследствие на което между вас е станала правилна обмяна. 73-140

 

Гневът също тъй е набиране на излишна енергия. Центърът му е зад ушите. Нека онзи, който е много разположен, да си тури ръцете на това място и гневът веднага ще изчезне. Ако тази енергия не се отнеме от човека, веднага започва едно свиване на мускулите... Щом гневът дойде, ще вземеш мотичката или ще седнеш да пишеш. Трябва да имаме една работилница с чукове и други пособия, та оня, който има излишна енергия, да отива там да работи. 75.27-155

 

Гневливият човек трябва да бъде разсъдлив. 75.6-89

 

Гневливият човек, щом почне да разсъждава, става смел. 75.6-89

 

Оставите ли се на течението на гнева, ще изразходвате напразно много енергия. Пестете енергията на организма си. Ако можете да я трансформирате в работа, вие сте спечелили нещо ценно. Не е лошо, че се гневи човек; лошо е, когато не използва енергията на гнева. Понякога в гневно състояние човек върши повече работа, отколкото в спокойно, тихо състояние. 148-215

 

Гневът с какво се лекува? С розовия цвят. Това показва, че тъмночервеният цвят трябва да се превърне в розов или в син. Мислете за тия цветове. Тия вибрации ще предизвикат у вас едно успокояване и вие ще почнете да мислите, да разсъждавате. 75.6-90

 

За да се освободите от гнева, намерете този, който го е предизвикал. Щом го хванете, вие лесно ще се освободите от излишната енергия на гнева. Не можете ли да хванете първоизточника на гнева, вие ще изгубите много време, докато се справите с гнева в себе си. 62-133

 

Много майки се оплакват от децата си, че се гневят, и не знаят как да се справят с тях. Казвам: Турете едно огледало пред разгневеното дете, да се огледа. Като се види в огледалото, детето веднага ще се засмее. 62-133

 

Да допуснем сега, че вие сте възбудени, разгневил ви е някой, изгубили сте равновесие. Дигнете ръцете си нагоре и направете следното: бавно издигане на двете ръце над главата и леко докосване с тях по цялото тяло отпред надолу покрай главата си и после изтръсване (магнетично обливане). Това упражнение да се прави не повече от три пъти на ден. 120-20

 

Първото важно нещо за вас е да владеете гнева си. В този случай самообладанието ви е необходимо. 75.6-86

 

Истински трезв, добродетелен човек е онзи, който при всички условия да пие, да се гневи, не може да излезе от своето равновесие. Такъв човек има воля, има самообладание. 73-141

 

Кроткият и въздържаният човек е човек без гняв. Не че няма гняв в него, но той превръща гнева още в основата му в полезна енергия. 75.6-84

 

Аз говоря за гнева в обикновения живот, дето той представлява обикновено явление, но когато човек се занимава с възвишеното, с Божественото, тогава гневът се изключва. Идейният живот изключва всякакъв гняв. 75.6-82

 

Не питайте защо се гневите, но питайте защо гневът ви е посетил. Гневът, страхът са намясто, но трябва да се използват. Те са сили, които имат свое предназначение и смисъл. Те са съветници на човека, които го придружават навсякъде. 74-66

 

Опасната страна на гнева е, че човек може да се отдалечи от правия път на своето развитие. 75.6-84

 

Гневът може да ви накара да извършите много престъпления. 75.6-88

 

Ако знаете да използвате правилно гнева, той ще се превърне в елемент на волята - на смелост. 75.6-89

 

Само 1/50 част от времето е определено за гнева. Ако вложиш повече от 1/50 гняв в живота си, ти нарушаваш неговата хармония. Ако половината от живота си се гневиш, ти си изложен на големи пожари. 93-31

 

Гневът е опасен поради експлозиите, които го придружават. Който се е разгневил, той се чувства, като че е горял, като че е станал пожар в него, след което много време трябва да мине, докато поправи всички повреди от този пожар. Повредите стават в неговия организъм. 73-137

 

Някой е гневен, лесно се сърди. Който се приближи до него, възприема настроението му и започва да се сърди като него. Значи, човек излъчва особена, динамическа енергия, която се отразява и върху окръжаващите. 148-209

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

×
×
  • Създай нов...