Jump to content

15_3 ЯКОВ И ИСАВ


Recommended Posts

ЯКОВ И ИСАВ

 

Ап. Павел казва: “Правя това, което не искам.” Като разбира законите на живота, човек може да си обясни всички прояви на човека и никога да не го осъжда. Човек не постъпва всякога правилно, защото не е свободен от връзките на злото. Ще дойде ден, когато ще се освободи от тия връзки и ще върви по пътя на доброто. Това виждаме и в библейския живот. Исаак имаше двама синове: Исав – първородния, и Яков. Исав продаде първородството на брата си за една чиния леща. Като наближи времето да умре баща им, Яков, възползван от първородството, което купи от брата си, пожела да получи всичкото благословение от баща си. Подпомогнат от майка си, Яков успя да получи благословението на баща си. Когато Исав отиде при баща си да получи неговото благословение, бащата разбра, че е излъган, и каза на сина си: “Не се безпокой, ще дойде ден, когато ще се освободиш от връзките на брат си.” Като четат тая история, някои се възмущават от хитрината на Яков, а други – от Исав, че не е оценил своето първородство и го е продал толкова евтино. Като разглеждаме нещата обективно, виждаме, че нито постъпката на Яков, нито тази на Исав заслужава одобрение. Не правят ли същото и сегашните хора, които живеят вече 3000 и повече години след Исаак и неговите синове? Днешните хора се хвалят със своята култура, но въпреки това и те вършат престъпления и погрешки. В каквото общество да влезете, навсякъде ще видите борба за първенство, за получаване на блага и привилегии. Когато Яков разбра, че Исав е недоволен от него и му се заканва да го убие, по съвета на майка си той избяга в Ханаанската земя, при чича си Лавана, който имаше две дъщери: по-голямата – Лия, а по-малката – Рахил. Яков се влюби в Рахил и я поиска за своя жена. Лаван каза, че ще му я даде за жена, ако остане при него седем години Яков се съгласи и работи на чича си седем години, които му се сториха като един ден. Като изминаха седемте години, Лаван, вместо да му даде Рахил, даде му Лия. Яков видя, че е излъган от чичо си, но се примири с положението си, защото Лаван обеща да даде Рахил, ако му работи още седем години Яков работи на чича си още седем години, за да вземе Рахила за своя жена. Който разбира замисъла на битието, той ще разбере причината за това, което става в живота. Външно погледнато, в отношенията на двамата братя, както на чичото към Яков, няма никакъв морал. Обаче това се дължи на дълбоки причини, скрити в битието. (139, с. 122)

 

Сега някои се усъмнят и казват: “Ние сме един избран народ, Господ ни благословил.” Да, Господ е решил да те благослови, ако си заслужил, но когато ти не искаш да използваш туй благословение, то ще те отмине. И знаете случая с двамата синове на Исаака – Исав и Яков, че първородният трябваше да приеме благословението, обаче вторият го прие, защото беше по-хитър. Защо Исав не прие благословението? Защото ходеше да се занимава с ловджийство, да бие животни, а Яков какъв беше? Съвременните религиозни, духовни хора трябва да почнат да мислят. Аз нямам нищо против тия форми, които съществуват. Те са изгубили онова вътрешно значение. Тия форми сега трябва да се изчистят и да се създадат нови форми в света. (127, с. 424)

 

(Прочете се 28. глава от “Битие”). В тази глава има пояснение на един кармичен закон. Виждаме, че Яков взе с хитрост първородството на Исава чрез едно блюдо леща и после поднесе Исааку мнимия лов, та взе благословението. Оттам и името му “Яков”, което значи “Препинател”. “Падам” – арам, това е този свят; а Ханаан – това е небето. И хората от небето дохождат на земята, защото нещо съгрешават там, също както Яков, та затова ги изпращат при Лавана, който е търговец и като такъв добре си знае сметките и работите в света. Изток – значи към Бога; запад – значи към человеците; а север и юг значи към смъртта и към добродетелта; затова казва Господ, че ще се разпространи Яков към изток, запад, север и юг. После виждаме, че Яков е обещал, че десетата част ще дава на Господа. Десятъкът, който даваме, е маята, подквасата, основата и затова ние трябва да го даваме, за да бъдем благословени. Защо светът гони верующите? – Това нещо е кармично и от своя гледна точка светът, понеже има право, ние (верующите) ще трябва да потърпим. Яков, като се срещна с Лавана, забогатя; така и вие, като се срещнете с Христа, Той ще ви научи как именно да постъпите. (143, с. 44)

 

Четете историята на израелския патриарх Яков, чийто дядо (тъст) Лаван даде по-старата дъщеря, а не тази, в която се беше влюбил. И трябваше цели 14 години да служи за тия две жени. Но после Яков му каза: “Ти знаеш да експлоатираш, но и аз зная.” Направи едно условие с дядо си: “Ако искаш да ти служа, ще се условим кои овце ще бъдат твои – сивите или пръчкавите овце? Ако ти избереш сивите, другите остават за мене. Ако избереш пръчкавите, сивите остават за мене.” Яков разбираше закона, знаеше едно изкуство – когато поеше овцете, тези, които бяха бременни, пиеха вода направо от коритото с пръчковидни шарки, и после овцете се раждаха все пръчкави. Дядото гледа, че овцете се раждат все пръчкави, чуди се какво да направи. И казва: “Нека пръчкавите бъдат за мене.” Яков се съгласи, но измени коритото в сивкаво и започнаха да се раждат повече сиви овце. Най-после Яков, като забогатя, взе всичко. И каза Яков на жените си: “Баща ви ви предаде на мене. Да бягаме с туй, което спечелихме.” Задигна и децата, и камилите, и овцете – голямо стадо. Настигна го Лаван с мисълта да си вземе цялото богатство обратно, но сънува сън иказа на Яков: “Аз щях да направя едно зло, но тази вечер ми се яви твоя Господ и ми каза да не те бутам: Няма да буташ Якова! Главата ти ще се снеме, ако го бутнеш! Тогава да се примирим, да направим един договор.”

 

Мнозина от вас ви е страх от бъдещето. Има Един, Който се застъпва за праведните хора, когато уповаваш и устояваш. В този случай аз похвалявам характера на Яков. Казвате, че той е користолюбив. Яков научи един урок – излъга брат си и 14 години трябваше да работи, за да изкупи една лъжа. 14 години го изтезава Лаван и той научи как да се примири. И действително, като се върна, се помири с брат си, когото излъга. Трябва да се разбира животът на Яков. Не е въпросът до Яков, но казвам, че трябва да се примирим със света. Не знаеш кога ще има пръчкави и кога сиви овце. Не знаеш кога всички ще те обичат и кога няма да те обичат. По някой път вие обичате някой да ви гадае, нали? Всички съвременни гадатели, това са изпъдени ученици от една окултна школа, за непослушание. Те носят днес от своето минало изкуство. Сегашните цигани са тези, които гледат на восък, на карти, на кафе, на боб. Някой пък чете молитви, казва: “Да се помолим на Господа и работата ще се уреди.” Истинският гадател вижда живо нещата. Той ги вижда и нищо не взема за своето гледане. Казва истината. Понякога казва: “Засега нищо не мога да ти кажа. Иди, не греши и следната година да дойдеш пак.”(46, с. 78)

 

Сегашните астролози описват, че Юпитеровият тип е космат. Космите показват, че той е в едно животинско състояние. Когато има много косми по тялото, това означава, че енергиите преобладават, но той има нормален ум, нормално сърце. Космите трябва да намалеят, да станат малки. Нали се казва, че Исав бил космат, а Яков бил гладък. Кой от двамата прогресира в света? Аз не искам да защитавам някоя страна, но казвам, че само обработената земя е гладка. Кожата подразбира обработена земя, която дава плод. Косматите не са обработени. Косматите хора са бурени. Има заложби в човешкото лице, но когато е гладко. На някои хора челата са обрасли с косми – не че те са лоши, но те се намират в животинско състояние. В тях възвишени и благородни мисли не функционират, но те след време, чрез много усилия, могат да се развият. За десет години челото може да се подобри най-малко с един сантиметър. За десет години носът може да се продължи с един милиметър или с половин сантиметър най-много. За десет години ухото може да се продължи поне с един милиметър. Горната част на ухото си човек трябва да измени. Ако успее да го измени, той е човек с голяма сила. (49, с. 239)

 

Що е смъртта? Отде произлиза тя? – Не искам да отговарям на този въпрос. Ако го засегна, хората нищо няма да се ползват от него. Напротив, толкова повече ще умират. Има известни идеи, които могат да се изнесат пред света, но има такива, които още не трябва да се изнасят. Такава е, например, идеята за смъртта. Например, въпросът за Исава е един костелив орех за човечеството. За да се разбере, трябва щателно да се анализира, да се направи психологически анализ. (122, с. 52)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...