Jump to content

17_06 МОЙСЕЙ И ЛЮБОВТА


Recommended Posts

МОЙСЕЙ И ЛЮБОВТА

 

Още Мойсей проповядваше любовта, но говореше и за страха. Казано е: “Начало на мъдростта е страх Господен.” Страхът е присъщ на животинското царство. Значи началото на животинското е страхът. Началото на човешкия живот е любов към Бога. Това зная аз. Докато се страхуваш от Бога, ти си животно; щом възлюбиш Бога, ти си човек. Страхът се явява при всяко престъпление, при греха. Защо ще се плашиш от Онзи, Който те е създал? Ако Го обичаш, ще отвориш обятията си за Него. Ако вършиш нещо против волята Му, тогава “страхът Господен е начало на мъдростта.”(69, с. 233)

 

Какво представя Любовта? – Строителната сила в живота и в целокупната природа. Когато Любовта престане да строи в човека, той умира. Който иска да живее, трябва да даде място на Любовта в себе си, да се прояви и тя като строителен процес. Да живееш, това значи да те обичат и да обичаш. Следователно живей и люби, за да преустроиш своя организъм, да станеш нов човек, годен за новите условия и за новия живот. Това са проповядвали всички велики Учители на човечеството: Мойсей, Буда, Христос. – “Кое учение е по-право?” – Всяко учение, което носи Любовта, има един и същ източник. Следователно всяко учение на Любовта е право и истинно. Последователите на различни религиозни учения са внесли заблуждения в тях, поради което възгледите на хората са разделени. Основата на всяко Божествено учение е Любовта. (23, с. 171)

 

Умно ли постъпил Мойсей с овчаря? Той постъпил по човешки, а човешкият закон всякога остава неразбран и създава ред противоречия. Затова Бог изпрати Своя Син, да пострада на кръста, за да покаже на хората какво нещо е Любовта. Мойсей казал на евреите: “Да възлюбиш Господа с всичкия си ум, с всичкото си сърце, с всичката си душа и с всичката си сила.” Обаче той не даде пример за тая любов. Въпреки това Мойсей беше един от напредналите евреи. От голяма ревност към Бога той извърши едно убийство. При това той издаде такива закони, които за най-малки погрешки наказваха със смърт. Който се опитваше да реже пръчици в съботен ден, наказваше се със смърт. Съботата може да се зачита и по друг начин. (134, с. 44)

 

Мойсей е свършил една от великите школи на Бялото Братство в Египет, но като не разбирал основния закон на Любовта, един ден, като излязъл и видял, че един египтянин бие един евреин, убил египтянина и го заровил в пясъка. После, като се научил, че туй може да дойде до ухото на фараона, избягал. Защо избягал? – Той не беше разбрал още този велик закон. След като сгреши, той научи урока си, разбра великия закон, намери пътя, по който Духът говори, и тогава започна да воюва с фараона не чрез убийство, а чрез знамения и чудеса. По този начин Бог застави фараона да отстъпи. Едва след 40 години, прекарани от Мойсей в пустинята, Господ му се яви при къпината и му каза: “Изуй обущата си, защото земята, на която седиш, е свята.” Сега вие, учениците на окултната школа, влизате в школата с обуща. Аз ви предупреждавам всички да влизате боси. Разбирате ли какво значи “боси”? – Сърцето ви да бъде абсолютно чисто, умът ви да бъде светъл, волята ви да бъде готова за една от великите работи, които Мойсей е вършил. Когато Мойсей казва на Бога да го освободи от тази работа, че е гъгнив, Господ му отговори: “Не, ти ще отидеш!” И проводи му Бог брата му Аарон като помощник в работата, красноречив бе той. И тъй, да не ви обезсърчава вашата гъгнивост, но 40 години ще прекарате в пустинята в мъчнотии и в пасене на овце. Защо трябва да пасете овцете? Трябва да пасете вашите низши чувства с тояга. Казвате: овчар ли ще стана? Овчар ще станеш на своите чувства, ще ги пазиш от вълците. Няма по-хубаво нещо от това, човек да пази своите чувства, да не се развратят. Да се разврати едно чувство, значи един вълк да задигне овцата. Всяко чувство, което се развращава, то е жива овца, и вълкът дошъл, взел и я задигнал. Затуй казва Христос, че “крадецът не иде, освен да заколи, открадне и погуби.” И тъй, в окултната школа всяко нещо има свой смисъл. Нашите чувства трябва да ги пазим, да бъдат чисти, свещени. Със своята тояга, значи със силата на волята, която е Божествена; със своя ум, със своето сърце трябва да пазим чувствата си. (26, с. 130)

 

Казваме, че Любовта ще оправи света. Преди да дойде Любовта, обаче, Мойсеевият закон ще дойде. Хората ще минат първо през големи изпитания и страдания; и върху тях ще дойдат такива мъчения, каквито те никога не са мислили. Няма да има страдание, което да не изпитат. След това ще дойде Божието благословение. С него заедно ще дойде законът на Любовта. Първо ще дойде орачът със своето рало да разоре земята. Всички непотребни треви, плевели ще се изкоренят, неблагородните ще се облагородят – старата култура ще се преработи. Когато всичко бъде готово, ще дойде сеячът, ще хвърли ново семе върху разораната, пречистена земя, ще я оглади отгоре и ще очаква посятото да поникне, да израсте, да цъфне и богат плод да даде. Съвременните хора се страхуват, когато чуят да се говори, че старото ще се разруши. Старото трябва да се разруши! Ако старото не се разруши, новото не може да дойде. (144, с. 72)

 

Всички, които не проявяват Любовта – отпадат. Трябва човек да има напреднала душа, за да разбира Любовта, защото в нея има нещо примесено, чуждо, от което хората ги е страх. Човек трябва да прилага евангелските правила в живота си, а не Мойсеевите, за да му върви. Който не разбира тази Любов, сам се ограничава. (149, с. 84)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...