Jump to content

13. Окултистите от запада и Учителя


Recommended Posts

13. ОКУЛТИСТИТЕ ОТ ЗАПАДА И УЧИТЕЛЯ

И: Аз себе си търсех, такива преживявания имах. Ние загубихме всичко след Първата световна война и аз бях дълго време без работа. А пък не оставах гладен докато търся себе си, нали. И както бях ви казал вече, бях запознат с всички окултисти. И сега като бях в Германия имах възможност да присъствам на събрание на Фраймалрите.

В: Кои са тези? Щайнеристи?

И: Свободни зидари и на Розенкройцерите. Да видите какво интересно нещо.

В: Те знаят ли, че тук е бил Учителят?

И: Аз кореспондирах от Италия, защото те бяха тайни общества, нали? В смисъл тайни, не че са тайни, но затворени общества с ограничен достъп, защото както се казва да не се хвърлят бисерите на свинете, нали. И след това сега се обявяват открито. Обаче други са били първите розенкройцери, други са днешните. Ония са били по-издигнати.

В: Мен ме интересува какво е отношението на розенкройцерите, на теософите в Европа, на щайнеристите по отношение на Учителя?

И: В Лайпциг има общество на атропософите на д-р Рудолф Щайнер. Аз ги търсих един ден, намерих къщата където се събират, но не намерих никого там и след това не отидох втори път. Обаче в нашия квартал, свещеника, който ни навестява, нали немците са религиозни, то той ми даде една книга на д-р Рудолф Щайнер на немски.

А с розенкройцерите кореспондирах от Италия. На моето писмо веднага ми изпратиха една брошура, те са от египетската мистична школа. Центърът е в Америка, нали. И ми предложиха членство. Членството е 60 марки на месеца. Плаща се литература. Брошурата ми беше ясна от край до край. Всичко е прекрасно казано, познато. Чел съм за Египет много работи. Обаче един капител в брошурата не ми хареса. Капителът, в който те дават образец форбио, ненасилието и на Истината. За Истината е посочен Сократ, а за насилието Юстиниян I. със своя лежеедик, християнския дик, с който преследвал розенкройцерската школа. Обаче се намерили хора, които я съхранили за бъдещите поколения. И аз им писах: „Розенкройцерското общество има основата си от 15-16 век, а Юстиниян царувал в 6. век. Каква връзка имат? И второ, Юстиниян не е преследвал никакво мистично учение, а напротив, той е защитил тракийската горска църква, която е била преследвана от суеверния Рим и лицемерния Бизанс. Следователно ако трябва да посочите като форбилд на насилието по-скоро е един Сталин, един Хитлер, но не и Юстиниян, който е защитил една църква, за да не бъде преследвана от другите“.

В: Какво ви отговориха?

И: А пък Сократ обезсмърти своето име със своя честен характер. Той не може да противоречи на себе си, не може да умре като една мърша, нали. Не може едно да приказва и друго да върши с неговия морал, обаче Сократ не се занимаваше с духовния свят, той имаше друг с когото говореше както човек с човек говори.

В: И какво ви отговориха на писмото?

И: Сега, нали да ви кажа и за Сократ. Един ден Сократ казва на своя най-любим ученик Платон: „Дете мое, ти си поет и често залиташ, хвърчиш зад облаците, не забравяй, че живееш на земята“. Платон му отговаря: „Учителю, аз знам всичко, което ти знаеш, а освен това зная нещо, което ти не знаеш“. За тия думи един друг ученик на Сократ с прякор кучето казва: „Аз се гордея с моя прякор кучето, защото хапя всички,които са по-големи от Учителя“. Той е фанатик обаче много мил, щото е откровен, ама до там е стигнал. А пък Платон е бил във връзка с висшата школа на Египет. Неговият чичо Солон-атинецът също е бил във връзка с мистичната школа на Египет, нали. И тия работи понеже ми са известни, аз ги казах така и очаквах, че щом те разбират своята работа ще ми отговорят, макар че самия тоя секретаря казва, значи името е важно, не стои в това какво човек учи, а как го учи. Именно аз исках това да подчертая, че вие учите това нещо, но как го учите, ето една хубава фраза сте казали, а пък стоите в противоречие с нея. Не ми отговаряха.

В: Не може да ви отговорят, там е ясно. Още от самото начало бе ясно.

И: Защото немците със своята мануя, че са най, най, най, те развалиха и теософското общество.

В: По отношение тоя въпрос ми е ясен. Сега те, розенкройцерите знаят ли, че е съществувал Великия Учител тука в България, знаят ли или не знаят?

И: Не знаят. Аз им изпратих от Учителя някои работи от „Учителят говори“ на немски, има го на немски. Нищо не разбраха.

В: Те нямат представа от тази работа.

И: Нищо не разбраха.

В: Те нямат представа от тази работа.

И: А Фраймаурите имаха събрание и търсят членове и те. Присъствах на събранието им в един голям там луксозен хотел, всичко струва пет пъти по-скъпо. Всичките са богати хора, всеки има кола, осигурени са и един беден човек като мене не може да бъде там, който стои със социална помощ от Германия, живее в социални жилища. Мен ми стига това, което получавам, разбрах, че не е за мен. Те се явяват на събрание с фракове, имат там ритуали.

В: Така както и теософите. Друг въпрос. За теософите в западна Европа от времето на Кришна Мурти и т.н., какво знаеш по този въпрос, когато е бил теософският конгрес в Холандия? Когато са искали да провъзгласят Кришна Мурти за Христос, знаеш ли нещо по тоя случай?

И: не зная, но знам, че Кришна Мурти отрече тия хвалебствия по отношение неговата личност, мисля че знаете това.

В: Да, знам аз.

И: Аз нали ви казах, не харесах и Софрони Ников с неговите кармични обяснения за убийството. Знаете ли, след като си отиде при Голямата Светлина, то пречупената светлина вече не е светлина.

В: Сега аз ви задавам тези въпроси, за да видя и знам какво е вашето мнение, понеже сте били съвременник на Школата на Учителя и освен това Вие сте били в Европа. Защо? Защото в момента нашите приятели, нови млади, също залитат по Запада, което е изопачение и не е правилно. Тук е бил Великият Учител, те са тръгнали да търсят теософи, Рудолф Щайнери и т.н.

И: По-семпло от Учителя и по-дълбоко няма. Абе това е неповторимо.

В: Аз за това ви питам.

И: Не може да се сравнява с никого Учителя. Аз не съм могъл никога да слушам един поп да ми говори за Бога. Ама Учителя говори за Бога, ама съвсем с Мъдрост. Ама сам Христос не създаде някаква религия.

В: Ясно, въпросът е ясен.

И: Ако ние познаваме Словото на Христа. Събират се днес от всички браншове на науката, учени, професори. Учените-теолози, даже от всички браншове, но какви са тия учени, не са учени, защото не творят наука, а които са заучили наука и според която и според Дарвиновата теория човек не е вече Форбилд Готес, създаден по образ и подобие на Бога, защото произлиза от маймуната. Но Божиите, теолозите, пък държат, че човека е направен по образ и подобие Божие. Обаче какъв е тоя образ също така не могат да обяснят. Едните и други са прави и криви. Еволюират формите, които са несъвършени, а онова, което е съвършено, което е направено по образ и подобие на Бога, то няма нужда от еволюция. Благодарение на него има еволюция, а не обратно. Когато Христос казва: „Аз и Отец сме едно“, Той не разбира, че Той като личност и Бог като бяла брада са едно. Ами Той каза и на своите ученици: „И вие сте едно с Мене, ама още не знаете това“. Как може човек Бог да бъде ограничен в една форма ако Той е без начало и без край. Ако Той е нещо, което стои над нашия триизмерен свят - дълбочина, височина и ширина. Ако е от едно по-високо измерение за това измерение ние нямаме представа за него, защото сме сами триизмерно устроени.

Един шведски писател Морис Метерлинг беше написал една много хубава книга за пространството и времето, където засяга областта на опасната област на висшата математика и казва: „Вие като прочетете моята книга няма да разберете какво е четвъртото измерение, но поне ще може да правите разлика от това, което не е то“. На морския бряг, но върху пясъка беше открита една неимоверна голяма стъпка. Цяла сензация, преса, шум голям. Изследваха я учените и най-накрая установиха, че това е нашата собствена стъпка. Така човек по пътя на математиката и геометрията постига сам себе си. Бог като есенция е Дух и щом като той е направил човека по образ и подобие свое, то и човека е дух или една искра от необятния всемирен план. Тая същина, както ви казах, е това, което се казва „направено по образ и подобие“, съвършеното, което е вечно, не подлежи на промени, нали. Ние с на- шия език още и с нашите представи още не сме стигнали до съвършенство. Например, ние търсим щастието, всеки човек има право на щастие. Ами Учителят е казал: „Представете си щастието ще го поканите, то ще дойде във вашия дом, ама няма да хареса обстановката, ще се изпари“. На земята няма такава съвършена форма, която може да изяви щастието и следователно ние не можем да смъкнем щастието в локвата, а трябва да излеземе от локвата и да станеме едно с щастието. Познай себе си, за да познаеш цялата Вселена.

В: Сега всички тези въпроси, които говорихте са застъпени и разрешението им е дадено в Словото на Учителя и нашето мнение е мнението на Учителя. То е дадено в Словото. Но поради това, че различни поколения в различно време по-малко са се занимавали със Словото, а повече залитат върху някои странични неща, по западни философи и т.н.

И: Едностранчиво.

В: И което е най-важно залитат по разни окултни школи. Учителят казва още 1922 г.: „Тази Школа се открива за пръв път във Вселената“. Не на земята, а във Вселената. Това е написано, има го и публикувано 1922 г. Беседи и упътвания. Тези неща са дадени. Всички онези окултни школи,които са били в Европа според Учителя, това като спиритизма, теософите и Рудолф Щайнер са дадени стъпала на европейската подготовка. Сега, нашето Учение на Учителя Дънов е дадено. Но което е най- интересното, съвременниците на Учителя от вашето поколение искаха да докажат Учителя чрез западните философи. И сега има такива методи, такива опити. Няма какво да се доказва, то е доказано. Те искат да докажат Учителя, кой какво казал в света, искат да докажат, че това, което Учителят го е казал, го има еди къде си в еди коя си философска концепция и т.н. Както в последно време беше правил опити един д-р Стратев и т.н. Тези опити ще се правят. Още 1945 г. този въпрос е разрешен с издаване на книгата „Учителят“. Когато е решено да се прави книгата „Учителят“, тогава брат Боев е искал да сложи една специална гласа с доказателства за Великия Учител. Кой какво казал за Учителя от Европа, на Изток и на Запад и тогава Мария Тодорова казва: „Няма да се включва този материал. Учителят е проявен и изявен, дошъл и се е проявил в Слово и в Дух и Сила“. Ние слагаме бариера, който иска да прескочи бариерата и да отиде в Словото. И сега се правят тези опити. Понеже вие сте били на Запад и затова аз ви питах за теософите и останалите общества. Сега всичко е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...