Jump to content

Recommended Posts

7. ПОСЛАНИЯТА НА АПОСТОЛ ПАВЕЛ

Писанията на Новия Завет, преди всичко тези на апостол Павел, са написани на един език, който може да се нарече гносисен език на Мистериите. В тях се съдържа един елемент на познание, който така изпълва отделните думи, даже до отделните букви, като че навсякъде той е готов да разкъса съсъда на думите. Свръхсетивната пълнота на мислите във всяка отделна дума е толкова голяма, че създава около думите един вид лъчезарна аура от активно познавателно естество.
Стилът на Евангелията не е толкова гносисен в познавателно отношение, както този на Посланията. И тук духовната пълнота на гръцките думи е голяма, но тази пълнота не напира да разпукне черупката на думите. Там пълнотата няма мълниеносната светлина на обедното слънце, а повече почиващата в глъбините светлина на утрото и вечерното слънце, на утринната и вечерната заря.
Словесното съдържание и стилът на Евангелията са проникнати повече от един образен елемент, отколкото от един гностично-познавателен елемент. Тук думите са като прозрачни прозорци или кристали, в глъбините на които виждаме да лежат безкрайни съдържания. Когато Посланията, с думите, които ни казват, ни предават определени мисли и идеи, разкриват ни известни страни от Тайното знание, запознават ни с известни окултни закони и принципи, посочват известни методи на работа в следване Пътя на окултното развитие. Но всичко това е дадено до голяма степен забулено, така че само онзи, който е въоръжен с ключа за разчитане на езотерични- те текстове, може да повдигне завесата и да разкрие дълбокия смисъл на казаното. Защото апостолите, особено Павел и Йоан, са били посветени и са писали на един окултен език, като словото им има и екзотерично, и езотерично значение. В следващото изложение няма да разкривам Тайните, скрити зад Завесата, но само ще посоча на техния окултен характер, с посочването на определени мисли и идеи, които са вложени в самите Послания.
Учителя, говорейки за страданията и мъчнотиите в живота, казва: "В 12
-та
глава от Посланието към евреите апостол Павел се обръща към онези окултни ученици, които са разбирали законите. Също така и всичките му Послания са наставления за окултните ученици от онези времена."
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...