Jump to content

Recommended Posts

5. ПРЕОБРАЖЕНИЕТО НА ХРИСТА

Преображението на Христа е един много важен и интересен окултен факт. За него говорих при разглеждането Евангелието на Матей. Сега само ще кажа някои работи допълнително.

 

Интересно е, че шест дни преди Преображението, Христос изказва следната важна мисъл: "И рече им: Истина ви казвам, има някои от тук стоящите, които никак няма да вкусят смърт, докле не видят Божието Царство дошло в сила". И непосредствено след това следват думите: "И след шест дни Исус взе Петър, Яков и Йоан и заведе само тях на една висока планина насаме. И преобрази се пред тях. Дрехите му станаха бляскави, твърде бели, каквито никой белач на Земята не може така да избели. И яви им се Илия с Мойсей, които разговаряха с Исуса. А Петър проговори, казвайки на Исуса: Учителю, добре е да сме тук. И нека направим три шатри - за тебе една, за Мойсея една и за Илия една. Защото не знаеше какво да отговори. И яви се облак и ги засени, и Глас дойде от облака, който каза: Този е Моят възлюбен Син, Него слушайте. И внезапно като се озърнаха, не видяха вече никого пред себе си, освен Исуса".

 

Това е едно велико откровение, което тримата ученици са имали. Казано е, че Исус ги извежда на една висока планина насаме. Високата планина в окултен смисъл е емблема на висшия Божествен свят. издигане във висшето космично съзнание. В случая Христос се издига в Своето свръхсъзнание, пробужда свръхсъзнанието в тримата ученици и те Го виждат в Неговото Божествено естество. Божествената природа на човека е троична. И тройката - Исус, Илия и Мойсей - представя както Висшата космична Троица, така и Божествената Троица в човека, която е идентична на Висшата космична Троица. Редом с тях стоят тримата ученици, които може да се вземат като емблема на нисшата човешка природа, която също е троична.

 

Какъв е смисълът на това откровение, на това Преображение и каква е целта на Христа? Това не е само едно просто показване на величието на Христа, за да Го видят учениците в Неговата Слава, но с това Христос е имал един по-дълбок замисъл. Петър казва: "Господи, да направим три шатри"; това е вече загатване за смисъла на откровението. Тримата ученици са трите шатри, в които Христос иска да вложи новия импулс, който Той внася в света, за да го предадат на хората. Всеки един от тях трябва да стане носител на един от

принципите на Божествената Троица. А да стане човек носител на Божественото, това значи да види, да преживее Божието Царство в себе си.

 

Разгледана в тази светлина мисълта, изказана преди Преображението, че има някои от стоящите тука, които няма да вкусят смърт, докато не видят Царството Божие дошло в силата си, вече става разбираемо и по-ясно. Защото тези някои, това са тримата ученици, които присъстват на Преображението. С Преображението Христос им е показал Царството Божие, което е вътре в Него и го въдворява и в тях. Ако тази мисъл се разбере буквално ще излезе, че Исус е лош пророк, защото всички, които са стояли пред Него, когато изказал тези думи, са минали през вратата на смъртта. Никой не е останал да дочака външното идване на Царството Божие на Земята.

 

От друга страна Преображението показва една определена степен в окултното развитие. Това е моментът, когато Духът прониква напълно физическото тяло и го преобразява. Буда в своето развитие е стигнал до тази степен и той се е преобразил, но това е най-висшето положение, до което той е достигнал. А Исус мина през Смъртта и възкръсна, което е една по-висша степен в Пътя на окултното развитие.

 

Друго едно Преображение, за което загатват Свещените Писания на Индия, Бхагават Гита, е Преображението на Кришна пред неговия ученик Аржуна, когато му отваря духовните очи и представя пред него Божествената си природа, в която се покои цялата вселена с всички същества в нея. Там Преображението е дадено в друга форма, но основната мисъл е същата - показването на ученика Божествената природа, която трябва да се събуди в него, да стане това преобразяване в него.

 

След слизането от планината Исус казва на учениците да не казват на никого за това, което са видели, освен когато Човешкият Син бъде възкресен от мъртвите.

 

След това тримата ученици разискват помежду си що значи възкресение от мъртвите. По-рано изтъкнах, че между юдеите има различни разбирания за възкресението от мъртвите. Това показва, че учениците още не са разбрали новия импулс, който слиза в света чрез така наречената Голготска Мистерия.

 

"И попитаха Го, казвайки, защо думаха книжниците, че трябва първо Илия да дойде. А Той им каза: Наистина, Илия първо ще дойде и ще построи всичко. И как е писано за Човешкия Син? Писано е, че Той трябва да пострада много и да бъде унизен". Тук пак ги навежда на мисълта за Голготската Мистерия и по-нататък им отговаря на въпроса, който задават за Илия. "Но казвам ви, че Илия е вече дошъл и те постъпиха с него както си искаха, според както е писано за него". Тук много ясно сам Христос, Великият Учител на човечеството говори за прераждането. Като казва, че " Илия е дошъл и сториха с него каквото искаха", той говори за Йоан Кръстител, който е Илия, както е посочено и в Евангелието на Матей. Това също показва, че учението за прераждането не е чуждо на евангелисткото учение, също и на хората от Четвъртата културна епоха, в която са живели хората във времето на Христа. За него са знаели и гърците, и римляните, и евреите и всички народи от това време. Това е ясно показано и в Евангелието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...