Jump to content

I част. ПЪТЯТ НА УЧИТЕЛЯ Свещени Думи 301-350


Recommended Posts

301. Пред изпит.

Бъди спокоен и тих.

Всичко ще мине добре!

302. Три състояния.

Има три състояния в живота на човека:

Едно физическо - там всичко се безпокои.

Друго духовно - там има стремеж към един

идеал.

И трето Божествено - там има абсолютен

Мир!

Ученикът трябва да е преминал първото

състояние.

303. Ученик.

Най-хубавото нещо е човек да бъде ученик!

304. Помощ.

Учителят може да помогне на ученика си,

само като забележи у него непреодолимо

желание към Духовното.

305. Вяра.

Ще упражняваш вярата.

Без вяра умът се колебае. Мощна вяра ще

туриш в себе си!

Корените на вярата се намират в миналата

вековна опитност на човека.

306. Мото.

С Господа, Който живее в мене, всичко

мога.

Помощта не иде от вън; тя иде от вътре.

307. Бурята.

Когато небето се заоблачи и загърми,

малките цветенца се радват - влага им трябва.

А хората ги е страх, защото нямат вярата на

цветята.

Ученикът не трябва да се плаши от бурята,

защото и тя е необходима, но да гледа да я

използува добре.

308. Светлина.

Скръбта иде вечер, а радостта - сутрин.

Когато ученикът скърби, у него е вечер; когато

се радва - сутрин.

Влиянията на тъмнината носят скръб, а тия

на Светлината - радост.

Когато у него е вечер, да мисли за Бога,

защото у Бога е винаги ден.

309. Божественото.

Най-първо ученикът трябва да търси и

намери Божественото у себе си.

Тогава той става способен да разбира и

познава Божественото у всички.

310. Себе си.

Обществения живот ученикът може да

проучи в себе си.

Познаваш ли себе си, познаваш и

обществото.

311. Кръщението.

Кръщението е акт на Духа.

То е нещо вътрешно.

312. С Бога.

В Любовта няма страх.

Ученикът не трябва да го е страх от хората,

защото той живее с Бога.

313. Църквата.

Църквата на ученика трябва да бъде вътре.

„Храм Божи сте, и Дух Божи живее във вас."

314. Сила и светлина.

Ученикът като мине през алхимичната

лаборатория на природата, ще стане силен; а като

мине през пещта й - ще светне, Светлина ще

стане.

315. Душата.

Ученикът схваща себе си като нещо отделно

от тялото, за да не се съблазни от формите.

316. Учение.

Ученикът се учи по два начина: или го учат,

или той сам се учи. Или той си създава

условия, за да го учат, или другите създават

условия, за да се учи той сам.

Процесът на учението е труден, но приятен.

317. Началото.

По-добре е ученикът да почне с мъчнотии,

отколкото с блага. Тъй още от начало ще

укрепне.

318. Придобивка.

Във всеки живот ученикът трябва да има

придобивка. Той трябва да слуша Духа си.

Няма нищо по-хубаво от опитността, която

разумният Дух може да даде на човека.

319. Основа.

Ученикът трябва да гледа да придобие

здрава основа в душата си, за да разбира

живота правилно.

Ученикът трябва да има самоувереност в

живота, за да има основа, на която да гради.

Самоувереност има само онзи, когото

вълната на Любовта е докоснала.

320. За Бога.

Първото и Велико нещо за ученика е да

знае, че Бог е вечна хармония.

Когато я почувствуваш в себе си, Бог те е

посетил.

Това са епохални мигове в твоя живот!

321. Стремеж.

Да се стреми към Бога и Истината, това е

Великата задача на ученика.

322. Душата и умът.

Душата ти да бъде лазурна, а умът - светъл.

323. Коригиране.

Когато ученикът иска да направи някому

нещо, той сам трябва да се постави в същото

положение. И ако намери, че е добре, тогава

да го направи. Така той се коригира.

324. Цялото Небе.

Ако ученикът се води напълно по

Божествените принципи в живота си, цялото

Небе ще му съдействува.

Когато човек работи за Бога, за другите -

Небето е с него!

325. Мото:

За оня, който върви по Божия Закон, всичко

съдействува за добро.

326. Молитва.

Само молитвата ще ти покаже разумния

начин да изплатиш кармата си по-лесно.

При молитвата трябва да преживееш едно

Божествено състояние.

Молитвата е едновременно начин, по който

ученикът чрез нея научава, каква е Волята

Божия.

327. Природата.

Ученикът трябва да има съзнание да не

нарушава законите, които действуват в

природата. Те са израз на една Висша

Разумност!

328. Съзнание.

У ученика трябва да има съзнание да

изпълнява винаги Божественото!

Той трябва да дава винаги ход на

Божественото в себе си.

329. Енергиите.

Ученикът трябва винаги да препраща

енергиите си нагоре във възвишена мисъл и

работа. Тогава те развиват неговите висши

центрове.

Когато енергиите остават долу, те се

застояват, стават разрушителни

и предизвикват експлозии.

330. Мислите

Повдигай мислите си винаги нагоре към

Божественото. По този начин се организира

духовното тяло.

331. Божественото.

В живота на ученика трябва да се прояви

Божественото.

В него е пълнотата на живота.

332. Истини за работата.

Най-голямото благо, което човек има от

Бога, е животът.

А най-голямата благодарност на човека

заради живота е работата.

Деликатността е плод на зачитане работата

на другия.

Който почита - мисли.

Колкото човек е по-внимателен към

работата на другия, толкова и невидимият свят

е внимателен към неговата работа.

Работи само онзи, който работи от Любов.

Който работи, обича.

И който почита работата на другия, сам

работи.

Който разбира, живее.

Смехът понякога показва, че не разбираш.

Той е временно развлечение.

Който разбира, мисли!

Който разбира, работи.

„Отец ми работи, и Аз работя."

333. Отплата.

Когато се постигне у ученика стремеж към

Бога, Учителят вече не съжалява за нищо,

което е сторил и дал на ученика.

334. Близост.

Има физическа, умствена, духовна и

Божествена близост. Истинската близост на

душите се гради върху Божествените връзки.

Те са единствените трайни, неизменни и вечно

усилващи се.

335. „Засади".

Ученикът трябва да бъде много прозорлив

и внимателен.

Има низши духове, които устройват

„случайни засади", и ученикът може да си

напакости. Например минаваш покрай някой

мост, виждаш ограда, хванеш се о нея, обаче

тя е гнила, падне, и ти паднеш с нея заедно.

336. Към Духовното.

Ученикът трябва винаги да одухотворява

материалното. Спре ли се на него, ще срещне

големи противоречия в живота.

От физическото към духовното!

337. Бог.

Бога най-лесно ще намерим в себе си.

Когато ученикът Го намери в себе си, ще стане

способен да Го намери и навсякъде около себе

си.

338. Материалното.

На земята всичко е преходно. Ученикът не

трябва да желае нищо земно. Той ще си служи

с букваря и плочата, докато завърши първо

отделение; и после ще мине напред, а тях ще

остави за другите.

Няма защо да носи със себе си букваря и

плочата в университета.

339. Свещени думи.

- Познаваш ли ме?

Не бой се!

340. Бог.

Докато намираме Бога в себе си, нашият

живот е пълен, има смисъл и радост.

Извън Бога има само нещастия и страдания.

341. Бог.

Само в Бога е нашият живот!

342. Развитие.

Гледай развитието ти да върви естествено.

Мисълта трябва да расте, но не да презрее.

Мислите трябва да се развиват и да растат,

без да се изменят.

343. Действие.

Не всякога Учителят може да говори.

Понякога трябва веднага да действува:

когато ученикът разглежда и изучава една

бомба, която след две минути ще експлодира,

Учителят няма време да му обяснява, че това

е нещо опасно, а веднага ще я вземе от ръцете

на ученика и ще я хвърли някъде надалеч в

пространството! Ученикът ще разбере това

едва след като чуе бомбата. И ще благодари

на Учителя си, задето не му е говорил нищо

тогава.

344. Мистична самота.

Има в човека една мистична самота, в която

той се слива с Бога. Това е за оня, който

разбира!

Има една свещена област в душата, която

е неприкосновена! Нея никой не може да

прекрачи.

Тя е свещено място, предназначена само за

Бога.

345. Сам.

Учениците могат да живеят сами в своя

вътрешен живот, само ако живеят в чистота.

346. Пчелата.

Пчелата ще извади мед от цвета; човек ще

откъсне цветето, ще го помирише и ще го

хвърли. А говедото ще го стъпче.

Ученикът трябва да има метода на пчелата.

347. Светлината.

Ученикът трябва да обича Светлината!

Учителят ще му предаде най-великото чрез

Светлината!

348. Чистене.

Всяка вечер ученикът трябва да се чисти -

психично чистене - като обърне ума си към

Великата Любов и прекара през нея всичко,

което е вършил през деня.

349. Светлина.

Ученикът трябва да се стреми да достигне

до оная светлина, при която може да

разпознава истинската Любов.

Любовта се показва в най-голямата нищета

350. Добрини.

Бог така прави своите добрини, че те

изглеждат сякаш естествено дошли! Но

ученикът трябва да знае, че това е дело на

Бога, на тази Разумна Сила във вселената,

която помага, а сама винаги остава скрита; и

непрестанно да благодари в душата си Нему.

Тъй постъпва и Учителят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...