Jump to content

18. КОЙТО ВЛИЗА Неделна беседа от Учителя, държана на 8.VІ.1930 г., София - Изгрев. - В: Делата БожииСила и Живот: Неделни беседи, серия XIII, т. III


Recommended Posts

18. КОЙТО ВЛИЗА

Неделна беседа от Учителя, държана на 8.VІ.1930 г., София - Изгрев. - В: Делата БожииСила и Живот: Неделни беседи, серия XIII, т. III. София, 1940, стр. 330 ÷ 331.

В една легенда за Соломона се разправя, че някога той сгрешил пред Бога, поради което го наказали да живее в ада, докато изправи погрешката си. Като чули, че Соломон пристига в ада, духовете - жители на ада, му устроили тържествено посрещане, с музика и песни, с венци и цветя, да го предразположат към себе си. Те се страхували от Соломона, защото имал способността да връзва духовете. Те си казвали: „Да отдадем всички почести на Соломона, да ни остави свободни.” Обаче един ден те видели, че Соломон се разхожда из ада й прави някакви измервания. – „Какао мериш?” - го запитал един от жителите на ада. – „Искам да съградя и тук храм на Бога Иеова.” Силно изплашени и разтревожени, духовете се събрали и взели решение да устроят голямо тържество на

Соломона, за да го изкарат вън от ада. Решението им дало добър резултат: наистина, успели да изкарат Соломона вън от тяхното царство. Те си говорели: „Ние не се нуждаем от никакви храмове. Не вярваме в никакъв Бог и няма защо да строим черкви, да Му се кланяме.” Жителите на ада вярват само в себе си. Следователно, докато човек вярва само в себе си и живее само за себе си, наричаме го безверник. Той живее в личния егоизъм и отрича съществуването на Бога. Онзи, който минава за вярващ и признава Бога, трябва да докаже това. Как ще го докаже? Чрез живота си. Ако обича Бога с цялото си същество и ако обича ближния си като себе си, той е истински вярващ. Той е еднакво справедлив и към себе си, и към ближния си. В понятието „ближен” влиза не само човек, но и всяко животно и растение, от най-малкото до най-голямото. Божественият закон включва в себе си и хората, и животните, и растенията. Следователно той има пред вид страданията и на най-малките мушици и растения. Не е безразлично дали страда някое растение или не. Възвишените същества се вслушват във страданията й на растенията й им се притичват на помощ. Хората не чувствуват страданията на растенията и на животните, понеже не са развилисърцето си до степен да възприемат и най-малките страдания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...