Jump to content

I. ЧИСЛОТО 13


Recommended Posts

I. ЧИСЛОТО 13

1. Настоящият том на „Изгревът" носи числото 13. Това число не можеше да се прескочи. Учителят Дънов е говорил много за него. То съдържа много голяма разрушителна енергия и може да разруши всеки, който се докосне до него. А защо? Частите, които се съдържат в числото 13, не са обединени, а действуват самостоятелно и действуват в различни посоки и всяка една част може да влезне във всеки човек и да го разруши. Единствено законът на Цялото обединява частите на числата.
 
2. Как да се разреши този въпрос с числото 13? Като се съберат числата 1 + 3 = 4. А това е квадрат с четири стени. А квадратът според Учителя е геометрична фигура с най-големи противодействия и сили на противопоставяния. Как се примиряват силите в квадрата? Разрешението е чрез диагоналите на квадрата, когато силите могат да разчупят квадрата. И двата диагонала да се направят на две успоредни сили; едната успоредна линия е човешкият живот, а другата е Невидимият свят и връзката му с него.
 
3. Учителят Дънов дава един метод за разрешение на числото 13 от Бялото Братство, дадено от древността, той се съдържа в псалом 133. Този псалом има две части.
 
Първата е изказана с много ясни думи и толкова ясни, че остават и досега неразбрани, а те са:
„Ето колко е добро и колко угодно
Да живеят братя в единомислие."
Но какво означава „единомислие" - ще се спрем по-късно и по-подробно. (Виж в „Изгревът", том XII, стр. 152, „Наставление", точка IV.)
Втората част е символична. И тя е неразбрана за онези, които не знаят, че в древността, когато е трябвало да се получи посвещение, са ги помазвали със свещено миро. То се е изсипвало върху косата на главата и то се е стичало по брадата. Онзи, който е помазвал, е първосвещеникът. А първосвещеник е онзи, в който е Святият Дух. Той помазвал с миро и освещавал чрез Духът Святий, който е в него и преминава чрез мирото върху главата на посвещеният. Това означава общение с благодатта на Святия Дух, който съединява душата на людете с лицето на Бога.
„Духът на Господа Иеова е върх мене,
Защото Господ ме помаза,
За да благовествувам на смирените.
Проводи ме да изцеля съкрушението в сърце,
Да проповядвам освобождение на пленниците
И на затворниците отваряне на тъмница."

(Исайя, гл. 61, ст. 1)

Само онзи е помазан, върху когото е Духът Господен Иеова. Само помазаникът Божий може да освобождава пленниците на греха и да пусне затворените от княза на този свят на свобода. А свободата се отнася за човешката душа, която прави и има връзка с Бога. Само за нея. И за никой друг!
Помазанието е от Святият Дух, той се излива свише, както скъпоценното миро по косата и главата Ааронова. Той, Аарон, бе рожденият брат на Моисея, и той бе посветен за пръв велик свещеник по Божие повеление. И то когато с брат си Мойсей възлезе на Синайската гора, за да види Славата Божия, като огън пояждащ. И той там бе посветен чрез Славата Господня, която излизаше от Бог
Иеова чрез Духът Господен и той стана първосвещеникът на Израиля. Първосвещеникът е онзи, който сваля Святия Дух върху главите на людете. А Израел е духовният Израил, воден от Духът на Иеова.
4. Кой може да чете, да произнася псалом 133? И да се възползва от него? Само онзи, който е помазаник, онзи, който е помазан от Святия Дух и който има връзка с Духа.
 
5. Учителят Дънов дава разрешение на стиха „Ето, колко е добро и колко угодно да живеят братя в Единомислие". Къде и как могат да живеят в Единомислие?
 
Само пред лицето на Бога! Защо? Защото интересите на частите и на личността не могат да се примирят един с други. Те могат да се примирят само в Цялото, пред закона на Цялото.
 
6. Всяка част има определено място в Цялото и всеки човек има своето място, т.е. в Бога той живее. Този закон се отнася не само за личността, но и за духовния живот и за физическия живот на човека, както и за самото човешко общество.
 
7. Само със съзнателна молитва, с непреривен стремеж на душата си, човек може да се свърже с Бога, да работи заедно с Бога чрез неръкотворната връзка на Духът Божий. И тогава ние ще живеем за Бога, а Бог ще живее за нас. Така се изразява целокупният живот на всички хора и същества - небесни, земни и подземни.
 
8. Братя в Единомислие може да има само в Един и Същий Дух. Духът на Истината иде от Словото на Всемировият Учител на Вселената Беинса Дуно. Духът е Истий, който беше в Моисея, като Слава Господня, Духът е Истий, който беше в Христа, като Христова Слава. Духът е Истий, който беше в Учителя Дънов и чрез Святия Дух бе дадено Словото Му за идното человечество от шестата раса.
 
9. Братя в Единомислие може да има само когато имат Един и Същий Учител. Това е Всемировият Учител на Вселената - Беинса Дуно. Амин.
 
10. Братя в Единомислие стават чрез вътрешното Единение между людете само чрез Христовия Дух. А Той се носи от Словото на Учителя Дънов.
 
11. Само ученикът има връзка със Словото на Учителя Беинса Дуно. Пряка - чрез Слово и чрез Дух.
 
Само ученикът има връзка с Бога чрез Словото на Учителя Беинса Дуно.
 
Само ученикът може да живее с другите ученици, управлявани от Духа на Словото на Учителя Беинса Дуно, в общност на братя в Единомислие. Единомислие чрез Духът на Словото. Амин!
 
Духът на Единението, който обединява земята и Небето, съединява человека земен с Небето и го сътворява на человек небесен. Само Духът на Единението и на Обединението съединява человеците небесни в Духа Христов. И чрез него с Бога.
 
12. Само человекът небесен изяви, че има Един Бог, Един Учител, Едно Слово и Една Школа. Само человекът небесен може да живее с другите подобни нему, като братя в Единомислие. Единението се извършва само в Духът Христов.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...