Jump to content

Б. ПРИЛОЖЕНИЯ Приложение Първо


Recommended Posts

Б. ПРИЛОЖЕНИЯ

Приложение Първо

19.12.1993 г.

ИЗЛОЖЕНИЕ

във връзка с някои проблеми при духовно общество „Бяло Братство"

1. Проблем: Днес, 19.12.1993 г. сме се събрали ръководителите в това помещение. В Предверието се продава алкохол, пушат се цигари, превърнало се е на бакалница, а по стените са окачени плакати на една партия. В салончето навремето имаше портрети на партийни водачи. Молитвите на Учителя и Словото на Учителя се четеше пред лицето на тези партийни водачи. Трябваше да дойде човек - германец, от хиляди километри за да купи едно платно, с което да се закриват партийните водачи, пред лицето на които се молехме и четяхме Словото на Учителя. Постановката на Учителя по този въпрос я има в Словото Му и то е напечатано. Аз питам, кой беше този, първият, който ни натика в този клуб? Чия воля и чие поръчение той изпълняваше? Защото в онези години ако не бяхме влезнали в този клуб, то властите щяха да разрешат въпроса по друг начин, защото желаеха този въпрос да се разреши по един легален начин. С влизането в този клуб си отрязахме пътя за всякакви постъпки пред властите. Този ход на онези сили, които ни вкараха в това помещение, бе напълно успешен и трябва да им се отдаде заслуженото. Въпросът е кой ни вкара тука и не можеше ли онези, които ни събраха тук, да ни съберат на друго място, където дори може да се заплати? Можехме да влезнем в един салон, където ще бъде много по-чисто, отколкото тук. Това са същите сили, които навремето действуваха за разрушаване на Салона и сега намериха проводници, проведоха своето решение и ни вкараха тук.
 
2. Проблем: Проблемът с ръководството. Учителят в Словото е разгледал този проблем. Ученикът изпълнява Словото на Учителя. Този опит е направен още през 1921 г. в град Русе. Русенското Братство се регистрира официално като юридическа личност. Регистрират устав, издават си членски карти с портрети, създават си ръководство, създават си стопанство и общ братски имот. Във връзка с този опит на русенци Учителят още през 1923 г. в 27 лекция на Общия Окултен клас, на стр. 10 казва: „Като имат другите общества устави, защо не стоите при тях? Всичката ви грешка седи в това, че вие като дойдете тук, искате да се проявите като в света. Не, тук ще се проявите по Божествено." Във връзка с ръководството на Бялото Братство Учителя е казал, че най-идеалното ръководство е за един ден. Сега да проверим какво стана с русенското Братство, които имаха устав, членски карти и стопанство. Още приживе на Учителя те сами се отказаха от юридическата регистрация, развалиха стопанството с цел да си поделят Братския имот. Продаде се и Братският салон. Накрая имота го дадоха на Ловно-рибарското дружество. Учителят бе заявил за братя Маркови, че ще излязат като просешка тояга оттам. Това се сбъдна и е урок за онези, които не изпълняват Волята на Учителя, която е дадена в Неговото Слово.
 
3. Проблем: Проблем за братските средства, които се набират от десятъка. Ние имаме опит какво стана с десятъка на Учителя след Неговото заминаване. Ето Братството от Търново внесе една сума от 5,000 лева за песнарки. Досега нямаме никакъв отговор, нито документ. А ние можехме да си извадим песнарката на ксерокс за тези пари и да я предадем на онези, които дадоха вноски. Въпросът за отпечатването на песнарката може да се разреши само тогава, когато се отпечати по оригинала на Учителя от така наречения „Черен тефтер". Защо се изискват пари за песнарка, когато онези, които са запознати с този проблем, не го движат?
Ние внесохме 7,000 лева за филм за Паневритмията на Кирил Кирилов, който е кинооператор и вече изминаха три години и досега нищо не е направено. Освен това пращаме редовно десятък и не знаем къде този десятък отива. Затова смятаме, че този принцип не е правилен, защото дава възможност за пълна безотговорност на лица, които поемат обещания, без да ги изпълняват. Затова смятаме за уместно да се приложи друг принцип. Ръководствата по места да събират по места своя десятък и да го влагат от тяхно местно решение в онези инициативи, които лично ще могат да контролират. Освен това всеки, който е вложил пари, ще види, че нещо е направено с неговия десятък. По този начин ще се отсече и отреже възможността за неправилно насочване на тези средства. По този начин всяко едно Братство с повече членове като в Търново, Шумен, Габрово и др. могат спокойно да финансират по едно томче от беседите на Учителя и само да ги разпространява.
 
4. Проблем: Проблем за създаване на Дружество за печатане на беседите. Прави впечатление в раздел II, като цел на това дружество се учредява, за да сложи под свой контрол цялото наследство на Общество Бяло Братство. През тези 45 години комунистическа власт унищожаваше чрез обиски беседите на Учителя. Неколцина предани братя успяха да съхранят непечатаното Слово на Учителя. Те имат отговорност пред онези, които им са го дали за съхранение. А сега с учредяването и юридически узаконено това дружество ще може по законен начин и чрез съда да търси от онези, които съхраняват Словото, за да им го предадат. Целта на това дружество не е да издава Словото на Учителя, а да вземе в свои ръце юридическа власт, с която да се разпорежда със Словото на Учителя. Словото на Учителя трябва да се напечата в своя оригинал. Онези, които създават дружество, желаят да редактират Словото на Учителя, като по този начин искат да задоволят своите лични амбиции, че са компетентни да редактират. Мнението на Учителя по този въпрос е категоричен и го има напечатано. А това е, че Божественото не се коригира. Целта е силите, които воюваха срещу Словото на Учителя, да намерят своя проекция, да изземат непечатаните беседи от тези, които ги съхраняват, за да могат да ги коригират и изменят. А за властите е много лесно да поставят ръка и да унищожат непечатаните беседи.
Ако е въпрос за печатане, ние смятаме, че всяко едно Братство в провинцията може да финансира в разстояние на няколко години едно томче от беседите на Учителя. А там, гдето са по-малки Братства, ще се обединят и ще издадат едно томче. По този начин сами ще финансират, сами ще контролират средствата и сами ще продават беседите. Ако в страната по този принцип се задвижат 4-5 компютъра да набират беседи, това означава, че всяко едно Братство за няколко години ще даде своя дял в отпечатването на Словото на Учителя. Всяко едно Братско ръководство по места само ще движи и контролира средствата. Единственото условие е да се набира оригиналния текст, такъв, какъвто е подготвен от стенографката Елена Андреева. И никакви други редакции, преразказване на Словото, изхвърляне и подменяне на думи и изречения. Този опит е опит от времето на Михаил Иванов, според който французите не могат да разберат Словото на Учителя и той трябвало да го преразказва. Отидете на площад „Славейков" и ще видите неговите брошури под различни номера, като една от брошурите носи названието „Високият идеал". Това е опит да се подменят оригиналните заглавия на Учителя и да се заблудят целенасочено онези, които търсят Словото на Учителя. Брошурите са написани с името му Омраам Михаел Айванхов. След заминаването на Учителя и други правят опити на Изгрева да преразказват Словото на Учителя със своя интелект, за да бъде достъпно за българите. Това са едни и същи сили, които работят срещу Словото на Учителя.
Затова е необходимо да не се влиза в тази клопка на едно такова издателство, където ще има управител, който ще има право на месечно възнаграждение и на заплата. Освен това ще се създаде администрация, която ще получава заплати и по такъв начин всички доброволни вноски ще бъдат изяждани за заплащане на заплати, ще се посегне върху Словото на Учителя и ще се даде възможност да се ликвидира чрез някой правителствен акт Словото на Учителя, онова, което е съхранено досега. Тези сили съществуват и сега и търсят проводници да се изявят. Чрез това издателство се дава такава възможност.
5. Проблем: Проблеми с духовните опитности и спомени на учениците. Онези, които са писали тези спомени, имат своя постановка и са упълномощили онези лица, които ще ги издават. А онези, които са събирали опитности на учениците, също имат да изпълняват желанията на онези, които са ги диктували. Създава се възможност юридически чрез това издателство да се посяга върху тези материали. Като пример можем да посочим, че в последния брой на „Житно зърно" са поместени спомени на Елена Андреева. Редакторът на това списание нарочно не е написал името си в този брой. А това е Елена Николова. Тя лично, в присъствието на трето лице, е чела на глас завещанието на Елена Андреева, чрез което се дава право на печат на едно определено лице. След това Елена Николова нарочно помества в това списание тези спомени, за да попречи на онзи, който е свършил работата на Елена Андреева. Освен това пише и писмо на въпросното лице и го уведомява, че това е направено нарочно. Ето, това са методи, които нямат нищо общо с Учението на Учителя.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...