Jump to content

КАК ДА ЖИВЕЕМ


Recommended Posts

КАК ДА ЖИВЕЕМ

Има един господар в света, който, отнема силите и богатството на човека. За да се освободиш от него, затваряй вратата си вечер, за да не влезе в къщата ти, да те изсмуква. Ще каже някой, че това е неговата карма. Ако беше затварял вратата си, отде щеше да влезе този господар? Някой падне, счупи крака и казва, че това е карма. Ако беше внимавал, нямаше да паднеш. - Нервен съм, наследих тази слабост на нервите от баща си и майка си... Не обяснявай своите слабости с погрешки с кармата и с наследствеността. За разумния и за онзи, който има будно съзнание, не съ­ществува нито карма, нито наследственост! (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 318)

Какво трябва да се направи, или как трябва да се живее, за да не се създава карма между хората? Ще ви дам един пример, от който вие сами можете да извадите заключение. Представете си два успоредни железни пътя, по които се движат влакови, единият отива на изток, а другият - на запад, в две противоположни посоки. Допуснете, че по едната линия, по която влаковете вървят на изток се движат сто трена, на еднакво разстояние един от друг. Ако при това положение влаковете се движат с еднаква бързина, няма опасност от никакво сблъскване между тях. Обаче, ако бързината на тия влакове е различна, между тях непременно ще стане сблъскване. Следователно, при закона на кармата, не е важно направлението на влаковете, дали отиват на изток или на запад, но важна е бързината. Бързината на движещите се влакове трябва да е еднаква. Значи, когато двама души се движат в една посока, но с различна скорост, между тях непременно ще стане сблъскване. Ако един трен се движи със скорост 100 километра в час, а другият с 80 километра в час, няма никаква опасност от сблъскване. Но ако първият влак се движи със скорост 80 км. в час, вторият - със скорост 100 км в час, а при това вечер, тогава има опасност от сблъскване: вторият ще се сблъска с първия. За да не стане сблъскване между тия два трена, вторият трябва да намали скоростта на движението си, да стане поне като на първия, но непременно на известно разстояние един от друг. (ДВАТА ПЪТЯ - изд. 1934 г. София - 103, 104)

Сега, докато живеете между хората, не трябва да бъдете нито много умни, нито много глупави. Защо? Защото и глупостта и интелигентността са кармически закони. Ако си много интелигентен, ще се движиш много бързо и ще се сблъскаш с тия, които бавно си движат. Ако пък си много глупав, ще се движиш бавно и ще се сблъскаш с тия, които бързо се движат... Какви трябва да се прави тогава? Ще бъдеш толкова интелигентен, или толкова глупав, колкото окръжаващата среда. (ДВАТА ПЪТЯ - изд. 1934 г. София - 104, 106)

На какво съответства голямата бързина? На добродетелите. Значи, бъдете бързи в доброто, т. е. ходете отпред! Бъдете бавни в злото, т. е ходете отзад! (ДВАТА ПЪТЯ - изд.1934 г. София - 108)

Който разбира законите на новия живот, не говори много. Той разбира как трябва да постъпва. При всяко неправилно отношение към хората, той изпитва болка в слънчевия възел и, вместо да се извинява, бърза да изправи погрешката си. Всяка болка, всяко свиване или притесняване в слънчевия възел е предупреждение от Божествения свят, с което му обръщат внимание, че не е постъпил както трябва. От Божествения свят го запитват: „Ти прецени ли своята постъпка?” Защото, всяка постъпка се връща към онзи, който я е направил. Ако е добра, ще се ползваш. Ако не е добра, ще носиш последствията й. Преди да направиш нещо, три пъти мисли. Ако правиш нещо добро, прави го; ако не е добро, мисли за лошите последствия. (БОЖЕСТВЕНИЯТ И ЧОВЕШКИЯТ СВЯТ - изд. 1940 г. София - 374)

Докато в любовта на хората няма хармония, кармата между тя ще се увеличава, ще натежава все повече и повече... Тъй щото, при днешните разбирания, при днешното развитие на хората, и онези, които любят, и онези, които ги любят, взаимно се ограничават. (ДВАТА ПЪТЯ – изд. 1934 г. София -136)

Задачата на всеки човек е да използва дадените условия чрез вътрешните си възможности. Само при това положение той може да бъде господар на последствията в своя живот. Причините на нещата са в Причинния свят, а последствията - на Земята. Значи хората живеят в последствията. (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - изд. 1940 г. София)

В сегашното ваше положение, като ученици, бъдещата ви карма ще се определя от вашата любов. Вашата сегашна любов ще определя бъдещето положение в другите съществувания. Ако в тия хора, около които живеете сте вложили вашата любов, тази Божествена любов, те ще ви бъдат приятели в следващото съществуване; ако не сте вложили любовта, ще ви бъдат неприятели. Този, когото не си обичал може да ти бъде мъж, жена и като такъв ще ви малтретира, може да ви бъде син, дъщеря, може да ви бъде слуга, господар; в каквото положение и да бъде, ще ви малтретира. Но ако сме дали тази любов всички ще дойдат да ни помагат. Тази любов ще се повърне, и ще каже: „Вие ни дадохте, и ние ще ви дадем”. Тогава, няма какво да се сърдите (OOK - II г. - 11 лекция -18)

Задачата на човека не е в оправянето на света, но в оправяне погрешките на миналите поколения, с които и той е свързан. Баща ти оставил дълг, ти си негов наследник - ще плащаш. Ние вървим по известна линия, по която получаваме блага и задължения. Казваш: „Нямам нищо общо с миналото.” Можеш да се отказваш, но последствията не може да избегнеш. Ние сме свързани с миналото и не можем да се освободим от него... И вие, във вашия живот, много клечки сте запалвали, много плевни сте изгорили. И в отношенията си вие имате много неправилности, поради което не можете да се търпите - голяма дисхармония съществува между вас. (НОВИЯТ СВЕТИЛНИК - 134)

В бъдеще бащата няма да отговаря за сина си, нито майката за своята дъщеря. Мина времето, когато родителите отговаряха за децата си. Едно време за злото се въздаваше до четвърто поколение. Сега сам ще отговаря за погрешките си. Никой за никого няма да плаща. (АБСОЛЮТНА ИСТИНА - изд. София - Изгрев - 1949 г. - 8)

Време е вече хората да се откажат от своя минал живот, от проявите на животинското си естество, и да дадат ход на светлите и красиви мисли и желания в себе си, останали в наследство от възвишените същества. Красивият и чист живот ще спаси човека. Чрез него той ще разреши своята карма и ще влезе в новия живот. (ЗАКОНИ НА ДОБРОТО - изд. 1940 София - 304)

Един албанец - бозаджия продавал много хубава боза. Два деня от седмицата той оставял за себе си, за своята душа. В това време той излизал на края на града, с две стомни, пълни с чиста вода и, като минавал жаден, уморен пътник, предлагал му чаша вода, да утоли жаждата си. Вие не можете ли да направите, както този албанец? (КРАСОТАТА НА ДУШАТА - изд. 1948 г. София - 356)

Само чрез ликвидиране на кармата и приложение на дихармата се създава светлото бъдеще на човека. (СЛУЖЕНЕ, ПОЧИТ И ОБИЧ - изд. 1940 г. София - 254)

Който изпълнява Божията воля, в следното прераждане, ще заема висок пост; който не изпълнява Божията воля, в затвор ще го поставят. (ВЕЧНОТО БЛАГО - 240)

Когато искам да изправя човека, на злия казвам: да убие в себе си всяко лошо желание, за да не прави злини на себе си и на хората; на добрия казвам да възкреси в себе си всички добри желания, да ги реализира, за да бъде добре за него и за ближните му. Човек трябва да бъде внимателен в желанията си, да не се забравя. (СИЛА И ЖИВОТ - II том – изд. - Б. Братство 2006 г. София - 480)

Който възкръсне ще бъде свободен от закона на кармата, от всички недъзи. Възкръсналият живее на Земята така, както на Небето, дето всички изпълняват Божията воля с любов. (ДАЛИ МОЖЕ - печ. „Фотинов” София - 236)

Отче наш, който си на Небето,
да се свети Името Твое,
да дойде Царството Твое.

Сега може да се опита стиха: „Търсете Царството Божие и Негова правдата и всичко ще ви се нареди.”... В туй Царство Божие е вложено разумното, разумният живот е вложен, в туй Царството Божие са вложени всички разумни сили, с които можем да работим. То е кредит, то е основата, върху която можем да градим. (СИЛА И ЖИВОТ - V серия - 91)

Царството Божие не търпи невежество, критики, престъпления, зло. То е живот на вечна хармония и любов. Царството Божие е за онези, които искат да изучават основните закони на живота и да ги прилагат. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 309, 310)

Първият основен закон подразбира приложение на Истината. Царството Божие не търпи никаква измама от какъвто и да е характер... Не е позволено на човека да лъже, нито да греши... Вторият основен закон е приложението на Мъдростта. Разумният свят изисква от всички хора да учат с постоянство и любов. Животът не е нищо друго, освен непрекъснат стремеж към придобиване на знание, което иде от Висшето Божествено начало... Третият основен закон е Любовта, която ражда Живота. Едно от качествата на живота е радостта. Който живее, трябва да се радва. Може да се радва само онзи, който учи; само свободният учи. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 3)

Това значи, да се стреми човек към Божествената Мъдрост, която дава знание; към Истината, която дава Свобода; към Любовта, която дава Живот; към живота, който дава радост; към знание, което дава сила и към Свобода, която дава простор на човешката душа. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 311)

Не можеш да служиш на Любовта, т. е. на Бога, ако не си приложил закона на Мъдростта, ако нямаш знание и светлина. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 313)

Бъдете служители на абсолютната Истина... Бъдете служители на абсолютната Мъдрост. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София – 311)

Прилагайте закона на Мъдростта, за да придобиете светлина и знание и закона на Истината, за да бъдете свободни. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г. София - 313)

Човек, трябва да живее според основните закони на Битието, за да разбере къде се е спъвал и как да подобри живота си. (ТРИТЕ ЖИВОТА - изд. 1942 г.София - 314)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...