Jump to content

Recommended Posts

Не си достатъчно силен

 

"...И каза Господ на първия човек: "В дървото на познание доброто и злото се крие голяма опасност, и в който ден посегнеш на него, ще изгубиш всичко. Елементите, скрити в това дърво, не са за тебе; ти не си достатъчно силен, за да ги владееш. В бъдеще може да ги изучиш, но засега ще се ползуваш от всички други дървета, от всяко нещо в живота, но не и от дървото на познание доброто и злото.”/стр. 3,4/

 

И ангел, и дявол

 

"На ден можете да станете десет пъти и ангел, и дявол. Мнозина не вярват в прераждането, въпреки това по десет пъти на ден могат да се преродят."/стр. 17/

 

Откъде произтича животът?

 

"Когато Христос е казал: "Аз съм Пътят и Истината", с това Той е посочил двете опорни точки. "Животът" пък е процес, който произтича от Пътя и от Истината.”/стр. 24/

 

Можем да бъдем всесилни, но къде?

 

"Има известен закон, който ограничава нашата деятелност; само в известно направление и вътре в него, ние можем да правим всичко, да бъдем всесилни."/стр.25/

 

Няма да има сила в света, която да ви се противи

 

"Ако можете да приложите тия два закона - Любов към Бога и Любов към ближния - за основа на своя живот, няма да има сила в света, която да се противи, нито мисъл, която да не ви се подчини и да не послужи на вашия идеал.”/стр. 38/

 

Геният разбира раждането, светията разбира смъртта, а ученикът разбира възкресението

 

"Когато държите в ръката си една кибритена клечка, вие не можете да опитате нейната сила, ако не я запалите; щом я запалите, ще разберете силата й. И възкресението ще бъде неизвестен предмет за вас дотогава, докато не запалите тази дума като кибритената клечка, да произведе светлина във вашия ум и топлина във вашето сърце, или докато не я посеете като семка в земята, да изникне, да видите плода й. Достатъчно е човек в живота си да има само една такава дума, която да разбере, както трябва, за да стане гений; ако разбере две такива думи, той ще стане светия; разбере ли три, той ще стане едно с Христа...

В живота на Христа се забелязват три главни периода: раждане, смърт и възкресение...”/стр. 42,43,44/

 

Изрече само една дума

 

"И тъй, във всеки език, който говорим, има думи, които, ако разберем, добиват магична сила за нас. Когато дигна своя жезъл при Червеното море, Мойсей изрече една дума, и то се раздели. Когато бе пред гроба на Лазара, Христос дигна очи нагоре, каза само една дума... и Лазар възкръсна. Господ в началото на Битието изрече само една дума, и светът стана.”/стр. 43/

 

Мистерията "Христос"

 

"...От което дърво ядем, такива ставаме. Дървото на живота - това е Христос... Вие не трябва да се спирате върху отвлечената мисъл, че Христос седи отдясно на Отца, но трябва да гледате на Христа като на сила, която прониква цялата земя. Когато тази сила мине през всички същества, от малки до големи, тогава ще дойде освобождението на цялото човечество. Когато разпнали Христа, т.е. когато прекъснали течението на тази сила, на тази струя, навред настанал голям мрак. Всички хора почувствували тази тъмнина. Писанието казва, че след това Христос слязъл в ада, там да проповядва Своето учение. Всички, които Го послушали, излезли от ада и отишли да живеят на земята.”/стр. 48/

 

Кръговото движение на Вечността

 

"Всеки човек... постоянно ще слиза и ще се качва, докато най-после разбере, че еволюционният закон е движение по счупена линия, в която има низини и височини. Когато човек научи Христовото учение, което се отнася до кръговото движение на Вечността, той ще влезе в друга еволюция, в която няма слизане и качване, но кръгообразно движение.”/стр. 51/

 

Високият свят, от който идва Любовта

 

"Любовта идва отгоре, от Истината... Когато Истината слезе във вас, нейният огън - Любовта - ще направи жертвоприношение, угодно на Бога. Това е реалният свят на Истината.”/стр. 107,111/

 

Под влиянието на Божествения огън

 

"Павел, като казва "растете", той подразбира действие, което става под влиянието на Божествения огън... Думата "познание" означава разбиране на законите, според които този растеж може да стане.”/стр. 128/

 

Неизменен и вечно нов

 

"...Под думата "растене" подразбирам: само духът може да расте и да се развива; само реалното, неизменното расте. С тази субстанция, която е вложена в нас, могат да стават милиони вечни промени - това е велик Божествен закон.”/стр. 129/

 

Без сенки знание не може да съществува

 

"В света сенките съществуват по необходимост, за да изпъкне битието на нещата... Без сенки знание не може да съществува. Вие казвате, че страдате - това е сянка, за да изучите себе си. Умирате - това е сянка, за да изучите условията на новия живот.”/стр. 129,130/

 

Какво видя Бог, докато си почиваше в седмия ден?

 

"Земята още не е устроена, Господ и до днес я строи. Той създаде света в шест дни: в шестия направи човека, а в седмия си почина. Сега Той пак е на работа. Мойсей казва: "Господ си почина." Христос казва: "Отец ми работи." Значи и сега Той е още на работа. Почивката на Бога подразбира излизане от Своето битие, оттам да разгледа всичко, което е създал, и после пак да се върне, да продължи работата си. Сегашната Му работа носи със себе си огън. Той казва: "На този свят не му достига огън"...

 

В тази епоха на растене ние се намираме... при действието на Божествения огън. В този огън твърдите вещества ще се стопят, материята ще се префини и Господ ще образува от нея свят с други порядки.”/стр. 130,137/

 

Седем плода

 

"Когато във физическия свят има цъфтене, иде физическото узряване, физическата любов; когато този процес мине, настава в човека духовно цъфтене и узряване. Човек трябва да цъфне най-малко седем пъти, т.е. да завърже най-малко седем плода. Той трябва да цъфне едновременно в седем свята, но това цъфтене става последователно. И тъй, когато цъфтенето във физическия свят изгуби за вас смисъл, вие трябва да пренесете това цъфтене горе. Защо умирате? - Умирането не е нищо друго, освен отиване в по-висок свят на растене.”/стр. 131,132/

 

Мълчанието на растежа

 

"Ако... си научил нещо, ти ще мълчиш, защото в мълчанието има разговор, то е сила, то е растене... Мълчанието наистина е растеж; така растат и растенията. Те мълчат, и вечер само се чува някакво слабо пукане - тихо си шепнат.”/стр. 133/

 

Който не познава Името Божие

 

"Често четем Господнята молитва: "Да бъде Волята Твоя". Ти не познаваш Името Божие, Царството Божие, а искаш да изпълниш Волята Божия. Който не познава Името Божие, той не може да изпълни Волята Божия.”/стр. 135/

 

Никой не е видял Бащата на света

 

"Единственото нещо, което знаете в природата, е само женският пол; мъжкият пол е невидим. Слънцето, което виждате, е женско слънце - мъжкото слънце не се вижда; това слънце черпи енергия от мъжкото слънце. И съвременната наука потвърждава това, като казва, че всякога енергията се проявява в отрицателния полюс на електрическите токове...

Принципът, за който Христос казва: "Отец живее в мене" - никой не го е разбрал. Бога никой не е видял; никой не е видял Бащата на света. Майката знаем, защото Бог се явява в нас като Майка, която твори, храни и възпитава; Него ние знаем.”/стр. 147,148/

 

Станал е видим

 

"Някои хора ме питат: Ти слушал ли си Господа, чул ли си Го? Отговарям: Не само Го слушам, но Го и виждам; виждам Го, като ми говори; слушам и чувам Неговите думи. Човешките думи могат само да се слушат, а Господните могат и да се виждат. Бог, Който е Слава, се е въплътил в Христа и е станал видим. Всеки от вас е Божествена Слава, изказана, въплътена, видима.”/стр. 149/

 

Трите места на сърцето

 

"Сърцето има три места: едното е физическото, вие знаете това място. Но де е сърцето на вашите чувства и на вашия ум?”/стр. 168/

 

Една майка, един Учител, един Баща

 

"...Ще кажете: Сега разбираме дълбокия смисъл на живота, защо трябва да се живее. Това ще стане, когато имате само един Учител; имате ли много, нищо няма да научите. Едно дете не може да има две майки. Също така и един човек не може да има повече от един истински Учител. Ако речете, че имате двама, ще кажа, че и мене, и Бога лъжете. На физическия свят има една майка, на духовния свят - един Учител, на Божествения - един Баща, Който е Господ.”/стр. 184/

 

И Бог да е, не може

 

"Когато един велик ангел от небето, който е живял милиони и милиарди години, който има опитност, по-голяма от тази на човечеството, и чиято история е по-велика от тази на човешкия род, реши да слезе на земята и да се въплъти, той ще вземе формата на детенце, ще се смири; оттам той ще започне своето развитие, за да разбере величието на Бога. Затова питаха Христа: "Може ли стар човек да влезе в Царството Божие?" - И ангел да е, и Бог да е, не може. Който иска да влезе в Царството Божие, той трябва да се смири, да стане като дете.”/стр. 189/

 

Една стомилионна част от милиметъра...но за детето

 

"Ако не добиете свойствата на детето - пластичност на ума и на сърцето - няма да разберете вътрешния смисъл на живота. Но вие сте близо вече до Царството Божие. Междината, която дели този от онзи свят, е една стомилионна част от милиметъра. Малко е разстоянието от единия до другия свят. Когато човек тръгне в пътя на развитието, той се движи много бавно. Гледам, всички, които тръгват в духовния път, са като големите хора, а не като децата. Ако човек излиза от къщи и тръгва с големи крачки, той няма да постигне целта си.”/стр. 189,190/

 

Законът на страданието и на радостта няма нищо общо с греха

 

"Всички противоречия са израз на една велика Истина, която има две страни, две лица: страдания и радости; страданията - това са тъмната страна на тоя живот; радостите са най-възвишените неща, светлата страна на живота. Всичко туй е съобразно със законите на природата. В продължение на 24 часа земята мени лицето си. Едната страна е светла, а другата - тъмна. Следователно в продължение на 24 часа на вашия живот и вие ще бъдете тъмни и светли, ще страдате и ще бъдете радостни. Това е неизменен закон, който обаче няма нищо общо с греха. Някой път грехът се преплита със страданието, но тези две неща не трябва да се свързват. Страданието е велик закон. Няма човек, който да не е страдал, и да не страда. Дори Бог страда заедно с нас. Никой не страда повече от Него...

С тези чувства, с които изпитвате най-приятните неща в света, ще изпитате и най-неприятните... Радост и скръб са две дъщери на Бога. - На кой Бог? - На Онзи, Който е изявен на човечеството.”/стр. 199,200/

 

Думата, с която се замества Божието Име

 

"Аз рядко произнасям Божието Име в душата си; произнасям Го само когато имам голям товар, и тогава целият товар ми се смъква. За мене тази дума съдържа всичко. На български аз замествам тази дума с думата "мога". Никога не казвайте: Слаб съм. Казвайте: Всичко мога чрез Христа... Вие ще разберете Христа, ще разберете Бога само чрез думата "мога"..."/стр. 208/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...