Jump to content

1_2_2. Упражнения с беседите


Recommended Posts

Упражнения с беседите

Сега на всеки ще дам по една задача. През тая година ще прочетете първите четири серии от Сила и живот. Всеки три месеца ще прочитате по една серия. В първите три месеца – I серия беседи, и ще извадите най-важното от тях, от съдържанието им, което ви е обърнало внимание. Във вторите три месеца – II серия. В третите три месеца – III серия. В четвъртите три месеца – IV серия. Което намерите, което ви обърне внимание от всяка беседа, най-важното ще написвате в една тетрадка, тъй чистичко, хубаво, красиво. Всеки ден ще се чете. Начало – новолунието, от сряда, 10-ого. В специална тетрадка (отделна от тая за извадките от беседите), ще отбелязвате времето: сутрин, обед и вечер – всеки ден, когато сте чели. Време: добро, облачно, дъжд, хубаво, вятър, буря и т.н. – с една-две думи. Когато четете беседата и ви дойде нещо в ума – някой проект или мисъл, ще отбележите в тетрадката за извадките от беседите.

„Тихият глас“, „Не само абсолютна чистота“, стр. 34.

Прочетете от книгата Ценната дума беседата Правото на Любовта. Днес, който няма работа, да я прочете.

„Последното добро“, „Зелен и узрял“, стр. 34.

Като слушате беседата, ще видите, че има пропуснати зърна от нея, като оризени зрънца. Защо са разсипани зрънцата? Защото опаковката е била слаба. Днес ви давам задача да съберете разсипаните зрънца, да ги изчистите от праха и да ги турите отново в книгата. Само така ще възстановите целостта на това, което чухте.

„Божествен и човешки свят“, „Сянка и реалност“, стр.187.

За следния път всеки от вас да преведе тази лекция в геометрическа форма. Това значи да скицирате геометрически основните мисли на лекцията.

„Живот и отношения“, „Бавни и бързи движения“, стр. 197-198.

Като се приготви тази лекция, нека всеки от вас си я препише в една тетрадка. След това да извадите по-важните мисли, върху които трябва да работите. Работата ви ще се състои в размишление и приложение. Ще мислите и ще прилагате, да видите до какви резултати ще дойдете. Работете върху лекцията цялото лято и след това ще ми дадете тетрадките си да ги прегледам. Искам да видя как сте схванали лекцията и кои мисли намирате за съществени и приложими. При това всеки сам ще напише лекцията, и то – ръкописно, за да извлечете по-голяма полза.

„Трите живота“2, „Мисъл и действие“, стр. 206.

Онези от вас, които са свободни, да извадят от лекциите на общия и специалния клас всички практически правила, упражнения и формули. Разпределете се на групи и определете коя група коя годишнина от лекциите ще вземе.

„Божествената мисъл“2, „Човешки и природни енергии“, стр. 116.

Искате ли да станете учени, приложете знанието, което ви е дадено. Колкото лекции сте слушали досега, прегледайте ги, извадете основните мисли от тях и вижте кои са за приложение.

„Закони на доброто“2, „Направления в живота“, стр. 143.

На всяка лекция има зададени теми. Ако не пишете, ако не се упражнявате, тези лекции са безполезни. Това е една работилница, в която има специални задачи – трябва да се работи.

„Беседи, обяснения и упътвания“2 (1922 г.), „Работа за новия живот“, стр. 123.

Хубаво е всички, които ме слушате, да си взимате бележки. Вие казвате: „Ще го запомним, после ще ги имаме.“ За да се напечатат тия протоколи, трябват два-три месеца, а то трябва още докато сте тук, да си ги имате. Запишете и тия изречения: „Всичко, което Любовта може да направи в света чрез нашата воля, ние можем да го сторим. Бог е Любов и тази Любов може всичко да стори. Няма Истина като Божията Истина – само Божията Истина е Истина!“

„Беседи, обяснения и упътвания“2 (1922 г.), „Много плод принася“, стр. 123.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...