Jump to content

ПРАВИЛА, ПРОГРАМА, УПРАЖНЕНИЯ ЗА УЧЕНИКА V 81-129


Recommended Posts

Разумното.

101

Туй, което става веднага, то е глупаво. А туй,

което не става веднага, то е разумно.

Превръщане.

102

Каквото и да ти се случи, ще кажеш:

„Господ ще обърне всичко на добро. Бог е

всесилен. Той може всичко да превърне на

добро."

14.І.1927 г.

Молитвата.

103

Чети всичките молитви наред. Давам ти един

метод за работа. Ще вземеш за една седмица

да научиш наизуст „Духът на Силата". Ако

направиш това, аз ще бъда доволен.

15.І.1927 г.

Повдигане.

104

Чувствувам нещо хубаво в мене, какво не

зная, но то е нещо хубаво, което повдига

Учителя към ученика. Връзката се

осъществява чрез Словото на Бога.

Читанджале.

105

Учителят ми каза: Чети книгата

„Читанджале". Трябва да им се дава хубаво

тълкувание. Все за Господа говори, той взема

най-силните образи в света, за да бъде

разбран. И колко е велико това чувство към

Бога, че няма думи да се изкаже.

Ученикът се моли

за Учителя си.

106

Савка

:) Учителят разправя за световете.

Понякога в разговора, той казва на себе си:

„Боже мой, Боже мой." Той се моли на баща

си. Тогава реших аз да се моля на Господа

така:

„Господи, дай на Учителя благословение.

Обхвани го под своите крила, грижи се за него

всеки миг, а пък за нас Учителят ще има

грижата. Дай на Учителя Слова за утре, а той

ще говори за нас."

Тези мисли ми дойдоха, като ми каза

Учителят на изпращане: Сега ще идеш и ще се

молиш да чуеш нещо хубаво утре.

Това ми даде още по-голям импулс да се

моля за Учителя. Отсега аз почвам да се уча

да се моля и то да се моля за Учителя. „Боже

мой, дай на Учителя, и Той да даде на нас."

Много се молих вечерта и сутринта бях

сигурна, че днес ще има една отлична беседа

от Учителя. „Преди беседата на Учителя да се

моли ученикът." Това е закон за връзката

между Бога, Духът и Учителят.

Чухме хубава беседа.16.І.1927 г.

Тайната на

хубавата

беседа.

107

(Савка

:) Пак съм на разговор с Учителя.

Колко е хубаво човек да се моли на Бога за

своя Учител, за да чуя нещо хубаво. „С Бога

ще се свържеш с Любовта." - ми каза

Учителят. Той ми помогна с разкриването на

тази тайна, че трябва да се моля, за да чуя

нещо хубаво.

17.І.1927 г.

Молитвената

група.

108

(Савка

:) Бях при Учителя и Той ми каза:

„Сега трябва да се образува една група да

работи само чрез молитви, за да се оправят

работите." После продължи: „И вие ще се

изберете кои да бъдат в тази група." То аз ще

ги избера, аз ще я образувам. Да ставам през

нощта и да се моля. И Учителят прави така.

Той винаги с готовност става през нощта

заради Бога. Колко е приятно човек да става

заради Господа. Хубаво е нощем да става

човек, да става и да се моли. След молитвата

ще си прочета нещо и пак ще си легна.

Малкото Добро.

109

Учителят ми каза на отиване: „Доброто е

винаги малко, а лошото е много дълго."

Учителят ми каза: „Иди си сега с Мир, само

Божията Любов носи радост за душата."

На изпращане ми каза: „Ти си цял

барометър. Щом си разположена и си с Бога,

времето е хубаво, и обратно."

3.ІІ.1927 г.

Страданието

110

Учителят ми каза: „В Любовта няма

страдания. Страданието иде в ограниченото

съзнание на хората. Но когато хората се

потопят в Любовта, тя веднага оправя всичко."

Любовта

разрешава.

111

Ако аз любя едно разумно същество, позна-

та е Любовта ми на него, а това е достатъчно.

Това е отговор на моята Любов. Моята Любов,

която съм изпратил някъде, не е загубена, а

това е достатъчно. Само Любовта разрешава

всички въпроси и затова човек трябва да иде

при нея. Когато почувствува силна нужда,

ученикът отива при Учителя. Как може да се

иде при Любовта? Само чрез послушание.

Правило на

Учителя.

112

Намери радости в скърбите си.

Намери работа в мъчнотиите си.

Намери поука в загубите си.

Радвай се на деня повече отколкото на

нощта.

Щом човек помисли за Бога, силата ще

дойде.

Бог и Христос.

113

(Савка

:) Чувам думи насън. Христос ми

говори, но аз не го видях. Думите, които чух и

запомних, са: „Учителят те гледа както дойното

си дете." Значи съм кърмаче и суча духовното

мляко. С чуването на този глас се събуждам.

Трети път ме събуждат с този глас. Казах си,

това е вярно, вярно, вярно. Часът беше 4 часа,

15 мин.

Сутринта отидох на Изгрева. Там ни

посрещна Учителят. Беше пред изгрев слънце.

Хубаво, хубаво, хубаво. Господи, сън ли е или

действителност! Милувката! Милувката на

Духът! Боже мой, Боже мой! Учителят люби

Бога, животът му е служене.

7.ІІ.1926 г.

При Бога.

114

Който живее при Бога, никога не остарява,

той всякога е млад.

Човек при Бога никога не боледува, той

всякога е здрав.

При Бога никога няма да умрете, там няма

никакво отрицание, никаква отрицателна

мисъл.

Езерото Елбур. 29.\/ІІ.1930 г., Рила.

Мисъл и говор.

115

Влияние на човешката мисъл. Силна е

мисълта! И нейното влияние е животворящо.

Ако мълчи човек, това е слушане. След като е

слушал Новото, което е научил, тогава той

говори.

Издигане.

116

Докато ние мислим, че нещо ни засяга, няма

издигане. Мисли си, че нищо не те засяга, за

да се издигнеш. Щом те засяга нещо, то е

личността, там няма развитие. Близостта не е

нещо физическо, а е нещо духовно.

Посвещение.

117

Има неща в живота, които са за посвещение

на човека. Например. Да се радваш на тези

хора, които вървят пред тебе

Плодовете.

118

Ако искате фини чувства - яжте ябълки. Ако

искате интелигентност, съобразителност -

яжте круши. Ако искате устойчивост - яжте

сливи. Гроздето усилва дробовете, а черешите

дават пъргавина. Ако искате ред и порядък -

яжте мед.

Познаване на

Учителя.

119

Вие мислите, че ме познавате. Аз живея във

всички хора, звездите, растенията и пр.

Познаването на Учителя - това е една велика

идея. Духът предхожда всичко!

Благодарност

и Добродетел

120

Когато Бог ви обича, трябва непременно да

проявите благодарност.

Едновременно трябва да придобиете една

Доброта и да поправиш една погрешка. Те

заедно вървят.

Голгота:

129

(Савка

:) Когато Учителят 1936 г. беше на

езерата и не говореше, а казваше само

отделни изречения.*

5.VІІІ.1936 г.: „Трябва да разбира човек да

възлиза нагоре."

„Учениците минават през големи изпитания,

голямо учение трябва да дадат, голям пример."

6.VІІІ.1936 г.: „Не викай, но благодари на

Бога."

„Небето е място на спокойствие. Не

определя времето, а чакай."

7.VIII.1936 г.: „Всяко нещо се

самоопределя от Бога, а човек да се

самоопредели в живота си."

Вечерта Учителят отиде на огъня. Молитви,

благодарност.

9.VІІІ.1936 г. Учителят казва: „Всичко е

определено."

11.VІІІ.1936 г. Учителят отиде на чешмата

и почерпи всички гости.

12.VІІІ.1936 г. „Всяка мисъл носи благо."

Учителят отиде на Молитвения връх с

братята и сестрите.

Така се проявява Бог в 35 дена на планината

от 10 юли до 14 август 1936 г.

Последната дума.

122

Никога да не вземате първата дума.

Ученикът мълчи, да чакате други да се изкажат

и тогава аз да взема думата.

Не съди!

123

Да не направи човек никому бележка, че е

съгрешил нещо, откъде да знае, че е погрешка.

Никого не съди. И във всеки човек да намериш

особеното, хубавото, което е у него.

Разлюбване

124

Ти никога не може да разлюбиш един

човек, който те обича.

Търпение.

125

Търпение е това, да чакаш със спокойствие

да дойде това, което е определено за тебе.

Истината.

126

Истината не може да е тежка, истината е

лека, по човешко се мисли, че истината е

тежка.

Мисли!

127

Ученикът мисли за Славата Божия, той не се

забавлява

Работа за Бога.

128

Човек като работи за Бога, тъпанът се бие

и не остава прах по него, всички погрешки

изскачат. А човекът като не работи за Бога,

върху тъпана се трупа прах и противоречията

се умножават в човека като космите на

главата.

Живот вечен.

129

И няма Любов като свръхсъзнателната

Божия Любов. Велико е да обичаш Господа.

Да обичаш Господа е Живот Вечен.

Забележка на съставителя Вергилий Кръстев: След побоя, извършен

върху Учителя през м. юли всички се качват на 7-те рилски езера.

За побоя виж в „Бележки на съставителя" в края на том XIV.

Забележка на съставителя Вергилий Кръстев: Тези мисли на Учителя

са преписани от 4-то сборно тефтерче, което е написано с почерка на Тереза

Керемидчиева - майката на Савка. Тя е преписвала от наличните Савкини

тефтерчета, които по онова време са били при нея.

Приемам, че преписът на Тереза е също оригинал, защото тя много добре

знае кой е Учителят, кой е Духът, който дава Свещените думи за ученика и кой е

духът Аверуни, че това е Верният ученик, записал чрез ръката на Савка думите

на Бога за Космическия ученик

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...