Jump to content

1. ЖЕНАТА И ЧАСТНАТА СОБСТВЕНОСТ


Recommended Posts

1. ЖЕНАТА И ЧАСТНАТА СОБСТВЕНОСТ

ГРЕДАТА . Беседа от Учителя ,държана на 18 май 1919 г . - В : Сила и живот . Сер . III. София . 1920 . с . 86-87,88-94

„Учението за гредата е учение за собствеността . Ако твоят син е недостоен, извади гредата от окото си и го лиши от всяка собственост,за да не минава твоето имущество в ред поколения и да се вършат престъпления . Но ще кажете: „нерде Шам , нерде Багдат". Ако има нещо , което спъва нашия живот , то е учението за собствеността . Дохождаме на земята и се ангажираме с къщи, ниви, караме се с баща, майка, сестри, братя, съдим се, докато дойде ден да ни задигнат от тука. Синът казва: „Замина баща ми, не можа да разреши този въпрос, но аз ще го разреша, ще видя как да се разпредели наследството и собствеността" .

Осем хиляди години човечеството решава въпроса за собствеността и тоя въпрос още остава нерешен .Христос казва: „извадете от вашето око тази собственост, за да се оправи света".

Тогава малките спънки, малките сламчици ще изчезнат. Сега между обществото има морални, благотворителни дружества, в църквите свещениците проповядват, учителите в училищата просвещават, съдиите в съдилищата право раздават, но на всички стоят греди в очите, но Господ, когото аз познавам и за когото ви говоря, не е Господ на гредите, на собствеността, и не е за хора, които спорят за собствеността. Собствеността няма никакъв Господ. И хората, които делят набожните на католици, протестанти, мохамедани и т.н., никакъв Господ нямат. Вашият Господ е Господ на гредите, а моят Господ е дето няма греди.Христос казва: „лицемерие, извади гредата от окото си". И ако ме попитат:„кога ще се оправи света?" ще отговаря: когато се извади тази греда от окото ви. А кога ще се извади тази греда? - когато се възцари любовта. Тогава гредата може да се извади много лесно.

Всички жени, които носят културата, може да извадят и своята греда, както и тази на своите дъщери и синове, още когато са в утробата им. Ако бих проповядвал Мойсеевия закон, най-напред бих наказал жените: там се пада най- голямото наказание. Понеже не проповядвам Мойсеевия закон, а Христовия,то казвам на жените: понеже вие сте лекарите,то доста вече сте служили на вашите стари любовници в райската градина, откажете се от тях и служете на Господа. Вече 8000 години как служат жените на този хубавец от райската градина и нищо добро не свършиха, затова им се налага да се откажат от него. Ще ми възразите:„не ни нападай, ние сме чисти". Да, едно време бяхте чисти, но днес не сте това, което ви знаех. Тази греда - собствеността - влезе в окото ви, заживяхте със закона за собствеността, дойде при вас в райската градина вашия приятел и ви каза:„Излезте от тази райска градина, стига сте стояли тук като градинари, завладейте земята, тя е за вас, що сте глупави да стоите в тази градина, вие ще станете равни на Бога". И излязоха жените от рая.

Мойсей е описал в една дълга и интересна история излизането на жените от рая. Като прочетете целия Стар завет, ще видите, как Господ постоянно се обръща към израилевата девица, която нарича с различни имена, постоянно я съветва да се върне в правия път, към баща си.Къде ли не сте ходили след излизането си от рая! Ходили сте в Египет - той е материалният свят, във Вавилон, който е старият свят, старата култура - култура все на собствеността. Сега вие сте в Европа, която бърка пак същата каша, както египтяните и вавилоняните. Христос казва на съвременните хора, които представят избрания народ: „Извадете тази греда от окото си", т.е. махнете тази собственост от вашата земя, защото тя е причина за всичките ви спорове и войни.

Единствената собственост , която човек има, това е неговото тяло. Ако човек може да изменя всеки ден своите части на тялото, да управлява желанията и действията на своите органи, както и на мозъка си, с всичките му центрове, той ще бъде отличен човек. Кажи си: „сега не ми трябват никакви къщи, ниви, това е за бъдещата култура".

Бъдещето, като проекция на миналото, е за грешниците, настоящето е за праведните. Когато някой каже, че за в бъдеще ще изправи своя живот, разбирам, че този човек е един грешник. Когато някой каже, че ще изправи своя живот още сега, аз разбирам, че този човек е един праведник, който е извадил гредата от своето око. Тъй че бъдещето е в този смисъл на грешниците, които не изменят своите желания, то е тяхна собственост, а настоящето е на праведните, защото то не заема никакво място, то е една математическа линия. Всеки праведник ще мине през тази права линия.

Аз казвам : всеки , който владее настоящето , ще влезе в Царството Божие. И тогава бъдещето е на грешниците. Миналото, т.е. всичко, което е станало, е в ръцете на Бога, а настоящето е наше. И тъй ние сме си разменили ролите. Бог се занимава с това, как да оправи нашите грехове, ние се занимаваме с Божията правда, която ще дойде за в бъдеще, а хората на сегашното време казват: „ние ще работим за Бога, да реализираме Неговите желания".

Аз искам от днес да смъкнете всички своите греди и съм на разположение да ви помогна, но оставите ли за утре това, няма да ме намерите. За настоящето аз имам думата , а за миналото Господ . Моята дума се обосновава на един много тънък конец, който се нарича конец на любовта. Христос се обръща към онези, които са учили това учение, които са събудени. Затова и аз няма какво да ви уча, но трябва да прилагате божествените принципи, на които сте се учили вече.

За прилагането на един божествен принцип има известни методи. Човек , който иска да използува едно учение , трябва първо да плати всичките си дългове .

Според мене, законът на самопожертвуванието не е нищо друго, освен изплащане на дълговете си. А дълговете са направени по причина на собствеността. Ще кажете: „е, тогава може". Как може? Може, например да станеш богат, учен и т.н. Не, с това нищо не може да направиш. Много хора са прилагали това учение, много са искали да бъдат богати, учени, здрави, но не са го задържали за дълго време.

Учението може да има резултат само тогава, когато човек приложи закона на самопожертвуванието за цялото човечество, само тогава ще се пожертвувате за себе си. Ако се пожертвувате за доброто на човечеството и го подигнете само един сантиметър в неговото положение, вие в следния път, когато се върнете на земята, ще влезете в тия благоприятни условия на живота, за които сами сте причината. Всички самоубийства в света произтичат от закона за собствеността. Жена иска да владее мъжа си, и ако не успява в това, отчайва се и се самоубива Жената дава наставления на мъжа си, как да гледа или да не гледа на чуждите жени и т.н. Сега мъжът е попаднал в тия погрешки, защото е роден от жена. Жените са отговорни за грешките, в които изпадат мъжете, те ги научиха на този закон. Ще кажете, че аз ви осъждам. Не, не ви съдя, не съдя никого, но казвам истината.Христос казва: „извади гредата от твоето око", а греда в твоето око е ревността, подозрението, омразата, злото, алчността, завистта и т.н. Гредата, гредата трябва да се махне! Тя е навсякъде: във всички общества, църкви, религии все греди виждам."

„С клане светът вече няма да се поправи. Аз не съм от тези , които може да ги колят и бесят . Всички да знаят това . От сега нататък мене няма да разпъват. Вие сами ще се разпъвате един другиго , докато се просветите. "

„Нима съвременните хора работят? Това не е работа, то е мъчение, труд. Работа се върши винаги с любов , трудът служи на дълга, а мъчението става чрез насилие . Всичко това става от тази частна собственост . Жената , която е внесла този навик в света е виновна за това зло. Всички жени учат децата си на този навик и казват: „гледайте да станете по-богати, повече приходи да имате, искайте от мъжете си всичко, каквото ви трябва, не им казвайте всичко, дръжте се в резерва и т.н.". Затова жената почва да иска това онова от мъжа си, без да се интересува от неговото положение, а той се вижда в чудо и не знае как да я задоволи. Какво става тогава?"

„Следователно, вие като християни, трябва да премахнете частната собственост. Частната собственост е едно зло, както за всеки човек, който иска да се развива, така и за всеки окултист и мистик специално, който иска да проучва тайните на природата. Частната собственост е велико зло. Аз не подразбирам държавния строй, но който иска да разбере човешкия живот, трябва да се откаже от частната собственост. Това не значи, че трябва да сме мързеливи, но да се научим да работим. А не трябва жената да чака да донесе нито баща и, нито мъжът и, а да се надява на своите сили. Мъжът не се е оженил, за да донася в къщи. Това не е женитба.

Истинската женитба е сдружаване между двама млади, за да работят идейно. Ако жената разбираше така брака, тя би трябвало да се старае да облекчи мъжа. А какво става днес? - Жената не изпълнила своята работа, не изпълнила своя дълг и затова, като се върне мъжът от работа, започват разправиите и недоразуменията. Този закон за частната собственост е за сегашните, които се женят."

„Земята е наша и ние можем да разполагаме с нея. Ако обичаме братята и сестрите си, ние може да разполагаме с това, което те имат. Ако не ги обичаме, явява се закона за частната собственост. Частната собственост е дошла, когато любовта е престанала да действува. В случаи на раздори, жената казва: „ще се разведа от него, но ще го накарам да ми плаща". Хора, които не изискват от живота нищо особено, може да живеят с тази идея за частната собственост, но хора , които искат да разрешат тайните на природата , да проучат своето съществуване и смисъла на живота , за тях частната собственос т е голяма спънка , голямо зло.

Трябва да престанете да се осигурявате, а да работите. Човек може да си създаде в света някаква работа, която да го задоволява. Но вие ще ми възразите: „Господ дава, но в кошара не вкарва". Тази поговорка е създадена след съгрешаването на Ева. Частната собственост, това е кошарата. Ева е скрила тази поговорка. Тази поговорка се подразбира така: Господ дава, но в кошарата не вкарва, така че, ако искате да имате частна собственост, трябва сами да си вкарате овците в кошарата. Господ всякога дава богатство , но в частната собственост не вярва . Днес хората се възхищават от тази поговорка. Аз намирам, че тя е човешко изобретение. Христос казва: „извади тази греда", т.е. частната собственост, от окото си, „никаква кошара не ти трябва".

Христос те извежда от кошарата ти и ще те заведе на паша. Това показва, че Той не вярва в частната собственост. И всички християни , които вярват в частната собственост , имат църкви , секти и пр. Те в религиозно отношение считат, че трябва да се делят на будисти, брамини и др., което показва, че вярват в частната собственост. Аз вярвам само в един велик божествен принцип, но в никаква форма не вярвам. Принципите Господ е създал, а формите ние ги създаваме . Моето гърне сам си правя, но не вярвам в никакви гърнета. Хората днес се молят на гърнетата си. Като си направят една къща, започват да стават смели и да вярват вече, като си казват: „вярвам вече в Бога и мога да се кръстя". Да пази Господ къщата ми, друг да не ми я вземе", за това се кръсти той. Такъв човек не вярва в Бога, а в къщата си. Аз не се кръстя вече по този начин и казвам на Господа:" Господи, няма защо да пазиш моята частна собственост, аз нея признавам, не вярвам в нея, прости ме, че толкова пъти съм се кръстил и съм Те задължавал. Аз искам, заедно с Тебе, да ходя свободно по онези бистри, пенливи потоци, по зелените и росни ливади, по кичестите и гъсти гори, да разсъждавам и да бъда свободен гражданин на цялата земя".

Само така ще може да разберете Христа, само така ще бъдете близо до Него. Като ви гледам днес очите, не ми се харесват очите на всинца ви, извадете от тях гредата! И щом извадите гредата от очите си, ще дойде Христос, вашият пастир, и ще ви изведе из вашата частна собственост, и ще ви се дадат най-благоприятни условия за живот, ще ви създаде нови тела, братя, сестри, общества и народи, за да може да живеете и работите между тях. Достатъчно сте служили на стария си господар."

„Днес ние сме излезли в частната собственост , за да завладаме света, а с това сме изгубил и висшето." И затова Христос казва: „който намери частната собственост , ще изгуби себе си , живота си" . Който е напуснал учението на частната собственост , той се приближава към Бога и към бъдещата култура , а който вярва в частната собственост, той се отдалечава от Бога. И вие ще вървите по този път, смело ще вървите, юнашки ще разрешавате този въпрос. Когато Господ види, че вие поставяте на лице книгата, в която ще започнете да бележите всички пунктове, по които ще се отказвате, Той ще каже:„аз със своите помощници ще помогна на тази първа българка, която се заема с изваждането на гредата." Да видим, коя е първата българка, която ще се заеме с тази работа. Аз зная много, които вярват на новото учение и са готови да се откажат от частната собственост, но в същото време са осигурени в много банки.

Ние трябва да сме верни на един принцип не само по форма, но и по съдържание и по смисъл. А днес какво правят хората? - Спорят дали има Господ или не, дали има бъдещ живот или не и т.н. Да, има и бъдещ и минал, а има и настоящ живот. Настоящия т живот е божественият , а бъдещият и миналият са човешкият живот . Да живееш като човек с всичкото си сърце, ум и душа, това е божественото вътре у тебе, това е настоящето.

Това е подразбирал Христос, като е казвал да извадиш гредата от окото си, защото само така ще разберем живота, само така ще тръгнем по правия път на еволюцията на човечеството, по пътя на любовта. И тогава ще можем да се разберем."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...