Jump to content

ЗАКОНЪТ


Recommended Posts

Смисълът на живота седи във вътрешното разбиране и прилагане на закона на любовта. Три велики закона управляват битието: законът на абсолютната реалност, законът на абсолютната разум­ност и законът на абсолютната материя.

Физическият свят е свят на фактите - материалният свят. Ду­ховният свят е на законите, а Божественият — на принципите. Казваш: „Мъчен е животът“ — живееш на физическото поле. „Труден е животът“ — живееш в духовния свят. „Приятен е животът“ — живееш в Божествения свят. Казваш: „Мъча се“. Не е лошо. Не си запознат, сега за пръв път си влязъл във физическия свят, за пръв път си дошъл. Всяко нещо, което за пръв път употребяваш, то е мъчение. Всяко нещо, което два пъти употребяваш, то е труд. Три пъти, което употребяваш, то е работа. Прогресът на числата — числата оживяват. Най-първо имате едно статично положение — едно семе седи в хамбара. То е първото положение. Ти го вземаш, дребно е, малко е, посаждаш го. Това семе се развива, става дърво. Третото положение — вече имате плода на дървото, вкусвате го. Кое положение е най-хубаво? В първото положение семето в хам­бара е малко. Във второто положение израства, дърво става. В третото положение е най-интересното. То е принцип. С принципите хората се хранят, със законите се учат, а пък с фактите събират знанието.

Всички явления в света са свързани с известен род разумни същества. Всеки закон, всеки принцип, всяко явление и всеки факт имат отношение не само до вас, но и до всички напреднали съ­щества. И ангелите имат закони, на които се подчиняват. И Бог даже има Свой закон, по който Той действа. Обаче Той не е подчинен на закона.

Всеки принцип си има свои закони, свой начин на приложение. И всеки закон има свои начини и методи как да се приложи. Ти не можеш да познаеш един принцип, ако не разбираш законите, които влизат в него. И ако не можеш да приложиш закона, ти не можеш да имаш никакво последствие.

Физическият свят е един резултат. Мисловният свят е причина­та, мисловният свят е подбудителната причина. Духовният свят, това са материалите, от които тази причина иска да създаде нещо.

Законите се намират в духовния свят, във физическия свят има­ме резултатите. Побудителна причина, закони и резултат - послед­ствия.

Казвате: „Имаме едно явление“. Туй явление колко причини има? Участие взема конят, участие взема човекът, участие взема и каруцата, и тя върви. Каруцата, ако откаже да се върти, конят не може да тегли. Ако конят се откаже да тегли, каруцата няма да може да се върти. Конят не е заинтересуван в каруцата и каруцата не е заинтересувана в коня. Тя 5 пари не дава за коня, и конят 5 пари не дава за каруцата. Но човекът е заинтересуван и от коня, и от каруцата. Казваме, че той е причината - впрегне каруцата и коня наедно и като се качи отгоре на каруцата, конят тегли каруца­та, а каруцата носи човека.

Къде ще поставите факта, къде ще поставите закона и къде ще поставите причината? Причината е горе в главата, законът е в дро­бовете, фактът е в стомаха вътре. Защото при сегашните условия най-първо фактът трябва да дойде. Под думата „факт“ всякога трябва да разбирате, че фактът е истина, законът това е мъдростта, под- будителната причина е любовта. Всякога фактът предизвиква истината, истината — мъдростта, мъдростта — любовта. Ако посеете едно семе, ще дойдат любовта и мъдростта да го възрастят.

Има един закон: всяко нещо, което е вярно на физическото поле, всяко нещо, което е вярно в духовния свят и всяко нещо, което е вярно в Божествения свят, всякога придават сила на човека. При­добивка има. Всяко нещо, което не е вярно на физическото поле, всяко нещо, което не е вярно в духовния свят и всяко нещо, което не е вярно в Божествения свят, носи загуба. Щом губиш, нещата са неверни. Щом има печалба, едно нещо е вярно на физическото поле, вярно е и в духовния свят, вярно е и в Божествения свят.

Казвам: туй, което е вярно, винаги придава една микроско- пическа придобивка. Туй, което придобиваш, то е мярката. Щом имаш придобивка с каквато и да е мисъл, щом имаш придобивка с каквото и да е чувство, щом имаш придобивка с каквато и да е постъпка, туй чувство, тази мисъл, тази постъпка са прави.

Правото във физическия свят е право в духовния свят. Правото в духовния свят е право в Божествения свят. Правото в Божествения свят е право във физическия свят. Правото е едно във всички светове. Господства един закон.

В законите на ангелите има ограничения, в законите на хората има ограничения, но в Божествените закони има свобода, понеже Неговите закони започват добре и свършват добре. Ангелските закони започват зле и свършват добре. Човешките закони започват добре и свършват зле. Ние сме обратно на ангелите. Ангелите, по­неже започват винаги зле и свършват добре, вземат хората за об­разец, понеже хората започват добре и свършват зле. Те започват оттам, дето хората свършват, за да свършат добре. Имат известни съображения, интереси имат. Ако един ученик влезе в едно учили­ще, дето учителят започва зле, ученикът трябва да започне добре. Учителят ще го приеме оттам, отдето той е свършил. Ако ученикът започва добре, той ще бъде в хармония с учителя си, понеже ако учителят и ученикът са лоши, и двамата започват зле. Не може да мелят брашно. Казват: „Ученикът трябва да бъде мек“. Мекота, значи добре да започнеш. Лош, значи зле да свършиш.

Погрешките на миналото се ликвидират с война. Когато погреш- ките на хората не се ликвидират разумно, винаги се ликвидират чрез война. Някое голямо нещастие дойде, то е ликвидиране.

Помнете, че болезненото състояние е ликвидиране на несгоди­те на живота. Неправилните мисли, неправилните чувства се лик­видират чрез болестите. Аз ви навеждам на тази мисъл: щастието на човека зависи от онова съчетание на фактите, законите и прин­ципите в природата. Страданията произтичат от фактите, несгоди­те произтичат от законите, а пък добрият живот, благото на човека зависи от принципите. Принципът е, който показва новия път. Ня­ма принцип на злото в света.

Всичко онова, което носим, е от този Божествен свят на при­чините. Ние сме минали през света на законите - там чувствата са се развили и сме дошли във физическия свят, дето тия неща трябва да ги превърнем и отново да се върнем в Божествения свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...