Jump to content

9. ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ


Recommended Posts

9. ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ

Нашата Земя, според сегашната астрономия, е третият по ред член от Слънчевата система, и се бележи със знака Image_143.jpg . Има и едно друго твърдение, според което между Слънцето и Меркурий се намира още една планета, която те наричат Вулкан и поради блясъка на Слънцето, досега не е открита, така че в такъв случай Земята ще бъде четвъртата по ред планета.

Науките, които сега изучават небесните тела и нашата планета се занимават предимно с техните външни белези и ги третират като мъртви, чисто физически тела. Има и друго разбиране, според което небесните тела и Земята са живи разумни същества, имат си своя анатомия, а също и своя физиология, т. е. изпълняват известни функции. Най-новата клонка на астрономията в наше време е така наречената Радиоастрономия. Тя открива явления, които могат да се приемат като сериозна подкрепа на схващането, че в небесните тела има една висша разумност. Със своите грамадни радиотелескопи, каквито сега имат богатите държави, се открива, че всички небесни тела - комети, планети, слънца, звезди, звездни рояци, мъглявини, галактики, изпращат съответно вълни, които радиотелескопията улавя.

 

За да имаме вълнообразно движение - вълни - необходими са три елемента: първо, нещо, което да изпраща вълните, път или среда, по която вълните ще минават и трето, този път или по-добре тази среда трябва да има пъргавина, еластичност. Няма ли едно от тези условия, вълнообразно движение не може да има. Засега радиотелескопите не са така съвършени, за да могат да диференцират, да анализират, да разлагат тези вълни, които ние не можем да приемем като еднородни. Основен закон е, че всяко вълнообразно движение носи със себе си и сила, а всяка сила оказва влияние, както на живота, така и на всички форми, създадени от него.

Учителят каза: „Разумният свят разполага с неограничено време за него, той не държи сметка, но силата, за най-малката изразходвана сила се държи сметка”.

Image_144.jpg

Оттук и извода, че тази сила във вълнообразно движение има известна задача, а задачи имат само разумните същества.

Тук ще разгледаме качествата на Земята, като разумно същество. Когато пред нас имаме един човек, то по неговите външни белези и прояви, ние можем да съдим за съдържанието, което има в него. Челото, веждите, очите, ушите, носа, брадата, устните, размерът на целия човек, всичко това са символи, които разчетени ще ни дадат представа за способностите, качествата и изобщо цялата вътрешна същина на човека, Външните белези и прояви на нашата планета ще ни дадат възможност да надникнем и в нейната същина.

С ултразвукови вълни учените са изследвали вътрешността на Земята и са установили следното: Земята е съставена от три концентрични сфери. Най-вътрешната сфера - централното 70 км ядро - има радиус 3500 кило- метра. Следващата сфера, която обгръща ядрото, има дебелина 2900 километра и най-външен земен слой - земна кора с дебелина от 15 до 70 километра. За плътността на средния слой е намерено от 3,5 до 5; за централното ядро 12. Както виждаме плътността на централното ядро прави голям скок. За централното ядро е намерено още, че никакви вълни не могат да преминат през него. Не са открити още вълни, които да преминат през него. Какво показват тези белези?

Плътността е израз на голяма центростремителност, на голям егоизъм. Голямата плътност на централното ядро показва и грамадната енергия, която то има. Съгласно формулата на Айнщайн: Е = mс2, от 1 кубически сантиметър от тази материя може да се получи 300,000,000 киловатчаса енергия. А това, че през него не са открити вълни, които да преминават, показва, че материята на ядрото няма еластичност, което ще рече, че няма връзка, няма обмен между елементарните частици. Ние хората не познаваме материя без пъргавина, без връзка между елементарните частици. Всичко онова, което ни заобикаля, което ние виждаме, е материя, в която между елементарните частици има обмен, има връзка. Загуби ли се този обмен, тази връзка, то тя би се разсеяла, би изчезнала за нашите сетива. Светът би изчезнал за нас. Силата, която създава тази връзка, ние наричаме ЛЮБОВ.

В тази дума, която ние хората не разбираме, влагаме съвсем едностранчиво разбиране.

Учителят за себе си беше казал: „Аз едва крайчеца на Любовта съм повдигнал. Нещо велико, могъщо и необятно е тя”.

В централното ядро материята е във вид, който ние не познаваме. А духовният образ е на същества без любов, горди, надменни, крайни егоисти. А енергията, която крие ядрото, разумният свят използва бавно за доброто на планетата. А злите обитатели там търсят начин как да я използват, за да разрушат планетата. Когато Христос дойде на Земята, тези духове пратиха един представител при Него, за да искат от Христос метода за използването й, тук блесна величието на Христа, като изгони този представител.

По време на Учителя, един от нашите тогава млади братя си замина. Братът беше много интелигентен и се ползваше със симпатии. Запитах Учителя, защо този брат си замина. Учителят отговори: „Този брат се беше свързал с един изостанал дух от Лемурийската епоха, затворен в центъра на Земята, който дух искаше да се прояви чрез този брат и щеше да направи големи пакости, щеше да спъне брата, затова ние го прибрахме.”

Един ден, точно по обяд на масата пред салона бях седнал точно срещу Учителя. Обядът свърши и донесоха пред Учителя чиния с едри жълти круши. Учителят взема една круша, разряза я и ми даде едно парченце от нея. След като го изядох, Той ме запита:

„Хареса ли ти крушата” - Не, отговорих аз, крушата е стипчива и кисела. Взема друга круша и от нея ми отряза парче, изядох и него. „Тази хареса ли ти?” - попита ме пак Той с една мека усмивка. - Да, казах аз. Наистина, парчето от втората круша беше нещо великолепно, сладка, ароматична, просто се топи в устата. - „Знаеш ли, защо едната круша беше сладка а другата стипчива? Защото първата е приела повече влиянието на Земята, а другата, хубавата е приела повече влиянието на Слънцето.”

Това се отнася и за хората, приемаме ли повече влиянието на Слънцето, ще бъде с качествата на хубавата круша. Приемаме ли повече влиянието на Земята, ще имаме качествата на лошата круша.

Духовете на центъра всякога се стараят да спечелят хората, за своите разрушителни задачи, като им обещават рай. Внушават им съблазнителни идеи, които уж като приложат, ще станат щастливи. Така Ева беше измамена. Такива Еви ги е имало и сега ги има. Това е докато вържат хората, после почват с омразата, лъжата, насилието.

Христос даде ясна и отривиста мярка.

„По делата им ще ги познаете”. Пазете се от тях, тяхното лукавство няма край.

На Земята стават две явления, които са още загадка за човека, вулканите и земетресенията. На Земята има 522 действуващи вулкана. Годишно имаме средно по 100,000 земетресения. Вярно е, че само малка част от тях се усещат от хората, но сеизмографите ги улавят. На какво се дължат те? Науката не дава сериозно обяснение.

Учителят казва, че вулканите са циреите на Земята, ако ги нямаше - Земята би се пръснала.

1928 година стана голямо земетресение в Чирпан. Учителят каза: „Ако в този град имаше 10 души праведни хора, земетресението нямаше да стане”.

Какво значи казаното от Учителя за вулканите и земетресенията!

Ядрената физика е стигнала до две интересни открития: Първото е, че освен познатият ни вид материя има още един вид, който те наричат антивещество. Разликата между веществото и антивеществото е, че при първото - ядрото на атома има положителен заряд, а периферните частици - електроните, имат отрицателен. При антивеществото имаме обратно. Когато частици от двете вещества се срещнат, то масата им минава е сила, т. е. получава се взрив. Значи, ако имаме само по половин грам от едното и другото, то при среща ще получим взрив, който съгласно формулата Е = mс2 ще даде сила равна на 25,000,000 умножено на 3600 киловата = 90,000,000,000.

Във вътрешността на Земята стават термоядрени реакции, при които се отделя и от антивеществото, което при среща се получават взривове, които носят казаните катаклизми, земетресения и вулкани. Антивеществото е вещество, в което злото има своя дял.

Учителят каза: „Омразата, злобата, ненавистта, това не са състояния на душата, а е материя, при разпадането, на която имаме тези прояви. Ако майката е разтревожена, тя по никой начин не трябва да кърми детето. Разпада се антивещество, което в контакт с веществото дава отрова.”

Второто важно откритие, което повече има отношение към нас хората и самата Земя е, че когато кванта енергия има зърна енергия им се даде още сила, то те се материализират, имаме обратния процес от енергия, получаваме маса. Когато енергията при разпадането дойде до човешкия мозък и той им даде нова сила, нов тласък - а човешкия мозък е мощен усилвател - ние материализираме тази сила във вещество, ако е за добро, и антивещество, ако е за зло. Двата примера за Чирпанското земетресение и за майката, която кърми детето, и още много подобни, казани от Учителя от този род, говорят за грамадната роля, която трите милиарда хора на Земята могат да изиграят в еволюцията на планетата и в нашата съдба, до каква грамадна степен те могат да облекчат планетата в чистенето на това антивещество. Катаклизмите, ако и да не изчезнат, то биха се значително намалили.

А и Христос казва: „...Птиците небесни ще дойдат до вашата глава, но не им давайте да свият гнездо”.

Какъв величав образ за целия този процес.

Оста, около която се върти Земята, има два характерни белега: Първо, при движението на Земята, оста се люлее и за един период от 26,000 години тя описва един конус: този период се нарича прецесия; и второ: оста е наклонена спрямо перпендикуляра на еклиптиката с 23 1/2 градуса.

Първото - когато един човек при движение, при ходене се люлее, това показва, че той няма една стабилност в своите принципи, а изкриви ли грьбнака си в две плоскости, криви ли си раменете, едното по-високо, другото по-ниско, криви ли си главата наляво или надясно, това показва, че този човек обича да угодничи и при случаи да отстъпва от своите принципи. И Земята отстъпва от своите принципи. Тя отстъпва под натиска на злото и в резултат връхлетяха я няколко ледени епохи, които нанесоха тежки поражения на много от растенията, животните и хората.

„Гълъбьт при всички условия остана вегетарианец, каза Учителят, ето една птица, която устоя, не се огъна пред злото, запази свещените принципи, и между животните и между хората има такива, които устояха.”

Това отклонение на оста, разумният свят наложи като контра мярка срещу провала, който Земята прие. Благодарение на това отклонение, ние имаме топли месеци по-далеч на север и юг и с това висшия живот получи по-голям простор. Сега, когато последния леден период си отива и Земята се затопля, констатирано е, че замразеността в Сибир се оттегля все по-на север. Земната ос, според изследванията на учените, се изправя по 50 секунди за сто години.

Учителят отдавна беше казал, че оста на Земята бавно се изправя, поради това, че на нея настават по-благоприятми условия.

От всички планети на Слънчевата система, Земята има най-голяма плътност 5,52 според едни и 5,7 според други. Учителят казва:

„Земята е най-сериозната школа. При голямата плътност, в гъстата среда се изработват най-големите устои на човешкия характер.”

Земята диша - ту се разширява, ту свива, това надигане - разширение е измерено от около 25 см. Всяко тяло - това е закон на ритмичността, при разширение приема сила, а при свиване - дава. В този процес ние хората трябва да се включим и да облекчим Земята да приема по-висши енергии, да приема вегетарианска храна, а не мърша, като и ние приемаме такава храна.

Формата на Земята не е точно сфера, тук-там е малко смачкана. Когато главата на човека не е добре оформена, повърхнините не са така хармонични, ние нямаме един високоразвит човек. Хората трябва да оправят своите глави, за да се оправи формата на Земята.

В северното полушарие на Земята е отрупана много повече суша, отколкото в южното. Какво направи разумният свят. През зимата у нас, през януари Земята е с 5,000,000 километра по-близо до Слънцето, отколкото през юли, а в южното - обратно. С това ни се показа - обръщайте внимание само на доброто. Със злото не се занимавайте. Защото разликата между студените и горещите месеци е значително смекчена е северното полушарие, отколкото в южното.

Един ден сме седнали на масата, Учителят и аз бяхме един срещу друг. Това се случи след обяд - привечер - и нещо се разговаряхме. По едно време Учителят се усмихна, отвори шепата си и ми показа една много голяма, прекрасна ягода, навярно я беше откьснал току-що от градината.

„Какво ще кажеш, какво предпочиташ, тази ягода или едно яйце?”. Погълнат от неговият дълбок, топъл, мек израз на лицето му, в което прочетох; „Разбери, въпреки всичко, щом Земята може да дава такива плодове, тя все пак е една от напредналите планети”. Аз нищо не отговорих, бях доволен от това. което разбрах.

8 юни 1964 год.

(Подпис)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...