Jump to content

Recommended Posts

ДЕЙСТВИЯ

Събирането е колективен процес. На физическия свят, събирането е механически, несъзнателен процес. Събират се само такива неща, на които съзнанието не е пробудено. Умножението обаче е духовен процес. То е процес, в който взимат участие същества с пробудено съзнание. Следователно неразумните неща се събират, а разумните се умножават. Изваждането е също така физически процес. Когато изучаваме биологически развитието на клетките, виждаме, че те се размножават чрез делене. Това делене е разумен, съзнателен процес. И сега, като знаете тия неща, вие можете да употребявате събирането и изваждането за лекуване на един род болести, а умножението и делението за лекуване на друг род болести. Също така известни сили в нашия организъм могат да се събудят по закона на събирането и изваждането, а други – по закона на умножението и делението.

“Четирите кръга”, стр. 10-11; 57

Ева направи първото събиране на запретените плодове и извади наяве вкуса на плодовете, и Господ направи изваждането – изпъждането. В началото беше им казано да умножават и разплодяват. Правя ви намек за един велик духовен закон, върху който почива целия живот.

“Онова, което ще повдигне човека”, стр. 105; 208

Като твърдиш и отричаш нещо, това е процес на унищожаване. С други думи, плюс и минус взаимно се унищожават. Закон е: Ако два пъти твърдиш нещо, а един път го отричаш, имаш плюс. Ако два пъти отричаш нещо, пак имаш плюс.

“Входни врати”, стр. 46; 103

Две противоречия в живота не раждат една добродетел. Две положителни, рационални числа раждат едно отрицателно число. Единицата е положително число. Тогава 1+1=2. Двойката е отрицателно число. Следователно тия две положителни числа можем само да ги съберем, за да получим отрицателно число, но по никой начин не можем да ги умножаваме. Например 1х1=1. Обаче има и друг един закон: Като съберем две отрицателни числа, получаваме едно положително. Например 2+2=4. Числото 4 е положително. Като умножим две отрицателни числа, пак получаваме едно положително: 2х2=4. Следователно, ако искаме да получим положителен резултат, трябва да работим с две отрицателни числа.

“Време и сила”, стр. 20-21;39

Всяко число си има свое име и затова, като извикаме единицата или двойката по техните имена, те веднага ще се отзоват, и като дойдат, ще се разберем... В тази жива математика числата нито се събират, нито се изваждат. Нито се умножават, нито се делят. Те не се събират, а при това в тях има събиране. Те не се изваждат, а при това в тях има изваждане. Те не се умножават, а при това в тях има умножение. Те не се делят, а при това в тях има деление. Това са разумните събирания, изваждания, умножения и деления. И според този велик закон, когато извадиш едно число по Божествен начин, ти усещаш радост в себе си.

“И обхождаше Исус всичката Галилея”, стр. 24-25; 30

Като събирате числата от едно до десет, вие трябва по някакъв начин да ги оживите.

“Двете съзнания”, стр. 302; 72

Вие не можете да събирате оттам, дето не сте внасяли, дето не сте събирали. Ти не можеш да изваждаш оттам, дето не си събирал. Ти не можеш да делиш там, дето не си умножавал. Вие трябва да разбирате този закон.

“Имаше някой человек”, стр. 198; 146

Числото 10 е рационално, а 5 е ирационално. Мъжът е числото 5, затова не му върви. Той трябва да се съедини с жената, за да станат двамата числото 10, което е рационално число. Тогава законът е: Две ирационални числа, събрани в едно, образуват едно рационално число. Съчетанията на тези живи числа, ще дадат бъдещия живот.

“Гърбавата жена”, стр. 174; 3

Имате една единица; може ли да я разделите на повече от десет части? Не, единицата може да се разделели само на десет части... Такъв е законът, така е в Божествения свят: Единицата може да се раздели само на десет части. Щом дойдете обаче до човешкия свят, там можете да я делите на много части.

“Приложение”, стр. 277; 203

Всяко число има определено значение. Запример 3 представлява закон за размножаване. В действието 5+3, тройката е вътре, което показва, че човек трябва да расте, да се размножава отвътре, а не отвън, и то с действието събиране. При действието изваждане, 9-4, имаме числото четири, което е положително число. Следователно, когато се натъкне на някой кармически въпрос, човек трябва да действа смело, съобразително, веднага да го разреши. Числото 9 е резултат.

“Изваждане”, стр. 77; 40

Сега ще се спрем малко върху числата. Вземете числата 1, 2, 3, 4. Като съберем тия числа, ще получим числото 10. Съгласно Питагоровата теория за числата, числата 1, 2, 3 и 4 са най-важните числа, а числото 10 е свещено число. Какво показва това число? То показва, че всички точки, които образуват даден кръг, са дошли в съприкосновение с външния свят. Числото 4 показва едно пълно завъртане на живота. В числото 1 има деление; в 2 – умножение; в 3 – изваждане; а в 4 – събиране: (:1), (х2), (-3), (+4). Тия числа представляват закони в живота.

“Що е единица. Числа и действия”, стр. 171-172; 31

Числото 2 е закон на Любовта. Значи, докато Любовта действа, резултатите и при събирането, и при умножаването са един и същи. Дойдете ли до тройката, четворката и другите числа, резултатът вече не е един и същ… При числото 3 срещаме една мъчнотия, която не може да отиде по-далеч от числото 9 – закон за наследствеността.

“Направление на истинския живот”, стр. 180; 72

Числото 2 е отрицателно. То представя еволюция на нещата. Обаче, в дадения случай, две отрицателни числа умножени сами на себе си, дават положително число. Така и в алгебрата: 2х2=4. Това е закон, който трябва да изучавате в живота, за да разберете отношенията, които съществуват между хората.

“Озлобяване, мъка, скръб”, стр. 112-113; 65

Гредата не се вади с един калем, а много пъти ще изваждате. Трябва верижно изваждане. Като научите този закон на изваждането, ще дойдете до процеса на умножаването. Тогава ще разберете и закона: “Плодете се и множете се.”

“Гредата”, стр. 116; 3

Ако срещнете в някоя книга числа с различни знаци, пред и след тях, както в написаните тук няколко числа: 6+, 7-, +6, -7 – какво значение ще им дадете? Числото 6+ показва, че някой човек има да получава нещо, някакво наследство например. Като получи наследството, на какво число ще бъде равен той? Числото 7- показва, че от някой човек трябва да се вземе нещо. Като се вземе от него това число, на какво ще бъде равен и той? Да допуснем пък, че числото 6+ представлява ябълчно дърво, посадено на богата почва, а при това редовно се полива. Какво ще придобие това дърво в продължение на 10 месеца? Ако пък това дърво е при неблагоприятни условия, какво ще стане с него? То ще изгуби нещо от себе си. Значи, в първия случай ще имаме 6+1=7, а във втория случай ще имаме 7-1=6. Според този закон, числото 6 е майката, а 7 е бащата.

“Прави и криви линии”, стр. 39-40; 42

Числото 2 е отрицателно и като го умножим само на себе си, ще получим положително число. Значи, едно отрицателно число, умножено само на себе си дава положително число. Ако пък умножим числото три сам¬ на себе си, имаме друг закон. Какъв е резултатът в този случай? Като се умножи 3x3=9. Числото 9 е неутрално. Като умножите 5x5, получавате 25. Сборът 2+5=7. Числото 7 е положително. Като умножите 6х6, получавате 36. Сборът 3+6=9. Значи, числата 6, 36 и 9 са неутрални числа. Като умножите 8x8=64, сборът от тия числа 6+4=10=1. Значи, единицата е положително число.

“Изпитите на ученика. Житното зърно”, стр. 96; 32

122=144. Като съберем цифрите на числото 144, ще получите числото 9. Като работите с числата, ще забележите, че при умножаване на 9 с кое да е число, винаги сборът от цифрите на полученото число дава пак девет. Запример, 2х9=18=1+8=9; 3х9=27=2+7=9; 4х9=36=3+6=9; 5х9=45=4+5=9; 6х9=54=5+4=9; 7х9=63=6+3=9; 8х9=72=7+2=9; 9х9=81=8+1=9; 144=1+4+4=9; 1296=1+2+9+6=18=1+8=9. Какво заключение можете да извадите от това съчетание на числата? Оттук можем да извадим следния закон: Благоприятните условия всякога дават добри резултати.

“Положително знание”, стр. 31; 86

При обикновеното събиране на числата, резултатът върви много добре, но при живото събиране, резултатът е друг. За изразяване на действието събиране, аз ще употребя друг знак, не плюсът, т.е. кръстът, с който си служим, а следният знак . Ще обърна този знак нагоре и тогава като искам да събера 2000 лева с 1000 лева ще пиша така: 2000 1000 = 3000 лв. Как ще примирим сега тия двама души, от които единият има да дава, а другият да взема? В математиката съществува един закон, според който ще съберем тия числа, ще ги разделим на две и по този начин тия хора ще се примирят. Значи, 3000:2=1500 лв.

“Закон на равенство”, стр. 3-4; 36

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...