Jump to content

Recommended Posts

ЕДИНСТВО

“Който, като намери един многоценен бисер, отиде и продаде все що имаше, и купи го.” Тази сутрин ще ви говоря върху най-маловажния на глед стих от прочетената глава из Евангелието на Матея, в свръзка с друг един закон, седмия и най-велик закон на Природата – законът за рода.

“Многоценният бисер”, стр. 75; 2

Тия хора, които имат вечния живот, са еднородни. Само еднород-ните неща се привличат, а разнородните се отблъскват... Еднородни трябва да бъдете! В еднородността седи законът на Любовта. Тя прави нещата еднородни. Тогава как ще се поправи света? Когато хората станат еднородни.

“Раздай всичко!”, стр. 19, 20; 30

Да допуснем, че вие имате баща, който разполага със сто декара земя. Вие сте петима братя и пет сестри. По колко ще ви се падне от тази земя? По десет декара. Ако ти искаш да бъдеш богат, ще трябва да обереш братята си, иначе други външни условия няма. Тогава какво ще правиш? (Не трябва да се делят.) Да, не трябва да се делите, а да се съберете всички заедно и така, като работят десет души задружно, работата ще върви. Тогава законът е следният: Човек понеже има десет пръсти на двете си ръце, всички ще се подчиняват на главата и така той ще бъде богат.

“Закон на равенство”, стр. 19; 36

Всяко същество, което ви обича, е ваш близък роднина. То е от вашите близки, то ви е брат, сестра, приятел. Такъв е законът. Не може ли да ви обича, не му се сърдете! Ние не можем да проявим в света това, което не съществува в нас.

“Раждането на свободата”, стр. 75; 51

Под думата красив свят разбирам света и на единството, и на множеството. Под думата множество разбирам, когато цялото множество живее в закона на съгласието. Сега да определя думата съгласие. Под съгласие аз не разбирам съгласуване между двама души на почва на някакъв интерес, на някаква търговска сделка или някаква търговска операция, защото това съгласуване е временно. Разумното съгласуване е една брънка в живота. То е свързване.

“И обхождаше Исус всичката Галилея”, стр. 4-5; 30

Понеже Божественият закон е колективен, той засяга изведнъж всички. Като направиш едно Добро на един човек, туй Добро се отнася и за целия свят.

“Добрата постъпка”, стр. 8; 36

Казвам: яви ли се желание у някого да върви напред, оставете го, нека излезе напред! След него ще излезе втори, после трети и т.н. Ще дойде ден, когато всички ще стигнат върха. Ако един се подигне нагоре и стигне върха, и останалите ще вървят след него; ако един от тях се върне назад, и останалите ще се върнат. Такъв е законът. Смъртта на едного е смърт за всички; животът на едного е живот за всички. Казано е в Писанието: “Бог не съизволява за смъртта на грешниците”.

“Специалният закон”, стр. 197; 44

“Колко е добро и колко угодно да живеят братя в единомислие!” Този стих е основата на това, което осмисля живота. Този закон се отнася не само за обществото, но той е верен и за нашия духовен живот, той е верен и за физическия живот.

“Братя в единомислие”, стр. 126; 59

Това, което отделният човек желае, е желание на Цялото, на всички хора по лицето на Земята. Достатъчно е да пожелаеш да бъдеш богат или красив, в този момент още някой е станал богат или красив. Законът е такъв. Радвайте се, че желанията ви се изпълняват. Щом един човек реализира желанията си, всички могат да ги реализират. Значи всички желания са реални и постижими; въпросът е само до времето.

“Изново”, стр. 111; 62

Когато момък и мома се обичат, единият от тях казва: “Или аз ще дойда да живея при тебе, или ти ще дойдеш при мене”. Тогава и момата напуска майка си и баща си, и момъкът напуска майка си и баща си – двамата напускат своя дом. Не е добро положението на онзи, който остава при майка си и при баща си. Всеки човек трябва да се стреми да роди Божественото Добро, да придобие своята свобода. Не е въпросът в женитбата по форма, но това подразбира закон за сливане, за обединение на хората в едно цяло.

“Кога ражда”, стр. 15; 67

В Божествения свят радостта на едного е радост на всички; скръбта на едного е скръб на всички. Законите на физическия свят са точно обратни на законите в Божествения свят.

“Постоянни и преходни неща. Козметика”, стр. 169; 74

Като говорим за вътрешния живот, ние имаме пред вид реалния живот, от който е произлязъл външният живот. Който не разбира закона на единството, да търси БОГА отвътре, той ще Го търси в множеството, и все ще Го намери някъде в баща си, в майка си, в приятелите си, в някой велик човек, в някой музикант, поет, художник. Който намери БОГА отвън, той ще има един резултат; намери ли Го отвътре, ще има друг резултат.

“Влязоха в ладията”, стр. 267-268; 78

Всяка идея, която излиза от човека, отива в пространството, прави цял кръг и се връща там, откъдето е излязла. Същото се отнася и до Доброто, и до злото. Като излязат от човека, те образуват един кръг и пак се връщат към него. Значи законът за обединяване на нещата съществува навсякъде в живота.

“Постижения на богатия и на сиромаха”, стр. 139-140; 73

Българинът на българин враг не може да бъде. Такъв е Божият закон! Всеки, който каже противното, не говори Истината. Въпросът не е само за българите, но и за всеки човек, който се обявява против цялото човечество. Такъв човек е негов враг.

“За съдба дойдох”, стр. 7; 67

Хората трябва да бъдат разумни, за да изправят отношенията помежду си. Те съставят удове на един общ организъм.

“Голямото благо”, стр. 9; 77

Ако у теб самия не може да живее всичкият народ, ако ти не можеш да живееш във всичкия народ, ти не си го разбрал. Ти тъй чувстваш нещата, но всичкия народ в себе си, при сърцето си да го имаш. Не само своя си народ – законът е един и същ. Един народ има в света, то е цялото човечество. Това е народът.

“Пред всичкия народ”, стр. 242; 95

Като се оправи щастието на народа, и на личността ще бъде добре. Но когато народът е зле, тогава и богати да сме, пак няма да ни бъде добре.

“Като дете”, стр. 105; 108

Вие желаете толкова много работи, които са ви непотребни. Хубаво е, че ги желаете, понеже това, което не може да постигнете, като го желаете, други ще го постигнат.

“Законът на помагането”, стр. 29; 130

Когато внесем Доброто в една душа, ние го внасяме във всички души. Не можем ли да внесем Доброто в една душа, не можем да го внесем и в цялото човечество. Този закон има отношение и към отделния човек. Ако можете да внесете Доброто в една своя мисъл или в едно свое желание, вие го внасяте във всичките си мисли и желания.

“Път към живота”, стр. 17; 90

Всички хора, които мислят, чувстват и постъпват по един и същ начин, са скачени съдове. Всички хора, които имат еднакви убеждения, са скачени съдове. Всички обикновени хора представят система от скачени съдове. Талантливите представят друга система; гениалните – трета. Изобщо хората представят системи от скачени съдове, в зависимост от нивото на своя умствен, сърдечен и волев живот.

“Елементи на планетите”, стр. 184; 90

Съществува закон на единство, според който има тясна връзка между малките и големите неща. Казано е в Писанието: “Аз съм алфа и омега, начало и край на нещата”. Големите мисли са началото, малките са краят. Ако големите мисли не се свържат с малките, първите няма да се реализират.

“Оставете децата”, стр. 269; 107

Всеки човек в живота си се интересува от своята специалност. Щом нещата са от общ характер, те не го интересуват. Специалистите в живота зависят от един общ закон. Благосъстоянието, на който и да е лист на цвета и на което и да е клонче на едно дърво, зависи от благосъстоянието на цялото дърво, от неговите жизнени сокове.

“Ето отрока”, стр. 133; 108

Възможно ли е на едно дърво само на един лист да е добре, а пък на другите да не е добре? Законът, който съществува, е: Ако на цялото дърво е добре, ако на всичките листа е добре и са в цветущо състояние, и на единия лист ще му бъде добре.

“Три фази”, стр. 538; 146

Всеки човек е длъжен да вярва в каквото си иска. Той има право на това. Но неблагоразумно е човек да вярва и да поддържа това, което носи нещастие. Да вярва и да поддържа това, което носи щастие, разбирам. Защото съществува един закон: Благото на всички хора е и наше благо и нещастието на всички хора е и наше нещастие. Сегашните хора чувстват този закон и виждат, че лошото състояние на един народ се отразява и върху другите народи. За бъдеще това нещо ще се чувства още повече.

“Разумните ще разберат”, стр. 349-350; 120

Както вашето съзнание въздейства на всички същества, така и колективното съзнание на всички същества въздейства върху вас.

“Възвишеното в човека”, стр. 519; 122

Доброто, което другите придобиват, ще бъде ваше Добро. И Доброто, което вие придобивате, ще бъде Добро на другите.

“Божественият филтър”, стр. 578; 122

Ние казваме, че един ден човечеството ще се поправи. Когато великото съзнание, когато тази светлина проникне в умовете на всички души, тогава всички хора, цялото човечество ще се разбере помежду си, ще се поправят. Същият закон се отнася и до народите.

“Благоприятната Господня година”, стр. 406; 125

Който иска да бъде Син Божи, трябва да признава закона за единството: една воля, една мисъл, едно чувство.

“Положителни качества”, стр. 419; 127

Всички хора съставят един организъм. Те имат взаимни отно¬шения, и най-първо трябва да се намерят отношенията между расите. Расите не се родиха произволно в света. Народите не се родиха произволно. Индивидите не се родиха произволно – всичко в света върви по един общ закон. Трябва да се намери първо произхода на нещата, по каква линия вървят те.

“Колко са прекрасни нозете”, стр. 44-45; 125

Доброто носи всичко със себе си. А пък щом се разколебае човек в Доброто, след него идат вече всичките неприятности. Изобщо законът за единичния живот е верен. В колективния живот има едно изключение, но то се дължи на индивидите.

“Най-добрият плод”, стр. 64; 130

Има един закон в света: Общите погрешки в целия свят докато не се изправят, не може да се избавите от тях. Те са в самата материя, в силата, която действа, в мислите на хората, в техните религиозни вярвания, те са наследствени.

“Общи погрешки и общи добродетели”, стр. 258; 130

Щом бащата в един дом падне, с него заедно ще паднат и майката, и децата. Ако майката падне, ще паднат и бащата, и децата. Ако децата паднат, ще паднат и майката, и бащата. Това е общ закон, който засяга всички хора.

“Отворени книги”, стр. 310; 131

Човек може да отреже и да яде месото на другите хора, но да отреже месо от себе си – не. И ако човек съзнае, че всичко в света представлява един организъм, той няма защо да яде своето месо. По някой път вие злословите другите хора. То е същият закон, понеже не съзнавате, че няма човек в света, който да злослови себе си. И ако някой път вие злословите себе си, то не сте вие, а някое същество, което е чуждо на вас.

“Действието на музиката”, стр. 269; 136

Не можеш да направиш престъпление на себе си, от себе си не можеш да ядеш. Ако хората приложат този закон, ще бъде невъзможно да направиш пакост някому. Този човек съставлява едно цяло с тебе.

“Опитай!”, стр. 397; 122

В света има едно коопериране на душите... Та и когато вие решите да направите едно Добро все таки едновременно мнозина ще поискат да направят, по разни начини, едно Добро.

“Силата на подсъзнанието и свръхсъзнанието”, стр. 299; 122

В света съществува закон на коопериране, на сдружаване между съществата с цел да си помагат едни други.

“Виждане и съзнаване”, стр. 45; 88

Когато ти решиш да направиш едно Добро, с тебе заедно се кооперира и цялото човечество, които мислят като тебе. С тебе заедно се кооперират всички разумни хора, които мислят като тебе.

“И видях ново Небе и нова Земя”, стр. 73; 140

Ако вашата Любов може да ползва вас, тя може да ползва и другите... То е един закон, който трябва да го имате предвид.

“Възлюбете Господ”, стр. 553; 140

Благото е благо за всички; животът е живот за всички; сиро¬машията е сиромашия за всички.

“Закон за контролиране”, стр. 181; 146

Човек не е сам в света. Има един закон в света, който регулира човешкия живот. Всички души са колективни. Човек сам се ражда в света, но с неговото раждане на Земята с него заедно слизат около 10, 20, 30, 50, 100 хиляди души. С неговата съдба е свързана и съдбата на всички тия души. Ако не повече, то поне 10 000 души идват в един и същ момент на Земята с раждането на всяка една душа. Тези души са разпръснати по Земята и така се случва, че едновременно те всички не са бедни. Ако един от тях е съвсем закъсал, много от тях са богати и могат да му помогнат. Достатъчно е човек да отправи ума си към БОГА и радиото на всички тези 10 000 души започва да работи и се притичват на помощ. Те разбират този закон добре.

“Няма нищо ново под Слънцето”, стр. 262-263; 146

Станете проводници на Божественото... Ако си проводник на изкуството, на хубавото, на красивото, ти ще бъдеш велик художник в света. Ако си проводник на Доброто, ти ще минаваш като един голям благодетел в света. Ако си проводник, ти ще бъдеш като спасител в света. Проводник трябва да бъде човек в света. И за здравето е същият закон. Желайте здравето на всички хора в света – здравето ще дойде във вас.

“Проводници”, стр. 67; 173

Страхът е предвиждане на бъдещите мъчнотии, които се раждат. Един човек не може да се справи, трябват 10, 100, 1000, трябват няколко милиона хора да се координират. Същият закон е и в човешката глава, същият закон е и в човешкото сърце, и в мускулите, навсякъде човешките клетки се координират по същите правила.

“Сърцето на Природата”, стр. 262; 150

Като знаете закона на кооперирането, прилагайте го с Любов.

“От север към юг”, стр. 389; 175

Човек взима участие в скърбите и в радостите на своите ближни, без сам той да е скърбен или радостен. Това е неизбежен закон.

“Азбука на Божествения език”, стр. 308; 152

Какво по-хубаво, ако всеки един от вас, би влязъл в един дом, че да чувстват хората, че носиш живот, да чувстват хората, че носиш светлина и знание, да чувстват хората, че носиш свобода. И всеки да чувства – дали е в един дом, дали е в едно общество, дали е в един народ или където и да е, – законът навсякъде е един и същ.

“Правилно верую”, стр. 269; 153

Щом вие желаете Доброто на другите хора и те ще желаят вашето Добро. Радвайте се на знанието на другите хора и те ще се радват на вашето. Радвайте се на всяко хубаво нещо, което виждате, защото то ще бъде един ден и за вас. Такъв е законът.

“Мощните сили в Природата”, стр. 51; 162

Благото на цялото човечество зависи от един човек и благото на един човек, зависи от цялото човечество.

“Божественото право”, стр. 467; 153

С всяка помощ, която можеш да дадеш на когото и да е, ти помагаш на себе си. Животът – това са скачени съдове.

“Ще бъдат опитани”, стр. 64; 160

Страданието на цялото човечество да бъде наше страдание. Радостта на цялото човечество да бъде наша радост. Понеже страданията на Адам и Ева станаха наши страдания, по същия закон благостите на цялото човечество ще бъдат благости за всеки едного от вас.

“Близо е”, стр. 114; 183

Някой страда, без да знае причината за страданието си. Много просто – друг някой страда, а той възприема страданието му. Някога се радва, без да знае защо се радва. Друг някой се радва и той възприема радостта му. Като знае този закон, човек може да се лекува. Как ще се лекува? Като се свърже със здрави и добри хора, които го обичат.

“Умен, добър и силен”, стр. 27; 192

Когато на всички хора е добре, и на мен ще е добре.

“Но Син Человечески кога дойде, дали ще намери вяра на Земята”, стр. 41; 202

Останете ли сам, пейте за себе си! После, трябва да бъдете мисли-тел пак за себе си. Учите ли, учете пак за себе си. Щом можеш да пееш за себе си, ще можеш да пееш и за другите. Щом можеш да мислиш за себе си, ще можеш да мислиш и за другите. Щом можеш да учиш за себе си, ще можеш да учиш и за другите. Законът е такъв. В този закон е смисълът.

“Равностранният триъгълник”, стр. 26; 36

Като живее на Земята, човек се натъква на два закона: закон на Цялото и закон на частите. Дойдете ли до първия закон, вашата основна задача е да определите отношенията си към Цялото, без да се мъчите да проникнете в Неговата същина. Вашата задача е да имате правилни отношения към Цялото, да се съзнавате като Негови удове.

“Две категории хора”, стр. 35; 92

Има едно единство, но то съществува само между всички мистич-ни общества – те управляват сега. Следователно и ония, които се подчиняват на тоя велик закон, те само успяват в света.

“Бележки от разговори с Учителя”, стр. 112; 205

Ако ти нямаш право отношение към БОГА, ти не може да имаш право отношение към вечното множество; ако ти нямаш право отношение към вечното множество, не може да имаш право отношение към вечното единство. Те са две неща, които са в отношение, в тясна зависимост.

“Що да сторя”, стр. 250; 96

В живота съществуват три важни закона: закон за Цялото, закон за множеството и закон за частите. Първия закон наричаме закон на БОГА, втория – закон за ближния, а третия – закон за самия себе си. Първият закон включва всичко в себе си.

“Четирите полета”, стр. 245-246; 92

Благото в света се определя от първия закон, законът на Цялото. Ние наричаме това Цяло “закон на БОГА, закон на Любовта”. Безграничното е първото проявление, Любовта, която се проявява и която всякога носи в себе си благо. Благото пък, това е вечната хармония, която включва всички души. Следователно този закон представлява пълнота на духовния живот и всяко зло е изключение от него. Вторият закон е законът на частите, законът на душите, законът на индивидите в света. От втория закон, от закона на ограниченото се ражда злото.

“Истинната лоза”, стр. 3-4; 30

Любовта, за която говорим ние, е закон на Цялото.

“Любов в трите свята”, стр. 453; 167

Никога частта не може да даде мнението си за цялото; никога произведението на човека не може да даде мнението си за своя творец.

“Сила, разумност и Добро”, стр. 14; 100

Във висшата окултна математика частта може да бъде равна на Цялото, но не може да стане по-голяма от Цялото. Това е едно положение. Цялото пък може да бъде по-голямо от частта. Това е второто положение.

“Условия, лежащи в триъгълника”, стр. 78; 31

Интересите на частите не могат да се примирят едни с други. Те могат да се примирят само в Цялото. Само Цялото представлява велик закон за примирение на интересите на частите. Следователно всеки човек, който се занимава с частите, преди всичко трябва да разбира закона на Цялото, понеже всяка част има определено място в Цялото; и тя е част дотогава, докато запазва своето място. Изгуби ли това място, тя вече не е никаква част. И в живота забелязваме същото нещо. И тъй, докато човек има свое определено място в Цялото, т.е. в БОГА, той живее.

“Братя в единомислие”, стр. 122-123; 59

Когато говорим за частите и за Цялото, натъкваме се на два важни закона. Първият закон: Частта никога не може да бъде по-голяма от Цялото; Цялото всякога може да бъде по-голямо от всяка своя част и равно на сбора на всички негови части. Вторият закон: Всяко Цяло може да бъде толкова малко, колкото е сборът на неговите части, но никога не може да бъде по-малко от тях. Цялото никога не може да бъде по-малко от своята част. Неделимото представя най-малката величина в света. От единицата, като неделимо, не може да има по-малка величина. Ние можем да пренесем тия закони и към БОГА и да кажем: Никое същество не може да знае повече от БОГА. И обратно: БОГ никога не може да знае по-малко от своите части – живите същества.

“Хармоничен избор”, стр. 128; 83

На Земята, цялото зависи от своите части, а в духовния свят, частиците зависят от своето Цяло.

“Отхвърленият камък”, стр. 148; 3

В човека има едно възвишено “себе”. То е Божественото в него. Защо Господ даде на човека само един ум? Защо не му даде два, три ума, да работи повече? Като турят два ума у човека, те развалят работите. Законът е, че едното е най-силно в света.

“27 август, четвъртък”, стр. 23-24; 37

Ако помагате на хората, и те ще ви помогнат; ако не им помагате, и те няма да ви помагат. Тоя закон е верен, както за отделния индивид, така и за всяко общество и всеки народ. Във всеки дом, във всяко общество, във всеки народ, във всяка раса, както и в цялото човечество съществува една обща душа, която обхваща отделните единици. Общите души се групират в едно общо цяло.

“Изтълкувай ни тази притча”, стр. 172; 11

Може да разделяш, но само непотребното в твоя организъм. Следователно законът, който стои скрит в този стих, е: Първото и най-важно нещо е, да не се раздвоява Доброто. Религиозните, добрите хора не трябва да се раздвояват.

“Разделено царство”, стр. 60; 3

Човек трябва да разбира основния закон, според който да се поставя всяко нещо на мястото му.

“Гърбавата жена”, стр. 160; 3

Всички вие, ще вземете участие във въртенето на голямото колело, ще хванете по едно от малките колелца и ще въртите, не както сега, отдясно към ляво, а отляво към дясно. Това е Христовото учение: да завъртите колелото на малкия закон.

“Малкият закон”, стр. 219; 3

Чрез своя ум и желания майката се свързва с детето си още докато то е в утробата й – там още тя дава насока на бъдещото му развитие. Този закон работи и може да стане опасен ето как: ако вие се свържете много тясно с някого, когото много обичате, и ако той измени своята насока, между вас ще настане голям разрив и единият от вас ще пострада. Затова, когато човек е решил да изучава Божествените тайни, трябва да бъде много чист.

“Правият път”, стр. 45; 7

Помнете: в Битието всяко същество, колкото и да е малко, е част от Цялото. Следователно, когато малкото или частта страда, с нея заедно страда и Цялото. Като не знаят тоя закон, хората си причиняват сами на себе си страдания. Цялото човечество е общ организъм, затова всеки трябва да приложи своята дейност за благото на тоя организъм.

“Като го видя Петър”, стр. 112-113; 6

Може да има сто милиона начини как да постъпиш, но от тия сто милиона начини на целокупния живот има да избираш един начин, според който да извършиш едно добро дело. Ти отиваш при една бедна вдовица, запример вдовицата А. Ще кажеш: “Какво ще направя като отида при нея?” Ти като идеш при тази вдовица, ще извършиш своята длъжност, а именно с това си посещение може да дадеш потик на сто милиона други хора да направят Добро. Туй е закон.

“Разумност в Природата”, стр. 14; 27

Божественото винаги идва в множеството, а се реализира само в едно. В човешкото идва само едно желание, а се реализират много, и вследствие на това, човешкият живот е безсмислен, т.е. в човешкия живот няма единство. В Божествения живот има единство, значи, там всичко се хармонизира в едно.

“Господи, да прогледам!”, стр. 495; 25

Човек не е направен от пръст. Че пръстта влиза като съставна част в човешкия организъм, това още нищо не значи. Пръстта не е организирана, в нея няма никакво единство. А под думата човек, ние разбираме закон на единство, т.е. нещо организирано.

“Полюси на съзнанието”, стр. 279; 65

Щом сме добре облечени за Едного, то това обличане важи за всичките. Щом мислите добре само за Едного, това мислене важи за всичките еднакво.

“Учител мой”, стр. 78; 182

Един закон има в Природата – закон на единство, една мярка – единицата, една причина – Първопричината на нещата. В закона на единството е и законът на множеството.

“Хармонични и дисхармонични съпоставяния”, стр. 257; 145

Туй, което е вярно отчасти за индивида, то е вярно и за общото. Законът е един и същ и навсякъде има приложение.

“Царството Божие се благоветствува”, стр. 428; 25

Ще бъдеш едно с БОГА и едно със своите ближни. Във вътрешното единство е разнообразието на живота. В това единство, именно, се проявява Любовта. Приложете Любовта, за да разберете закона на единството.

“Познат от БОГА”, стр. 104; 133

Ти трябва да обичаш само Едного. Ако ти обичаш, по общия закон за другите няма да мислиш.

“Математическо отношение и геометрическо положение”, стр. 543; 162

Да обичаш едного, това значи да работиш върху тази душа и да изучаваш в нея онова, което е общо за всички души. Това е закон за общност. Да обичаш всички души, това означава да изучаваш закона за единството. В закона на единството човек постепенно слиза. Той започва да работи първо за БОГА, после за ближния си и най-после за себе си. При закона на общността е точно обратно: Човек първо работи за себе си, после за ближния си и най-после за БОГА. За да се развива правилно, човек трябва да минава от единия закон в другия. Остане ли само в единия закон, той преживява големи противоречия.

“Единство и общност”, стр. 242-243; 66

Ако съберете всичките физически хора на Земята в едно, от тях ще направите един астрален човек. Всичките хора, колкото милиарда и да съществуват на Земята, като ги съберете в едно, ще направите един умствен човек. Ако съберете всичките умствени хора в едно, ще направите един причинен човек. Такъв е законът.

“Четирите проекции”, стр. 14-15; 27

Всеки човек е мярка за себе си. И ако вземеш друг човек за мярка на себе си, ти ще паднеш в погрешка. Тогава трябва да пазите следующия закон: Единицата, едното съдържа всичко в себе си. Но едното е и във всичко! Всички са в едното и едното е във всички.

“Изкуството на ангелите”, стр. 210; 156

Когато човек разбере външната страна на физическия живот и вътрешната страна на духовния живот, той влиза вече в Божествения свят – в закона на единството.

“Гордост и ревност”, стр. 74; 69

В света има само едно първо място, което принадлежи на Господа. Останалите места са за хората. Не се стремете да сядате на първо място. Който търси първо място, той ще носи големи отговор­ности. Никой човек, никое същество не е за първо място. Който търси първо място, той се е заблудил. Първото място е свързано с големи отговорности. Следователно ще знаете, че закон за единство съществува навсякъде в Природата: едно първо място, един мъж, една жена, един баща, една майка, едно дете – всичко в света съществува по едно, а многото са негови отражения.

“Двете полушария”, стр. 206; 139

Каза Христос: “Тази заповед приех от Отца Си”. Казвам: това е единството, към което ние се приближаваме. Щом човек живее в тази заповед, в това единство, няма повече какво да се съмнява. Навлезеш ли в закона на единството, ти ще разбираш нещата и от техните резултати, от техните последствия ще разбираш причините.

“Приех от Отца Си”, стр. 17; 45

Каквото и оръжие да употребиш против мене, когато БОГ се проявява, туй оръжие няма да успее, защото колективните мисли, колективните чувства и колективните постъпки, това е Божественото, там е великият закон, на който всички велики същества еднакво мислят, еднакво се подчиняват и всичко вършат от Любов, не от насилие.

“Идете при чистите извори”, стр. 663; 140

БОГ се проявява и в най-малките същества, като части от Него, но същевременно Той се проявява и в Цялото, което наричаме закон за единство, или велик закон на Любовта.

“Проява и постижение на Любовта”, стр. 379; 152

Единството трябва да се изразява чрез послушанието. Единство трябва да съществува в принципите. Дето има единство, там съществува и законът на Любовта. Единството не подразбира еднообразие. Ние схващаме Любовта като закон на разнообразие – разнообразие на малките единици, които съставляват голямата единица в света.

“Тази притча”, стр. 299; 47

Щом търсиш ближните си, това показва, че БОГ живее в множеството. То е Великото в света – да търсиш безбройното множество. А пък в едното е законът на малкото.

“Най-съвършения идеал”, стр. 253; 129

Хората трябва да се върнат към първия закон, когато живяха заедно и да си кажат: “Ето тук можем да живеем заедно”. Те първо­начално живяха в едно тяло, в един ум, в едно сърце, значи и сега могат да живеят така, да се разбират и да си служат.

“Сам изтъпках жлеба”, стр. 20; 46

Христос казва на учениците си: “Без Мене нищо не можете да направите. Аз съм лозата, вие – пръчките”. Как ще си обясните тези думи? С тези стихове Христос изнася един велик закон. Докато човек не е на тази лоза, като част от нея, той учен не може да стане, той служител Божи не може да бъде.

“Което оправя”, стр. 127; 55

Частта трябва да знае какво е отношението й спрямо Цялото, а после какво е отношението й към другите части. Значи частта има отношение към половината, към четвъртината и към всички по-малки части на Цялото. Това е един вътрешен закон, който обуславя нашите разбирания.

“Дойде глас”, стр. 372; 59

Законът за Цялото включва в себе си закона на частите, но законът на частите не може да обхване закона на Цялото. Законът на частите може да има някои специфични закони, които да не се отнасят към закона на Цялото, но всички закони на Цялото са едновременно и закони на частите.

“Постоянни и непостоянни величини”, стр. 40; 72

Цялото никога не се дели. То е вечно и неделимо. Делят се само частите. Цялото не се събира, не се вади, не се умножава, нито се дели. То е единствената реална величина, която нито се изменя, нито се променя. Дойдете ли до промените, вие сте в закона на частите.

“Закон за частите и за Цялото”, стр. 184; 103

Частите слизат и се качват, но Цялото никога не се качва, нито слиза.

“Закон на хармонията”, стр. 92; 193

Когато всички удове на организма са здрави, целият организъм е здрав. Ако само един уд на организма е болен, целият организъм страда. Този закон се отнася, както до органическия, така и до психическия свят. Причината за заболяване на кой да е уд на организма е вътрешна, а не външна. Тя се дължи на някакви примеси във физическото или духовното тяло на човека.

“Влязоха в ладията”, стр. 270; 78

Големите реки не се вливат в малките, но малките реки винаги се вливат в големите. Ще изкажа тази мисъл в друга форма: малките реки се вливат в големите, а големите реки се разливат в малки. Когато говорим за разливане, разбираме един вътрешен процес, а именно: великото, мощното, силното се разлива в малкото.

“Ще се превърне на радост”, стр. 192-193; 59

Лично за тебе може да няма Добро, но в Природата, в общия закон на Цялото, зло не може да има. Злото съществува като закон на индивида.

“Ще влезе Духът”, стр. 33; 109

Ако помагаш на Цялото, ти си свободен човек; ако не помагаш, не си свободен. Щом е добре на Цялото, и на тебе ще бъде добре.

“Средство за подобряване”, стр. 71; 192

В ума си ще пазите един велик закон: Всеки орган си има велико предназначение – стомахът, дробовете и пр. Те си имат и своите помощници-адютанти: бъбреците, дебелото черво и пр.; за дробовете – артериите, вените. Там са източниците на ума. Мозъчната система също.

“Бележки от разговори с Учителя”, стр. 102; 205

Под семейство не разбирам няколко члена – майка, баща и деца. Вселената е едно голямо семейство. По тоя образец е създадено и малкото човешко семейство. Изучавайте великото семейство – Вселената, за да създадете и малкото семейство по тоя план. Законите на Вселената трябва да бъдат закони и на малкото семейство.

“Кръг, елипса и хипербола”, стр. 153; 103

Помнете: благото на човечеството е ваше благо; и вашето благо е благо на цялото човечество. Какво мога да направя аз, един човек? Може би, ти си последният, когото очакват, да направиш едно Добро за цялото човечество. Хиляди хора очакват пример от тебе. Това е закон не само на физическия свят, но за още много светове.

“Живот и благо”, стр. 147-148; 113

Всички хора, с които имаме среща, аз говоря съзнателно, за всички умни хора, те са едно цяло. Това е Божествен език, това е помощта, с която Невидимият свят, или разумният свят, помага на слабите в света. Колкото повече помощници имате в света, вие ще бъдете по-силни. Туй е същият закон: Когато целият човешки мозък функционира правилно, всички чувства и способности са нормални.

“Постижимото”, стр. 20; 120

Кажем ли, че между две същества се образува права линия, разбираме отношения на тия същества към Божествения принцип, който ги свързва. В този смисъл мъжът и жената представят едно цяло, а не отделни същества.

“Два центъра”, стр. 195; 84

Някой път някои работи с един човек не стават, тогава ще се съберете двама души, за да се изпълни законът. Може да турите и трима души. Казано е: “Дето са двама или трима души събрани, Аз съм там!” Един в света е само БОГ.

“Изпит на ученика”, стр. 743; 122

Туй, което наричат части на единицата, то е безброй частици, които се съдържат в единицата. То са възможности, при които цялото се развива. То е закон на човешкото развитие.

“Единицата”, стр. 359; 178

Колкото по-високо се повдига човек, толкова и хоризонтът на неговото разбиране и знание трябва да се разшири. Той трябва да разбира закона на Цялото и закона на частите. Цялото е БОГ, частите са всички живи същества, от най-малките до най-големите.

“Граници на живота”, стр. 22; 123

Ти не можеш да бъдеш щастлив, ако Цялото не е щастливо. Ти не можеш да бъдеш здрав, ако Цялото не е здраво. Ти не можеш да бъдеш умен, ако Цялото не е умно. Ти не можеш да бъдеш богат, ако Цялото не е богато. Следователно всичко зависи от Цялото. И тогава, ако има някакво нарушение на този закон, ти ще прегледаш какви са ти отношенията към Цялото, и ако намериш някаква погрешка, да я изправиш.

“Подобно е на невод”, стр. 34; 146

Каквото и да направиш, засягаш целия организъм на Живата Природа. Затова когато измъчваш един човек, това се отразява върху съзнанието на БОГА, за което ще имаш и въздаяние.

“Закони и методи на Мъдростта”, стр. 186; 198

Всеки поотделно трябва да мисли за своето оправяне. Щом се изправят частите, и цялото ще бъде изправено. Нито частите могат без цялото, нито цялото – без частите.

“На видело”, стр. 251; 80

Всеки народ има право да живее добре. Някои народи казват, че всеки трябва да гледа своя живот. Не, каквито са законите на индивидуалния живот, такива са законите за дома, обществото, за народите, за цялото човечество. Законите, които функционират в частите, функционират и в цялото, но само в своето приложение, те имат една площ, по-голяма.

“Животът е по-ценен”, стр. 133-134; 125

Когато частите се съединяват в едно цяло, цялото става силно. Когато частите на цялото се разединяват, цялото става слабо. Вие можете да приложите този закон и ще имате резултат.

“Цялото и частите”, стр. 425; 143

Човек трябва да живее за обществото, обществото трябва да живее за народа, народът трябва да живее за цялото човечество. Още по-високо е човек да живее за цялото човечество. Най-високо е човек да живее за БОГА.

“Кротките, миротворците”, стр. 107; 162

Щастието се обуславя от Божествения принцип в света, т.е. от закона на Цялото. Невъзможно е човек да прилага закона на Цялото към една малка част и да бъде щастлив.

“Божественият и човешкият свят”, стр. 3-4; 167

Ако искате да бъдете силен, ще си кажете: Аз, добрият човек, и всички добри хора в света с мен, плюс БОГА с мен, Който е над нас, всичко мога да направя. Тъй седи законът.

“Пътят на ученика”, стр. 136; 26

Препоръчва се цялата лекция “Закон за частите и за Цялото”; 167

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...